Tibet

Woensdag 15:00 - 00:00
Donderdag t/m Zondag 12:00 - 00:00

Y. T.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Oh wat is het hier toch altijd heerlijk eten! Wie we ook hier meenemen, iedereen is er enthousiast over en komt terug. Ja de locatie is afgrijselijk, tussen de drukte van de Warmoestraat. Maar eenmaal binnen is het rustig, aankleding gezellig en personeel vriendelijk en geduldig. Eten zou ik niet meteen classificeren als Tibetaans, ik zou eerder zeggen Sichuan (veel van die pittige peppertjes). Ze hebben recentelijk de kaart iets gewijzigd (lees: prijzen verhoogd) maar prijs-kwaliteit blijft prima. Aanraders: sizzling pork, tibetan duck en sizzling tibetan aubergine.
John W.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Op 24 mei ging ik hier voor 3e keer wees eten. Ik vind echt zo bijzonder lekker. Mijn favoriete gerechten zijn Tibetaanse stijl varkens reepjes, en de momo's. Ook de hoeveelheid eten die ik kreeg heeft goed verhouding met de prijs. Als je echt hier iets Tibetaans wilt, dan is Yak boter thee zeker een aanrader. Ook de Sichuan gerechten die hier wordt bereid zijn minder pittig dan bij de Sichuan gericht restaurants. De personeelsleden in de bediening vind ik minder aandachtig naar de klant. Maar vriendelijkheid vind ik voldoende. Hier is zeker de moeite waarde om terug te komen.

Tjerk K.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2014
de soep vond ik echt verschrikkelijk vies
verder was het hoofdgerecht veel te zout
en het was er 26C waardoor ik snel weer weg was

de porties waren wel prima en er werd extra rijst aangeboden
het decor is mooi
Klaus_ .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2014
Lekker dichtbij Amsterdam Centraal, wel gelegen in een steegje met allerlei *bijzondere* shops.

Eten:
Hier gegeten met collega's (totaal 12 man). Als voorgerecht vegetarische dumplings besteld. Het smaakte neutraal maar wel lekker, zeker als je honger hebt!

Ik zelf bestelde garnaal cashewnuts als hoofdgerecht. Bij een hoofdgerecht krijg je standaard witte rijst bij. Garnaal had een gekruide en krokante laag, wel lekker. Maar ik zou zelf niet te veel van nemen omdat hij best sterk gekruid (lees: beetje aan de zoute kant).
Andere collega had gerecht #5 genomen op de kaart, waarvan ik een stukje van had kunnen proeven. Het was vis met soepachtig sausje. Pittig van smaak en ook lekker gekruid.
Van andere collega's ook gehoord dat hun gerechten best sterk gekruid zijn, misschien te.

Dus als je houdt van gekruide gerechte dan zit je goed bij de Tibetan.

Service:
Prima bediening, vriendelijk. Wel gebrek aan Nederlandse taal en volgens mij sprak de bediening een beetje Engels, maar dat is niet al te problematisch.

