Toine Hermsen

Decor7,8/10
Erg duur
Erik B. Gastronoom (106 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Hier tijdens de jaarlijkse reunie van een groep arts-assistenten interne geneeskunde Annadalziekenhuis uitgebreid geluncht. Was uitgezocht door een van ons, die al haar hele leven in Maastricht woont en weet, waar je heerlijk kunt eten. Was inderdaad heel sfeervol, super bediening met uitleg bij alle gerechten, die inderdaad de een nog lekkerder dan de ander waren. De droge witte wijn ook top. We hebben hier 3 uur sfeervol en heerlijk vertoefd. De prijs was er ook wel naar, maar in dit geval helemaal de moeite waard.
Jos B. Gastronoom (17 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
We hebben met z'n vrienden heerlijk gegeten. We aten het menu, zoals dat op de kaart stond. Niks mis mee. Toch een behoorlijke kanttekening. De rekening kwam op ca € 87,50 p.p. Dat kwam niet door de prijs van het menu, maar door de drank. Bijna € 37,00 p.p. voor 3 glaasjes droge witte wijn en een karaf kraanwater. En waren de glazen goed gevuld, dan zou dat tot daar toe zijn. Maar het waren glazen met nog net "geen natte bodem".
Toine Hermsen was vroeger een begrip, maar met zulke prijzen prijs je je uit de markt.
GourmetRomix . 1e beoordeling (1 recensie) 5,3 /10
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Dineren bij Toine Hermsen als afsluiting van 4 dagen Pieterpad de Luxe, klonk goed. Na een niet vooraf geboekt bezoek aan een restaurantje in de voorstad in Roermond (aanrader, simpel buurtrestaurant met goddelijke sashimi tonijn vooraf), viel de beurt toe aan goede restaurants in Echt, Sittard, Valkenburg, en ten slotte Toine Hermsen. DIt is het sfeervolle restaurant in een fraai pandje op de hoek van het Onze Lieve Vrouwenplein in Maastricht gerund door patron/cuisinier Toine Hermsen.

Laat ik met de conclusie beginnen: het was een totale aanfluiting.

Toine was in geen velden of wegen te bekennen. Het was vrijdagavond en er waren welgeteld 6 gasten. Dat is een teken. Het Jubilé menu (in 4 gangen variant) kost op vrijdag en zaterdag 65 euro, 15 euro meer dan op weekdagen. Dat is niet weinig (ook niet super veel). Mijn partner en ik kozen voor dit 4-gangen menu met bijpassende wijnen. Met een glas wit als aperitief en een flesje water staat de teller dan op 189 euro. Daar mag je best wat verwachten, dunkt ons. De vier restaurants die we in de dagen hiervoor hadden bezocht hebben laten zien dat dit in Limburg zeker kan (en sommigen zelfs voor veel minder).

Dan nu bij Toine. Eerste amuse een laffe eendenlever met een vossenbessengelei geserveerd in een lullig potje. Weinig smaak, en ... koud, want net uit de koelkast. Misser 1. Tweede amuse, gerookte zalm met kokosschuim. Kan, maar niet erg bijzonder. Fantasieloos geserveerd. (let op, dat is het thema van de avond).

Dan het voorgerecht. Een zomercocktail van kreeft met meloenijs en nog zo wat. Wederom fantasieloos geserveerd in een cocktailglas. Smaak niet verkeerd, maar de saus veel te 'vol' en het leek wel een standaard garnalencocktail van een willekeurige keten. Dit soort etablissement niet echt waardig.

Vervolgens Zeeduivel met mousseline van langoustines in luchtige Champagnesaus. Onvermijdelijk ook met asperges. Wederom weinig fantasievol geserveerd. De stukjes witte asperge en de veel langere groene asperges dreven in een soort soep (de champagnesaus). De bijgeleverde vismessen bleken niet in staat om de groene asperges in kleinere stukjes te snijden, waardoor het eten aan elegantie indeed.

Het hoofdgerecht, een trio van lam. Dat hadden we deze week al eerder in Echt gegeten. Daar werkelijk uitstekend. Hoe doet de keuken van Toine het? Belabberd. Ik zal het niet over de compositie hebben want die was er niet. Wederom een soort soep waarin dit keer stukken paprika en boontjes (als soortement roerbak) dreven. Bovenop een lamskoteletje en een stukje lende. Het stoofdeel werd apart geserveerd in een koperen bakje. Dat moest ook wel, want dit was eerder klaargemaakt en opgewarmd in de oven. Ook bij het stoofje die roerbakgroenten. De saus leek wel identiek aan wat op het bord lag, terwijl het provinciaals genoemd werd.

