Thup's Pizzabakkerij & Delicatessen

Houttil 38 1811 JN Alkmaar Nederland Kaart

Over het restaurant Thup's Pizzabakkerij & Delicatessen

Pizza zoals pizza hoort te zijn

In een prachtig historisch pand aan het Alkmaarse Waagplein vind je misschien wel de lekkerste pizzeria van Nederland. Thup’s pizzabakkerij wordt gerund door Thom, gekroond tot een van de beste pizzabakkers van Europa. Voeg daar heerlijke biologische ingrediënten en een beetje passie aan toe, en daar verschijnt een heerlijke, knapperige, dunne pizza op je bord. Naast pizza’s vind je ook salades, voorgerechten en desserts op de kleine kaart, alles bereid met de beste biologische producten.

Meer informatie over restaurant Thup's Pizzabakkerij & Delicatessen

Dinsdag t/m Donderdag 12:00 - 22:00
Vrijdag en Zaterdag 11:00 - 22:00

• Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Wi-Fi
E _.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2015
Pizza zoals pizza hoort te zijn, zo prijzen ze zichzelf aan. In een heel klein (maar heel knus) pand met open keuken word je door vlotte en vriendelijke bediening geholpen.
Nu ben ik absoluut geen fan van pizza waar klodders taaie mozzarella op wordt gemikt (want zo gaat het meestal als je een "traditionele" pizza bestelt) en gelukkig: dit was inderdaad een ongelooflijk lekkere pizza. Dunne bodem waar echt smaak aan zit, fantastische tomatensaus en de kaas perfect en niet te weinig, niet te veel. Dit is pizza!

