Tina Pica

Postelstraat 37 5211 DW Den Bosch Nederland Kaart

Over restaurant Tina Pica

De skyline van genot

De chef Davide komt zelf uit Napels zorgt wekelijks voor nieuwe en vooral verse gerechten op de kaart. Op de gevel hangt een blauw bord met de skyline van een gevulde tafel, en binnen houden ze deze stijl aan met versieringen aan de muur en lichtbollen boven de bar. Een greep uit de anti pasti, primi en secundi voor de kenner: burrata, gnocchi en saltimbocca.

Meer informatie over restaurant Tina Pica

ILH .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Met drie heerlijk, buiten gegeten. Klein gezellig restaurantje met helaas nog onervaren bediening, die veel fout(jes)en maakte. Gelukkig konden wij er wel, tot op zekere hoogte, om lachen. ( brood vooraf vergeten te serveren, met de verkeerde wijn aankomen wit ipv fles rood, onhandig in het bedienen, bestek laten vallen etc. veel stress, maar ook duidelijk dingen niet weten die op de kaart staan, verder wel heel heel aardig maar gewoon wat onhandig dus...)
Het eten was daarentegen heel goed. We gingen voor het 3 gangen menu Vooral de pasta ( goed al dente) was heel erg goed
Als entrada namen we de burrata ( soort mozerella ) en de groenten tiramisu. Heel lekker allemaal. Primi hadden we alledrie een andere pasta: penne ( lekker fris, zuurtje met tomaten saus, lingiune al cozze ( mosselen), vond ik persoonlijk iets te zout maar wel lekker en Pacheri ( een grote soort pasta) met tomaat en vlees deze was heel bijzondere en ontzettend lekker! Daarna ( we zaten al behoorlijk vol) secondi: ( hoofdgerecht) Filetto ( biefstukje) di Manzo met paddestoel , Angello ( lam) in rode wijnsaus en de dorade ( vis)
Alles best vet ( veel olijf olie) maar erg lekker. De lam was weer voortreffelijk, de vis wat te droog en de biefstuk was oke ( zat rauwe ui op) vond ik erg lekker maar degene die het uitgekozen had had hier wat moeite mee ( snaken verschillen)
Daarna ook nog voor een peren/ chocolade taartje gegaan.
Helaas vond ik de espresso voor een Italiaan een beetje tegenvallen ( creme laag ) had ik meer van verwacht.
Maar zeker aan te raden dit restaurant. Vooral dus de pasta!
Claus P.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Zo Italiaans en toch zo dichtbij....Pas 4 maanden in 's-Hertogenbosch en nu al zo geliefd!
Fantastische Pastiera Napoletana.
Grazie Davide!
Stephen S.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Het eten is best ok, en de bediening zeer vriendelijk. Het eten is echter niet zo bijzonder dat het de hoge prijs rechtvaardigt. De prima wijn was overigens niet te duur.