Als nagerecht kozen we voor de kazen. Die waren uitstekend. Vreemd alleen dat we het moesten doen met brood dat aan het begin van de avond aan tafel was geserveerd (broodblokjes, dus nu wel uitgedroogd).

De wijn. Niet erg bijzonder. Er werd bovendien wat gestunteld met de wijn. Een glas wit werd aangeprezen voor passend bij een tussengerecht dat niet zou komen. (Leerling werd ons verteld. Prima dat er jongeren de horeca ingaan, maar moet dat zo?). Bij het hoofdgerecht kregen we ineens keuze uit twee glazen rood. Kies je daarom een wijnarrangement?

Tempo. Het lijkt wel of ze haast hebben bij Toine (voetbal op tv?). Daar waar we bij anderen een fijne volledige avond hadden, stonden we bij Toine na 2 uur weer buiten (een kleine 200 euro lichter). Waarom?

Ik besef dat dit een behoorlijk negatieve recensie is. De andere vier restaurants hebben laten zien dat er hard gewerkt wordt en dat er mooie gerechten op tafel komen die er als plaatjes uitzien. Ik weet niet wat de omslag van Toine te beteken heeft en waar hij mee bezig denkt te zijn, maar wat mij betreft is dit de verkeerde weg. Wat er nu wordt geleverd (N = 1 observatie) is zwaar onder de maat. Het kan toeval zijn dat er deze vrijdag maar 6 gasten waren, maar het kan ook een teken zijn dat klanten met hun voeten aan het kiezen zijn. Jammer, Toine was een sterkok.
Haremaker . 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Vandaag met 4 personen geluncht. Alle gerechten waren voortreffelijk, vooral het hoofdgerecht met kabeljauw was heerlijk van smaak. Hetzelfde gold voor de geserveerde wijnen. De bediening was goed en informatief correct. Kortom voor herhaling vatbaar.
Wim G. 1e beoordeling (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Na het lezen van voorgaande recensies lichte twijfel over de avond. Bleek gelukkig volledig onterecht. Het eten, we hebben gekozen voor het 5 gangen Jubilé Menu inclusief het wijnarrangement, was geweldig. Aandacht van het personeel optimaal. Absoluut prima prijs kwaliteit verhouding. Voor onze groep van 7 voor allen een culinair hoogtepunt. We hebben van de eerste tot de laatste minuut genoten. Het eten op sterren niveau is blijkbaar niet alleen weggelegd voor de restaurants die door Michelin worden ondersteunt. Toine Hermsen en de volledige equipe bedankt voor een geweldige avond!!
Slotjes . Gastronoom (47 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Wij hadden gelezen dat hr. Hermsen het concept vorig jaar heeft gewijzigd naar een goedkopere formule. Dus wij waren erg benieuwd. Ontvangst zeer prettig. Goede uitleg van de gastvrouw. 4 gangen diner uitstekend, ondanks dat de grote baas zelf deze avond niet aanwezig was. Amuses en voorgerechten heel lekker. Hoofdgerecht Tong was perfect bereid. Ook leuk dat de 2 jonge koks tijdens het diner toch even kwamen vragen wat wij er van vonden. Mooie bijpassende wijnen. Eigenlijk was er niets te merken van een downgrading bij dit klassiek ingerichte restaurant. Ja, er is weinig veranderd, maar heerlijk rustig dineren. Onbegrijpelijk dat er op een donderdagavond maar 3 tafeltjes bezet waren. Lekkerbekken weten niet wat ze missen!! Wij bevelen Toine Hermsen sterk aan. Dank voor de perfecte avond. Elly & Bert Slot
Kerstbob . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2015
Van de week twee keer geluncht bij Toine Hermsen. Uitstekende, mooie en zeer smaakvolle gerechten. Het lunchmenu bestaat uit twee gerechten en kost € 35. De eerste keer was dat als eerste gerecht een salade met coquilles en zeetong en het tweede gerecht reebout in een mooie rode wijnsaus. Bij de 2e keer lunchen was het eerste gerecht een salade met eendenlever en vijgen en het tweede gerecht Confit de Canard met zuurkool.
De door sommelier Susan uitgekozen wijnen pasten er uitstekend bij. De bediening was sympathiek en zeer klantvriendelijk. Wanneer ik weer in Maastricht ben ga ik er zeker weer lunchen. Toine Hermsen is "back in Town".
Bill M. Gastronoom (64 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Voor het eerst bij Toine gegeten, we vonden het redelijk in orde, 4 - gangen menu a 65 p.p. Na 2 leuke amuses vooraf een zomersalade met kreeft en krab, daarna een prima kabeljauw op spinazie (met cantharellen en zomertruffel - maar dat gaf weinig smaak). Hoofd was het beste, lamsrug in een mooie saus, en apart wat bout. Wel zaten bij ieder gerecht tomaten, behalve bij de toet. Deze met aardbeien en ijs vonden we weinig interessant. Bediening door een harkerige dame die steeds kwam vragen of het smaakte en binnendrong terwijl we in een leuk gesprek waren verwikkeld - dat moet je niet doen. Goede wijnen tegen schappelijke prijs. Al met al goed, maar toch wel te duur voor het gebodene, vandaar een 7 i.p.v. een 8 of 9. Het interieur is smaakvol met leuk uitzicht als je aan een raam zit.
