Tjalim Inn

31-203704075

Meer informatie over restaurant Tjalim Inn

Fred-Leonie .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2014
Gisteravond hebben we gegeten bij Tjalim Inn. We zijn niet bekend met de Surinaamse keuken en lieten ons verrassen. We kregen bami en nasi Moksi metie. Een surinaamse bruine nasi en bami met kip en verschillende soorten vlees. Daarbij kousenband. Er werden sauzen, twee soorten sambal en een soort augurk bij geserveerd. Het eten was heerlijk en de borden waren mooi opgemaakt. De bediening is uiterst vriendelijk en de drankjes zijn redelijk van prijs. Het restaurant is modern ingericht en ziet er erg schoon uit. Na afloop hebben we nog even met de eigenaar gesproken. Hij gaf ons uitleg over de bereiding van de gerechten. Het restaurant is vernoemd naar zijn oma die in Suriname een restaurant had. Hij vertelde ons dat ze vanaf komend weekend,naast de a la carte kaart, gaan beginnen met een sushi concept, maar dan met surinaams eten. Je kunt dan 2 1/2 uur onbeperkt bestellen, 5 rondes en per ronde 5 gerechten per persoon aangeven. Je hebt keuze uit 72 gerechten, salades, soepen, rijst, bami, kip, vlees, vis, vegetarisch, bijgerechten en nagerechten. Volgens de eigenaar zijn hier zeer speciale surinaamse gerechten bij. Het zal ons benieuwen. We gaan dit zeker proberen. Wij vonden dit restaurant een aanwinst voor Amsterdam Noord.
Frank E.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2014
Eten is lekker. Saoto soep wordt in verschillende bakjes gedaan. Hierdoor kan je later de verschillende ingrediënten in de soep doen. Hierdoor krijg je een lekkere soep. Dit gaat inderdaad ten koste van de snelheid van de service. Bami en Nasi moksi meti zijn royale porties.
Neckheim .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2014
Ik woon sinds kort in Amsterdam Noord en wilde Surinaams eten afhalen, op dinsdagavond bleek Tjalim Inn open. Ik had de recensies gelezen en vond ze niet slecht. Ik bestelde vegetarische roti grote porsie en dat was heel snel klaar. Ik ben gewend dat het eten van bakken in plastic gaat en dan in de magnetron, dat zie je veel de laatste tijd. Het eten was prima, saus apart. kouseband was knapperig, aardappelen goed vast en gaar, tempe plus tahou. De roti was klein en inderdaad uit een zakje, smaakt wel. Ik kocht ze ook wel ingevroren maar dan op de Albert Cuypmarkt, dan zijn ze normaal size. Het decor is inderdaad erg modern en de aanwezigheid van een televisie vind ik nix, maar deed mij denken aan de volkscafeetjes in Spanje, waar tv en tl licht gewoon waren. Zag er in ieder geval erg netjes en schoon uit, dat vind ik van belang. Ik zal weer eens gaan halen.
Irene 1955 V.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2014
Met een Iens deal hier gegeten. We hadden gekozen voor nasi met saté en bami met kip ketjap. Het eten smaakte precies zoals ik het me kon herinneren van een reis naar Suriname. De saté kwam met een heerlijke saus en de kip ketjap was goed op smaak. Zowel bij de nasi als de bami werd kousenband geserveerd. De porties waren voldoende. De drankjes waren goedkoop. De bediening was misschien niet super snel maar het is tenslotte geen Chinees restaurant!
Het restaurant ziet er strak, fris en schoon uit. Een aanrader voor de buurt.
Dominique B.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2014
Het eten is lekker en de kok is heel ardig en enthousiast maar de bediening en service zijn echt slecht. Wij hebben in het restaurant gegeten en het duurde heel erg lang voor dat het eten geserveerd werd en dan was het koud - ik denk nog n keer in de magnetron gestopt. Eten bestellen en laten bezorgen moet je niet doen, ik zat er heel lang op te wachten en na een telefoontje bleek dat ze er nog niet eens aan begonnen waren.
Eetplezier03 .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2014
Ik heb hier meerdere keren afgehaald, het gaat inderdaad niet supersnel maar zoals het hier wordt gezegd is overdreven... Ik ben blij dat er eindelijk in plek in Noord is waar ik WEL echt vers eten krijg, dan duurt het misschien iets langer of hebben ze niet alles maar dan weet ik in ieder geval dat het eten heerlijk vers is. De bediening is lang zo slecht nog niet en de prijzen zijn zeker redelijk, ik weeg mijn bakjes thuis niet na maar de maaltijd was genoeg om mijn buik te vullen.
Nina2812 .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2014
Na een leuk stukje in de echo gisteren hier eten gehaald. Komen rond half zes binnen en willen roti kip bestellen. Kip nog niet klaar??? Dan maar met kipfilet hebben ze nog maar één ei. Nou op aandringen gaat hij vragen of er nog een ei gemaakt kan worden. Ook een portie bakkeljauw a € 4,50 besteld om de volgende dag op te eten. Wordt gestopt in een bakje waarin je americain koopt in de supermarkt. Weeg ik het vandaag inclusief bakje ... 87 gram. Nou hier zakt mn broek echt van af. En alles wordt in een bak gepleurd en in de ping gezet. De roti pannenkoek trouwens ook en is voorverpakt in plastic dus niet echt zelf gemaakt. Ben normaal niet van de slechte recensies maar ik zou zeggen niet doen dus
Pieter T.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2014
Leuk, een hip Surinaams restaurant in Noord.
Maar binnengekomen kijkt een vrouw je verwonderd verveeld aan en beantwoord ieder woord met irritatie.
De roti en nasi zag je in bakken gedaan worden die je vervolgens in de magnetron gedaan werd.
Daarna werd het uit de magnetron gehaald en duurde het nog enige tijd voordat deze in een plastic zakje gedane maaltijd werd afgerekend.
De nasi die we bestelden bleek droog en smakeloos.
De roti en gebakken banaan waren wel redelijk lekker maar niet bijzonder.
Met name door de kille ontvangst zal ik hier zeker niet weer komen.