Toko Asha

Vrijdag 10:00 - 19:00
Zaterdag 10:00 - 18:00

Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Dit is mijn eerste recensie over ASHA, Ik kom hier vaker
Voor een Toko, hebben zij een uitgebreide keuze De Bara's gevuld met kip tomaat en de overige vullingen kerrie, geroosterd kip en geroosterd varkensvlees zijn echt waanzinnig lekker.
probeer ook eens de nasi met moksie metie of gewoon de roti`s
Omdat deze toko altijd goed bezet is, bezorgen zij niet, wat genoeg zegt over de geleverde kwaliteit.
Naz K.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Na uitgebreid onderzoek op internet over een lekkere en schone Surinaamse toko kwam ik terecht bij Asha. Ik bestelde flink wat omdat ik dacht: hier is het lekker dus ik neem en geroosterde kip met nasi en en een vegetarische roti met extra plaat. De bediening was ontzettend aardig..ik kon niet wavhten op het thuis op te smullen. De nasi was als eerste zo een tegenvaller. Het was niet zo mooi bruin als de echte Surinaamse nasi en niet die heerlijke smaak van ketjap en kruiden waarvan je wel kunt blijven eten..ik deed hem dicht en de geroosterde kip was niet zo mooi knapperig zoals je ze bij de authentieke surinamer kunt vinden...die doosjes zette ik al klaar om weg te gooien want ik kon me ook niet voorstellen dat iemand anders hier blij van zou worden..de rotiplaten waren zo zo..niet vies maar ook niet lekker..een beetje zout zelfs..ik miste de kruiden erin en hetzelfde gold voor de kerrie aardappelen en de kousenband..de smaak lag er een beetje op en zat er absoluut niet in..geen zout genoeg..het was duidelijk dat al het eten heel snel was bereid want de kerrie aardappelen en kousenband die met zorg zijn bereid smaken door en door en je ziet het ook aan de buitenkant van de aardappelen of ze zijn doordenkt met de kerrie of dat ze gekookt zijn in water en vervolgens even in een kerriedip zijn gebakken..ik hoop nog steeds dat ik een goede en schone toko vind...wAnt goed bereid Surinaams eten is zoo lekker..
Henk M.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2015
In mijn zoektocht naar een goede Roti kwam ik op aanraden van vrienden bij Asha terecht.

Het eerste wat opvalt is dat het er schoon, fris en netjes is. Dat is helaas in andere Toko's wel anders. De mensen zijn vriendelijk en correct.. We kochten twee roti's. Eentje met kip en een ander met garnalen.
De smaak was zeer goed met een heerlijke chutney er los bij. En wat een keus...kipfilet, garnaal, lamsvlees, geit, vegetarisch.
Hier ga ik zeker nog vaak terugkomen. Is het niet voor de roti dan wel voor een bara of iets anders.
Of dit het beste adres is voor een roti dat weet ik nog niet maar het zou me niks verbazen.
Marijke S.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Ik kom hier al jaren bij asha . De beste bara van heel rotterdam en omstreken . Op verzoek wordt er bara voor me gebakken . En de heerlijke Sambal is echt geweldig .Roti is echt formidabel zeker de vegetarische . Schoon en fris evenals de keuken . Enigste Minpunt is dat ik die meneer (oudere man) erg klantonvriendelijk vindt en geen interesse heeft voor klanten . Daarom laat ik mezelf alleen helpen door de andere. Ze gaan wel vroeg dicht maar dat is gewoon een kwestie van gewend raken . Ga zo door Asha .
Jannetje R.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Wij komen hier al jaren voor de heerlijke Roti met kipfilet. Maar ook de Bara's zijn heerlijk. Roti plaat is inderdaad nergens beter. Tjauwmin e.d. moet je bij een Chinees halen maar voor de Hindoestaanse gerechten moet je hier zijn. Is wel echt om af te halen of om snel te eten maar niet om er gezellig te gaan zitten eten. Bediening is altijd zakelijk en snel. Wat stug in het begin maar altijd correct.
Lamar D.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2015
Eerlijk is eerlijk: toko Asha heeft de lekkerste bara's ('van buiten') die ik tot nu toe heb geproefd. Precies goed gekruid en naar wens gevuld met een keur aan kerriegerechten en/of groenten. Wat mij opvalt is vooral dat de smaken erg goed in balans zijn. Dus ook iemand die niet goed tegen pittig kan, of die er juist de voorkeur aan geeft komt aan zijn/haar trekken. Dat heeft ook te maken met de chutneys en sambals. Alleen al de geur vertelt je dat het vers is.