Savelkoul J. 1e beoordeling (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Het "Menu des Copains"
Wat hebben we genoten van de ontvangst,het interieur,de sfeer,de bediening en vooral de hoogstaande gerechten.
Voor ons het diner van het jaar.
Bravo Toine Hermsens
Kritischmaareerlijk . Bourgondiër (2 recensies) 4,3 /10
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Dit restaurant werd ons aanbevolen en ik kende de naam van de chef, wij gingen er dan ook met een bepaalde verwachting naar toe, helaas.
De ontvangst was prima, het personeel deed zijn best. De wijnen waren ook prima, maar het eten...
We kregen een amuse van zalmblokjes met een komkommerschuim en twee koude soepjes. De zalm kwam recht uit de koeling, de gazpacho was saai en het komkommersoepje was, komkommer met zout. Erg flauw allemaal.
Hierna volgde een kreeftensoepje dat waarschijnlijk het meest smaakvolle van het hele menu was, maar ook dit blonk niet uit in smaak. We bleven gelukkig vol goede moed in de hoop dat de smaak langzaam opgebouwd zou worden....
Het eerste gerecht was een frisse salade met kreeft, tomaat, cavaillon en Alaska king krab. Ik schrok al meteen van de bijzonder rommelige opmaak, het sloeg nergens op. De salade was volkomen smakeloos op de flinterdunne tomatendressing na, daar zat nog een beetje smaak(tomaat) aan. De meloen was overigens niet volledig rijp. Erbij in een glas geserveerd zat de king krab met een dikke cocktailsaus. Ik bestel nog liever in een Belgische frituur een garnalencocktail, daar zit meer smaak aan dan dit vettige glaasje.
We vestigden onze hoop dan maar op de kabeljauw op een bedje van spinazie met cantharellen en zomertruffel. De kabeljauw was prima, goed van garing en smaak, alleen jammer dat 'ie in de champignonsoep was gevallen. De spinazie was de grootste smaakmaker, de zomertruffel zullen we het maar niet over hebben.
Dan zal het laatste gerecht, het gebraad van lamsrug en bout in een jus van rozemarijn en provencaalse groenten-aromaten(klinkt als smaakmakers?!) het allemaal wel goed maken....
Nee, nee, nee. Zo'n mooi product en het dan zo fantasieloos en smakeloos op het bord laten vallen met weer die smakeloze tomaatjes...pfff. Echt een aanfluiting. Het is zelfs gelukt om drie flauwe kaasjes uit te zoeken en het dessert was bij een gemiddeld restaurant met de "vogel" ook lekkerder geweest.
Jammer, jammer, jammer. Vind het niet leuk om een restaurant zo af te zeiken, maar het was echt in en in slecht. Verklaard waarschijnlijk ook de halve bezetting op een zaterdagavond.
Als ik deze ervaring dan af zet tegen de sterrenprijs die we moesten aftikken, sorry Toine, stop er alsjeblieft mee.
Wim V. Gastronoom (22 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
Wij namen het zesgangen diner met bijpassend wijnarrangement. het gehele menu past uitstekende en de wijnen waren prima in lijn met eten. Aangezien een van ons beiden geen kaas eet werd dit vervangen door een extra dessertje. Bediening erg vriendelijk en zeer attent.
het was een mooie avond in dit restaurant.
Bobduynstee . Fijnproever (5 recensies) 4 /10
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2015
Vorig jaar uitstekend gegeten bij Toine Hermsen. Prachtige gerechten en dito wijnen. Vineuze vondsten. Dus ook nu weer (Tefaf) goedgemutst naar Toine.
Net als vorig jaar weer het zesgangen-menu en wijnarrangement besteld. Dat laatste begon met een glas pinot blanc van Léon Beyer (Elzas). Maar de wijn die wij in ons glas kregen, had niks met de Elzas te maken. Terwijl je er wel € 10,- voor neertelt. Toen ik daar een opmerking over maakte, antwoordde de sommelier - of laat ik hem "de schenker noemen - dat hij meer verstand had van rode wijn. Dat bleek overigens ook niet het geval. De wijnen uit het arrangement waren op één glas ondermaats. Geen enkele verrassing. Met heimwee dachten we bij elke slok terug aan vorig jaar. Niet alleen vanwege de wijnen, maar ook vanwege de kennis en kunde van de sommelier destijds.