Decor:
Mooi ingericht, kleurvol en toch sfeervol. Ik waande me even in een restaurant in Tiber/China. Leuk gedaan!
Nathalie W.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2014
Samen met vrienden gegeten. Knus tentje, beetje rommelig en druk interieur. Genoeg om te zien in ieder geval. Ik had zelf een
Sisling Beef schotel. Beef met groenten geserveerd in een sissende verpakking van folie. Rijst apart geserveerd. Het was goed te doen. Niet echt een smaakmakende verrassing maar een beetje alsof je bij de wok beef en groenten laat klaarmaken. De prijs vond ik voor hetgeen
Je krijgt best veel. Zoveel zat er niet inde sissende folie. Wel vriendelijk personeel.
Ron H.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2014
Voor de tweede keer bij Restaurant Tibet gegeten. De eerste keer op een zaterdag was er rond etenstijd zelfs een rij met wachtende gasten buiten, gelukkig wel vooraf gereserveerd. Het restaurant heeft twee niveaus met zicht op de drukke straat met voornamelijk toeristen, die in een zijstraat van de ooit roemruchte Warmoesstraat is gelegen. De entourage is op een eenvoudige wijze met Tibetaans decor gemaakt. De menukaart heeft veel keuzemenu's, dit tegen een aantrekkelijke prijsstelling. De bediening is vriendelijk in een chaotisch ogend tafereel. Vandaag hebben we voor de eend op Tibetaanse wijze gekozen. De maaltijd wordt apart van het bord geserveerd op een schaal, waar opvalt dat er ruime porties met onbeperkt rijst wordt geserveerd, voorafgaand met huisgemaakte kroepoek bij binnenkomst. De eend is mals van smaak, wat vooraf is aangegeven, dit om een deceptie te voorkomen in het geval wij een gerecht wat vergelijkbaar zou zijn met de Pekingeend zouden verwachten. De snelheid van de bediening en uitserveren van de maaltijd is gezien het drukke restaurant erg vlot. Voor een aantrekkelijk bedrag wordt een bijzondere ervaring geboden, waar wij graag terugkomen! Een stukje vakantie in eigen land, wat niet de laatste keer van mijn restaurantbezoek zal zijn.
Twanvandersteen .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
We namen een menu voor de vriendelijke prijs van 42 euro voor 2 personen. De soep was aardig, de momo,s lekker en de hoofdgerechten opgediend in grote porties goed. Ik vond de pikante groenten erg lekker. Zelf ben ik een grote eter dus vroeg ik nog om extra Tibetaanse "nasi" . deze bleek later ook na aandringen van mijn kant niet in rekening te worden gebracht. Het was wel erg warm in het restaurant dat op zaterdagavond vol zat met gasten . We kregen nog koffie toe.
Kortom leuk restaurant. Goede prijs kwaliteit verhouding.
Evaline B.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2014
Menu voor 5 pers gegeten. Erg lekker allemaal, ik vond alleen de panga minder.
Twee flesjes huiswijn (1 rode, en 1 witte) bij het eten besteld. Lekker wijntje, van het huismerk 'gall&gall'. Bediening goed, maar niet bijzonder.

