Tibet

Maandag en Dinsdag 12:00 - 00:00
Woensdag 15:00 - 00:00
Donderdag t/m Zondag 12:00 - 00:00

• Amex , Mastercard , Pin , Visa

Jouw recensie over het restaurant Tibet

Bart ..
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Wij gingen met een nieuwsgierige verwachting naar dit restaurant. We waren de eerste gasten schijnbaar. We kozen een voorgerecht en vegetarisch hoofdgerecht. De voorgerechten kregen we allebei apart. Lekker. Het hoofdgerecht daarentegen, een zoet zure Tibetaanse vegetarisch gerecht, bestond uit kommetje met taugé, een in schijfjes gesneden knol en wat blikfruit er over heen. Met het sap van dat fruit was een sausje gecreëerd. Wel heel fantasieloos. In het restaurant was het ook stil. Geen muziek, niets. Pas toen er wat locals binnen kwamen ging er opeens muziek aan. De bediening had totaal geen oog voor ons en leek zich vooral alleen te interesseren voor hun smartphones. We hebben geen nagerecht of thee meer genomen. We hadden iets speciaals verwacht. De inrichting is leuk. Maar het gerecht wat wij hadden was het niet echt en twee man bediening die alleen maar over hun smartphones gebogen zitten...., nee helaas, geen herhaling meer voor ons.
Christel A.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Via Tripadvisor kijken we welke keukens er allemaal in Amsterdam te vinden zijn. Tibetaans, dat klinkt leuk en we besluiten naar binnen te gaan. Het is gezellig druk maar er is nog wel plaats voor ons. De aankleding doet Oosters aan, ietwat kitsch maar ach dat hoort erbij. Ik kies de Tibetaanse soep met momo vooraf en de lam special. Geen idee wat ik ervan kan verwachten of wat momo is. We laten ons verrassen. Mijn tafelgenoot bestelt de spicy dumplings vooraf en de eend met gember als hoofdgerecht. De momo blijkt ook een soort dumpling te zijn. De soep is lekker gekruid en goed op smaak.

Dat een hoofdgerecht na een voorgerecht komt lijkt hier niet helemaal duidelijk. We zijn nog bezig met het voorgerecht als de soepkom wordt vastgepakt met de vraag: done? We geven aan dat we nog bezig zijn maar daar komen de hoofdgerechten al aan. Onze kleine tafel wordt hierdoor nog kleiner. Bij een andere tafel gebeurt hetzelfde, vreemd. De eend is erg lekker in de gembersaus. De lam heel bijzonder, het is gefrituurd lijkt het, waardoor het knapperig is maar zeker niet droog. Erg lekker, nog nooit zoiets gegeten.

De bediening is vooral bezig met hun smartphones. De gastvrouw, de in onze ogen meest aardige van de 2 die we zien, kan wel Nederlands. Zij trekt zich een half uur terug in een kantoortje met raampjes als een soort madam. Haar aanwezigheid valt op door het licht van haar smartphone. Doordat we op de bovenverdieping zitten heb ik zicht op de andere dame die op markante wijze een kiwi eet… vreemd om dat in het zicht van de gasten te doen.

Drankjes bijbestellen of om een dessert vragen is een uitdaging. Uiteindelijk lukt het ons om aandacht te trekken en in het Engels te moeten vragen of we nog een dessert kunnen bestellen. We hadden al gezien dat er veelal ijs op de kaart staat maar ook gebakken banaan en ananas. Ik wil graag het laatste. De dame zegt in het Engels dat ze alleen ijs hebben. Ik vraag gericht naar de ananas. Dat moet nagevraagd worden aan de gastvrouw. Een heel gesprek volgt (in het Tibetaans?) waarbij ik af en toe het woord pineapple kan opvangen. Het blijkt te kunnen… Ik bestel er al vast een kannetje thee bij die we met zijn tweeen delen.

De ananas wordt geserveerd en is inderdaad niets meer dan een plak ananas dat in beslag gefrituurd is, niet bijzonder. We willen deze aansnijden wanneer de gastvrouw ineens het bordje tussen ons weg grist en aangeeft dat dat lekker is met slagroom. Het andere meisje schreeuwt dat we geen ijs willen. In mijn beleving is ijs anders dan slagroom maargoed, het is de discussie niet waard… Het bordje wordt weer tussen ons in gezet.

