Thup's Pizzabakkerij & Delicatessen

Houttil 38 1811 JN Alkmaar Nederland Kaart

Over het restaurant Thup's Pizzabakkerij & Delicatessen

Pizza zoals pizza hoort te zijn

In een prachtig historisch pand aan het Alkmaarse Waagplein vind je misschien wel de lekkerste pizzeria van Nederland. Thup’s pizzabakkerij wordt gerund door Thom, gekroond tot een van de beste pizzabakkers van Europa. Voeg daar heerlijke biologische ingrediënten en een beetje passie aan toe, en daar verschijnt een heerlijke, knapperige, dunne pizza op je bord. Naast pizza’s vind je ook salades, voorgerechten en desserts op de kleine kaart, alles bereid met de beste biologische producten.

Het is niet mogelijk om op het terras te reserveren.

Meer informatie over restaurant Thup's Pizzabakkerij & Delicatessen

Dinsdag t/m Donderdag 12:00 - 22:00
Vrijdag en Zaterdag 11:00 - 22:00

• Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Wi-Fi
9,2
Nancy M.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Inderdaad lekkere pizza. Weinig pasta's op de kaart (2), maar zo op het oog wel smakelijke. Echt Italiaanse producten! Gezellig ingericht en alleen een hoofdgerecht is goed te betalen. De wijn is prijzig. Vriendelijke bediening.
Esther V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Heerlijke pizza's: vers en knapperig, ook als je ze thuis laat bezorgen. Het restaurant zelf is gezellig en de bediening vriendelijk. Absolute aanrader!
Mae V.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Met hoge verwachtingen vanwege de goede recensies, reserveerden wij een tafeltje voor een zaterdagavond. Het is een klein restaurantje, maar groter dan verwacht, want ze hebben ook een bovenverdieping. De ontvangst en bediening was heel hartelijk en behulpzaam, duidelijk personeel dat hart voor de zaak heeft en weet waar ze mee bezig zijn. Zonder problemen konden wij onze pizza's aanpassen naar onze smaak (zonder kaas en met artisjok en olijven) en na niet al te lange tijd stonden er 2 heerlijke, krokante, dunne, pizza's met verse ingrediënten op tafel. We hebben beiden gesmuld en de pizza helemaal opgegeten. Kwaliteit van het eten is dus erg goed! Tel daarbij een centrale locatie en prima bediening bij op en je hebt een toprestaurant. Volgende keer als we in Alkmaar zijn, gaan we vast hier weer eten. Aanrader dus, maar het loopt goed, dus reserveren is verstandig!
Alex H.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Heerlijke pizza. Lekkere krokante/knapperige korst en verse ingredienten. Jammer genoeg zit dit restaurant niet dichter bij huis, anders zou ik er zeker vaker komen.
Jan G.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2016
Wat een toptent. Heerlijke pizza (de Da Vinci), fluweelzachte tiramisu, leuke bediening. Dit doen we snel nog eens over :)
Jikke81 .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Wij kwamen hier wekelijks vanwege de heerlijke pizza. Deze keer smaakte de pizza ook prima maar was het beleg precies net zo veel als op die van de kinderpizza (maar dan met een hele dikke korst er omheen). Na dit vriendelijk aangegeven te hebben werd ons niets anders gezegd dan: Ik zal het doorgeven aan de keuken. Een klacht is een kans mensen! Nu verpest je het door de klacht totaal te negeren.
Beste Jikke,

Er is blijkbaar iets niet goed gegaan in de communicatie, want de klacht heeft ons niet bereikt. Zou je zo vriendelijk willen zijn je mailadres of telefoonnummer achter te laten dan proberen we de klacht alsnog op te lossen.

