Thup's Pizzabakkerij & Delicatessen

Houttil 38 1811 JN Alkmaar Nederland Kaart

Over het restaurant Thup's Pizzabakkerij & Delicatessen

Pizza zoals pizza hoort te zijn

In een prachtig historisch pand aan het Alkmaarse Waagplein vind je misschien wel de lekkerste pizzeria van Nederland. Thup’s pizzabakkerij wordt gerund door Thom, gekroond tot een van de beste pizzabakkers van Europa. Voeg daar heerlijke biologische ingrediënten en een beetje passie aan toe, en daar verschijnt een heerlijke, knapperige, dunne pizza op je bord. Naast pizza’s vind je ook salades, voorgerechten en desserts op de kleine kaart, alles bereid met de beste biologische producten.

Meer informatie over restaurant Thup's Pizzabakkerij & Delicatessen

Dinsdag t/m Donderdag 12:00 - 22:00
Vrijdag en Zaterdag 11:00 - 22:00

• Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Wi-Fi
Mayla H.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
We begonnen met een antipasti gerecht om met zijn tweeën te delen. Er lagen verschillende vleeswaren op en een soort kaas. Er zaten 3 kleine stukjes brood bij. Van ons had er wel iets meer brood bij gemogen, vooral omdat het gerecht voor twee personen is vind ik 3 stukjes een beetje karig. Er werd ook niet uitgelegd welke producten er op het plankje lagen. Als hoofdgerecht hadden we beide een pizza besteld. De pizza's waren heerlijk. Als dessert had ik Tiramisu die heel goed smaakte. Prima avond gehad.
G85 .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Na een geslaagde dag in Alkmaar, spontaan bij Thup's binnen gelopen. Het restaurant was voor de hele avond volgeboekt, toch werd er moeite gedaan om voor ons een tafel te regelen. Het was hierdoor mogelijk om ongeveer anderhalf uur te kunnen zitten, we hebben besloten om dit te doen. Nou hier hebben we geen spijt van gekregen! In die anderhalf uur werden we prettig geholpen en hebben we heerlijk gegeten! Uitgebreide uitleg over de producten en een vriendelijke bediening. Thup's is zeker een restaurant waar we vaker gaan eten, een aanrader!
Marianne .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2014
Ondanks een paar missers, hebben we lekker gegeten bij Thup's. Je proeft dat de ingrediënten gewoon goed zijn. Mijn vriend bestelde de pizza Bernini, maar kreeg de Bellini. Die namen lijken te veel op elkaar en verstond de serveerster dus verkeerd. Mijn vriend vond het niet erg. Ik bestelde de pizza Satriale. Die was heerlijk, maar de rode peper was erg grof gesneden en dus erg heet, die grote brokken. De serveerster zei dat het rode paprika was. Het lijkt mij dat de kok te snel de pepers heeft gesneden en dus te grof. Ik proef echt wel het verschil tussen peper en paprika. Als dessert nam ik de tiramisu. Die was superlekker!!! Maar wat een grote portie, ik kreeg het niet op. Al met al wel een goede aanvulling, deze pizzabakker in Alkmaar, naast de 2 pizzeria's die we hier al hadden.
Mrjolein .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Absoluut één van de lekkerste pizza's ooit hier gegeten. We hadden de N'Duja, die inderdaad lekker pittig was, en de Caprese. De ingrediënten zijn puur, de bodem heerlijk dun en knapperig en alles is goed van smaak. We zaten beneden, dus konden tijdens het wachten even lekker rondkijken bij de cadeaupakketten en andere artikelen die ze verkopen.

