Timboektoe

Vrijdag: 10:00-22:00
Zaterdag: 10:00-22:00
Zondag: 10:00-22:00

• Pin , Visa card
  • Af te huren , Catering , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Tony H.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Keuze van de kaart en van de dag is weliswaar niet top en in de rij aan de bar om het eten te bestellen ook niet maar het zeer vriendelijke personeel (eten wordt wel op tafel uitgeserveerd!) en het schitterende uitzicht / ambiance in het algemeen maakt heel veel goed!
Celtica .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Fijne tent. Zeer vriendelijke bediening. Vegetarisch gerecht was goed. Ik ben van plan in de toekomst hier vaker te gaan eten. In combi met een uur blokarten is zeer aan te bevelen!
Trudywassink .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Nergens aan te ontkomen: veel te harde muziek. Rappen, bij een avondje uit eten aan het strand! Zelfs als dove vond ik het een ramp.
Beste mevrouw Wassink,
Spijtig te horen dat u geen goede ervaring bij ons hebt gehad, jammer ook dat u uw klacht niet op de avond zelf kenbaar heeft gemaakt, dan hadden wij voor u wellicht een andere tafel wat verder bij de speaker vandaan kunnen aanbieden.

Met vriendelijke groet,
Het team van Timboektoe
Robo64 .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Eten was lekker maar niet heel bijzonder. Dus gewoon goede hap in een leuke entourage aan het strand. Prijs/kwaliteit redelijk. Er werd goed geluisterd naar speciale wensen en er was ook ruim genoeg.
Er werd meteen gevraagd of we wat brood en tapenade wilden. Dat kostte €5. Goed om te weten wellicht.
Silvia .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Dit blijft toch met stip mijn favoriete strandtent. Wat een laidback sfeer, wat een uitzicht. Lekker gelunchd met een verse tomatensoep en een broodje markreel. Dit is een plek waar je het gevoel hebt dat niet alles om geld draait. Tot de volgende mooie dag!
Vissen70 .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Wat een gezellige avond en wat een leuke (jonge) bediening. Eten was heerlijk. Nog maar 1 keer eerder (jaren geleden) zo lekker gegeten op het strand. Echt een aanrader.
Hugan H.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Even een hapje eten aan het eind van een mooie dag. Dat kan hier zeker. Mooie kaart. De saté was subliem. Erg mals en goed op smaak. Iets van rauwkost erbij (atjar of zo) zou het helemaal af maken.
Plock .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Vanavond een heerlijk hapje gegeten bij Timboektoe. Een ontzettend gastvrij restaurant met uitermate vriendelijk personeel. Gekozen voor de Tikka Masala, deze was echt heerlijk, met lekker veel stukken kip erin! Compliment ook voor de kindermaaltijden, hoeveelheid was perfect, en dochter heeft heerlijk genoten. De locatie is natuurlijk ook fantastisch, echt een aanrader om eens in een relaxte sfeer lekker te eten!!!
Willem3110 .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Heerlijke plek. Erg gezellig ingericht, mooi uitzicht bij alle weersomstandigheden. Erg fijne bediening, en prima lunch gerechten.
Liesbeth1977 .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Gezellige strandtent. De prijs/kwaliteit verhouding was dik in orde. Goede service. De toiletten hadden wel iets verzorgder en schoner gemogen.
Hi Liesbeth, dankjewel voor je recensie! De verouderde toiletten zijn inderdaad een puntje van aandacht, komende najaar gaan wij een verbouwen en zullen er hagelnieuwe toiletten komen.
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Eten slecht en onder de maat, weinig smaak en veel te duur, bij de salade moesten we nog een dressing vragen, een grote berg patat was het enige wat lekker was, kip nog rood van binnen, vliegen op de tafel, we waren met drie personen 90 Euro kwijt, voor veel minder kunnen we elders lekkerder eten, we komen daar niet meer terug.
Beste heer,

Jammer dat u wel de moeite neemt om deze recensie op zowel Tripadvisor als Iens te plaatsen, maar dat u niet vermeld dat mijn medewerker twee soorten dressing is komen brengen toen u aangaf dat u de vond dat er te weinig dressing op de salade zat. Ook jammer dat u niet vermeld dat diezelfde medewerker u heeft uitgelegd dat de kip langzaam (enkele uren) op een lage temperatuur wordt gegaard waardoor het vlees door en door gaar is en mals & sappig blijft, door de garing op lage temperatuur verkleuren echter niet altijd alle rode bloedlichaampjes en kan het gare vlees toch wat rood zijn.