Het eten is meer dan prima. De bediening blijft helaas achter op dit niveau.
Ynge T.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Oh wat is het hier toch altijd heerlijk eten! Wie we ook hier meenemen, iedereen is er enthousiast over en komt terug. Ja de locatie is afgrijselijk, tussen de drukte van de Warmoestraat. Maar eenmaal binnen is het rustig, aankleding gezellig en personeel vriendelijk en geduldig. Eten zou ik niet meteen classificeren als Tibetaans, ik zou eerder zeggen Sichuan (veel van die pittige peppertjes). Ze hebben recentelijk de kaart iets gewijzigd (lees: prijzen verhoogd) maar prijs-kwaliteit blijft prima. Aanraders: sizzling pork, tibetan duck en sizzling tibetan aubergine.
John W.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Op 24 mei ging ik hier voor 3e keer wees eten. Ik vind echt zo bijzonder lekker. Mijn favoriete gerechten zijn Tibetaanse stijl varkens reepjes, en de momo's. Ook de hoeveelheid eten die ik kreeg heeft goed verhouding met de prijs. Als je echt hier iets Tibetaans wilt, dan is Yak boter thee zeker een aanrader. Ook de Sichuan gerechten die hier wordt bereid zijn minder pittig dan bij de Sichuan gericht restaurants. De personeelsleden in de bediening vind ik minder aandachtig naar de klant. Maar vriendelijkheid vind ik voldoende. Hier is zeker de moeite waarde om terug te komen.

Tjerk K.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2014
de soep vond ik echt verschrikkelijk vies
verder was het hoofdgerecht veel te zout
en het was er 26C waardoor ik snel weer weg was

de porties waren wel prima en er werd extra rijst aangeboden
het decor is mooi
Kaus K.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2014
Lekker dichtbij Amsterdam Centraal, wel gelegen in een steegje met allerlei *bijzondere* shops.

Eten:
Hier gegeten met collega's (totaal 12 man). Als voorgerecht vegetarische dumplings besteld. Het smaakte neutraal maar wel lekker, zeker als je honger hebt!

Ik zelf bestelde garnaal cashewnuts als hoofdgerecht. Bij een hoofdgerecht krijg je standaard witte rijst bij. Garnaal had een gekruide en krokante laag, wel lekker. Maar ik zou zelf niet te veel van nemen omdat hij best sterk gekruid (lees: beetje aan de zoute kant).
Andere collega had gerecht #5 genomen op de kaart, waarvan ik een stukje van had kunnen proeven. Het was vis met soepachtig sausje. Pittig van smaak en ook lekker gekruid.
Van andere collega's ook gehoord dat hun gerechten best sterk gekruid zijn, misschien te.

Dus als je houdt van gekruide gerechte dan zit je goed bij de Tibetan.

Service:
Prima bediening, vriendelijk. Wel gebrek aan Nederlandse taal en volgens mij sprak de bediening een beetje Engels, maar dat is niet al te problematisch.

