To Ouzeri

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Catering
Mae V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Wij zijn dol op Griekse mezedes en zeker in Amsterdam, dus het was hoog tijd om To Ouzeri te bezoeken. De bediening is behulpzaam en vriendelijk, de inrichting ademt de sfeer van een Griekse taverne en wij hebben heel lekker gegeten. Als vegetariers is het voor ons van belang dat we genoeg keuze hebben en dat lukte bij To Ouzeri prima. Wij vonden het brood, de olijven, chortasalade, spanakopites, pita, bourekia, kolokithokeftedes erg lekker. Wat ons betreft een erg goede Griek in Amsterdam, die zich kan meten met de beste Griekse keukens in Amsterdam. Verbeterpuntje: nog flexibeler kunnen inspelen op dieetwensen (chaloumi was van koemelk en dat kennen wij echt alleen van geit- en schaapmelk). Verder een heel goed en fijn adres in Amsterdam!
R V.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2017
Hier afgelopen woensdag gegeten.
Reserveren want het is hier druk!!
Altijd een goede teken en dat klopt. Alle gerechten worden vers en zorgvuldig bereid.
Correcte bediening vlot en vriendelijk. De kalarmarie goed op smaak en zacht van structuur. De haloumi goed gerild en vers!
Wij komen weer terug.
Nico R.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
Lekker eten, goede sfeer, leuke mensen en betaalbaar. Negatief punt de gamba's waren minder. Verder top restaurant, aanrader!
1234-- .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Bijzonder dat dit restaurant op iens nog niet zo veel recensies heeft. Elke keer als ik voorbij dit restaurant kom gefietst (en dat is iedere dag) zit het naar mijn idee (bijna) vol. Reden genoeg om zelf eens een hapje te eten hier! Zo geschiedde afgelopen weekend. Het verrassende aspect van dit restaurant is dat je de Griekse gerechtjes als tapas eet. Door de gerechten verspreid over de avond te bestellen zit je gezellig lang aan tafel samen. Het waren heerlijke gerechten en de kaart heeft veel keuzemogelijkheden voor vegetariërs! De sfeer is ook goed: leuke, vrolijke bediening. De inrichting is enigszins gedateerd, maar zelfs dat heeft wel 'wat'. Een aanrader dus! Niet alleen redenen genoeg om hier een positieve recensie te schrijven, maar zeker ook om binnenkort terug te gaan.
Dinnerbabe ..
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2016
Na zo'n tien jaar na het lezen van de laatste positieve recensies en omdat ik zin had in Grieks eten, weer eens aangeschoven bij To Ouzeri. Absolute toppers: kolokithokeft (zelfs tweemaal besteld), de chortasalata (warme spinazie), de octopus en de Bifteki.
De geflambeerde kaas lekker, alleen wat te snel gestold. De giros mag van mij met iets minder korst, maar tafelgenoot vond het prima . Het sinaasappeltaartje na was ook erg lekker. Bediening prima. Tafels allen bezet op dinsdagavond. Mythos biertje erbij en een wijntje. Niks mis mee. Het tapasachtige concept fijn. Ik kom weer eens vaker.
Frans W.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Na lange tijd weer eens bij to Ouzeri gegeten en het was een prettige ervaring. De ouzo, waarmee we altijd openen was buitengewoon goed en vergezeld door brood met lekkere tzatziki.
Als eerste ronde van de mezedes bestelden we spanakopita en kolokithokeftides. De spanakopita (feta en spinazie in bladerdeeg) waren matig, de kolokithokeftedes )(courgettekoekjes) daarentegen waren meer dan voortreffelijk. Dit gerecht voert lang niet iedere Griek en het was lang geleden dat wij het geproefd hadden. En ik moet zeggen, het kon de vergelijking met die uit Ierapetra op Kreta, waar we ze voor het eerst hadden gegeten en gewaardeerd, glansrijk doorstaan.
De tweede ronde bracht Kalamaria en Garidas scharas (gamba's) op tafel die beide prima smaakten. De fles Kechribari (een mij onbekend merk redzina) smaakte er prima bij.
