To Amuse

x Y.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Anouk V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Wederom héérlijk gegeten bij Amuse. Professionele ontvangst en uitgeleide (jas aannemen, jas teruggeven, deur openhouden). Het enige wat deze keer opviel, en daarmee ook tegenviel, was het gebrek aan smaakvariatie. Op zich niets dan lof over de smaak an sich, maar in de beide hoofdgerechten zaten smaken die we al uitgebreid bij de voorgerechten / in de Sharing Moments waren tegengekomen. Vooraf hadden wij om te 'sharen' Thaise mosselen, pappadum met zalm en geroosterde groenten van de Green Egg. Vervolgens als hoofd de geroosterde tonijn (waarbij de beloofde wasabi overigens niet te proeven is) en de bavette. Bij de tonijn was de aankleding/garnering identiek aan die van de pappadum en de bijlage bij de bavette bestond (naast de op de kaart genoemde 'romige prei-aardappeltjes en rode wijnsaus') weer uit geroosterde groenten. Nogmaals, met de smaak is niets mis, die is nl. uitgesproken en authenthiek, maar het is wel jammer als je voor- en hoofgerecht min of meer dezelfde smaaksensaties oproepen... Genoeg gezeverd nu, we hebben heerlijk gegeten, zijn prima bediend en hebben een fijne, gezellige avond gehad in een prettige ambiance. Met koffie toe (geen nagerecht) hadden we bovendien meer dan genoeg gegeten...
Joost L.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Soms heb je zo’n avond dat alles klopt. Dat heeft natuurlijk veel te maken met je eigen gemoedstoestand en met je gezelschap, maar gisteren vooral ook met de keuken en bediening van To Amuse. We zaten aan de hoge tafel bij de keuken. Daardoor konden we van heel dichtbij zien met hoeveel passie en vakmanschap er werd gewerkt. Chef Michel Lambermon lichtte tussen de bedrijven door wat toe, en vertelde bijvoorbeeld hoe de soezen met Gruyere (die we niet hadden besteld) werden gemaakt. Tot onze verassing kregen we even later tussen de bestelde gerechten door een klein bordje met daarop voor elk van ons zo’n soes. Heerlijk! Maar ook wat we wel hadden besteld was top: wij combineerden de “sharing” kaart (onder meer boneless spareribs en spaanse kroketjes) met “gewone” gerechten (marbré van eendenbout en eendenlever; geroosterde tonijn), die we stiekem ook deelden. Goede bijpassende wijnen, wat niet eenvoudig is bij zo verschillende gerechten. Ook de bediening was heel goed: relaxed, maar attent en met oog voor detail. Dit was ons eerste bezoek, maar zeker niet het laatste.
Piawin .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Lekker eten, maar logistiek is heel slecht. Verpestte het wel een beetje. Anderhalf uur wachten op het hoofdgerecht is echt absurd. En toen we er iets van zeiden aan de bediening werd er niet serieus op gereageerd. Bediening liep trouwens hele tijd te rennen wat een nogal onrustige sfeer geeft. Misschien kwestie van meer personeel, betere mise en place, betere logistiek, betere communicatie? Wij komen hier voorlopig niet meer.
Karen K.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
To Amuse hadden we al lang niet meer bezocht. Alles is prima op hetzelfde niveau gebleven. Frisse bediening, topkaart met verrukkelijke gerechtjes, wij deelden alles, waardoor het shared dining werd.
Tip van mij: ga er eens lunchen en kies dan niet van de kaart, maar neem het menuutje van de dag! Dan heb je Michel Lambermons in volle glorie.
Erwin L.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Watsgeburt, hoewel de pulled pork en de papadum weer goed zijn is de gazpacho flauw en de Bouillabaise gekrompen, kom op 4 mosselen, 3 s kokkeltje war van een leeg, klein stukje witvis een garnaal een coquille en 3 stukken aardappel ik een schaaltje is geen 19 euro waard
Thuis maar een broodje gegeten
Mirjam B.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Super lekker gegeten met vrienden. Vooraf de papadum met tonijn, appel, komkommer en meloen. Mooi opgemaakt, goede combinatie van smaken. Ondertussen meegesnoept met de Thaise mosselen, ook super lekker. Als hoofdgerecht had ik de Babette, mooi stuk vlees met dikke frieten. Bij de gerechten werden heerlijke wijnen geserveerd. Goede service! We komen graag weer een keer terug.
