Toko Asha

Zaterdag 10:00 - 18:00

Jouw recensie over het restaurant Toko Asha

John A.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2018
Heel goede eten en vriendelijk.
Qualiteit eten is nog beter.
vooral de roti/bara.
Altijd rustig en schoon.
De inrichting en sfeer is mooi.
Santiago G.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2017
Ik kom hier regelmatig maar eten wordt steeds slechter. Koude roti, smaakloos, etc.... Sinds de verbouwing gaat het hard achteruit. Geen aanrader.
Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Dit is mijn eerste recensie over ASHA, Ik kom hier vaker
Voor een Toko, hebben zij een uitgebreide keuze De Bara's gevuld met kip tomaat en de overige vullingen kerrie, geroosterd kip en geroosterd varkensvlees zijn echt waanzinnig lekker.
probeer ook eens de nasi met moksie metie of gewoon de roti`s
Omdat deze toko altijd goed bezet is, bezorgen zij niet, wat genoeg zegt over de geleverde kwaliteit.
Naz K.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Na uitgebreid onderzoek op internet over een lekkere en schone Surinaamse toko kwam ik terecht bij Asha. Ik bestelde flink wat omdat ik dacht: hier is het lekker dus ik neem en geroosterde kip met nasi en en een vegetarische roti met extra plaat. De bediening was ontzettend aardig..ik kon niet wavhten op het thuis op te smullen. De nasi was als eerste zo een tegenvaller. Het was niet zo mooi bruin als de echte Surinaamse nasi en niet die heerlijke smaak van ketjap en kruiden waarvan je wel kunt blijven eten..ik deed hem dicht en de geroosterde kip was niet zo mooi knapperig zoals je ze bij de authentieke surinamer kunt vinden...die doosjes zette ik al klaar om weg te gooien want ik kon me ook niet voorstellen dat iemand anders hier blij van zou worden..de rotiplaten waren zo zo..niet vies maar ook niet lekker..een beetje zout zelfs..ik miste de kruiden erin en hetzelfde gold voor de kerrie aardappelen en de kousenband..de smaak lag er een beetje op en zat er absoluut niet in..geen zout genoeg..het was duidelijk dat al het eten heel snel was bereid want de kerrie aardappelen en kousenband die met zorg zijn bereid smaken door en door en je ziet het ook aan de buitenkant van de aardappelen of ze zijn doordenkt met de kerrie of dat ze gekookt zijn in water en vervolgens even in een kerriedip zijn gebakken..ik hoop nog steeds dat ik een goede en schone toko vind...wAnt goed bereid Surinaams eten is zoo lekker..
Henk M.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2015
In mijn zoektocht naar een goede Roti kwam ik op aanraden van vrienden bij Asha terecht.