Decor:
Mooi ingericht, kleurvol en toch sfeervol. Ik waande me even in een restaurant in Tiber/China. Leuk gedaan!
Ron H.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2014
Voor de tweede keer bij Restaurant Tibet gegeten. De eerste keer op een zaterdag was er rond etenstijd zelfs een rij met wachtende gasten buiten, gelukkig wel vooraf gereserveerd. Het restaurant heeft twee niveaus met zicht op de drukke straat met voornamelijk toeristen, die in een zijstraat van de ooit roemruchte Warmoesstraat is gelegen. De entourage is op een eenvoudige wijze met Tibetaans decor gemaakt. De menukaart heeft veel keuzemenu's, dit tegen een aantrekkelijke prijsstelling. De bediening is vriendelijk in een chaotisch ogend tafereel. Vandaag hebben we voor de eend op Tibetaanse wijze gekozen. De maaltijd wordt apart van het bord geserveerd op een schaal, waar opvalt dat er ruime porties met onbeperkt rijst wordt geserveerd, voorafgaand met huisgemaakte kroepoek bij binnenkomst. De eend is mals van smaak, wat vooraf is aangegeven, dit om een deceptie te voorkomen in het geval wij een gerecht wat vergelijkbaar zou zijn met de Pekingeend zouden verwachten. De snelheid van de bediening en uitserveren van de maaltijd is gezien het drukke restaurant erg vlot. Voor een aantrekkelijk bedrag wordt een bijzondere ervaring geboden, waar wij graag terugkomen! Een stukje vakantie in eigen land, wat niet de laatste keer van mijn restaurantbezoek zal zijn.
Twan V.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
We namen een menu voor de vriendelijke prijs van 42 euro voor 2 personen. De soep was aardig, de momo,s lekker en de hoofdgerechten opgediend in grote porties goed. Ik vond de pikante groenten erg lekker. Zelf ben ik een grote eter dus vroeg ik nog om extra Tibetaanse "nasi" . deze bleek later ook na aandringen van mijn kant niet in rekening te worden gebracht. Het was wel erg warm in het restaurant dat op zaterdagavond vol zat met gasten . We kregen nog koffie toe.
Kortom leuk restaurant. Goede prijs kwaliteit verhouding.
Li Li V.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2013
Het eten bij Tibet was zalig! Tibetaanse gerechten zijn over het algemeen wat sober, maar de kok heeft er wel een kunst van weten te maken. Supermals varkensvlees zoals je nooit ergens anders heb geproefd. De gerechten die wij hadden gekozen waren zeer zacht van aard. De Tibetaanse wijn is zeker aan te raden! Het leuke is dat de chef ook een goed gevoel voor humor heeft, wat je in de kaart terug zal vinden. Dit maakt het zeker een extra leuke ervaring.
henri V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2012
Mijn goede vriend wist het! Want zijn vriendin uit HongKong komt er graag eten, dus dat klopt. Restaurant Tibet ligt aan de zeer drukke en nauwe Lange Niezel, midden in de hoerenbuurt. Een buurt waar ik niet graag kom: dronken buitenlanders, nog steeds drugs en compleet gericht op onnozele toeristen en provinciale hoerenlopers. Zonder reservering bleek het niet makkelijk maar eenmaal binnen val je van verbazing van je stoel. Alsof je in een andere wereld komt. De wanden zijn van vloer tot dak bedekt met enorme Chinese afbeeldingen en ook het balkenplafond is Chino-Tibetaans versierd. Het meubilair bestaat uit afgeragde ouwe meuk en de zaak is opgeleukt met oosterse beeldjes en vooral Daila Lama en Brad Pitt foto’s die er beiden gegeten zouden hebben. Te drinken valt er niet veel: blikjes bier, flesjes bier en armetierige witte wijn. Wel is er thee, een heel originele thee van kruiden grootformaat en gedroogde vruchten die worden geweld in heet water dat uit Chinese jaren 50-stijl thermoskannen komt. De bediening bestaat een mollige vriendelijke Chinese matrone en familie en andere dames, gekleed in zwart. We bestelden spicey lamb (alles gaat er in Engels), een soort brij met lam dat typisch voor Tibet zou zijn en een vleesschotel met vooral veel ui. Erbij komt standaard witte rijst. Het eten ontstijgt het nivo van de gemiddelde Chinese restaurantkeuken niet zoals die wereldwijd bekend staat. Gestoofd en gewokt spul op rijst. De foodcost zal niet meer dan enkele euro’s zijn geweest voor de uitbater. Intussen kwam er een luidruchtige groep binnen waardoor het gesprek aan tafel ondoenlijk werd. Concluderend: een zeer originele zaak, een hatseflats middelmatige keuken en een verrassend lage rekening (55 voor twee incl bier en paar glazen wijn). Ik vind het geen aanrader maar als je dan per sé in die buurt wilt eten is het een leuk alternatief voor dat overbekende kale oesterrestaurant dat een steegje verder zit. Echter aan de Zeedijk eet je op tal van plaatsen aanzienlijk beter.
Joost S.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2012
Hier gelunchd met mijn vriendin met een social deal bon en echt heerlijk gegeten. Goed vullend en weer eens wat anders, een aanrader voor die buurt.