Ilse M.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Wat blijft deze zaak zich bewijzen na bijna een jaar open te zijn. Reeds meerdere malen mochten wij er een tafel reserveren. Gisteren met twee mensen die het nog niet kenden en weer werden we verrast door de constante kwaliteit, de mooie combinaties en hoogwaardigheid van de gerechten en de authentieke en gezellige sfeer van het pand. Onze(kieskeurige) gaste was verrast door het concept waarin je zowel kleine gerechten om te delen kon combineren met gangen/gerechten ieder voor zich en gaf na afloop aan zeker nog een keer hier terug te keren. Ook de wijnen die werden geadviseerd gaven een meerwaarde aan de avond. Deze zaak maakt de ultieme combinatie 'voor elk wat wils' op niveau en van de hoogste kwaliteit voor een zeer redelijke prijs. Ook het 2-gangen lunch menu hebben wij zakelijk regelmatig gebruik van gemaakt! Dank weer team To Amuse wij hebben genoten!
Robert S.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Aan de voormalige DE-winkel in de Zijlstraat in Haarlem bewaren we goede herinneringen; niet alleen vanwege de kwaliteit van de koffie, maar ook vanwege het fraaie interieur en de bouwstijl. Onze culinaire ervaringen met Lambermonts in het verleden waren evenmin slecht. Het spreekt dan ook voor zich dat we met enige verwachtingen To Amuse betraden.. Na een lekkere kir op het terras buiten gingen we voor een viergangen-menu in wisselende samenstelling. De Zeeuwse mosselen op Thaise wijze smaakten prima. De mosselen waren van uitstekende kwaliteit. De papadums met zalm met zoetzuur, een kroketje van kabeljauw plus een pittig accentje zagen er net zo mooi uit als ze smaakten. De kabeljauw met krokante in tempura gebakken kreeft, een chip van truffelaardappel, zeekraal en kreeftenjus was een verrassend gerecht en streelde de tong. Het gerecht met kalfslende was schitterend vorm gegeven. Het vlees werd begeleid door een rijke variatie aan knapperige zomergroenten op een cr?me van doperwten. Ik werd vervolgens verrast met coquille St.Jacques, omwikkeld met tongfilet met romige lof, beenham en gezouten citroen. Alle smaken kwamen goed tot hun recht. Heerlijk! De Saint Marcellin uit de oven met ciabatta en zomergroenten zag er ook mooi uit, was heerlijk van smaak, maar aan de zware kant. Het frambozendessert met sponscake en diverse frambozenbereidingen was een smakelijke afsluiting. Datzelfde geldt voor de cr?me brulée van tonkabonen, geserveerd met een crumble van vijgen en witte chocolade. De Grüner Veltliner Iubel Volmondi?re 2014 vond ik bij alle gangen passen. Het personeel was jong, enthousiast en attent. Ik keek mijn ogen uit naar de mooie keuken en de fraaie glazen koepel en ramen. Uit het eindbedrag op de factuur kan je concluderen dat de prijs-/kwaliteitverhouding bij To Amuse dik in orde is. Zeker voor herhaling vatbaar.
Pieter O.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Wij zijn afgelopen zaterdag bij dit fantastische restaurant geweest. Alles was top! De entourage, het eten en de gastheer en gastvrouw, alles was geweldig. Vooraf wat gerechtjes besteld onder het mom van shared dining. Heerlijke gerechten met verrassende smaakcombinaties die ook nog eens heel mooi werden gepresenteerd. Ook de wijnkennis was top waardoor er een passende wijn bij het hoofdgerecht kon worden genuttigd. Wij hebben met z'n vieren een fantastische avond gehad!

Wij waren een weekend met vrienden weg en mijn vrouw was haar kolf vergeten. Er werd door het personeel heftig mee gedacht om een oplossing te bedenken. Uiteindelijk is dat ook tot een goed einde gekomen dankzij hun! Bedankt!

