Tof

Meer informatie over restaurant Tof

6,9
Martin D.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Zeer matige ervaring bij Tof! Begint bij afstandige dame in de bediening. Ongetrainde student die niet de moeite neemt om even contact te maken maar ongeïnteresseerd futloos vraagt "wat kan ok voor je doen! Jammer. Eten is niet veel beter, soepje minimale hoeveelheid en lauwwarm! Te grote spek hompen maken het geheel niet echt af. Dat moet beter kunnen Tof!!!!
RonnVanEtten .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Onverwacht terecht gekomen bij een tof restaurant in Gouda: TOF.
Nou, dat was het ook.
Een bijzonder vriendelijke ontvangst, zeer attente opstelling van het personeel.
Via het arrangement van een Bongo-bon van een 2-gangen menu genoten, waar niets, maar dan ook niets op is aan te merken.
Leuke smaken in soms nét even iets andere gerechten, waarbij de Pastrami van Rund als voorgerecht een eervolle vermelding verdient.

Een restaurant waar we nog wel een keer zullen vertoeven, bijvoorbeeld als de kaasmarkt er is... ;-)
Tortelduifjes .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
We bezochten gisteren de gouden eeuw driehoek, Oudewater, Schoonhoven en Gouda. Een prachtige dag en uiteindelijk kwamen we terecht op het terras van Tof in Gouda voor een drankje. We zaten er zo tof dat we besloten hier ook te eten. Dat was een heel goede keus. Goede wijn, lekker bier en heel gezellig.
Het eten vonden wij uitstekend! Een van onze vrienden die ik een kenner mag noemen zei dat hij nog nooit zo'n voortreffelijke mixed grill had gegeten.
Moet ik toch een heel klein minpuntje opnoemen dat zou ik graag de Rivella en Cola light in een flesje krijgen i.p.v. een open glas.
Voor het overige prima, prima
Billywhite27 .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
Regelmatig hier wezen lunchen. Prima broodjes (vooral tof gezond) en salades. Een uitgebreide lunchkaart, dus dat is een plus. Niet altijd is het personeel zowel binnen als buiten te vinden en dus moet je soms iets langer wachten maar niet vervelend lang. Goede gelegenheid om te lunchen op de Goudse markt. Decor binnen mooier dan buiten.
Aalstein .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2015
Veel restaurants op de Markt in Gouda. Op goed geluk bij Tof gaan zitten. Flink deel van het positieve gevoel aan het eind kwam door het mooie weer .De bediening was klantvriendelijk en attent. Een aanrader : Tsiis brachje ; een prima kalfsmedaillon met fries accent (nagelkaas). Buiten zittend heb ik geen oordeel over het "decor" binnen. Goede prijs-kwaliteit-verhouding.
RobertGG .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Op doorreis passeerden wij Gouda op etenstijd. Daarom de stad in gelopen en op de Markt beland. Het was (Hemelvaartsdag) behoorlijk druk op de terrassen. Omdat het niet echt warm meer was zijn wij -voor wat betreft restaurants- onbekend in Gouda en op goed geluk- Tof binnengegaan. Wij werden verwelkomd door een bijzonder vriendelijk en vrolijk meisje. We bestelden alvast een bier, een rode port, een kraanwater zonder ijs en een mandje stokbrood. Even later kregen wij een amuse aangeboden. Een stukje geitenkaas in rosbief; leuk en lekker. Een veelbelovend begin, dachten wij.

Een collega kwam daarna de drankjes brengen: pils, port en een glaasje Spa blauw. Wij zeiden kràànwater te hebben gevraagd. De serveerster zei dat dit Spa blauw uit de tap was!
Nu ken ik het fenomeen "postmix installatie" voor bijvoorbeeld cola en sevenup, maar ben toch nieuwsgierig welk concentraat wordt toegevoegd om van water Spa te maken. Later werd -correct- gemeld dat de Spa van de rekening was gehaald. Bier en port waren goed, het stokbrood gewoontjes en had knapperiger tijden gekend.

