Tiffin

Woensdag t/m Zondag 12:00 - 20:30

• Af te huren , Catering , Terras , Wi-Fi
Marc H.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Heerlijk no-nonsens eten in een ongedwongen sfeer voor een eerlijke prijs. Het was een beetje fris. Meer heb ik niet te melden, maar ik moet veel worden gebruiken om door te kunnen gaan met de recensie.
Davey M.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Samen met m'n vriendin hier gegeten tijdens een uitstapje, ik wilde haar graag kennis laten maken met de Indonesische keuken. van te voren had ik al gelezen dat dit een goed restaurant was dus ben dit maar eens gaan uitproberen.

Het eten en de kaart was niet wat ik had verwacht, maar was ondanks dat wel zeer goed smakend! Zowel ik als mijn vriendin namen een nasi rames, ik de hete kip en mijn vriendin de rundvlees. Ik heb niet zo veel ervaring met de Indonesische keuken, maar ondanks dat bevielen beide gerechten zeer goed, de hete kip was inderdaad ook echt heet wat door de bediening ook medegedeeld werd.

Betreft service heb ik niets op aan te merken, tot nu toe misschien wel nog nooit eerder zo vriendelijk en gastvrij behandeld.

Het decor vind ik niet echt mijn smaak, je zit heel dicht op anderen en heeft een klein beetje een hippie uitstraling als je het mij vraagt. Waarom ik alsnog een 7 heb gegeven voor het decor is omdat ik best kan begrijpen dat dit goed aansluit op hoe er in Azië gegeten wordt, het sluit dus wel enigszins op hun thema aan.