Dan de gerechten. We begonnen met een carpaccio van ossenhaas met wat krullen parmigiano, een gepocheerd eitje, wat schijfjes truffel en nogal veel truffelolie. De ossenhaas was veel te koud en veel te waterig. De truffel zelf had geen smaak, maar de sloot truffelolie des te meer. Alleen droeg die dan weer een penetrante uiensmaak.

Tweede gerecht: nadat het dobbelsteentje zeetong het gevecht met de gebakken plak tomaat ruimschoots had verloren, delfde ook de saus het onderspit. Niet vissig genoeg om de tomaat te verslaan.

Derde gerecht: iets van kreeft met een mooie vissige (maar iets te zoete) saus. Kniesoor. Lente-uitje paste er prima bij. Had het nou daarbij gelaten, Toine! Nu zaten er her en der groene asperges tussen en die smaak krijg je voorlopig niet weggespoeld. Zelfs niet met het enige glas prima wijn van de avond.

Hoofdgerecht waren twee plakjes hertenvlees. De saus was over de plakjes gedrapeerd. Dat had ik ook gedaan, want zo zag je niet meer dat het vlees niet rosé was, maar te doorbakken. Er werd een apart kommetje droog en naar soja smakend hertenvlees bij geserveerd. Dat was misschien lekker geweest voor het biertje bij de borrel, maar de graad van droogheid onderstreepte nu nog eens dat het vuur onder het hertje te hoog had gestaan.

Met de drie puntjes kaas was niks mis, maar de crêpe in grand marnier was een aanfluiting. Een klont (vermoedelijk) fabrieksijs op een pannenkoekje dat rondzwom in sap. Brrrr...
Maar was alles sloeg was dat de waard niet op feedback van zijn gasten zit te wachten. Toen we op zijn vraag of het gesmaakt had – wat op zichzelf een sympathieke geste is – iets over de koude en waterige carpaccio en de smakeloze truffel wilden melden, had de waard het gehad. Daar had hij geen zin in. Dat was niet de bedoeling. Ik zou zeggen: vraag het dan niet!