Als hoofdgerecht kozen we een "malse biefstuk" en een "mixed grill". De biefstuk werd mooi en creatief opgediend en was conform wens goed gebakken: rare. Onder de biefstuk een schepje volkomen doodgekookte groente, zompig in de -overigens lekkere- portsaus.
De "mixed grill" is een verhaal apart. Het bestond uit enkele spareribs, een stukje biefstuk, een stukje kip en een stukje varkenshaas. Geen van deze vleesjes vertoonde ook maar enig grillspoor. De kip was een hompje wit, gekookt vlees. Toe de serveerster ons plichtmatig kwam vragen of alles naar wens was, heeft mijn partner gezegd dat haar maaltijd toch niet leek op gegrilld vlees. De serveerster was onthutst en beteuterd. Zij zou informeren bij de kok. Ze kwam terug met het verhaal dat het vlees inderdaad alleen gebakken was en dus niet gegrilld, maar dat dit gerecht nu eenmaal zo heet (!!). Tja.
Kortom, het eten was ons inziens goed bedoeld maar weinig geslaagd. We hebben het toetje maar overgeslagen.
Muisman-79 .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2015
Een goede plek voor een hapje eten binnen of op het terras voorafgaand aan een avondje uit. De zalm was okay, misschien niet heel vers. De prijs-kwaliteit verhouding valt wat tegen. We kregen wel 'early-bird' korting op de rekening omdat we voor een bepaald tijdstip afrekenden. De bediening was sympathiek en attent. Entourage van Tof is gezellig en netjes.
Van W.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2015
Elke donderdagavond ga ik met Karin van Dijk bij Tof eten. Karin zit in een electrische rolstoel en er zijn maar weinig restaurants waar wij naar binnen kunnen komen. Het eten is goed mijn favoriet is de herten biefstuk, Karin heeft alles uitgeprobeerd van de kaart. Maar het is met name de bediening die ontzettend gastvrij is en attent.
Bloemenrijk .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2015
Na wat heen en weer lopen op het plein hebben we gekozen voor restaurant Tof. We mochten zelf een tafeltje uitzoeken en kozen voor een hoge tafel zodat we goed overzicht hadden op de zaak. Het ziet er gezellig uit. Er kwam een groep dames die achterin het restaurant zaten waarmee de akoestiek soms niet al te best is. We hebben een Fries gerecht van oma gegeten, varkentje met nagelkaas. De nagelkaas heb ik niet kunnen proeven, maar desalniettemin was het een lekker gerecht. De kleding van de ober was een combinatie van Hertog Jan sloof met een Grolsch blouse. Rara combinatie! Wanneer we weer eens in Gouda zijn komen we zeker weer eens terug.
Florien V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2014
Om een kaasplank gevraagd en erbij gezegd dat ik glutenvrij moest eten.
De ober kwam met de mededeling dat er maar 1 soort glutenvrije kaas aanwezig was!!!
Vol ongeloof de ober verteld dat ik in de 12 jaar dat ik glutenvrij moet eten nog nooit kaas met gluten ben tegen gekomen.
Daarna werd er een keurige kaasplank geserveerd.
Zelfs met glutenvrij brood erbij, wat helaas op dezelfde schaal lag bij het normale brood.
Als hoofdgerecht een mixed grill besteld en gevraagd of dat glutenvrij was. Er werd verder niet meer op mijn vraag terug gekomen.
En het eten werd geserveerd.
Gevraagd of de frites die geserveerd glutenvrij was. Dit zou navraagd worden.
Na enige tijd nog geen antwoord op de vraag over de frites gekregen.
Toen ik er weer naar vroeg zei de ober dat de frites niet gluten vrij was.
Jammer dat dit niet eerder was verteld en dat er geen alternatieven werden aangeboden.
De bediening leek niet erg geïnteresseerd.
Jammer genoeg is dit adres geen aanrader voor mensen die glutenvrij moeten eten.

Shantie H.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Na een wandeling in Gouda, zijn wij op zoek gegaan naar een restaurant om te eten. Tof zag er erg gezellig uit en het was er aardig druk. Wij hebben wel lekker gegeten. Het was wel een beetje aan de dure kant, voor wat je krijgt. De service is aardig, alleen af en toe zoek. Voor een toch wel drukke zaterdag, was er maar 1 serveerster.
Alles bij elkaar genomen is het helemaal geen slecht restaurant.
Joshua K.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2014
Eergisteren op het terras van de Tof een hapje gegeten.
De bediening deed erg zijn best om het je naar de zin te maken en om te verkopen, wellicht iets te.
We hadden beide een sateetje welke goed smaakte.

Kortom: wil je even snel een hapje eten in Gouda, Tof is een prima plek!
A19 .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2014
Gister bij Tof in Gouda op het terras gezeten.
Het weer was slecht, maar op het terras zat je heerlijk met kacheltje en heaters. De bediening trok zich ook niks aan van het bar slechte weer en was vrolijk. We hadden een lekkere kaasplak besteld, met een aantal lekkere kazen en wat brood. Toen we vroegen naar de kaas soorten wist het personeel het niet gelijk, maar kwamen het daarna keurig uitleggen (met wat extra blokjes kaas van de kaas die we het lekkerste vonden).