De derde ronde was voor de Souvlaki. Prima kwaliteit, echter helaas kip en niet de heerlijke lams-souvlaki. Steeds meer Grieken gaan over op de kip i.p.v. lam, waarschijnlijk om de prijs, en dat vinden wij jammer.
De eigenaar bediende in zijn eentje, maar hij hield alles goed in de gaten. De inrichting van de zaak is niet speciaal, maar we zaten voor het raam en in de Clercqstraat is altijd wel iets te zien.
Alles bijeen een prima avond.
Elin B.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
Op een doordeweekse dag bij toeval bij dit restaurant uitgekomen. We hadden honger en gingen dus naar het dichtstbijzijnde restaurant. Tot onze verbazing ook nog eens erg lekker gegeten. We hadden de lams koteletten, aubergine kroketjes en de huisgemaakte frites. Het eten was van goede kwaliteit en dat voor een schappelijke prijs. De gastheer was ook erg vriendelijk. Wij komen zeker nog een keer terug!
Riska D.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2015
Hier op een regenachtige dinsdag even naar binnen gehopt om snel een hapje te eten. Tot onze (en ook de eigenaars) grote verrassing zat het stampvol ! Ondanks de onverwachte drukte, had de heer des huizes (de enige in de bediening) alles onder controle, iedereen werd bediend en niet vergeten en het eten kwam redelijk snel op tafel. De hapjes waren erg lekker, en naar mijn idee weer even anders als normaal. Aanraders: Kolokithokeftedes en de wilde spinazie salade( deze was warm). Kortom, top avondje gehad, voor een leuke prijs !
Vanessa L.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Afgelopen vrijdag hier gegeten, al het eten wat op tafel kwam was lauw. Hierdoor hebben we niet smakelijk gegeten! Wij hadden het idee dat alles vantevoren was klaar gezet en was opgewarmd in de magnetron. De kalamaria ringen waren net soppige sponsen.
Erik A.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2015
Gisteren gegeten, het eten was gewoon goed, de kok heeft hart voor zijn gerechten, is ook de eigenaar volgens mij. Hij kwam nog wat details onthullen over wat erin zat, een gesprek over eten is altijd iets waar ik voor te vinden ben, maar het blijkt dat hij er echt zijn hart in legt en dit ook graag deelt. De bediening is gewoon goed, alert zonder opdringerig te zijn. De inrichting is eenvoudig, vind ik uitstekend, het is een eethuisje en geen fancy toko die voornamelijk pretenties serveert.

De porties zijn niet supergroot, de prijzen hiervoor dus ook niet, dus je kunt gewoon een voorgerechtje of wat nemen en daarna nog een hoofdgerechtje, of gewoon de tafel volladen met heerlijkheden en deze onder het genot van een uitstekende retsina rustig naar binnen werken. De bekende dingen zijn soms verrassend anders vorm gegeven en het allerbelangrijkste, er is smaak, heel veel smaak en niet alleen veel en zout, integendeel het zout is subtiel aanwezig.
In mijn optiek, topper, goed eten met passie en kunde gekookt en de sfeer is best wel grieks, geen TL licht dat scheelt, maar als er een discussie is, dan is ie er ook. Aanrader, gewoon doen.
khats .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Een restaurnant waar wij hebben verhoogd , maar het viel onze tegen de smaak ontbrak, het was helaas niet subliem , de zaak is aan het verbouwing toe
Henk H.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Op een zaterdagavond met een gezelschap van 6 bij To Ouzeri perfect gegeten. De gastheer speelde uitstekend in door de uitgebreide keuze aan verschillende gerechten geleidelijk aan op tafel te zetten. Prima huiswijn. Tot in detail van knapperig brood goed verzorgd.
Kortom prettig gezeten en heerlijk gegeten.
Joost S.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Zeer goed Grieks restaurant met een compacte maar smakelijke kaart. De klassiekers natuurlijk (tzaziki, moussaka, choriatiki), maar het leuke is dat ze alles in kleine porties serveren, zodat je leuk veel kunt proeven en delen. De auberginerolletjes met feta erg lekker, maar dat geldt eigenlijk voor alles. Daarbij is de bediening alert en ook gemeend gastvrij! Water van het huis, lekkere huiswijn en alles voor nette prijzen. Aanrader voor wie het Griekse vakantiegevoel nog wil herbeleven. O, ja: ze spelen ook goede Griekse muziek, geen Zorba, nog een pluspunt dus.