vr gr Thup's
marliesp .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
Een superpizza kun je hier eten en een van de beste carpacio ever. de pizza zijn niet vet en niet te groot en daarom voel je je niet opgeblazen zoals zo vaak na pizza ;-)
Anja S.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
De pizza's waren echt heerlijk, de zaak is wel erg klein,., maar als je voor lekker eten gaat ben je hier goed. Het voorgerecht carpaccio was ook heerlijk.
Lonneke B.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Inmiddels 2x gegeten kort achter elkaar. Meest verrukkelijke pizza's die je maar kunt bedenken. Echt heerlijk! Bediening is erg vriendelijk en gastvrij. De tiramisu moet je ook zeker proberen! De sfeer is gezellig en knus. Ik eet liever nergens anders pizza meer dan bij Thup's. Bijzondere ervaring, zeker voor de echte pizza-liefhebber!!
Jaap D.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Wij zijn op zaterdagavond 26 september weer verrast door de keukenbrigade van Thup's.Als start begonnen wij met de antipasti Thup's,heerlijke fijne italiaanse vleeswaren,kaasjes en brood.Is ook een ruime portie voor twee personen!!!
Hierna de pizza Maestro en de pizza Chiberti,kijk op de menukaart wat hier allemaal voor lekkers op belegd wordt, werkelijk zalig van smaak en wat ons betreft dus,tot ziens bij Thup's !!!!
Maurice B.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Het eten is hier heerlijk. Er wordt veel zorg besteed aan de pizza's en dat is te zien en te proeven! Het pand is smaakvol ingericht en je ziet de kale muren waardoor het een enigzins ruige look krijgt. De bediening is over het algemeen vriendelijk en snel.

Minpuntje is dat het personeel soms een tikkeltje arrogant lijkt. Als je voor het bestellen aangeeft om een bepaalde tijd weg te moeten en of dat haalbaar is, dan krijg je als antwoord dat het geen handige timing van ons is (ja dat weet ik ook wel, daarom vraag ik het even netjes of dit haalbaar is). En als je de rekening staat te pinnen bij de keuken wordt je gehaast op je rug getikt door een stuurs kijkende serveerster omdat ze er langs moet (kun je ook even vragen, ik kan er ook niets aan doen dat het pinapparaat op die onhandige plek staat).
Tip dus om daar aan te gaan werken!
E _.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2015
Pizza zoals pizza hoort te zijn, zo prijzen ze zichzelf aan. In een heel klein (maar heel knus) pand met open keuken word je door vlotte en vriendelijke bediening geholpen.
Nu ben ik absoluut geen fan van pizza waar klodders taaie mozzarella op wordt gemikt (want zo gaat het meestal als je een "traditionele" pizza bestelt) en gelukkig: dit was inderdaad een ongelooflijk lekkere pizza. Dunne bodem waar echt smaak aan zit, fantastische tomatensaus en de kaas perfect en niet te weinig, niet te veel. Dit is pizza!

