Thúskomme

Batjanstraat 1A 1094 RC Amsterdam Nederland Kaart
31-202397925

Over het restaurant Thúskomme

Wij zijn Jurjen, Joost en Maarten. Wij zijn Thúskomme! Thúskomme zou je een Fries geïnspireerd restaurant kunnen noemen. Wij hebben het liever over het Thúskomme-gevoel. Jazeker, het is een restaurant; je kan er namelijk heerlijk, kwalitatief goed eten. Maar het is ook een café, Thúskomme biedt ruimte om in je eentje een kop koffie te drinken en de krant te lezen of met vrienden lekker te borrelen. Een eetcafé dan? Ja, natuurlijk, zo zou je het ook kunnen noemen. Thúskomme is echter meer; een plek waar buurt, cultuur en lekker eten en drinken bij elkaar komen. Een belevenis! Wij geven ondernemers, buurtbewoners en kunstenaars een podium om hun producten, levensstijlen en creaties aan een publiek te kunnen laten zien, onder het genot van de producten die Thúskomme te bieden heeft. Friesland is een mooie en inspirerende provincie waar je door de rust en ruimte gelijk in de ontspanningsmodus belandt. Een vakantiegevoel. Wij willen dit gevoel oproepen bij onze gasten. Er komen verrassend veel heerlijke producten uit Friesland en daar wordt met veel passie mee omgegaan. De simpele en pure bereiding van de gerechten doet ons aan Italië denken; waar ze koken met wat er in die streek verkrijgbaar is en dat varieert (uiteraard) per jaargetijde. Geïnspireerd door de oorspronkelijke Friese keuken maken wij authentieke én nieuwe, eigentijdse gerechten. Door met het seizoen mee te gaan is het is altijd vers. Bovendien komt al ons eten direct bij de boer vandaan. Hierdoor kunnen wij kwalitatief goed eten voor een scherpe prijs aanbieden.

Meer informatie over restaurant Thúskomme

vr. za. 11:00-01:00
zo. 11.00-22.00

• Huisdieren welkom , Wi-Fi
Lang

Jouw recensie over het restaurant Thúskomme

Peter S.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2018
Naast de bijzondere Gerardus Majellakerk op een rustige plek in Oost ligt een restaurant met een even bijzondere inrichting: Thúskomme. Ik neem aan dat het pand vroeger dienst deed als school of iets dergelijks maar aan de inrichting is tegenwoordig geen touw aan vast te knopen. Desalniettemin ziet het er leuk uit. En door de verkeersluwe straten in de buurt is het ook goed toeven op het terras. Wat tegenviel was de service - op zich vriendelijk - maar het duurde heel lang voordat de bestelling werd opgenomen en het duurde heel lang voor mijn lunch op tafel stond. Er werd excuses voor aangeboden en ik kreeg een drankje van de zaak - dat was heel netjes. De kaart is Fries, dat wil zeggen gerechten met een Friese twist door bijvoorbeeld typisch Friese producten te gebruiken. Ik had de licht geroosterde brioche met frisse witvissalade en de croque Grutte Pier: brood met gesmolten Friese kaas, spek en tafelzuur. Beide gerechten smaakten uitstekend en het tafelzuur was anders dan andere tafelzuren en erg bijzonder.
Renate H.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2018
Heerlijk gegeten!! Borrelhap met fijne smaken uit Friesland daarna Mooie gerechten op een eigenwijs bord met heerlijke sla.
Toetje was de topper: frisamisu!
Grote aanrader????
Janvi Johanna L.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2015
Lekker eten en je staat verrast als je het gebouw binnen loopt. Van buiten denk je nog nou ja maar van binnen wat leuk zeg! Dan nog blij verrast van het lekkere eten en de combinatie van de verschillende ingrediënten naast de sfeer van bruisende creatievelingen en start-ups kun je er ook terecht om je fiets te laten maken, tussen vintage en oude boeken te snuffelen, meubels te laten maken, mode te bekijken en een yogales te volgen of een massage te boeken. Verder kunnen je kids ook los gaan tijdens de bijvoorbeeld de ´ouderavond´ in de oude gymzaal of een ouder-kind yogales. Ik zou zeggen aanrader om eens op te zoeken en er een leuke avond/middag van te maken :)