Enfin, vandaar dat mijn beschrijving van de gerechten wat uitgebreider is dan te doen gebruikelijk. Misschien dat Toine dat dan nog leest. Hoe kan iemand die een jaar geleden nog de sterren van de hemel kookte, zo diep vallen? Dit gaat zo niet lang meer duren. Hij kookt nog geen kwart sterretje van de hemel.
Jacky V. Bourgondiër (3 recensies) 4 /10
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2015
Oeps, wat een desillusie! Na tijden geprobeerd te hebben in dit restaurant te gaan eten is het gelukt maar wat een enorme tegenvaller. We geven de drukte tijdens de TEFAF de schuld maar dat mag natuurlijk geen excuus zijn. Personeel dat lijkt ingevlogen, gerechten die uit het menu lijken te komen terwijl het à la carte moet zijn (carpaccio die in de olie drijft, halve kreeft - zonder schaal geserveerd - die je moet zoeken in de bouillaibaise en veeeeeeeeeeeeeeel te lang wachten op de gerechten (om 22:45 uur nog geen hoofdgerecht na binnenkomst om 20:00 uur) en geen enkele verklaring! Hier komen we nooit meer.
Gjwoudenbeeg . 1e beoordeling (1 recensie) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2015
Kom al meer dan 20 jaar bij Toine Hermsen. De ambiance is nog steeds voortreffelijk.
De bediening is ontzettend aardig, maar ontbeert elke kennis van zaken. Een somelier of iemand die iets weet van de wijn op de wijnkaart ontbreekt.
Elk jaar wordt het iets minder, maar vandaag was een absoluut dieptepunt.
Klap op de vuurpijl waren de Crèpes Suzettes.
Smakeloze , dikke, bijna koude pannenkoeken met een niet te traceren sausje en daarboven een bonk ijs die volgens mij regelrecht uit de ijsvoorraad van de supermarkt kwam. Hoe is het mogelijk dat een kok die vroeger de sterren van de hemel kookte, zulke bagger durft voor te zetten!
Rob T. Bourgondiër (2 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Mijn vrouw en ik hebben afgelopen zaterdavond voor het eerst bij Toine Hermsen - Maastricht gegeten. We lazen toevallig een artikel uit de Lekker waaruit hij niet zo goed kwam dus ik ging er met gemengde gevoelens heen......

We begonnen met een ossenstaart soepje met 2 stokbroodjes waarop een tomaten prutje zat en een stukje parmezaan. Dit was echt top! De smaak was perfect dus we begonnen hoopvoller.

Voorgerecht was carpaccio met truffel maar door de ui proefde je dat niet zo best. Daarna een stukje kabeljauw met een saus van paprika echt heerlijk. Als hoofdgerecht parelhoen dun gesneden met zuurkeel zelf gemaakte jus en aaardappltjes. Dit vond ik het allerlekkerst. wat een smaak en d ecombi gewoon zalig. We wilden geen dessert en vroegen of we daarvoor in de plaats kaas konden krijgen geen enkel probleem.