Kleine puntjes: de messen zijn echt niet scherp genoeg voor de pizza's en de hele avond Frank Sinatra paste niet heel erg bij de ambiance, maar kom, de rest was fantastisch.
Vanoverberghe K.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Heel lekker en vriendelijk personeel. Er was een foutje gebeurt met de rekening, maar werd direct opgemerkt door het personeel. Eten en bediening was uitstekend! Zeker een aanrader.
Maarten B.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2015
De beste pizza van Nederland! Dat moet natuurlijk geproefd worden.
Als voorgerecht een plateau antipasti besteld, rijkelijk gevulde olijfhoutenplank met diverse worsten, ham en kaas, lekkere olijfjes en brood. Als hoofdgerecht de calzone pizza, maar dan wel met tomatensaus (op de kaart staat namelijk zonder) besteld. Wat een top pizza was dit, lekker krokant en dun, vulling gemaakt van lekkere verse ingrediënten en gewoon hoe de pizza was gevouwen gaf ons al het gevoel dat er liefde ingestoken was.
Wij komen zeker nog een keer terug
Eveline K.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2015
Bij het broodplankje wisten we al dat we goed zaten. Heerlijke olijfolie (zoals hij hoort te zijn) en ook de versgemalen aioli was smullen. De pizza was ook heerlijk en je kon de verschillende smaken daadwerkelijk uit elkaar houden. De plantjes op tafel zijn kruidenplantjes, erg leuk en ook handig als je wat extra kruiden bij de eten wilt doen. En dit restaurant is tegelijkertijd een delicatessenwinkel! Echt een aanrader.
F B.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2015
Gezellig tentje voor een lekkere dunne Italiaanse pizza met verse producten gemaakt. Vaak wel heel druk, dus reserveren is een aanrader. Beneden zit je overigens leuker dan boven. Heerlijk gegeten, vooral de pizza met truffelolie. Enige minpuntje: ze hadden 3 producten niet meer. Interieur is gezellig, alleen die lampjes... 3 gasten stootte hun hoofd. Misschien wat hoger hangen :)
Syllie19 .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2015
De 'oven'heerlijkste smaakvolle pizza's in Alkmaar! Met verse toppings en echte buffel mozzarella, daarbij een nastro azzuro biertje van de tap... heerlijk.
Jimjos .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Vandaag even naar onze favoriete pizzabakker geweest. Helaas was de situatie niet zoals gewend waren. Bediening niks mis mee, pizza ook nog wel o.k. Maar de smaak is veranderd en het dessert viel tegen. Vorige keer heerlijk tiramisu-ijs gehad in een hoog glas. Ditmaal op een bord met een holletje erin voor het ijs met harde stukjes en staafjes die de chocolade voorstelde en wat artistieke strepen op het bord. Weinig smaak. Ook de 3 bolletjes ijs die mijn partner kreeg leken sprekend op mijn dessert. Hebben dit duidelijk gemaakt aan de bediening want het zou jammer zijn als het een doorsnee pizzeria-tent zou worden. Voorlopig maar even geen Thups.
Beste mevrouw,
Onze pizza is exact hetzelfde zoals altijd. U vroeg om een speciaal gemaakte pizza met alleen vis. Dit hebben wij voor u gemaakt ondanks dat wij de pizza's op de kaart liever maken omdat die qua smaken en combinaties geselecteerd zijn. Een pizza met tonijn, ansjovis en zalm tegelijk zouden wij zelf nooit op de kaart zetten, maar u wilde dat en wij vinden dat geen probleem want u vind dat blijkbaar lekker. Dat het dan niet smaakt zoals u verwacht is jammer. Uw klacht betreffende het dessert daar kunnen we helaas niks mee en het is ook de vreemdste klacht die wij ooit hebben gehad. Wij hebben speciaal mooie dessertborden gekocht zodat we het dessert niet meer in een glas hoefde te doen. Het dessert zelf is echter exact hetzelfde! Het ijs, de slagroom, de chocoladesaus, de noten: alles is exact hetzelfde. U klaagde omdat het nu niet in een glas zat dat u het niet lekker vond. Sorry, maar dat is een klacht waar wij echt helemaal niks mee kunnen. Onze pizza's en desserts zijn nog exact hetzelfde met precies hetzelfde receptuur en toppings. Uw klacht dat de smaak veranderd is is dus een klacht waar we ook niks mee kunnen omdat dat niet zo is.
Thijs B.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
Hier moet je zijn als je trek hebt in een lekker pizzaatje. Ik kon moeilijk kiezen en dacht bij de eerste hap, ik neem er hierna nog eentje alleen dan een andere. Ik had een pizza met truffel salami erg lekker, mijn vriendin had een andere welke weet ik niet meer. Ook even geproefd, super lekkere tomatensaus at erop. Verwacht geen chique eettent, het is tevens ook een winkeltje. Mensen jullie doen het leuk zo, ga zo door! Kom zeker nog eens terug om een andere pizza te happen!
