Over het restaurant Thup's Pizzabakkerij & Delicatessen

Pizza zoals pizza hoort te zijn

In een prachtig historisch pand aan het Alkmaarse Waagplein vind je misschien wel de lekkerste pizzeria van Nederland. Thup’s pizzabakkerij wordt gerund door Thom, gekroond tot een van de beste pizzabakkers van Europa. Voeg daar heerlijke biologische ingrediënten en een beetje passie aan toe, en daar verschijnt een heerlijke, knapperige, dunne pizza op je bord. Naast pizza’s vind je ook salades, voorgerechten en desserts op de kleine kaart, alles bereid met de beste biologische producten.

Meer informatie over restaurant Thup's Pizzabakkerij & Delicatessen

Dinsdag t/m Donderdag 12:00 - 22:00
Vrijdag en Zaterdag 11:00 - 22:00

• MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Wi-Fi
Hilde V.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Super lekkere pizza's! Een pizza zoals een pizza hoort te zijn! Erg vriendelijke bediening, en het zag er schoon en netjes uit. Als wij weer in Alkmaar zijn komen we er zeker nog een keer!
Daan V.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Boven kun je in alle rust zitten, omdat het daar redelijk ruim opgezet is. Beneden is het eigenlijk altijd stampvol en te druk voor mijn smaak, maar dat is persoonlijk. Voor mensen die graag naar de bezigheid in de keuken kijken is dit misschien leuk.

Het eten en de service is absoluut uitstekend: leuk personeel met beide voeten op de grond en de pizza's zijn om te smullen. De lekkerste van Nederland die ik tot nu toe geproefd heb.
Flitter F.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Leuke tent aan het Waagplein, bestaande uit twee verdiepingen, mooie kleuren, bakstenen en accessoires aan de muur, ziet er netjes en gezellig uit! Lekker brood, beetje weinig aioli. De pizza's zijn erg lekker; er is veel keuze en er zijn aanpassingen mogelijk. De ober liet me twee witte wijnen proeven, ik koos de biologische, die net even wat voller van smaak is. Het duurde ongeveer 1.5 uur tussen binnenkomst en serveren van de pizza's, spitsuur! De bediening maakte netjes excuses en bood gratis koffie aan. Gelukkig waren we in goed gezelschap. Ze bezorgen inmiddels ook pizza's in Alkmaar. Wel jammer dat zo weinig pizzaria's pizza's met andere bodem dan tarwe aanbieden. De stoelen zijn ook niet zo best voor mensen die snel last hebben van hun rug.
Crystle1981 .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Inderdaad lekkere pizza. Weinig pasta's op de kaart (2), maar zo op het oog wel smakelijke. Echt Italiaanse producten! Gezellig ingericht en alleen een hoofdgerecht is goed te betalen. De wijn is prijzig. Vriendelijke bediening.
Esther V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Heerlijke pizza's: vers en knapperig, ook als je ze thuis laat bezorgen. Het restaurant zelf is gezellig en de bediening vriendelijk. Absolute aanrader!
Mae V.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Met hoge verwachtingen vanwege de goede recensies, reserveerden wij een tafeltje voor een zaterdagavond. Het is een klein restaurantje, maar groter dan verwacht, want ze hebben ook een bovenverdieping. De ontvangst en bediening was heel hartelijk en behulpzaam, duidelijk personeel dat hart voor de zaak heeft en weet waar ze mee bezig zijn. Zonder problemen konden wij onze pizza's aanpassen naar onze smaak (zonder kaas en met artisjok en olijven) en na niet al te lange tijd stonden er 2 heerlijke, krokante, dunne, pizza's met verse ingrediënten op tafel. We hebben beiden gesmuld en de pizza helemaal opgegeten. Kwaliteit van het eten is dus erg goed! Tel daarbij een centrale locatie en prima bediening bij op en je hebt een toprestaurant. Volgende keer als we in Alkmaar zijn, gaan we vast hier weer eten. Aanrader dus, maar het loopt goed, dus reserveren is verstandig!
Alex H.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Heerlijke pizza. Lekkere krokante/knapperige korst en verse ingredienten. Jammer genoeg zit dit restaurant niet dichter bij huis, anders zou ik er zeker vaker komen.
Jan G.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2016
Wat een toptent. Heerlijke pizza (de Da Vinci), fluweelzachte tiramisu, leuke bediening. Dit doen we snel nog eens over :)
Jikke81 .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Wij kwamen hier wekelijks vanwege de heerlijke pizza. Deze keer smaakte de pizza ook prima maar was het beleg precies net zo veel als op die van de kinderpizza (maar dan met een hele dikke korst er omheen). Na dit vriendelijk aangegeven te hebben werd ons niets anders gezegd dan: Ik zal het doorgeven aan de keuken. Een klacht is een kans mensen! Nu verpest je het door de klacht totaal te negeren.
Beste Jikke,