We kwamen hier voor de lunch, dus de wijnen en de desserts hebben we nog niet geprobeerd, maar we komen zeker snel weer terug!
Plaas .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2014
Bij Thup's zijn we een pizza gaan eten, en daar leent Thup's zich goed voor, want onze pizza was zeker smaakvol, zij het wat aan de prijs; mijn pizza (met vier kazen) was ook wel beter gelukt dan de erg tomaterige Vegetariana van mijn vriendin - de puurheid van de smaken pakte bij de ene pizza beter uit dan bij de andere, zogezegd.
De keuze uit degelijke biologische wijn en lekkere sapjes beviel ons. Van de Italiaanse biercultuur was niet meer te merken dan een welbekend pilsje, maar goed, Italiaans bier is lastig te importeren en voor bij de pizza voldeed het.
Alleen de bediening... Die was beleefd, maar niet efficiënt en ook niet bijster geïnteresseerd, wat aan het geheel toch afbreuk deed. Al bij al viel de prijs-kwaliteitsverhouding toch niet helemaal gunstig uit, al kan dat ook aan de avond gelegen hebben (wat de bediening betreft) en aan onze keuze (wat de Vegetariana betreft).
lindavermeulen .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2014
Gisteren voor het eerst weer eens een lekkere pizza in Alkmaar gegeten. Een pizza met courgette en aubergine voor mij en een pizza met ansjovis voor mijn man. Beide pizza bodems waren heerlijk krokant. (Niet slap van olie of vocht in het midden). Het beleg was heerlijk, ook de tomaat had smaak! Als toetje een huisgemaakte tiramisu, ook niets mis mee. Tot ziens!
PBP .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Thup's is een Italiaanse delicatessenwinkel en Pizzarestaurant ineen; je eet, wanneer je beneden eet (zoals wij) in een knusse Italiaanse winkel. We hadden zaterdag voor 4 mensen gereserveerd maar er was er helaas één ziek geworden, dat bleek, bij de hartelijke ontvangst, geen enkel probleem. We hadden een lekker fris echt Italiaans biertje vooraf en tijdens het eten een goeie Syrah wijn, geschonken in prachtige glazen. Twee van ons hadden de Pizza van de maand en ik mijn vertrouwde Pizza Gorgonzola. Niet te vergelijken met een pizza in een "ordinaire" pizzeria! Uiterst smaakvol belegd en een super luchtige bodem! Als toetje kozen we de huisgemaakte Tiramisu die verrukkelijk was. Voor de zieke thuis kregen we een deel van de Tiramisu - die één van ons niet helemaal op kon - keurig met extra cacao erover in een bakje mee.
arievanderkooij .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2014
Omdat we optimaal wilden genieten van onze pizza's hebben we allereerst één pizza besteld, de pizza Beenham en deze samen gedeeld. We kregen er een pizzasnijder bij om de pizza te delen. De pizza was overheerlijk. De pizza bestaat uit enkele ingrediënten, die samen voor een smaaksensatie zorgen. Als tweede kozen we voor de pizza Vegetariana. Eveneens heerlijk met dezelfde krokante bodem.
We konden het niet laten om een nagerecht te bestellen en kozen voor de huisgemaakte tiramisu.
Dit was een groot stuk. Wij zijn van mening dat wanneer iets lekker is het niet persé veel hoeft te zijn. In dit geval had het dus kleiner gekund.
Wanneer we weer eens in de buurt van Alkmaar zijn komen we zeker terug en bevelen deze pizzabakkerij bij iedereen aan!
David S.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2014
Thups is in mijn ogen een ware sensatie van Alkmaar. Niets is aan het toeval over gelaten en er zijn totaal geen concessies gedaan aan de ingredienten. Ik eet niet graag pizza's in Nederland maar dit is echt de moeite waard. Ondertussen meer dan 15 x gegeten, en dat terwijl de prijs erg wennen is als je wel bekend bent met 'normale pizza prijzen'.

Oke, dan inhoudelijk.
Ze laten het deeg 48 uur rijzen en mengen het ipv dat ze het kneden. De bodem is krokant, zo erg zelfs dat als je een gesneden punt met 1 vinger omhoog houdt hij horizontaal blijft staan zonder dan ook maar iets van de ingredienten er over piekert om er af te glijden. Vocht maar vooral ook vet is dus perfect in balans. Ze hebben maar enkele pizza's met tomatensaus, dat doet al vermoeden dat ze snappen hoe het zou moeten zijn en dus hoe het is bij Thups. Alle ingredienten zijn uitgekozen op smaak, en dat proef je! De basis pizza is een pizza 'Marinara', welke erg lekker is maar helaas voor mij niet meer genoeg. Wat ik vaak doe met de gasten die er mee naartoe neem is pizza's delen.

Tip: vraag de kok om een 'Engels pizza' en laat je verrassen!
Pien1980 .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2014
Italië in Alkmaar! Wat een fantastische pizza met een bodem zoals een bodem bedoeld is! De service is eerlijk en pretentieloos, what you see is what you get! In zijn prijsklasse top en locatie op het leukste stukje van Alkmaar... Heerlijk dus!!!!
René K.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Even omgereden ( gezien eerdere beoordeling) omdat ik in de buurt was Alkmaar om voor de tweede keer dit jaar bij Thups te gaan eten. Het eten is echt heel goed, allemaal echte Italiaanse producten ook de wijn. Voor een schijntje meer bestel je een mooie biologische Italiaanse wijn. De pizza weer prachtig , als klein minpuntje had de pancetta wat krokanter uit de oven mogen komen en iets royaler (met in dit geval) Tonijn.
Bediening prima is ook goed op de hoogte van wat je kunt verwachten. Het restaurant zelf is vrij klein en het is er ook druk. Zelf zou ik weer (net als nu boven) willen zitten. Kom hier heel graag weer terug .
Dewi O.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
Nu al drie keer bij Thup's gegeten en wat ons betreft het beste pizzarestaurant in Alkmaar. Ik heb een keer geluncht bij Thup's, ook dit was erg lekker maar het kan niet tippen met de pizza's die 's avonds worden geserveerd. Het begint al vooraf met heerlijk brood en lekker olies.