Dustin D.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Heerlijke gerechtjes, vol van smaak, en ruime keuze uit vegetarische opties. Puntje van commentaar: erg weinig groenten, het was allemaal erg zwaar door de overdaad aan kaas. Brood was heerlijk, gerechten allemaal vers en gevarieerd, en zeer nette prijzen.
Door de tapas-stijl van eten kun je lekker lang zitten en is food sharing erg leuk, dus aanrader voor kleine groepen.
Gerard S.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2015
Net restaurant met veelzijdige niet te grote kaart met kleine Meze gerechten. Wij kozen voor Griekse salade, sardientjes, ossenhaasspies, gyros en tzatziki. Stuk voor stuk zeer smaakvol en de juiste portionering. Vergeet niet het zelf gebakken brood met rozemarijn vooraf te bestellen, heerlijk! Na het eten nog even genieten van een heerlijk kopje vers gemalen koffie in een zoals het hoort warm kopje! Ook kregen we er netjes een karaf en twee glazen koud water bij, want zoals de eigenaar zei; koffie en water zijn net broertjes, die horen bij elkaar. Kortom, echt een aanrader!!!
David S.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2015
De kaart heeft lekkere Griekse gerechten in medium porties waarvan je er verschillende kunt besetellen. De vis, spiesjes, soussaka en courgettekoekjes waren heerlijk. Ik ben ook blij dat het niet zo'n "Nederlandse Griek" is met de nadruk op kwantiteit. Prijs was keurig.
Attente en vriendelijke bediening. Naast professionaliteit zag de serveerster erg beeldig uit; het oog wil ook wat.
Décor
Smaakvol ingericht en ook niet "het Griekse Zorba CD'tje aan.
Samengevat was het lekker eten voor een goede prijs. Een reden om daar eens te gaan eten in West.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2015
Er zijn niet meer zoveel Griekse restaurants te vinden als vroeger. To Ouzeri heeft geen klassieke Griekse kaart met allerlei grote complete schotels, maar een kaart vol kleinere gerechten die er om vragen geprobeerd te worden. Deze avond vertelde de chef aan tafel dat er heerlijke groeten in de oven zaten met lekkere kruiden en dat er vandaag gegrilde feta als special was. We namen beide gerechtjes, maar eerst tzatziki en pita brood. Daarna merides, gegrilde spierinkjes: heerlijk! bij de eerdergenoemde groeten en de feta, bestelden we lamskoteletjes, ossenhaasspiesjes en Griekse gegrilde worst. Alles even lekker en prettige geprijsd. De huiswijn is dito betaal- en drinkbaar. Kortom, vers bereid, lekker Grieks eten voor een prima prijs! Een adresje om te onthouden.
Jeannette H.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
We gingen op paaszondag eten bij To Ouzeri. Dit is geen doorsnee Grieks restaurant. Je krijgt kleine porties overheerlijk, goed gekruid eten. Hoogtepunten waren de gefrituurde inktvis, gyros, zelfgebakken brood, auberginesalade en gegrilde dorade. We hebben steeds wat gerechtjes bij besteld, zoals een tapasmaaltijd. En de notentaart maakt het geheel compleet. Nog nooit zo lekker Grieks gegeten.
FransFerdinand .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2015
Heer-lijk gegeten! Ik kan niet zeggen wat ik nou het lekkerst vond. De kalamaris was heerlijk, moussaka ook. We hebben de tafel vol laten zetten met hapjes, alles even lekker. Vooraf een ouzo van het huis. Erg vriendelijke en snelle bediening ook. Aanrader!
Maxianne .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Wat een heerlijke eten! Nostimo!! In heel Amsterdam heb ik nog niet zo goed Grieks gegeten. Verse producten verwerkt in overheerlijke gerechten. De retsina die we erbij dronken was wonderbaarlijk zacht van smaak. Fijn ook dat je zoveel kleine gerechten kunt bestellen. Het personeel is betrokken en vriendelijk. Ik ga hier nog heel vaak terugkomen!