We hebben de laatste tijd niet zo lekker gegeten. Dat hij zijn ster kwijt is geeft niets want wij gaan daar zeker nog een keer heen.
Tom75 . Fijnproever (8 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2014
Genoten van het 4-gangen menu met wijnarrangement. Ambiance prima, service redelijk; behoorlijk informeel. Zalmsalade was "gewoontjes", paté was beter. Langoustines waren super. Reerug was ok. Wijn was zeer goed en prima afgestemd. Er was helaas geen alternatief voor kaas of zoet.
Noordeman . 1e beoordeling (1 recensie) 5,8 /10
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Onze ervaring is matig en zeker niet 1 ster waard! Bediening niet persoonlijk
Na amuse anderhalf uur gewacht op voorgerecht. Toen er wat over gezegd en 1 minuut later op tafel. Raar!
Gerechten waren goed op smaak maar mist detail en finesse wat je met 1 ster mag verwachten. Ondanks ontevredenheid geuit niets ter compensatie aangeboden. Voor 220,00 euro gaan wij voortaan ergens anders eten. Teleurstellend.
MarcelEnkids . 1e beoordeling (1 recensie) 3,5 /10
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2014
In de lokale krant gelezen dat Hermsen nu sympathieker, minder haute is gaan koken. Wij verwachtten dus een uitstekende creatieve keuken met mooie eerlijke producten. Geen moleculair, geen poespas, maar kwaliteit en originaliteit, dat doet de nog steeds zeer stevige prijs en zijn imago verwachten. Echter, de ervaring was ronduit teleurstellend, dit restaurant drijft op historie die niet meer waargemaakt wordt. Eenvoudig eten dat je als je een beetje kookt ook zelf maakt (hoe bedenk je het: gefrituurde aardappelpuree! Wat een minachting voor je gasten), fantasieloos, zeer matige want onervaren bediening (knoeide met de saus over de borden en het tafelkleed maar deed net of dat normaal was), te veel tafels, (je zult maar in de garderobekast neergezet worden!) wij konden alleen nog maar bij de open keuken zitten met ons vieren terwijl de grote ronde tafel de hele avond onbezet bleef, daar mochten we niet zitten, ook niet op verzoek, dan ruik je tijdens je hoofdgerecht dus de ranzige afwaskeuken geuren langskomen, vieze afgetrapte matjes bij de keukenopening, afgebladderde verf, tocht, kortom heel veel geld betalen voor heel weinig restaurant. Net daarvoor in Frankrijk bij een Bib Gourmand gegeten, nou dan heb je voor veel minder geld een hoop meer culinair genoegen. Wij hadden huiswijn (die was heel goed) maar de sommelier was niet attent, geen volgende wijn bij je hoofdgerecht, zit ze op de kop in de keukenkastjes ipv bij haar gasten!
Smakeloos nagerecht maakte het helemaal af voor ons, nooit meer naar een kok die het moet hebben van zijn glorie ipv zijn gastvrijheid en creativiteit (Hermsen ging ook al aan het begin van de avond weg, en liet de zaak de zaak, de mensen die hij achterliet hadden bepaald geen enthousiasme voor hun vak). Deze cuisinier moet zich gaan beraden op zijn loopbaan......
Er zijn in de directe omgeving heel wat betere klasserestaurants voor een milder budget dan dit!
Johan H. Gastronoom (29 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
We hadden wat te vieren en besloten om dat dan maar in Maastricht te doen. En dan uiteindelijk de stap maar gewaagd en een tafel gereserveerd bij Toine Hermsen. Die man is toch een instituut in culinair Nederland. Aanvankelijk dacht ik nog dat het een beetje een ‘stijve’ zaak zou zijn, maar niets van dat alles. Het is een bijzonder aangenaam restaurant, het heeft wel wat weg van een huiskamer met het gezellige geroezemoes van de aanwezige gasten (zonder dat dit ook maar in de verste verte storend was).
We hadden met zijn tweeën een mooie ruime tafel waarbij mijn echtgenote mooi uitzicht had op de open keuken, waar in alle rust de gerechten werden bereid en aan de zwarte brigade werden door gegeven. Overigens niet alleen aan de zwarte brigade, ook de witte brigade helpt mee bij het uitserveren. En dat is toch mooi als Toine Hermsen zelf zijn gerechten aan tafel brengt. Ook de sympathieke en gepassioneerde sous-chef serveert uit en weet de spanning van wat nog komen zou mooi op te bouwen.
Tja, en dan krijg je de kaart voor je neus, onder het genot van een mooi glaasje champagne. Dan zie je dat er diverse van de klassieke gerechten van Toine Hermsen op de kaart staan. Dat wordt dan moeilijk kiezen. Gelukkig was daar het menu des copains: een tour door de culinaire geschiedenis van Toine Hermsen. 7 gangen met ‘signature dishes’. Daarmee hadden we een goede keuze gemaakt!
Beginnend in 1980 met een overheerlijke pastei van eendenlever met gekonfijte eend (de favoriet van mijn echtgenote), naar 1988 met de tarbot met cantharellen saus, toen de 1994 geroosterde Bretonse langoustines (en bijzonder mooi opgemaakt), gevolgd door een 40 jaar (!) oud recept uit 1974 van de vermaarde kikkerbilletjes met een zachte looksaus met peterselie en kervel. Om je vingers bij af te likken (en dat hebben we dan ook maar gedaan). Het pièce de résistance betrof een gerecht uit 1982: lamskoteletten op Provençaalse wijze. Dit was mijn favoriete gerecht van de avond (daar mag je me voor wakker maken).
Vervolgens kwam er een trio van heerlijk rijpe kaasjes (met de onvermijdelijke Limbugse Herve: heerlijk) en tot slot een 2014 gerecht van zomerframbozen en een champagne creatie van de sous-chef. Verrukkelijk.
Dat alles lieten we vergezeld gaan van een prima wijnarrangement.
Wij hebben een avond vol culinaire hoogtepunten beleefd, sommigen daterend uit een tijd dat roomsauzen en roomboter nog in waren (en wat is daar eigenlijk mis mee)?
Het menu is niet voordelig geprijsd maar was iedere Euro meer dan waard. Wij kijken in ieder geval terug op een diner en genoeglijke avond die ons nog lang zal heugen.
Arlette O. Gastronoom (14 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2014
Beter eten kan bijna niet. Vooral de kikkerbillen zijn aan te raden, een specialiteit! Ik heb genoten van het eten. Het was een lange zit. Normaal is dat geen probleem maar doordat de stoelen niet al te prettig zat was het op het laatst wel even doorbijten. De service is prima maar personeel bleef bij ons aan tafel wat lang hangen. Dit kan vervelend zijn voor sommige gasten. Verder hebben we een heerlijke tijd gehad.