Ps. wanneer u €17,50 voor een 100% biologisch gerecht met kip (uw 2e gast had onze eveneens biologische biefstuk van €16,50) te duur vindt bent u inderdaad helaas het verkeerd paviljoen binnen gelopen..
Albezet .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Timboektoe zit op een fijn plekje en je kunt er heerlijk zitten uitkijken over het strand. Alleen van de prijzen viel mijn mond open: bijna 9 euro voor vijf kleine, niet bijzonder smaakvolle garnalenkroketten ging me echt te ver. Het smaakte weinig naar garnaal, meer als een gewone kroket waar toevallig ook garnalen in zitten. Tip: zelf limonade maken is niet moeilijk of kostbaar, ik voelde me met de 'dirty water' (die op basis van ordinaire siroop uit een fles bleek) een beetje bekocht. De bediening was vriendelijk, maar mag iets alerter zijn op het afruimen van borden. Heb een uur tegen de appeltaart van de vorige gasten aangekeken, en zelfs bij het brengen van meerdere bestellingen werd het nog niet meegenomen. Nog een tip: niet zo stekelig reageren op recensies, het siert niet.
Dankjewel voor je recensie. De garnalenkroketten zijn inderdaad niet goedkoop, maar dat komt puur door de duurdere inkoop van duurzaam gevangengarnalen. Dat ze niet goed op smaak zijn is uiteraard niet de bedoeling en gaan we mee aan de slag met onze leverancier! Ook je punt van het tijdig afruimen van tafels nemen we uiteraard mee, want dit hoort natuurlijk niet.
Tony H.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Vriendelijke bediening, redelijke prijzen en dito kwaliteit, decor is natuurlijk fantastisch (zeker op zo'n mooie dag!). Enkel grote groep schreeuwende kleuters was beetje storend maar mag je daar eigenlijk over klagen op zo'n locatie?
Arnoud G.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Timboektoe was een paar jaar heel leuk en relaxed, net als het strand waarop het is neergezet. Ooit leek het op een oud noodlokaal en stonden er leren banken op het strand die zo van het grofvuil waren getrokken. Toen kwam het in bepaalde bladen en werd het 'ontdekt' door een bepaald slag tweeverdienende ouders. Nu veranderen strand & tent bij een beetje zonneschijn in een veel te drukke crèche, waarmee alle leuke relaxedheid er wel een beetje af is. Het eten is op zich niet onaardig, maar de stress van de vele krijsende kinderen niet waard. Tips voor een nieuw relaxed strand zijn welkom!
Beste Art,
Dank voor je reactie, het is inderdaad zo dat we door de jaren heen zijn gegroeid (een noodlokaal wordt inmiddels door geen enkele overheid meer toegestaan..) en verandering zorgt er voor dat sommige mensen vertrekken, maar zorgt gelukkig ook voor vele nieuwe fans. Wij letten op de kids, maar ouders zijn uiteindelijk verantwoordelijk voor hun eigen kroost. Het was gisteren de eerste echte zonnige zaterdag van het jaar (en dat eind juni pas!) dus tja, ik denk dat er gisteren geen strandpaviljoen was zonder vele ouders en kinderen.
PS. de gewenste tip voor een relaxed strand: in het weekend na 15:00 en elke doordeweekse dag
Shevia L.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2014
Wat een fantastische plek en een aangename intieme sfeer. Vanwege mn verjaardag met een groep van 25personen hebben we heerlijk gebbqt en gesmuld van de verse gerechten. Ook aan de vegatarische gerechten werd veel aandacht besteed. Met een ondergaande zon en heerlijke muzikale deuntjes op de achtergrond was dit een perfecte setting. Dank jullie wel voor deze onvergetelijke avond, we komen snel weer maar dan voor een warme choco bij de openhaard.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2014
erg slecht gegeten, wat als kipcurrie werd beschreven bleek een soort smakeloze kipragout, waarschijnlijk uit een pakje, de vis van de dag zeebaars was koud.
lang wachten, lange rijen, Timboektoe kan de drukte die na de brand inAloha duidelijk niet aan.
overal stikt van de vliegen, dus een schoonmaakbeurt wellicht een idee.
Beste Paul,
Wij juichen recensies toe en horen graag wat onze gasten van Timboektoe vinden, maar deze recensie raakt kant nog wal, wanneer u niet tevreden bent over een gerecht hadden wij dit graag onmiddellijk voor u opgelost, maar achteraf op deze wijze uw beklag doen bevreemd mij. Ik wil vermelden dat wij volledig puur en biologisch koken, dat wij volledig volgens de hygiënenormen werken en de rij op drukke dagen max 5 minuten duurt, waarna u uw gerecht binnen 15 minuten geserveerd krijgt.