Ilona B.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
Inderdaad wat een heerlijke pizza's, complimenten!! Jammer dat zo'n restaurant niet begrijpt wat gastvrijheid, dienstverlening en een glimlach inhoud. Dame van de bediening bracht verkeerde pizza waardoor we niet samen hebben gegeten..een drankje, excuses waren wel op zijn plek geweest. Toen ik dit aan gaf bij het afrekenen ging ze de discussie met me aan, ik was echt zo verbaasd. Had me een drankje aangeboden en ik was als zeer tevreden klant weggegaan! Voor mij is een restaurant pas de beste van Nederland wanneer ook dit klopt. Leuke uitdaging, succes!
Fijn dat u de pizza lekker vond. In dit specifieke geval kreeg u inderdaad per ongeluk de verkeerde pizza. Uw pizza zat echter al in de oven en het heeft letterlijk 3 minuten geduurd voordat u uw pizza kreeg. Toen u bij het krijgen van de rekening opeens vroeg of er een drankje van de rekening af mocht wegens het wachten op uw pizza was onze medewerker verrast en 3 minuten leek ons geen reden voor een gratis drankje. We hadden deze vraag niet verwacht. U verwees ook naar een andere gast die iets gratis gekregen zou hebben. Dit was echter niet het geval en dat heeft onze medewerker u ook netjes verteld. Naar onze mening heeft onze medewerker u netjes te woord gestaan en een correcte beslissing genomen. Mocht onze medewerker geen excuses hebben aangeboden dat de pizza iets later kwam, dan is dit niet correct, dat had natuurlijk moeten gebeuren.
G.J. V.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Zaterdag. Even een hapje eten tussen de middag, maar waar? Een bord met "Iens topper" lokte ons naar binnen. Een broodje of een pizza? Pizza Dante gekozen. Deze bleek belegd met ontzettend lekkere (en hete) zachte worst en had een prima bodem. De salade met zalige zachte geitenkaas was lauw warm en zooo lekker.... Als je niet van getenkaas houdt, dan moet je dit eens proberen! Prettig geholpen en gewoon een leuke zaak die "het" heeft.
Im H.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
wij hebben een aantal weken ook gegeten bij Thup's. Uitstekende Piza's en dito voorgerecht. Dat de bediening niet heel deskundig is (op de vraag welke rosé we geschonken kregen werd geantwoord: onbekend) nemen we voor lief. Wij komen zeker nog wel eens terug voor zo'n heerlijke piza. Nog 1 tip: ga niet zo uitgebreid in discussie via Iens. Je kunt het toch niet iedereen naar de zin maken. De kwaliteit van de Piza's is jullie kracht en focus je daar maar op. Met het gediscussieer loop je het risico mensen te irriteren die vervolgens weg blijven. Niet doen!
Johannes74 .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Heerlijk gegeten. Ik was nieuwsgierig geworden, omdat hier de lekkerste pizza van Nederland wordt gemaakt. Of het ook echt de lekkerste is weet ik natuurlijk niet, maar hij was echt heerlijk. Ik heb al vele pizza's gehad, maar nog nooit zo'n lekkere knapperige en licht verteerbare als deze. Genoeg keus, voor een betaalbare prijs en ook heerlijke drankjes. Zeker een aanrader!
Maarten R.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2015
Ik at hier vanavond spontaan met mijn partner, er was nog een tafel voor twee vrij. We werden vriendelijk geholpen en de keuze viel op een pizza Fibonacci en Da Vinci Bufala, beiden heerlijk belegd met koude mozzarella die zachtjes smolt op de pizza. Zonder twijfel was de bodem van de pizza de beste die ik in Nederland heb gehad. Ook de overige ingrediënten waren uitstekend. Hier komen we zeker terug.
Sunnie7 .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2015
Na het lezen dat thups de beste pizza's bakt van Nederland, hier toch maar eens gaan eten! Zalig! Alles perfect op smaak, geen kleffe bodem door te veel ingrediënten. Gewoon top! Ik eet de randen nooit op... U raad het al... Mijn bord was leeg! Dat zegt genoeg.
Wij hadden gereserveerd voor 2 personen. De naam en aantal personen was helaas niet goed door gekomen vandaar mijn 7. Maar we zijn zeer hartelijk ontvangen. Boven gezeten bij het raam! Top locatie.
Wij komen zeker terug!
lanos .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Een etentje met collega's ivm afscheid.
Nou dit was een perfecte afsluiter.
Heerlijk gegeten, in dit kleine, maar fijne restaurant. Vooraf de antipasti genomen; voortreffelijk! Diverse soorten vlees, kaas en erg lekker brood.