Wanneer wij weer in Haarlem zijn komen wij zeker weer langs!
MCFolk .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Afgelopen zaterdag tijdens een weekendje weg hier gegeten, en het was een goede gok. Het was goed druk en rumoerig bij binnenkomst, van binnen gezellig ingericht, met hier een daar een hint naar het verleden met de pilaren en glas in lood. We konden alleen nog een plek vlakbij de keuken krijgen op hoge stoelen, we waren een beetje bang voor een erg warme plek, maar dat was helemaal niet het geval, was prima op lekkere stoelen met nog steeds een gezellige tafel. Echt heerlijk gegeten, super lekkere combinaties en vooral lekker vers ! Mosselen, coquilles, tonijn, gegrilde groenten, perfect bereid. We hadden alleen een misser met onze wijn, maar die hebben we zelf besteld, dus gewoon verkeerd gekozen. Achteraf gezien was een wijnarrangement leuk geweest, zeker bij al die mogelijke combinaties. Bediening was attent en gastvrij. Kortom, zeker een aanrader.
CJBijn .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Afgelopen woensdag bij To Amuse gegeten. De locatie was prachtig. Mooi oud gebouw met een fijne en gezellige sfeer. De bediening was goed. Van begin tot eind gastvrij, vriendelijk en alert. Fijn om te merken dat ze verstand van zaken hebben.
Het eten heeft ons enorm verrast. Wij hadden 3 gangen. Zowel vis als vlees. De combinaties en hoeveelheden waren super. Verrassende smaken. Lange tijd niet zo lekker gegeten.
Wij kwamen binnen zonder het restaurant te kennen, en vertrokken na een top avond met een dikke WAUW! Al met al zeker een aanrader voor een complete avond uit.
Mildred D.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Ik verlang soms naar het oude Lambermont aan het Spaarne. Was absoluut jaren lang mijn favoriet. Dus toch een keer To Amuse proberen. Met een groep weliswaar en ik weet dat dit altijd lastig is. Zeker voor de bediening. Wat mij opviel dat de etiketten niet te nauw worden genomen. Dit vind ik altijd jammer zeker voor een restaurant waar een goede kok en gastheer de scepter zwaaien. Veel keuze in de wijn maar wel een lastige, en aparte wijnkaart. Wij lieten ons verassen en met wel wat uitzondering kwam alles goed op tafel. De gerechten waren goed op smaak en van goede kwaliteit. Mooi opgemaakt en goed in proporties.
Ik had de lat wel wat hoog liggen met in mijn achterhoofd het "oude" Lambermont. Met deze gedachte was het een leuke avond met goed eten maar geen hoogstandjes.
JohnEwbank .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
GEWELDIG! Heerlijk gegeten (3-gangen menu) en perfecte bediening. Niet te aanwezig maar wel heel kundig en attent met kennis van de wijnen. Ik wist van te voren helemaal niet bij wat voor tent we naar binnen gingen (iemand anders had gereserveerd) maar we hebben het er nu, 5 dagen later, nog over hoe lekker het was. Bij thuis komst realiseerde ik me dat ik veel te weinig fooi had gegeven dus daarom maar even de moeite nemen om een zeer verdiende goede recensie te schrijven!
Chiel B.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
In een mooi oud pand worden door Michel Lambermon en zijn brigade heerlijke gerechten bereid. We proefden tonijn, tarbot, kalfsstaartstuk met kreeft en een dessert met aardbeien en rabarber. Het 4 gangen menu ging vergezeld van mooie wijnen die door de weer op het oude nest teruggekeerde Bas als altijd bevlogen werden toegelicht. Tot een volgende keer!
Evert K.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Met vrienden gegeten bij To Amuse. Allemaal tussengerechtjes. Hieruit een keuze gemaakt en allen 3 besteld. Werkelijk erg lekker en best wel royale porties. Vooral de steak tartaar, de kabeljauw en de tonijn waren erg lekker. Lekkere huiswijn, zowel rood als wit. Prima bediening.