Conclusie: lekker gegeten, prima prijs-kwaliteitverhouding.
Lisa H.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2014
Na een een tijdje rondgedwaald zijn in Amsterdam zochten mijn vriendin een leuk en gezellig restaurantje. Toen kwamen we Restaurant Tibet tegen, en we namen de gok. Ik wist totaal niet wat ik kon verwachten van Tibetaans eten en was dan ook erg verrast. Het eten was heerlijk, de sfeer in het restaurant is erg goed, de aankleding geeft het een gezellige sfeer. Ook het personeel was heel erg vriendelijk en kwam regelmatig langs om te vragen of alles nog naar wens was. Het is niet een super luxe restaurant maar de prijs kwaliteits verhouding is goed! Ik raad dit restaurant zeker aan.
TimFox .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2014
Op vrijdag 10 januari hier gegeten. Heerlijk gegeten voor een goede prijs! We wisten totaal niet wat we konden verwachten van Tibetaans eten, maar het heeft ons prettig verrast! Vooral de momo's proberen, erg lekker! De twee dames in de bediening waren erg vriendelijk.
Bep44 .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2013
Wij eten hier heel vaak.nemen vaak personen mee die ook allemaal heel tevreden zijn. Die ook weer terugkomen. Tafels en stoelen netjes. Persoonlijk vind ik de thee heel zoet.Liever bier uit een blikje. Kan in zo'n restaurant. Gezien de prijs kwaliteit verhouding.
Cindy456 .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2013
Op aanraden van mijn vriendin ben ik hier terecht gekomen. Het zit in een steegje dat eingelijk niet zo opvalt. Eenmaal binnen zie je dat het een prachtige restaurant is, mooie culturele decoratie en een gezellige sfeer voor een etentje. De bediening was erg vriendelijk en hielp ons met het kiezen van een traditioneel Tibitaans gerecht. Als je daar bent vraag dan naar de aparte Tibetaanse thee die ze daar speciaal mixen, echt een aanrader! We hadden heerlijk gegeten, weer eens wat anders dan de Italiaan of de Chinees.
Li Li V.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2013
Het eten bij Tibet was zalig! Tibetaanse gerechten zijn over het algemeen wat sober, maar de kok heeft er wel een kunst van weten te maken. Supermals varkensvlees zoals je nooit ergens anders heb geproefd. De gerechten die wij hadden gekozen waren zeer zacht van aard. De Tibetaanse wijn is zeker aan te raden! Het leuke is dat de chef ook een goed gevoel voor humor heeft, wat je in de kaart terug zal vinden. Dit maakt het zeker een extra leuke ervaring.
Christine P.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2013
Goed restaurant. Snelle service. Vlakbij Centraal Station. Menu lijkt in eerste instantie heel uitgebreid,maar dat valt mee. Maar de kwaliteit van wat er geserveerd wordt is prima! De Tibetaanse thee is heerlijk! Ik mag mezelf inmiddels thee expert noemen en raad deze echt aan. De service is niet van een hoog niveau, maar beter dan in een gemiddeld Amsterdams restaurant en dat geldt eigenlijk voor alles. De aankleding is knus. Het is niet heel groot. Dus als je op een populaire avond wilt gaan, zou ik wel even bellen van te voren.
Henri V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2012
Mijn goede vriend wist het! Want zijn vriendin uit HongKong komt er graag eten, dus dat klopt. Restaurant Tibet ligt aan de zeer drukke en nauwe Lange Niezel, midden in de hoerenbuurt. Een buurt waar ik niet graag kom: dronken buitenlanders, nog steeds drugs en compleet gericht op onnozele toeristen en provinciale hoerenlopers. Zonder reservering bleek het niet makkelijk maar eenmaal binnen val je van verbazing van je stoel. Alsof je in een andere wereld komt. De wanden zijn van vloer tot dak bedekt met enorme Chinese afbeeldingen en ook het balkenplafond is Chino-Tibetaans versierd. Het meubilair bestaat uit afgeragde ouwe meuk en de zaak is opgeleukt met oosterse beeldjes en vooral Daila Lama en Brad Pitt foto’s die er beiden gegeten zouden hebben. Te drinken valt er niet veel: blikjes bier, flesjes bier en armetierige witte wijn. Wel is er thee, een heel originele thee van kruiden grootformaat en gedroogde vruchten die worden geweld in heet water dat uit Chinese jaren 50-stijl thermoskannen komt. De bediening bestaat een mollige vriendelijke Chinese matrone en familie en andere dames, gekleed in zwart. We bestelden spicey lamb (alles gaat er in Engels), een soort brij met lam dat typisch voor Tibet zou zijn en een vleesschotel met vooral veel ui. Erbij komt standaard witte rijst. Het eten ontstijgt het nivo van de gemiddelde Chinese restaurantkeuken niet zoals die wereldwijd bekend staat. Gestoofd en gewokt spul op rijst. De foodcost zal niet meer dan enkele euro’s zijn geweest voor de uitbater. Intussen kwam er een luidruchtige groep binnen waardoor het gesprek aan tafel ondoenlijk werd. Concluderend: een zeer originele zaak, een hatseflats middelmatige keuken en een verrassend lage rekening (55 voor twee incl bier en paar glazen wijn). Ik vind het geen aanrader maar als je dan per sé in die buurt wilt eten is het een leuk alternatief voor dat overbekende kale oesterrestaurant dat een steegje verder zit. Echter aan de Zeedijk eet je op tal van plaatsen aanzienlijk beter.
Joost S.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2012
Hier gelunchd met mijn vriendin met een social deal bon en echt heerlijk gegeten. Goed vullend en weer eens wat anders, een aanrader voor die buurt.
Tobias_de_Wit .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2012
Ik had met me vriendin via soisial deal een lunch voor 2 we hadden 2 noodle soepen die erg goed waren, ik met rund en ei en me vriendin met garnalen, die zeker genoeg was voor een lunch. We zijn ook erg grote eters ( en we waren nieuwsgierig ) zijn hadden we er nog Momo's bij die ook erg goed waren. Als drinken hadde we de medicine thee ( thee met gedroogde vruchten) wat erg lekker is.
Janine H.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2012
Erg gezellig en easy to go restaurant in een van de drukke toeristenstraatjes in de red light district! Uistekende prijs-kwaliteitverhouding, een orgineel en warm interieur en vriendelijke bediening. Wijn is okay, maar niet heel bijzonder, wat je ook niet mag verwachten voor zo'n prijs. Aanrader, ook voor de kleine portemonne!
Marco V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2012
Op aanraden van een collega dit restaurant uitgezocht. Mijn vrouw had in het verleden veel tibetaans gegeten, ik nog nooit.

Het restaurant zit midden in Amsterdam en je zou haast vermoeden dat dit een tourist trap zou kunnen zijn. Niets was echter minder waar.

Vriendelijke ontvangst (wel Engels) een kaart die er erg interessant uit ziet en waarin ook veel humor zit.

Ik had zelf voor de vis gekozen: vrouwen worden mooier en mannen worden sterker :). Heel erg goed. Erg pittig maar heel veel smaak, Heel erg blij met mijn keuze.
Mijn vrouw had een vegatarisch groeten gerecht. Ook erg heel erg goed.
Vriend had gebakken varkensvlees waar niets over te klagen was.

Kortom erg blij met mijn keuze en ik ga hier zeker vaker terug komen.