De winnende pizza gegeten! Logisch en verdiend! De collega's kozen voor de Tesoro. Zij smulden er ook over.
Een en al tevredenheid over deze pizza's.
De glutenvrije pizza (voor het eerst in 17 jaar!) was een extra servicepunt. Collega heeft heerlijk gegeten.

De huisgemaakte tiramisu / het ijs hiervan paste er ook nog bij. Heerlijk!

Prettige bediening, vriendelijk, vrolijk en gezellig!

Een en al tevredenheid, vol en voldaan naar huis! Bedankt! Tot gauw!
Kees M.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2015
Goede producten, nogal kleine gelegenheid, aardige bediening. Eenvoudig maar prima.
Mooi punt in de stad, vlakbij de kaasmarkt.
Willeke M.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2015
Wij zijn afgegaan op de recensie hier mbt pizza's en daarom voor dit restaurantje gekozen.
De carpaccio vooraf was niet mals/zacht en leek op gedroogd vlees.
De pizza's waren heerlijk dun en knapperig maar de randen te droog ... te pover belegd.
Drankjes werd niet gevraagd, ook niet of alles smaakte en een bedankje voor de fooi kon er niet vanaf. Een keer nooit meer.
Vervelend dat de service niet naar wens was. Normaliter vragen wij regelmatig of alles naar wens is en proberen wij de service zo persoonlijk mogelijk te maken. Onze carpaccio maken wij (zoals ook op de kaart staat) van Bresaola. Dit is inderdaad gedroogd en gepekeld vlees. Een specialiteit uit Italië. Onze pizza's proberen wij goed in balans te beleggen. Misschien kunt u ons laten weten welke pizza u had en wat u daarop miste, dan kunnen wij kijken of we dat moeten verbeteren: info@thups.nl

Reactie van proever:

Wij hadden verschillende pizza's. Zelf had ik Funghi, waar niet veel champignons op zaten. Verder hadden alle 4 de pizza's brede droge randen. Advies deze meer naar de randen te beleggen.

anf 2e reactie van restaurant:

Bedankt voor de reactie. Welke funghi bedoelt u? Michelangelo funghi, da vinci funghi of de vasari (met paddestoelen en knoflook)? Verder is het moeilijk omdat elke gast andere wensen heeft. De ene gast houdt van een mooie ruime rand terwijl de andere gast zoals jullie meer houdt van minder grote rand. In het algemeen houden wij maximaal 2cm rand aan en dit kan voor de optimale kwaliteit van de pizza ook niet veel minder aangezien de saus en kaas dan van de pizza kan aflopen.
DanielleMoses .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Pizza's waren voorheen nooit mijn favoriet maar sinds ik een pizza bij Thup's heb gegeten ben ik helemaal om! Verse ingrediënten en bovenal: vers bereid en dat proef je. Dit in combinatie met die heerlijke bodem is echt fantastisch. Maar niet alleen de pizza's zijn hier lekker, ook de broodjes, de carpaccio en niet te vergeten de tiramisu :-) Dus niet alleen voor diner maar ook voor de lunch zit je goed bij Thup's. Ga zo door jongens!
Mayla H.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
We begonnen met een antipasti gerecht om met zijn tweeën te delen. Er lagen verschillende vleeswaren op en een soort kaas. Er zaten 3 kleine stukjes brood bij. Van ons had er wel iets meer brood bij gemogen, vooral omdat het gerecht voor twee personen is vind ik 3 stukjes een beetje karig. Er werd ook niet uitgelegd welke producten er op het plankje lagen. Als hoofdgerecht hadden we beide een pizza besteld. De pizza's waren heerlijk. Als dessert had ik Tiramisu die heel goed smaakte. Prima avond gehad.
G85 .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Na een geslaagde dag in Alkmaar, spontaan bij Thup's binnen gelopen. Het restaurant was voor de hele avond volgeboekt, toch werd er moeite gedaan om voor ons een tafel te regelen. Het was hierdoor mogelijk om ongeveer anderhalf uur te kunnen zitten, we hebben besloten om dit te doen. Nou hier hebben we geen spijt van gekregen! In die anderhalf uur werden we prettig geholpen en hebben we heerlijk gegeten! Uitgebreide uitleg over de producten en een vriendelijke bediening. Thup's is zeker een restaurant waar we vaker gaan eten, een aanrader!