Ga zo door toko Asha; en wij komen graag als gasten regelmatig terug.
Hester L.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2014
Hmmmm bara kip kerrie net gegeten van Asha. Heer-lijk! Zo smaakvol! Veel kip! Zalige sambal!
Ik lees dat mensen hun niet vriendelijk vinden. Ik vind de familie daar wel vriendelijk. Ze zijn alleen niet uitbundig, maar ingetogen. En geconcentreerd op hun werk.
Dat is niet hetzelfde als onvriendelijkheid. Decor is kaal maar daardoor wel fris (er zijn genoeg groezelige eethuisjes brrr) en voor afhaal maakt mij dat niets uit.
De lekkerste bara kip kerrie van Rotterdam!
Ruud Z.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2014
Ik kom hier met enige regelmaat omdat je hier een redelijk goede roti kunt krijgen, met inderdaag een goede roti plaat. Of het nou echt de beste roti van Rotterdam is of zelfs van de hele wereld betwijfel ik toch ten zeerste.
Interieur en bediening zijn niet erg uitnodigend.
De openingstijden zijn zodanig dat het een race tegen de klok wordt om een roti te halen, mocht je daar zin in krijgen. De zaak sluit door de week om 18:30, in het weekend om 18:00.
Parteek R.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2014
Het eten hier is echt heerlijk vooral de bara met kip echt een aanrader voor nieuwe klanten . En als dorstlesser mischien nog dawet dat is echt heel lekker en echt verfrissend????
Ruudensandra .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2014
We hadden een moksie meti speciaal en een nasi met kip. De kwaliteit viel heel erg tegen, het had werkelijks niets met de surinaamse keuken te maken! In de moksie (kip met tja sieuw en geen spek!!) dreven er stukken paprika, de hele bak smaakte naar paprika. Het eten was flauw, niet op smaak en zou zonder moeite geserveerd kunnen worden in een verzorgings huis. Alles was laf en het was een super tegen valler! Zowel de kip als de moksie dreven in een soort van rode smurrie die me in de verte deed denken aan de indiase keuken. Alles is in de vuilnis bak terecht gekomen en we hebben maar oude sneetjes wiltbrood getoast!
Nooit meer Asha!
Aruna J.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2014
Ik kom al jaren bij 'Asha'.Persoonlijk vind ik dat je hier de beste roti van Rotterdam haalt. Het is echt een afhaalservice (vooraf telefonisch bestellen is handig). De broodjes zijn verrukkelijk, bara's zijn royaal gevuld. Je kunt ook bakjes met vlees/kip afhalen tegen diverse prijzen, de roti is om je vingers bij af te likken. Voor 1 persoon is het best veel, ik houd altijd van 1 portie roti veel over, ik kan er 2 dagen van eten.
Elk jaar vier ik daar de verjaardag van mijn kinderen met de hele familie erbij. Met toestemming mogen we de tafels aan elkaar schuiven. Het personeel is vriendelijk en iets bestellen dat niet exact zo op het menu staat is mogelijk. Met de dame achter de toonbank kan ik altijd heel gezellig praten.
Men heeft standaardporties, dus als je meer groente wilt, koop je dat erbij, vegetariërs kunnen hier prima terecht, men heeft meerdere soorten groenten.
Ik heb vaker gehoord dat mensen het jammer vinden dat ze zo vroeg sluiten, maar ik snap het wel, het personeel is aan het eind van de dag gewoon op, er wordt aardig wat verkocht op zo'n dag, ik heb gezien dat zelfs de politie dubbel parkeert op de grote stoep om even een bestelling af te halen. Daarom ga ik meestal op de fiets, in de straat is het meestal volgeparkeerd.
Smaakmaker77 .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2014
Al meer dan 20 jaar haal ik hier de lekkerste broodjes, bami en vooral roti! Heeeerlijk!! Voor mij de beste in Rotterdam: dit is hoe roti hoort te smaken! Ook de moeite waard om wat uit het assortiment van de kleine hapjes mee te nemen, ook erg lekker.
De dame achter de toonbank is altijd erg vriendelijk, de anderen komen wat stug over, maar daar stoor ik me totaal niet aan: ik wil gewoon lekker eten afhalen en dat kan je hier!
De winkel zelf is niet echt sfeervol, maar ik kom hier alleen om af te halen, dus dat is niet van belang.
BaraJunk .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2014
Ik kom hier al jaren en het is een verrukkelijke zaak, de juiste sfeer bij de juiste hap! Ik ken lang niet het hele assortiment maar alleen al de sambal(s) doen me naar mijn volgende bezoek uitkijken.
P M.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2013
Ik kom al jaren bij Asha, puur voor het eten, want dat over het algemeen goed, zeker als het om authentieke Hindoestaanse gerechten gaat. De Pom is ronduit flauw en een beetje dun van constitentie, ik maak m eerlijk gezegd lekkerder. In de bakkeljauw zit heeeeeel veeel ui en weing bakkeljauw, jammer. De bloeddorst is zalig, jammer dat ze geen sambel ketjap hebben voor erbij, dat smaakt het lekkerst bij bloedworst. Die maak ik thuis dus zelf. De porties roti zijn aan de kleine kant, heel weinig groenten. Bediening is vriendelijk maar sober, aan kklantenbindin doen ze niet, geen blijk van herkenning, althans niet openlijk, als je daar dus al jaaaaaaren komt. Heb het idee dat ze de arrogantie hebben dat de mensen toch wel komen, juist vanwege die paar goeie gerechten die ze hebben. En al die andere 'mindere' punten nemen we maar voor lief
Tip: bestel telefonisch, hoef je niet lag te
Dutch165 .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2013
Ik woon in Frankfurt. Als ik in rotterdam ben ga ik altijd langs om een rotie te gaan eten hmmmm.
En de sambal erbij is een heerlijkheid. Ik breng de mevrouw altijd aan gelachen hoor. Denk dat men eerst naar zich kijken moet als men over ze klaagt
Hoop gauw weer in rotterdam te zijn, als oud spangennaar en roti te eten. WIL VAN WISSEN
Oira .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2013
Toko Asha, als je er komt om af te halen, is het helemaal prima! Ik zou er niet 'gezellig' gaan zitten, want het is er niet bepaald sfeervol. De bediening is nogal stug, in de drie jaar dat ik er af en toe kom heb ik de dame achter de counter welgeteld 2 keer zien glimlachen.
Het eten is het echter waard. De gemarineerde tempeh en tofu is ontzettend lekker! De roti is erg goed. Ik ken zelfs mensen die er voor vanuit andere steden komen. Persoonlijk vind ik er wel altijd wat weinig groenten bij zitten, maar dat ligt waarschijnlijk echt aan mij.