Ik heb een keer de pizza N'Duja gegeten. Echt heerlijk als je van pittige pizza's houdt. En een keer de calzone. Het formaat van de calzone is wel heel verschillend. Misschien was het een uitzondering maar mijn pizza calzone was veel kleiner dan die van mijn vriend en dan die van een tafel verder.

Verder is de bediening zeer vriendelijk en is de inrichting leuk. Ook is het leuk dat er elke maand een pizza van de maand wordt gekozen, mensen kunnen daarvoor ideeën via facebook achterlaten. Kortom Thup's is zeker een aanrader. Wel weinig zitplekken dus reserveren is verstandig!
Newyorkcitytrippers .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2014
Afgelopen vrijdag met 4 personen een heerlijke avond gehad bij Thup's. De antipasti (die voor 2 personen) was fantastisch, de pizza's waren superlekker, de biologische rode wijn waarmee we alles wegspoelden was zalig en de tiramisu en sgropino's waren top. De gezellige en gastvrije bediening hebben ons in de watten gelegd. Kortom, niks dan lovende woorden voor Thup's. ALWEER een lekker restaurant in Alkmaar!
Laura V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2014
Heerlijke verse pizza's in de schaduw van een oude kerktoren in Alkmaar. De bediening was vriendelijk en de aankleding was modern, al was de bovenverdieping minder gezellig dan beneden.

Sanna S.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2014
Wij hebben voor het eerst in deze nieuwe pizzeria in het centrum van Alkmaar gegeten. Het ristorant is klein, er is weining ruimte tussen de tafels, maar er heerst wel een leuk sfeer, brood was huisgemaakt en geserveerd met tomaat en olijfolie , echt heel lekker. Ik heb een margerita pizza genomen een mij vriend een pizza met pittige salami, goeie kwaliteit met verse producten tegen een betaalbare prijs, ik raad het zeker aan, aan pizza liefhebbers!t
Ctrl-alt-and-eat .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2014
Voor ons een nieuw restaurant in Alkmaar, erg lekkere pizza's; bodems met zorg gebakken en goed belegd. Erg goede service, regelmatig werd er gevraagd of alles naar wens was. Tip: een glas water bij de espresso serveren. Graag tot ziens !
Stijn N.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2014
Wat een lekkere pizza's! Krokante bodem en uitstekend belegd. Er werd regelmatig gevraagd of alles naar wens was door de prettige bediening. En een lekkere cappuccino maken kunnen ze ook. Zeker voor herhaling vatbaar.
cevonk .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2014
Heerlijk gegeten. Thup's maakt gebruik van mooie echte producten en dit proef je. Binnen zag het er gezellig uit met in het midden van de zaak een een 'etalage' met Italiaanse delicatesse die te koop zijn. Leuk concept. De bediening was vriendelijk.
eetbeter2 .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2014
Nieuw klein tentje in het centrum van Alkmaar. Frisse, lichte uitstraling. Ziet er strak uit. Het ziet er klein uit, maar boven zijn ook nog een paar tafels. Het heeft meer iets van een luxe, strakke kantine, dan een intiem restaurant, maar dat is prima.
Dan het eten. Hier ga je naar toe voor de pizza's. Geen overdreven grote keuze, maar voor elk wat wils. De pizza's maken ze lekker dun. Ze smaken prima. Puntje van kritiek: er mag wel iets meer tonijn op de pizza met tonijn, rode uit en bieslook. De bieslook heb ik overigens helemaal niet terug gevonden. Formaat van de pizza is goed. Je zult niet snel overeten en dat is ook helemaal niet nodig.
De bediening is aardig en relaxed en past goed bij het concept. Misschien iets te relaxt, want de pizza's lieten wel wat te lang op zich wachten. Ik denk dat ze nog eens goed naar de taakverdeling moeten kijken, want het restaurant zat nog niet vol.
Al met al een aanrader en we komen zeker nog eens terug.
René K.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2014
Geweldige Pizza's !!!!! De lijfspreuk is "Pizza, zo als Pizza's horen te zijn ", maken ze helemaal waar ! Mooi (nieuwe) uitstraling van "de zaak". Jammer vind ik dat het beneden wel erg krap is
om rustig te zitten/genieten. Heel vriendelijke bediening al merk je nog wel dat dit in de "kinderschoenen"staat. Ontzettend lekker gegeten. Al voor de volgende keer geboekt (groupon).