Al om al een goed restaurant met zeer vriendelijk personeel en lekker eten. Ik zou het zeker aan een ieder aanraden die het niet erg vindt om in een hippieachtige restaurant te eten.
Ralphjaspers .
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
Van te voren zeer goede verhalen gehoord over Tiffin. Hoewel het absoluut geen slecht eettentje is, was ik niet zo onder de indruk. In de avond is de keuze eigenlijk beperkt tot nasi rames en wat kleine gerechten. Hoewel er niets mis was met mijn nasi rames met garnalen, vond ik er ook niets echt uitspringen. De smaken vond ik vlak in vergelijk met het Indisch/Indonesisch dat ik gewend ben. Misschien dat de wat uitgebreidere lunchkaart meer spanning biedt, getuige vele goede recensies hier. Het restaurant is verder simpel, maar de prijzen passen daar ook bij: het is zeker niet duur.
Couscous .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Een week geleden heb ik met een leuke date.. gegeten bij Tiffin. Ik had gereserveerd, handig, want het kan wel eens druk zijn. Ik woon al 20 jaar in Bottendaal, Tiffin bestaat al zo'n 5 jaar dus ik moest er een keer gaan eten. Wat ik al had gehoord, leuk, gezellig, héérlijk eten, kwam uit. Eerst een noodle-soup. Geweldig, zooo vers. Eigenlijk bijna een maaltijd. Daarna de dagschotel met heerlijk stoofvlees. Heerlijk relexte omgeving en bediening. En ja, heel acceptabele prijzen, dus, Tiffin, écht van deze tijd!!
Birgit T.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
De ongedwongen sfeer en het heerlijke pure Aziatische eten maken Tiffin een favoriet voor mij. Het café is gelegen in de gezelligste wijk van Nijmegen, namelijk Bottendaal. Het is klein, maar ruim ingericht en heeft een echte backpackers vibe door de bookshelf en landkaarten aan de muur. Het eten is er super, net zo goed en puur als in Indonesië! De loempiaatjes zijn favoriet, maar ook de warme gerechten zijn heerlijk. Alles vers bereid met de juiste kruiden. Het personeel is altijd vriendelijk, net als de kleine prijsjes. Ik waan me echt weer in Azië als ik in Tiffin ben, super!
Nina V.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2015
Hier gegeten met 4 p., omdat we niet konden kiezen hebben we gevraagd of er van alles op tafel kon komen, dat deden ze eigenlijk niet voor kleine gezelschappen, maar omdat het rustig was: geen probleem, we kregen een mini rijsttafel. Echt heerlijk gegeten, erg ontspannen sfeer, komen zeker terug.
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2015
Hartstikke leuk tentje in het Nijmeegse Bottendaal. Eenmaal binnen waan je je in het verre Azie, door de heerlijke geuren die je vanuit de open keuken tegemoet komen en het interieur, dat het meest weg heeft van een klein eettentje dat je op reis tegen zou kunnen komen. De gastheer en gastvrouw waren uitermate vriendelijk. De kaart niet heel groot, maar wel genoeg keus in westerse en Aziatische gerechten (voornamelijk Indonesisch, maar ook wel Indiaas). We kozen voor koude loempia's met garnalen, een vegetarische Massala Dosa en een noedelsoep 'die je pas echt gelukkig maakt'. Het was allemaal even heerlijk en vers! Echte Aziatische smaken, gemaakt door een kok met liefde voor zijn vak, kan niet anders! Wat mij betreft een echte aanrader, ik kom er zeker nog eens terug om wat van de andere recepten te proberen.
Dirtsa .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Meteen maar een tip: reserveer als je 's avonds bij Tiffin wilt eten. Wij hadden dat niet gedaan en gelukkig was er om 17.30uur nog een tafeltje vrij. Latere gasten hadden minder geluk.
De kaart is beperkt maar wat erop staat, is en lijkt prima. We hebben nasi rames gegeten met ajam paniki en rendang vlees. De rijst lag mooi in het midden van het bord met daaromheen de genoemde gerechten, wat komkommer in het zuur, gebakken tempé, groenten en een half gekookt ei met kerriesaus. De ingrediënten waren vers, de ajam paniki was ook echt heet/pittig en geur en smaak waren oké. De nasi goreng met garnaaltjes zager ook mooi uit maar die vonden we wat vlak, iets te neutraal van smaak. Dat komt wellicht omdat we die zelf wat uitgesprokener van smaak maken. Nog een tip: neem daar dan saté of iets anders bij. De zelfgemaakte taart en de verschillende soorten thee (Chinese thee, serehthee) zijn een aanrader.
De bediening neemt de tijd en is heel vriendelijk. De sfeer is lekker ontspannen en het zaakje is rustig met leuke accenten. Je kijkt zo de keuken in. Prima om nog eens te gaan eten!
Paultje1967 .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2014
Na een weekendje Amsterdam op weg naar de oppas om de kinderen te halen liepen we langs Tiffin. We gingen beide hongerig naar binnen. Het interieur was eenvoudig. De bediening was direct vriendelijk en gaf duidelijk uitleg over de kaart. De grootste verrassing was echter het eten. We hebben onze vingers afgelikt bij dit voortreffelijk gekookte eten. Helaas kon ik niet de hele kaart proberen. Het lukte ons echter wel een tweede Dosi te delen. Niet om onze buiken te vullen wel om nog van de smaak te kunnen genieten. Wij gaan zeker terug!
Arja D.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Er zijn weinig gerechten die je smorgens , smiddags en savonds met genoegen kunt eten. In zuid India deed ik niet anders, ik ben er een jaar geweest en heb talloze Massala Dosas gegeten op alle tijdstippen van de dag.
In Nederland kun je geen Masala Dosa vinden op de kaart bij de Indiase Restaurants. Het deeg vraagt een langdurige voorbereiding namelijk.
Helemaal verrast zag ik tot groot genoegen Masala Dosa bij Tiffin gisteren op de kaart staan.
Ik kan je vertellen, de Masala Dosa van Vincent is zoals hij India geserveerd zou worden, de korst kruidig en knapperig en een kruidig mengsel van aardappel, groente en vlees.
De nasi Rames was trouwens ook heerlijk.