Eten kunnen we niet goed beoordelen omdat we alleen een kaasplank ophebben.
Frank E.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2014
Wellicht ben ik de verkeerde verwachtingen naar binnen gegaan, maar als je na 20:00 nog aan het eten bent, veranderd het eetcafé langzaam een bardancing. Het eten is niet onaardig, maar voor de prijs zou je meer mogen verwachten. Het personeel heeft het zichtbaar druk met het cafe draaiende te houden waardoor de etende gasten minder aandacht krijgen.
Kingfisher60 .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2014
Decor moet je van houden. Kennelijk is er op enig moment wat disco-achtigs. Een drankje op het terras buiten -met verwarming- is een heerlijke start. Bediening is uiterst vriendelijk en attent. Eten is goed verzorgd. Vooraf een leuk plankje brood met toebehoren. Als voorgerecht een smaakvolle bereiding van gebakken mosseltjes. Als hoofdgerecht een zachte medium usa-steak. Heerlijk van smaak en inderdaad medium. Een van de tafelgenoten vroeg om fileren van de Dorade, hetgeen zonder morren met plezier werd gedaan. Desserts werden door tafelgenoten als smaakvol beoordeeld. Mede gezien de prijs een aanrader voor een volgende keer.
Arend V.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2014
Vanavond gegeten met z'n 4tjes. Complimenten! Verrassende amuse, heerlijk voorgerecht, en een super-de-super steak als hoofdgerecht, prachtig rose en mals.... mmmm.. Bediening heel attent en vriendelijk. Verwacht geen Librije toestanden, maar.... zeker voor de prijs die wij betaalden, een aanrader. Komen Kaarsjesavond weer terug, en misschien wel eerder.
Chantalle V.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2013
Weekendje Gouda in december, en natuurlijk naar de markt gegaan, en daar heerlijk geluncht bij Tof! We werden gelokt door de warme en sfeervolle aankleding op het buitenterras, met leuke lounge plekjes, met kussentjes en dekens, warmtekachels en leuke vuurkorven met glas eromheen, zeer romantisch ook.. supervriendelijke jongenman die ons hielp met de bediening, heerlijk gegeten.. de broodjes waren erg lekker, en lekker veel ook. ook de warme choco met slagroom en de verse muntthee was erg lekker. Later op de avond nog terug gegaan voor een lekker drankje en een hapje, de nacho's met saus en kaas overgoten. Superlekker.. zeker een aanrader, als we nog eens naar Gouda gaan, gaan we hier zeker weer een hapje eten!
Annette B.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2013
Nee, 'tof' is anders. Voor de lunch was ik hier met mijn vriendje en bestelde een vegetarische salade. Ik vroeg om een vinaigrette i.p.v. jogurtdressing en had al een vermoede dat de serveerster niet begreep waar ik het over had. De salade werd enkel met de dressing van de bijhorende rauwkostsalade geserveert. Dat vond ik verder niet zo een probleem, gewoon een beetje jammer. De salade was prima maar er zat fruit bij. Dat kan op zich noch wel maar blauwe bessen, aardbeien en met name banaan vind ik niet echt passen bij een meer Italiaanse salade + rauwkost. Er zat wel heel lekker brood bij. Hiervoor vroeg ik de zelfde serveerster om olifolie, na een tijdje kwam ze terug en zei ze dat ze dat niet hadden. Ik was behoorlijk verbaasd, dat lijkt me toch wel een standard olie in de keuken, ik wilde net vragen of ze dan misschien iets anders had voor het brood toen liep ze alweer weg. Erg jammer. De salade was op zich prima, de fruit had voor mij absoluut niet gehoeven maar de service was, wat mij betreft, echt niet goed.
HSA V.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2013
Zaterdag heerlijk genoten van de zon op het terras bij Tof, een perfect locatie. De bankjes zitten lekker, maar zijn wat laag als je moet gaan eten. De bediening is variabel. Het eerste meisje was zeer vriendelijk en attent, maar bij de wisseling ervoeren we wat desinteresse. De jongen,die ons tot slot bediende was weer heel aardig, maar had het te druk om ons van de rekening te voorzien. Het eten viel ons niet mee. De mosterdsoep was te romig met te weinig mosterdsmaak. Van het vega-trio waren de taartjes erg vet en had de pasta een 'pakjes'-smaak.
Ook de begeleidende aardappeltjes waren veel te vet.
Kortom, je zit er heerlijk, maar voor het eten komen we niet terug
Mrkaas .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2013
Vandaag met een zakenrelatie op de markt in Gouda gegeten, Ik ben er geboren en genoot voor de lunch van de leuke kaasmarkt die er gaande was. Bij Tof lopen enthousiaste mensen rond. Mijn tafelgenoot nam een uitsmijter, die werd gewaardeerd. Ik had een mosterdsoep en een salade. De soep was erg veel room en weinig mostert smaak. Daarnaast waren en ipv croutons stukjes brood in de soep gedaan waardoor het leek en smaakte naar pap. Niet echt lekker dus. Tip zou zijn om de croutons er los bij te doen. Verder heerlijk genoten van het lekkere weer en de prima ambiance bij Tof.