Kleine puntjes: de messen zijn echt niet scherp genoeg voor de pizza's en de hele avond Frank Sinatra paste niet heel erg bij de ambiance, maar kom, de rest was fantastisch.
F B.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2015
Gezellig tentje voor een lekkere dunne Italiaanse pizza met verse producten gemaakt. Vaak wel heel druk, dus reserveren is een aanrader. Beneden zit je overigens leuker dan boven. Heerlijk gegeten, vooral de pizza met truffelolie. Enige minpuntje: ze hadden 3 producten niet meer. Interieur is gezellig, alleen die lampjes... 3 gasten stootte hun hoofd. Misschien wat hoger hangen :)
Thijs B.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
Hier moet je zijn als je trek hebt in een lekker pizzaatje. Ik kon moeilijk kiezen en dacht bij de eerste hap, ik neem er hierna nog eentje alleen dan een andere. Ik had een pizza met truffel salami erg lekker, mijn vriendin had een andere welke weet ik niet meer. Ook even geproefd, super lekkere tomatensaus at erop. Verwacht geen chique eettent, het is tevens ook een winkeltje. Mensen jullie doen het leuk zo, ga zo door! Kom zeker nog eens terug om een andere pizza te happen!
Ilona B.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
Inderdaad wat een heerlijke pizza's, complimenten!! Jammer dat zo'n restaurant niet begrijpt wat gastvrijheid, dienstverlening en een glimlach inhoud. Dame van de bediening bracht verkeerde pizza waardoor we niet samen hebben gegeten..een drankje, excuses waren wel op zijn plek geweest. Toen ik dit aan gaf bij het afrekenen ging ze de discussie met me aan, ik was echt zo verbaasd. Had me een drankje aangeboden en ik was als zeer tevreden klant weggegaan! Voor mij is een restaurant pas de beste van Nederland wanneer ook dit klopt. Leuke uitdaging, succes!
Fijn dat u de pizza lekker vond. In dit specifieke geval kreeg u inderdaad per ongeluk de verkeerde pizza. Uw pizza zat echter al in de oven en het heeft letterlijk 3 minuten geduurd voordat u uw pizza kreeg. Toen u bij het krijgen van de rekening opeens vroeg of er een drankje van de rekening af mocht wegens het wachten op uw pizza was onze medewerker verrast en 3 minuten leek ons geen reden voor een gratis drankje. We hadden deze vraag niet verwacht. U verwees ook naar een andere gast die iets gratis gekregen zou hebben. Dit was echter niet het geval en dat heeft onze medewerker u ook netjes verteld. Naar onze mening heeft onze medewerker u netjes te woord gestaan en een correcte beslissing genomen. Mocht onze medewerker geen excuses hebben aangeboden dat de pizza iets later kwam, dan is dit niet correct, dat had natuurlijk moeten gebeuren.
G.J. V.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Zaterdag. Even een hapje eten tussen de middag, maar waar? Een bord met "Iens topper" lokte ons naar binnen. Een broodje of een pizza? Pizza Dante gekozen. Deze bleek belegd met ontzettend lekkere (en hete) zachte worst en had een prima bodem. De salade met zalige zachte geitenkaas was lauw warm en zooo lekker.... Als je niet van getenkaas houdt, dan moet je dit eens proberen! Prettig geholpen en gewoon een leuke zaak die "het" heeft.
Im H.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
wij hebben een aantal weken ook gegeten bij Thup's. Uitstekende Piza's en dito voorgerecht. Dat de bediening niet heel deskundig is (op de vraag welke rosé we geschonken kregen werd geantwoord: onbekend) nemen we voor lief. Wij komen zeker nog wel eens terug voor zo'n heerlijke piza. Nog 1 tip: ga niet zo uitgebreid in discussie via Iens. Je kunt het toch niet iedereen naar de zin maken. De kwaliteit van de Piza's is jullie kracht en focus je daar maar op. Met het gediscussieer loop je het risico mensen te irriteren die vervolgens weg blijven. Niet doen!
Maarten R.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2015
Ik at hier vanavond spontaan met mijn partner, er was nog een tafel voor twee vrij. We werden vriendelijk geholpen en de keuze viel op een pizza Fibonacci en Da Vinci Bufala, beiden heerlijk belegd met koude mozzarella die zachtjes smolt op de pizza. Zonder twijfel was de bodem van de pizza de beste die ik in Nederland heb gehad. Ook de overige ingrediënten waren uitstekend. Hier komen we zeker terug.
Kees M.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2015
Goede producten, nogal kleine gelegenheid, aardige bediening. Eenvoudig maar prima.
Mooi punt in de stad, vlakbij de kaasmarkt.
Mayla H.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
We begonnen met een antipasti gerecht om met zijn tweeën te delen. Er lagen verschillende vleeswaren op en een soort kaas. Er zaten 3 kleine stukjes brood bij. Van ons had er wel iets meer brood bij gemogen, vooral omdat het gerecht voor twee personen is vind ik 3 stukjes een beetje karig. Er werd ook niet uitgelegd welke producten er op het plankje lagen. Als hoofdgerecht hadden we beide een pizza besteld. De pizza's waren heerlijk. Als dessert had ik Tiramisu die heel goed smaakte. Prima avond gehad.