Toko Mahkota

Piet Heinstraat 20 2712 KE Zoetermeer Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Toko Mahkota

Willem V.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
Gelokt door de goede recencies deze Toko bezocht. De zaak bied, naast een schone en vriendelijke indruk, een aantrekkelijk assortiment waaruit een ruime keuze kan worden gemaakt uit diverse (naar eigen zeggen authentieke) indonesische gerechten. Hoofdzakelijk afhaal maar er kan ook prima ter plekke (ca. 10 zitplaatsen) worden gegeten. Mijn partner en ik bestelden een 4-tal groentegerechtjes met rijst om mee naar huis te nemen. Ook namen we als extra 2x Pisang Goreng (gebakken banaan) mee. Thuis aangekomen bleek de Pisang Goreng niet te eten. Na 1 hap hebben we ze weggedaan hoewel we toch echt een gruwelijke hekel aan het weggooien van eten. De Pisang was veel te hard van structuur, had een (nog niet eerder waargenomen bij Pisang Goreng) vreemde zalmachtige kleur en bleek omhuld in dik slap brooddeeg. Een minpuntje dus. De overige (groente) gerechten voldeden wel maar niet in die mate dat je kan zeggen dat ze, in vergelijking met andere Toko's en Restaurants in Rotterdam, Den Haag en Zoetermeer e.o. die wij eerder in de afgelopen 50 jaar hebben bezocht, een bijzondere smaakindruk hebben achtergelaten. De kwaliteit van het door ons apart bestelde bakje pindasaus vonden wij trouwens onder de maat (dunne structuur met een laffe bite). Het geheel hebben we zelf op smaak moeten brengen met behoorlijk wat sambal badjak en seroendeng.

De indonesische keuken kennen wij dus al ruim een halve eeuw en natuurlijk valt er over smaken niet te twisten maar de oorspronkelijkheid van de recepten die Mahkota pretendeert toe te passen, konden wij helaas in de door ons genuttigde gerechten niet duidelijk terug vinden.

Wellicht (teveel) op de hollandse smaak en wensen aangepast ?
Den N.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2014
Wederom genoten van de Mahkota Rijsttafel.
Dit keer in het restaurantje blijven eten. De aankleding is heel erg simpel maar de mensen en het eten maken er een feestje van.
Adriano S.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2014
Dit is onze vaste afhaal toko in Zoetermeer. Heerlijke gerechten, authentiek Indisch. Vriendelijke deskundige bediening. Al vele jaren ons vaste adres. De Daging Rendang, Daging Bali en Ayam Pete zijn onze favorieten. We kunnen zelf best goed koken, maar Toko Mahkota benadert met zijn gerechten de smaak van de Haagse Toko's uit de vijfiger- en zestiger jaren het best.
We blijven terugkomen !
Nazmar .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2012
Deze toko is een aanwinst voor Zoetermeer. Het eten is heerlijk, goed kruidig en pittig, veel variatie en absoluut niet vettig. Het restaurant is simpel ingericht en de toko lijkt me voornamelijk ingericht voor afhalen. De bediening is uiterst vriendelijk en geen verzoek is teveel. Je bent vrij om de ingredienten te wisselen; wij hadden nasi rames (standaard met soorten rundvlees) maar wisselen naar nadere groenten en vlees (wij wilden ook kip) wordt probleemloos geregeld. Kortom, wij zullen hier vaker komen!.
Gvbfan .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2012
Vele malen samengestelde porties gehaald. Goede toko met lekkere gerechten. De bediening is vriendelijk en het restaurant zelf is schoon. Nee, niets dan lof voor Mahkota!