Niet heel belangrijk, maar toch: we waren met een groep, en het viel ons op dat de schilderijen aan de wand (te koop) van matig niveau waren.
HansPb .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
We hebben sinds de opening meerdere malen fantastisch gegeten in dit gastvrije restaurant. De chef Davide zorgt wekelijks voor nieuwe gerechten op de kaart en elke keer zijn we weer verrast. De kwaliteit is hoog en en de gerechten zijn typisch Napolitaans en dat voegt echt iets toe hier in Den Bosch. Je moet er dus wel rekening mee houden dat je hier niet de vertrouwde kaart van de 'normale Italiaan' vindt maar Napolitaanse verrassingen. Als je van bijzonder Italiaans eten houdt moet je hier zeker een keer heen. Vraag ook eens naar die heerlijke witte wijn van Sicilie (ik ben de naam helaas even kwijt). De beide eigenaren zijn Napolitanen en dat geeft toch iets extra's: je waant je even een paar uurtjes in Napoli. Een aanrader wat ons betreft.
PvGDB .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
Ok, laten we beginnen te zeggen dat ik de recensies van andere gasten van dit restaurant tot nu toe totaal niet onderschrijf. Het eten was idd vers, en best ok, maar heel simpel. Vooraf kregen we met zijn tweeën 5 kleine stukjes brood. Zonder olie, balsamico of wat dan ook. Gewoon te weinig, en je verwacht gewoon meer, zeker als je 15 euro voor een klein voorgerecht, en 17 euro voor een simpele pasta betaalt. Dan wordt het ook nog eens met weinig aandacht voor de gast op je tafel gezet, binnen het uur waren we weer weg. Echt veel te duur voor de locatie, het eten en de service. Ik hou echt van authenticiteit, zoals vele anderen hier, maar dat rechtvaardigt geenszins dit eten en deze service voor deze prijs. Den Bosch is niet goedkoop, maar je kan voor dit geld echt veel lekkerder en langer dineren, waarbij je je ook nog eens meer gast voelt. Eerst en meteen laatste keer.
Massimiliano F.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
Wat een verassing ... Ik heb zo lekker gegeten .. Als in italie een beter.. Carbonara di mare .. En polpettone.. Vriendelijk personeel ... Ik Kom snel terug Dank jullie wel Tina pica :-)
Arjan1967 .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Oh die zwaardvis met munt...... Geweldig. Wat is deze goed!
Bediening: kan mij vinden in eerdere recensies, lief maar dromerig en zeker geen proffesionals.
Wegkwamen voor het eten en dit was top, dus we komen zeker terug.
Norberto D.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Wat en verassing! Bet also in italie ! Ossobuco .. Was so lekker ! En de pasta uit de oven was
Buonissima . Dank Je well Tina pica!
Ginevra C.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Wow !lekker gegeten in Tina pica gisteren avond ... Pasta uit de oven met aubergien en ricotta was zo lekker...attent bediening en lekkere wijn ... Ik kom zeker Snel terug
Girolamo A.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Ik at een heerlijke Napolitaanse ragu net als mijn grootmoeder vergezeld door een uitstekende rode wijn uit Puglia. de praktische en vertrouwde bedrijf gesteld u op uw gemak. allemaal heel schoon en betaalbaar
MELINOI .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Het eten was echt heerlijk. Echt een aanrader. Dit is weer wat anders dan pizza of lasagne. Ik heb zelf een Napolitaanse ragú gegeten, een pasta met tomatensaus en heerlijke stukjes vlees. Ik vind het ook zo bijzonder dat er elke dag weer wat anders op de kaart staat. Alles vers. En het smaakt ook vers. Er werd mij verteld dat er geen vriezer is. Ik vind het ook zo heerlijk om de kok te zien koken.
Kees V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Het eten is prima, echt Italiaans. De entourage ook.
We waren er op een drukke avond en dat ging ten koste van de bediening. Tip: zorg dat mensen hartelijk ontvangen worden en geef ze direct hun bestelde drankjes en wat brood. Dan is het niet erg om vervolgens te moeten wachten omdat eigenlijk iedereen tegelijk binnen komt. Dat is fijner dan desgevraagd 3x sorry te horen, waarna er niets gebeurt.
De prijs is zodanig dat je wel verwacht om hier qua drank, eten en bediening lekker verwend te worden.
Just K.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Echt Italiaans. Echt Napolitaans. Deze nieuwe Italiaan is af. Met plat pratend personeel en ook vanuit de keuken. Niet plat Bosch, wel plat Napolitaans, met vet accent. Het eten brengt je verder deze streek in. Dagelijks verse gerechten, zodat de kaart er elke dag anders uitziet. Beperkte keuze uit antipasto, primi en secundi. We begonnen met een melanzane aan de ene kant en coquille aan de andere. Vers, vers, vers! En lekker! De pasta net zo. En het vlees al helemaal. Alles goed? Nee, dat niet. Als we primi bestellen willen we die natuurlijk voorafgaan aan onze secundi. Alleen de suggestie al om dit om te draaien omdat de bestelling verkeerd doorkwam bij de keuken is een schande. De ruzie die ontstond tussen de chef en onze bediening daarentegen een waar genot. En met het zelfde plezier at onze ober ons oud hoofdgerecht om het nieuwe met plezier op onze hoge bartafel te zetten.
Een grappa van het huis om alles vrolijk af te sluiten maakte het af.