Tjendrawasih

Maandag t/m Zaterdag 12:00 - 18:30

• Af te huren , Catering , Toegankelijk voor rolstoelen
SH T.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Wij hebben hier na enige tijd weer de Indonesische rijsttafel met verschillende gerechten genomen en deze was weer van ouds erg lekker en authentiek, ook hun vers gegrilde sate kambing en sate ayam waren super heerlijk!!!

De inrichting is eenvoudig, maar de bediening is vriendelijk en gastvrij.
Echt een aanrader!
Pindorotsje .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
So luitjes ..was spontaan langs gegaan voor een bakje bami ..nu vaste klant ..t eten is lekker vooral de belado sate kambing ..en de nasi pedes..kom drie tot vier keer in de week langs voor een lekker hapje voor thuis ..aardige bediening..die je ook vertellen over hoe of wat ...ga van de week kijken of ze ook sate madura hebben ...nou indische nederlanders ...selamat makan grtz kacang keju..
Didge H.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2015
Op 20 april 2015 bezochten wij dit restaurant voor de eerste keer. Zie mijn 1e recensie.
Nu 18 mei 2015 deden wij dit nog eens dunnetjes over. Het was wederom een feest
om daar terug te keren en te genieten van een heerlijke Indonesische rijsttafel.
We namen er nog wat extra Saté Kambing bij, om het af te leren ( zooo lekker) .
Wederom zeer gastvrije en vriendelijke bediening.
Een nieuwe afspraak staat al weer in de planning.
Didge H.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2015
In eerdere revieuws las ik dat de Sateh Gambing bij Tjendrawasih heel bijzonder was.
Vanuit het Rotterdamse een ritje gemaakt. Interessant is dat we hier ook op maandag rond het middag uur terecht konden.

Naaste deze sateh van geitenvlees bestelden we ook nog een Indonesische rijsttafel.

De rijsttafel was net zo lekker als die ik een aantal keren bij mijn oude Indonesische buren had gegeten. Echt ouderwets lekker dus....

Het vlees van de Sathe Gambing (geiten vlees) was mals en zoetachtig. In een speciale saus. Dus geen pindasaus.
Het is niet te vergelijken met sateh van lamsvlees. Een heel bijzondere ervaring waar ik
van genoten heb.

Bij Tjendrawasih kan je voor eerlijk geld echt ouderwets Indonesisch eten.
Wat mij betref een aanrader. De inrichting van het restaurant is zeer
eenvoudig gehouden. Alles zag er schoon uit. We werden bediend door
een gastvrije, geduldige jonge dame.

Ik maak zeker nog een keer een ritje naar Rijswijk om wederom te genieten...
MarjoleinvanS .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2014
Ik vind het best een leuke plek. Okay, geen pluche. Het eten is er lekker. Wij namen wat pittige rendang en saté kambing en witte rijst. Erg lekker. Leuke bediening.
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2013
Naar sommige plaatsen ga je gewoon puur voor het eten, niet de sfeer of het decor. Tjendrawasih is er daar een van. Prima eten, en zeer vriendelijke bediening die geduldig uitlegt wat de verschillende gerechten zijn.

Erg goede prijs-kwaliteit verhouding, enige puntje van kritiek is dat ze wellicht wat minder Ve-tsin moeten gebruiken in de gerechten; die hebben echt wel genoeg smaak.
Remko S.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2012
Laat je niet afschrikken door het decor: Het eten is hier verukkelijk.

De nasi's, bami's en vleesgerechten zijn prima, de rest is ook goed. Echter is de oranje pepesan (niet de rode) voor mij heilig: De ultieme smaaksensatie! Zeer pittig maar zo typisch Indonesisch. Dit is de lekkerste pepesan ooit!

Ondanks de goede service van het vriendelijke personeel geen aanrader om echt in het restaurant te eten, het is naar mijn mening meer een afhaaltoko dan een restaurant, maar voor wie gewoon lekker willen eten en niet (altijd) om het decor/ambiance geeft kan hier een heerlijke avond hebben.

Verder vind ik ze iets aan de prijzige kant, er zijn goedkopere toko's, echter krijg je hier wel kwalitatief en smaakvol eten.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2012
Het ziet er niet uit. Maar ik heb weer lekker afhaal gegeten. Het smaakt naar Indisch eten van vroeger. De gerechten smaken allemaal anders. Het is wat aan de vette kant maar toch zeker niet verkeerd.