Er is blijkbaar iets niet goed gegaan in de communicatie, want de klacht heeft ons niet bereikt. Zou je zo vriendelijk willen zijn je mailadres of telefoonnummer achter te laten dan proberen we de klacht alsnog op te lossen.

vr gr Thup's
marliesp .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
Een superpizza kun je hier eten en een van de beste carpacio ever. de pizza zijn niet vet en niet te groot en daarom voel je je niet opgeblazen zoals zo vaak na pizza ;-)
Anja S.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
De pizza's waren echt heerlijk, de zaak is wel erg klein,., maar als je voor lekker eten gaat ben je hier goed. Het voorgerecht carpaccio was ook heerlijk.
p.b.k .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015

Caprese en de carpaccio hadden we al voorgerecht genomen. Heerlijk, eenvoudig, puur en de zelfgemaakte pesto maakt het af.
Een mooie variatie aan pizza's waar het moeilijk is om te kiezen. Wij hebben genoten en bevelen dit restaurant zeker aan!
Bob V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2015
Onlangs gegeten in dit kleine restaurant. Nooit geweten dat er sinds vorig jaar mei zo'n top restaurantje zit in Alkmaar.
Zowel het eten als de ambiance in dit gezellig restaurantje zijn van hoog niveau.
And last but not least was de bediening ook uitstekend!
Ook prijs kwaliteit verhouding is goed.
Een absolute aanrader voor iedereen die een overheerlijke pizza (of ander gerecht) wil eten in een knus gezellig restaurantje!
Lonneke B.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Inmiddels 2x gegeten kort achter elkaar. Meest verrukkelijke pizza's die je maar kunt bedenken. Echt heerlijk! Bediening is erg vriendelijk en gastvrij. De tiramisu moet je ook zeker proberen! De sfeer is gezellig en knus. Ik eet liever nergens anders pizza meer dan bij Thup's. Bijzondere ervaring, zeker voor de echte pizza-liefhebber!!
safter69 .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Wij zijn op zaterdagavond 26 september weer verrast door de keukenbrigade van Thup's.Als start begonnen wij met de antipasti Thup's,heerlijke fijne italiaanse vleeswaren,kaasjes en brood.Is ook een ruime portie voor twee personen!!!
Hierna de pizza Maestro en de pizza Chiberti,kijk op de menukaart wat hier allemaal voor lekkers op belegd wordt, werkelijk zalig van smaak en wat ons betreft dus,tot ziens bij Thup's !!!!
AnniesPlace .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
De antipasti waren heerlijk en het was een grote portie. Helaas kon ik daardoor niet de hele pizza op, maar deze was echt voortreffelijk. Ook de scroppino was erg lekker. De bediening was erg vriendelijk en behulpzaam, kortom: alles wat ik verwacht had is waargemaakt.
Maurice B.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Het eten is hier heerlijk. Er wordt veel zorg besteed aan de pizza's en dat is te zien en te proeven! Het pand is smaakvol ingericht en je ziet de kale muren waardoor het een enigzins ruige look krijgt. De bediening is over het algemeen vriendelijk en snel.

Minpuntje is dat het personeel soms een tikkeltje arrogant lijkt. Als je voor het bestellen aangeeft om een bepaalde tijd weg te moeten en of dat haalbaar is, dan krijg je als antwoord dat het geen handige timing van ons is (ja dat weet ik ook wel, daarom vraag ik het even netjes of dit haalbaar is). En als je de rekening staat te pinnen bij de keuken wordt je gehaast op je rug getikt door een stuurs kijkende serveerster omdat ze er langs moet (kun je ook even vragen, ik kan er ook niets aan doen dat het pinapparaat op die onhandige plek staat).
Tip dus om daar aan te gaan werken!
timrijkers .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2015
Dít is hoe pizza hoort te smaken! Kom hier met regelmaat en het eten is altijd lekker. Vooral tiramisu is een aanrader! De bediening zou beter kunnen maar omdat het eten zó lekker is is het ze vergeven.
E _.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2015
Pizza zoals pizza hoort te zijn, zo prijzen ze zichzelf aan. In een heel klein (maar heel knus) pand met open keuken word je door vlotte en vriendelijke bediening geholpen.
Nu ben ik absoluut geen fan van pizza waar klodders taaie mozzarella op wordt gemikt (want zo gaat het meestal als je een "traditionele" pizza bestelt) en gelukkig: dit was inderdaad een ongelooflijk lekkere pizza. Dunne bodem waar echt smaak aan zit, fantastische tomatensaus en de kaas perfect en niet te weinig, niet te veel. Dit is pizza!

Kleine puntjes: de messen zijn echt niet scherp genoeg voor de pizza's en de hele avond Frank Sinatra paste niet heel erg bij de ambiance, maar kom, de rest was fantastisch.
Vanoverberghe K.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Heel lekker en vriendelijk personeel. Er was een foutje gebeurt met de rekening, maar werd direct opgemerkt door het personeel. Eten en bediening was uitstekend! Zeker een aanrader.