Reactie van proever:

Best Timboektoe,

jammer om de energie, die beter gebruikt zou kunnen worden voor wat kook- en hygienebijlessen, te steken in het tegenspreken van de recensie. nochtans stikte het echt van de vliegen , zag het er allemaal ranzig uit en was het eten bar slecht, en koud.
Katja21 .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2014
Timboektoe is een fijne plek. Er heerst een ontspannen sfeer die aanstekelijk werkt. In de ochtend hadden wij hier koffie met worteltaart gehad. Prima, niks op aan te merken. Voor de lunch namen wij een broodje met aubergine/mozzarella en een broodje met huisgemaakte makreelmousse. Het broodje met aubergine was erg lekker, maar de makreelmousse was veel te hefitg (pittig en zout) van smaak, dus die is helaas geen aanrader. De broodjes waren relatief wel prijzig, maarja dat schijnt de norm te zijn bij strandtenten...
Beste Katja, Dankjewel voor je recensie! je punt van de makreelmousse neme ik mee en zal dit laten aanpassen.
Erwin G.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
Hele relaxte tent dit. Altijd druk, altijd gezellig.
De sfeer en het uitzicht zijn hetgeen waarvoor we altijd terugkomen.
Het eten is lekker en de mensen die er werken aardig en vlot.
Ineke V.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2014
Het is vakantie. De zon staat hoog aan de hemel en aan het strand van Velsen Noord is het druk aan het aantal auto’s te zien. Maar gelukkig hoef je daar aan het strand weinig van te merken want er is voor iedereen plaats. Letterlijk en figuurlijk. Er heerst een ongedwongen fijne strandsfeer wat zeker ook geldt voor Timboektoe. Een relaxte strandtent met prettig personeel, ingericht met mooie robuuste tafels en stoelen. Gezeten in de schaduw op het terras wanen we ons in een tropische paradijs. De cocktailbar buiten verstrekt dat gevoel nog meer. Ik hou van de muziek die ze draaien, alleen het volume mag van mij wel iets minder.
De kaart is eenvoudig maar smakelijk. De vis vers, de groenten heeft een bite en de friet is goed knapperig. De Thaise beefburger smaakt Thais (alleen wat weinig koriander), en de prijs is heel redelijk.
Bestellen doe je zelf aan de bar en daar kan op bepaalde momenten een flinke rij staan. Als je je daar aan over geeft duurt het wachten niet lang. Na besteld en betaald te hebben krijg je een blok met een nummer mee en weet het personeel bij welke tafel ze welke bestelling moeten serveren. Ik vind het een superplek om een goed vakantiegevoel te krijgen.
Peter T.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2014
Na een stevige uitwaaiwandeling over het strand van Wijk aan Zee vind ik het altijd goed toeven in één van de strandtenten bij de pier van Velsen-Noord. Blijkt die waarachtig te zijn afgebrand! Dus dan maar eens bij Timboektoe naar binnen. Een zaak die ik altijd links liet liggen door z'n rommelige uitstraling en weinig inspirerende kaart. Maar dat is blijkbaar lang geleden. Want ik werd aangenaam verrast bij binnenkomst. Niks rommelig interieur of vage bedoening. Ruwhoute tafels, loungebanken en luie stoelen, bar over de volle breedte, lange tafels, kleine tafeltjes, en natuurlijk de grote ramen met het fantastische uitzicht op de woelige baren. Sfeervolle klassieke jazzmuziek overstemt het geroezemoes van de gasten op aangename wijze.
Ik koos een tafel voor mij alleen aan het raam, en begon met de cappuccino en cheesecake. Beide prima van smaak, koffie goed warm met de juiste schuimlaag. Nog maar een tweede ook genomen. En dan de lunch. De kaart biedt voldoende te kiezen. Maar qua broodjes kwam ik niet zo goed uit de voeten. Het eerste broodje op de kaart was ook gelijk het beste wat me aansprak: de baguette met belegen boerenkaas, rucola en tomatenmayonaise. Broodje was knapperig, rijkelijk belegd met de rucola, voorzichtig besmeerd met de mayonaise. Overheersend van smaak voor mij was echter de azijndressing. Jammer dat het landbrood van Menno, dat als snack wel op de kaart staat, niet wordt ingezet voor stevige sandwiches met verrassend beleg.
Bediening is vlot, zeer vriendelijk en alert. Al het bestelde wordt aan mijn tafel gebracht. Ik betaal uiteindelijk iets meer dan 16 euro, en dat is alleszins redelijk voor het gebodene.
Nu was het een grijze dag met regen en straffe wind. Binnen zitten is hier geen straf, maar met zon en een lekker temperatuurtje stel ik me voor het ook prima te kunnen uithouden op het grote terras aan de voorzijde van de zaak.
Beste Pecaro,
Dank voor uw mooie recensie, fijn dat u een goede dag hebt gehad bij Timboektoe!
Ik wilde graag vermelden dat het Landbrood van Menno wat u bij de snacks zag staan ook wordt gebruikt voor al onze sandwiches, behalve dus bij de baguette met boerenkaas.

Tot ziens!
Jonathan Michielen