De inrichting doet denken aan een lokaal Aziatisch eettentje met die lichtgroene muren, dat past goed in het geheel.
Hier gaan we vaker heen!
Voorburger .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Bij de reservering klonk de glimlach al vriendelijk door de telefoon. Het bleek een supervondst in Nijmegen!! Na de gevulde pannenkoek en de rames moet je ook echt het toetje bananofee proeven. De huislijke sfeer, de smaakvolle gerechten en de attente bediening maken dat als wij weer in Nijmegen zijn terugkomen bij Tiffin.
MeisjeNijmegen .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2014
Dit is echt een plek waar ik terug ga komen. We hebben heerlijk Indiaas gegeten. Dit is vooral een lunchcafé, maar het is open tot acht uur, dus je kunt er ook 's avonds wel eten, en je kunt ook eten afhalen. Er staan op de kaart ook nog gewoon 'Nederlandse' gerechten, zoals broodjes en uitsmijters, maar dat gaat veranderen, volgens de eigenaar.
Ik heb een vegetarische wrap/pannenkoek gegeten, gevuld met groente, vrij pittig, maar heerlijk gekruid. De eigenaar vertelde dat het 20 uur kost om de pannenkoek te maken; bijzonder. Het is ook een gerecht dat in Nederland niet veel te krijgen is. Een van mijn tafelgenoten had de linzensoep; ook erg lekker. Als toetje hebben we banoffee-pie gehad, en een tafelgenoot de chocolade-kokostaart. Beide waren echt ontzettend lekker! We dronken erbij koffie met kardamom, en chinese thee (jasmijn).
De inrichting van dit zaakje is sober, maar erg knus. Het was alleen wat fris.
EefDijkstra .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
Erg informele sfeer, aardige bediening, beetje backpack sfeertje, maar: Deze man kan koken als de beste. Zelden zo goed aziatisch gegeten... Aanrader!
Trotamundos .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2014
Heden gegeten in dit restaurant in een mooie oude omgeving in Nijmegen.
Het is een klein restaurantje met eenvoudige houten tafels zonder kleden, zoals je ook vaak aantreft in verre oorden, wat rommelig. De sfeer is dan ook zoals in die buitenlandse restaurantjes, ongedwongen en erg gezellig.
Gekozen werd voor de nasi rames rendang en tonijn. Beide schotels waren op dezelfde manier opgemaakt. De tonijn smaakte prima. Ook het rundvlees was van prima smaak maar aan de droge kant.
Na het hoofdgerecht stond er Banoffee Pie op het krijtbord. Helaas deelde men mede dat dit op was. Ik zou zeggen, wis het dan van het krijtbord.
De koffie Tubruk is iets bijzonders. Gemalen koffie in een kop, heet water er op en enkele kardemom zaden er bij. Nog nooit eerder op, maar voor herhaling vatbaar.
De eigenaar gaf er ook nog tips bij hoe je de koffie moest opdrinken.
Prima eetgelegenheid en we moeten er dus nog een keer terug voor de Banoffee Pie
Marcus K.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2014
Via IENS dit enorm leuke tentje in het sfeervolle Bottendaal gevonden. Een vooral no-nonsense-backpackers-inrichting maar bijzonder lekker eten. Als je grote honger hebt vraag dan naar de "rijsttafel". Alles was even lekker. Voor ons tijden geleden dat we zo lekker Indonesisch aten.
Tot slot konden we alle restjes ("geen probleem") meekrijgen in een doggy-doosje.
Margareta14 .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2014
de diner-kaart van dit kleine, gezellige eetcafé is vooral Indonesische georiënteerd (althans toen wij er waren). Alles met veel liefde klaargemaakt, en echt heerlijk! Een aanrader, en een plek om terug te komen. Prettige sfeer, no nonsense en aandachtig.
Renee N.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2013
Een van mijn favoriete restaurantjes in Nijmegen. De uitstraling is erg buitenlands en heel knus. Het eten is geweldig, zulke echte authentieke gerechten vind je niet zo vaak. Verder is de eigenaar enorm vriendelijk en geeft hij goed advies! Een topper!
Mamaspuit .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2013
Elke keer als wij in Nijmegen zijn zorgen we dat er tijd in het programma is om bij Tiffin langs te gaan! We zijn dol op de no nonsense, gezellige sfeer die er hangt. Eindelijk weer eens een zaak met karakter, met een eigenaar die echt "smoel" geeft aan de tent en zijn persoonlijkheid er in legt! En dan het eten...geweldig! Wij zijn vegetariërs, en ook dan kun je hier geweldig eten. Waar ik bij andere tenten nog wel eens het idee heb dat het een ondergeschoven kindje is, is er hier voldoende keuze! Wil je imponeren of sjiek uit eten? Dan ben je hier aan t verkeerde adres. Wil je genieten van fijne mensen en super eten voor een goede prijs..dan is er wat ons betreft geen betere keuze.
Elisabeth D.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2013
Wij hebben in de namiddag een combinatie van lunch en diner gebruikt, oftewel "gedincht" en het was werkelijk heerlijk. Het eten wordt ongetwijfeld met liefde bereid en met enthousiasme opgediend. Behalve dat was de prijs ook aangenaam.
Surfer .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2013
Ga hier vooral naar toe voor het eten: dat is in z'n soort onovertroffen. Een fantastische lunchkaart met een combinatie van oosterse heerlijkheden met een Hollands tintje. Ik ga met enige regelmaat en probeer alles op de kaart: geweldige bannofee pie, heerlijke echte indische koffie, de beste noodle-soep die ik ooit gegeten heb, het gaat maar door. Ook de avondmaaltijd van rendang en echte nasi die ik een keer afhaalde (toffe service overigens) was zo weergaloos dat ik de plastic afhaal verpakking vergat en me in een sterren-tent waande. De eigenaar is een vriendelijke chaoot die echt iets secuurder moet zijn in het afwerken van z'n bestellingen: bijna ieder bezoek schort er wel iets (van vergeten bestellingen tot verkeerde bonnetjes). Als het eten op tafel staat, vergeef je het 'm direct. Het decor heeft een leuke back-pack vibe, maar zou iets uitbundiger mogen.