Jessica B.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Bijzonder gebouw. Mooie open keuken. Leuk concept; Kleine gerechtjes die je ook samen kunt delen. Brood vooraf viel wat tegen. Kleine wat harde broodjes, smeersels prima. Water geen probleem. Mooie fles huiswijn wit uit Frankrijk. We begonnen met kreeft. Lekker. Toen pasta vongole. Pasta had iets steviger gemogen en helaas best wat zand in de schaaldieren. De coquilles waren prima. Met fondant aardappel en krokante asperge. Toen mooi stukje buikspek. Zeer mals. Het korstje had iets knapperiger mogen zijn. Kaasplankje mooi gevarieerd. Ook daar het brood niet speciaal. We mochten 3 soorten port proeven dat was erg leuk. Leuke ervaring. To amuse betekent je amuseren. Dat is zeker gegarandeerd bij dit restaurant.
Gijs K.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Wat een heerlijke plek om te lunchen in Haarlem! Buitengewoon goed eten, prima service, af!
Een 2-gangen lunch kun je op veel andere plaatsen ook krijgen maar dan zijn het de bekende broodjes (al dan niet aangekleed) wat de klok slaat. Hier is een (dagelijks) wisselend menu voor de zeer schappelijke prijs van €25. OK maar dan krijg je hier kwartel halfje met eitje, pata negra en stamppotje van andijvie. Mooie smaken, heerlijk. Gang 2 een combinatie van tarbot, kabeljauw, coquille met risotto. Geweldig! Erbij een mooi glas Gascogne. Heerlijk brood met tapenade en aioli. Een straffe espresso maakt de lunch af. Laagdrempelige topzaak. Ongekend genieten hier.
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Mijn hoge verwachtingen van To Amuse zijn voor mij/ons meer dan waar gemaakt. Met een groep van 8 'oude' vrienden hebben we een prima avond gehad aan een heerlijke tafel dichtbij de keuken. Volop ruimte voor ons om te praten en te lachen met de prima en professionele zorgen van de dame in de bediening. Ieder voor zich hebben we genoten van de variatie aan gerechtjes, zonder uitzondering allemaal erg lekker. Waar ik persoonlijk enorm van heb genoten waren de spareribs, niet normaal zo smakelijk!
Zeer prettig is de grote flexibiliteit qua kiezen vanuit het menu. Alles is min of meer door elkaar te bestellen wat het zeker met een groep allemaal zo lekker gezellig en makkelijk maakt. Het was als groep een speciale avond voor ons en de keuze om die bij To Amuse door te brengen was een erg goede beslissing! Ik verheug me nu al op een volgende keer....
Anouk V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
In één woord: top! Zo hebben wij ons avondje uit bij To Amuse ervaren. Lekker met z'n tweetjes naast elkaar aan de hoge tafel, helaas met de rug naar de open keuken. Vooraf een glaasje cava en vervolgens op zoek naar iets lekkers op de kaart. Dat is er in overvloed. Onze keuze viel op de Pata Negra ham, Papadum met lichtgerookte zalm en de Broodzak met rilette en aioli. Bordje en bestek erbij en 'sharen' maar. Zeer smaakvol en de Papadum ook nog eens heel mooi opgemaakt. Begeleid door de huiswijn (Chardonnay) en een ongekend lekker biertje (Docqmans). Daarna weer de menukaart bestudeerd voor het hoofgerecht. Dat werd respectievelijk Gemarineerde tonijn en Grietfilet. Beide op voortreffelijke wijze bereid, wederom zeer smaakvol en mooi opgemaakt geserveerd. Daarbij nog een portie geroosterde groenten van de Big Green Egg. Hiervoor ga je uit eten, zoiets krijg je thuis niet! Als nagerecht samen het het kaasplankje, waarbij de opbouw van de smaken prima was, maar waarbij de laatste opeens wel heel heftig was: de overgang naar het blauwgeaderde grotkaasje was eigenlijk iets teveel van het goede... Koffie en thee, op verzoek zonder friandises, toe. Prima: koffie in een voorverwarmd kopje. Of, om in termen van Lebbis te spreken, "tegen geluk aan". Zeker toen na betaling de jassen werden aangereikt en de deur naar buiten werd opengehouden. Ga zo door!