Het eerste wat opvalt is dat het er schoon, fris en netjes is. Dat is helaas in andere Toko's wel anders. De mensen zijn vriendelijk en correct.. We kochten twee roti's. Eentje met kip en een ander met garnalen.
De smaak was zeer goed met een heerlijke chutney er los bij. En wat een keus...kipfilet, garnaal, lamsvlees, geit, vegetarisch.
Hier ga ik zeker nog vaak terugkomen. Is het niet voor de roti dan wel voor een bara of iets anders.
Of dit het beste adres is voor een roti dat weet ik nog niet maar het zou me niks verbazen.
marijke S.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Ik kom hier al jaren bij asha . De beste bara van heel rotterdam en omstreken . Op verzoek wordt er bara voor me gebakken . En de heerlijke Sambal is echt geweldig .Roti is echt formidabel zeker de vegetarische . Schoon en fris evenals de keuken . Enigste Minpunt is dat ik die meneer (oudere man) erg klantonvriendelijk vindt en geen interesse heeft voor klanten . Daarom laat ik mezelf alleen helpen door de andere. Ze gaan wel vroeg dicht maar dat is gewoon een kwestie van gewend raken . Ga zo door Asha .
Jannetje R.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Wij komen hier al jaren voor de heerlijke Roti met kipfilet. Maar ook de Bara's zijn heerlijk. Roti plaat is inderdaad nergens beter. Tjauwmin e.d. moet je bij een Chinees halen maar voor de Hindoestaanse gerechten moet je hier zijn. Is wel echt om af te halen of om snel te eten maar niet om er gezellig te gaan zitten eten. Bediening is altijd zakelijk en snel. Wat stug in het begin maar altijd correct.
Hester L.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2014
Hmmmm bara kip kerrie net gegeten van Asha. Heer-lijk! Zo smaakvol! Veel kip! Zalige sambal!
Ik lees dat mensen hun niet vriendelijk vinden. Ik vind de familie daar wel vriendelijk. Ze zijn alleen niet uitbundig, maar ingetogen. En geconcentreerd op hun werk.
Dat is niet hetzelfde als onvriendelijkheid. Decor is kaal maar daardoor wel fris (er zijn genoeg groezelige eethuisjes brrr) en voor afhaal maakt mij dat niets uit.
De lekkerste bara kip kerrie van Rotterdam!
Ruud Z.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2014
Ik kom hier met enige regelmaat omdat je hier een redelijk goede roti kunt krijgen, met inderdaag een goede roti plaat. Of het nou echt de beste roti van Rotterdam is of zelfs van de hele wereld betwijfel ik toch ten zeerste.
Interieur en bediening zijn niet erg uitnodigend.
De openingstijden zijn zodanig dat het een race tegen de klok wordt om een roti te halen, mocht je daar zin in krijgen. De zaak sluit door de week om 18:30, in het weekend om 18:00.
ruudensandra .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2014
We hadden een moksie meti speciaal en een nasi met kip. De kwaliteit viel heel erg tegen, het had werkelijks niets met de surinaamse keuken te maken! In de moksie (kip met tja sieuw en geen spek!!) dreven er stukken paprika, de hele bak smaakte naar paprika. Het eten was flauw, niet op smaak en zou zonder moeite geserveerd kunnen worden in een verzorgings huis. Alles was laf en het was een super tegen valler! Zowel de kip als de moksie dreven in een soort van rode smurrie die me in de verte deed denken aan de indiase keuken. Alles is in de vuilnis bak terecht gekomen en we hebben maar oude sneetjes wiltbrood getoast!
Nooit meer Asha!
Aruna J.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2014
Ik kom al jaren bij 'Asha'.Persoonlijk vind ik dat je hier de beste roti van Rotterdam haalt. Het is echt een afhaalservice (vooraf telefonisch bestellen is handig). De broodjes zijn verrukkelijk, bara's zijn royaal gevuld. Je kunt ook bakjes met vlees/kip afhalen tegen diverse prijzen, de roti is om je vingers bij af te likken. Voor 1 persoon is het best veel, ik houd altijd van 1 portie roti veel over, ik kan er 2 dagen van eten.
Elk jaar vier ik daar de verjaardag van mijn kinderen met de hele familie erbij. Met toestemming mogen we de tafels aan elkaar schuiven. Het personeel is vriendelijk en iets bestellen dat niet exact zo op het menu staat is mogelijk. Met de dame achter de toonbank kan ik altijd heel gezellig praten.
Men heeft standaardporties, dus als je meer groente wilt, koop je dat erbij, vegetariërs kunnen hier prima terecht, men heeft meerdere soorten groenten.
Ik heb vaker gehoord dat mensen het jammer vinden dat ze zo vroeg sluiten, maar ik snap het wel, het personeel is aan het eind van de dag gewoon op, er wordt aardig wat verkocht op zo'n dag, ik heb gezien dat zelfs de politie dubbel parkeert op de grote stoep om even een bestelling af te halen. Daarom ga ik meestal op de fiets, in de straat is het meestal volgeparkeerd.
Nina V.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2013
Toko Asha, als je er komt om af te halen, is het helemaal prima! Ik zou er niet 'gezellig' gaan zitten, want het is er niet bepaald sfeervol. De bediening is nogal stug, in de drie jaar dat ik er af en toe kom heb ik de dame achter de counter welgeteld 2 keer zien glimlachen.
Het eten is het echter waard. De gemarineerde tempeh en tofu is ontzettend lekker! De roti is erg goed. Ik ken zelfs mensen die er voor vanuit andere steden komen. Persoonlijk vind ik er wel altijd wat weinig groenten bij zitten, maar dat ligt waarschijnlijk echt aan mij.

Wat ik echter niet snap; WAAROM gaan ze zo ontzettend vroeg dicht? Ik heb het al zeer vaak meegemaakt dat ik dacht "Oh jee, nog snel even roti halen voordat ze dicht gaan", dat ik nog net voor 18:30 binnen was, en er vervolgens zeker 10 mensen beteuterd voor de inmiddels gesloten deur stonden. En dit dan elke keer als ik op het nippertje iets te eten ging halen. Je zou toch juist verwachten dat zo'n restaurant tussen 18:00 en 20:00 de meeste inkomsten binnen haalt?

Dus, als je de tijd in de gaten houdt en er vroeg bij bent, kan je hier heel goed eten!
Nellie V.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2013
Na lange tijd weer eens roti en bara gegeten. Deze keer niet afgehaald maar in de zaak zelf gegeten. De bara gevuld met tomaat/kip smaakte naar bakkeljauw(niet erg als je dat besteld maar het moest toch echt tomaat/kip zijn) misschien de lepel van de bakkeljauw gebruikt? De roti's kip en kipfilet smaakten goed. De plaat en het vlees zoals een roti moet zijn. De tafels stoelen ramen en vloer hebben dringend een grote schoonmaak beurt nodig! Als je restaurant zo smerig is nodigt het niet uit om hier nog is te gaan eten. Een niet schone zaak betekend meestal ook geen schone keuken. Dit was voor ons helaas de laatste keer Asha.
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2012
Dit is een echt Surinaams afhaaleettent. Ik heb er gegeten aan de witte formica-tafels. Heerlijke bara's en vlot verkregen. Je komt er niet voor de gezelligheid, eerder voor afhalen.
Claudia J.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2012
Personeel is erg vriendelijk, aankleding is sober maar eten is uitstekend.
Zeker de gevulde Bara's zijn aan te raden. Roti is top, al lijkt het wel dat ze de laatste tijd steeds meer peper erin doen.

Vind het jammer dat ze helaas al zo vroeg dichtgaan maar daarintegen zijn ze in vergelijking met andere afhaalrestaurants weer heel vroeg open.
Esther V.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2012
Decor en de service zijn sober, maar dat maakt niets uit, het eten is goed. Vandaag voor m'n collega's en mezelf roti (kip speciaal en vegetarisch speciaal) gehaald. Erg lekker! Bij de vega roti krijg je een pompoenprutje, iets met aubergine, kouseband en aardappel, allemaal even smakelijk. Een aanrader om hier iets te gaan halen.