Wat ik echter niet snap; WAAROM gaan ze zo ontzettend vroeg dicht? Ik heb het al zeer vaak meegemaakt dat ik dacht "Oh jee, nog snel even roti halen voordat ze dicht gaan", dat ik nog net voor 18:30 binnen was, en er vervolgens zeker 10 mensen beteuterd voor de inmiddels gesloten deur stonden. En dit dan elke keer als ik op het nippertje iets te eten ging halen. Je zou toch juist verwachten dat zo'n restaurant tussen 18:00 en 20:00 de meeste inkomsten binnen haalt?

Dus, als je de tijd in de gaten houdt en er vroeg bij bent, kan je hier heel goed eten!
Nellie V.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2013
Na lange tijd weer eens roti en bara gegeten. Deze keer niet afgehaald maar in de zaak zelf gegeten. De bara gevuld met tomaat/kip smaakte naar bakkeljauw(niet erg als je dat besteld maar het moest toch echt tomaat/kip zijn) misschien de lepel van de bakkeljauw gebruikt? De roti's kip en kipfilet smaakten goed. De plaat en het vlees zoals een roti moet zijn. De tafels stoelen ramen en vloer hebben dringend een grote schoonmaak beurt nodig! Als je restaurant zo smerig is nodigt het niet uit om hier nog is te gaan eten. Een niet schone zaak betekend meestal ook geen schone keuken. Dit was voor ons helaas de laatste keer Asha.
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2012
Dit is een echt Surinaams afhaaleettent. Ik heb er gegeten aan de witte formica-tafels. Heerlijke bara's en vlot verkregen. Je komt er niet voor de gezelligheid, eerder voor afhalen.
Stanley010 .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2012
Ik als kritische Surinamer haal hier vaak eten .
De zaak zelf ziet er niet echt uit maar het gaat om eten.
De rotie met kip kerrie is heerlijk,miss wel de beste van R'dam.
Wat wel minder is dat je na zon belachelijk kleine portie nog steeds honger heb.Het lijkt meer op een kindermenu!!
Nasi slaat helemaal nergens op,dat kan je beter op de binneweg halen oid,bami idem.
Kiraa .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2012
Ik heb er heerlijk gegeten! Een bara (soort van broodje) met kip kerrie en een roti kip voor thuis. Die bara wordt vers gemaakt je kan meekijken in de keuken. Bediend door een vriendelijke vrouw. Decor te beschrijven als relax en gezellig. Een echte aanrader!