Thup's Pizzabakkerij & Delicatessen

Houttil 38 1811 JN Alkmaar Nederland Kaart

Over restaurant Thup's Pizzabakkerij & Delicatessen

Pizza zoals pizza hoort te zijn

In een prachtig historisch pand aan het Alkmaarse Waagplein vind je misschien wel de lekkerste pizzeria van Nederland. Thup’s pizzabakkerij wordt gerund door Thom, gekroond tot een van de beste pizzabakkers van Europa. Voeg daar heerlijke biologische ingrediënten en een beetje passie aan toe, en daar verschijnt een heerlijke, knapperige, dunne pizza op je bord. Naast pizza’s vind je ook salades, voorgerechten en desserts op de kleine kaart, alles bereid met de beste biologische producten.

Meer informatie over restaurant Thup's Pizzabakkerij & Delicatessen

Dinsdag t/m Donderdag 12:00 - 22:00
Vrijdag en Zaterdag 11:00 - 22:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
David S.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Thups is Top. Iedere keer weer zijn de pizza's van topkwaliteit. Nergens krijgt het deeg 48 uur de tijd en zijn alle ingredienten gegarandeert origineel.

Als je na jaren van slappe, te zoute, te ongare pizza toch weer eens wil proberen hoe het is? Dan raad ik je aan weer liefde voor echte pizza te krijgen bij Thups.

Leuk detail: winnaar van lekkerste pizza van Nederland 2015
Conny K.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Lekkere bio pizza's die inderdaad, zoals de tekst op de menukaart belooft, minder zwaar op de maag vallen. We hadden alle vijf een andere, nummer zes koos voor een salade geitenkaas die ook goed is bevallen. Vriendelijke bediening.
Het restaurant is wat al te simpel ingericht en we misten muziek, wat een warmere sfeer kan geven. Redelijke prijzen, alleen de rode huiswijn voor 4,50 per glas springt er ongunstig uit.
SylvieVerwaal .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Hier gegeten op 09/07/16 met vier personen. We hadden alle vier genoten van een heerlijke maaltijd. Drie personen hadden pizza besteld en één persoon pasta. Het eten was geheel naar wens. De bediening was snel en vriendelijk. Dit restaurant is voor herhaling vatbaar.
Wilma F.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Heerlijke pizza's met een dunne krokante bodem. Verse ingrediënten en dat proef je. Vriendelijke bediening. De cappuccino was erg lekker. Hier gaan wij zeker nog eens een pizza eten....
JohnvanB .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Druk, lawaaiig en erg kleine tafeltjes.
Dat is de indruk die blijft hangen na op zaterdagavond gegeten te hebben bij Thup's pizzabakkerij.
Wij zaten boven, ik vond het er niet gezellig uit zien.
Ik keek tegen een stenen niet afgewerkte muur.
Zal wel trendy zijn, sfeervol is anders wat mij betreft.

De pizza was op zich prima, maar ik snap die juichende recensies niet. Hij was wat romiger dan anders, waarschijnlijk door de mozarella, maar dat maakt het voor mij niet perse lekkerder.

De bediening was ondanks de drukte vriendelijk en vlot.
Jilles L.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Vandaag genoten van een prima lunch op het terras van Thup's. Mooie historische locatie.
De vriendelijke heer die ons bediende had duidelijk plezier in zijn werk en ried ons heerlijke biologische witte wijn uit de Italiaanse provincie Marche aan.
Het brood met carpaccio was heerlijk: alles smaakte vers en goed in balans, heerlijke pesto. De caesar salade die m'n tafeldame had gekozen smaakte ook prima.
Dan nog een Sancti Adalberti Egmondse Dubbel. Mooi streekbier!
Benjamin K.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Een klein sfeervol en ongedwongen restaurant naast de Waagtoren. Wij zaten beneden, bijna in de keuken. Geweldige plek omdat je precies kan zien hoe het personeel kookt in deze erg kleine maar hele hele fijne keuken. Heerlijke carpaccio gegeten. Broodplankje met aiolie en zout was ook geweldig. Heerlijke olijfolies staan al op tafel. Pizza's waren perfect. Zelfs de korst is lekker en luchtig. Pannacotta was ook heel lekker. We komen snel een keer terug.
Annek87 .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
wij zaten prima voor het raam, maar het tochte een klein beetje, als de deur open ging.
een muziekje op de achtergrond is aan te raden.
G D.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Gezellig druk restaurant. Vriendelijke bediening. Vanwege te kort aan tijd alleen een pizza gegeten maar die was prima en bijzonder. Minpuntje is dat het afhaalgedeelte in het al redelijk kleine restaurant ligt en de afhalers geen zitplek hebben. Hierdoor staan ze te dicht bij de overige gasten.
Hilde V.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Super lekkere pizza's! Een pizza zoals een pizza hoort te zijn! Erg vriendelijke bediening, en het zag er schoon en netjes uit. Als wij weer in Alkmaar zijn komen we er zeker nog een keer!
Daan V.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Boven kun je in alle rust zitten, omdat het daar redelijk ruim opgezet is. Beneden is het eigenlijk altijd stampvol en te druk voor mijn smaak, maar dat is persoonlijk. Voor mensen die graag naar de bezigheid in de keuken kijken is dit misschien leuk.

Het eten en de service is absoluut uitstekend: leuk personeel met beide voeten op de grond en de pizza's zijn om te smullen. De lekkerste van Nederland die ik tot nu toe geproefd heb.
Flitter F.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Leuke tent aan het Waagplein, bestaande uit twee verdiepingen, mooie kleuren, bakstenen en accessoires aan de muur, ziet er netjes en gezellig uit! Lekker brood, beetje weinig aioli. De pizza's zijn erg lekker; er is veel keuze en er zijn aanpassingen mogelijk. De ober liet me twee witte wijnen proeven, ik koos de biologische, die net even wat voller van smaak is. Het duurde ongeveer 1.5 uur tussen binnenkomst en serveren van de pizza's, spitsuur! De bediening maakte netjes excuses en bood gratis koffie aan. Gelukkig waren we in goed gezelschap. Ze bezorgen inmiddels ook pizza's in Alkmaar. Wel jammer dat zo weinig pizzaria's pizza's met andere bodem dan tarwe aanbieden. De stoelen zijn ook niet zo best voor mensen die snel last hebben van hun rug.
Crystle1981 .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Inderdaad lekkere pizza. Weinig pasta's op de kaart (2), maar zo op het oog wel smakelijke. Echt Italiaanse producten! Gezellig ingericht en alleen een hoofdgerecht is goed te betalen. De wijn is prijzig. Vriendelijke bediening.
Esther V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Heerlijke pizza's: vers en knapperig, ook als je ze thuis laat bezorgen. Het restaurant zelf is gezellig en de bediening vriendelijk. Absolute aanrader!
Mae V.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Met hoge verwachtingen vanwege de goede recensies, reserveerden wij een tafeltje voor een zaterdagavond. Het is een klein restaurantje, maar groter dan verwacht, want ze hebben ook een bovenverdieping. De ontvangst en bediening was heel hartelijk en behulpzaam, duidelijk personeel dat hart voor de zaak heeft en weet waar ze mee bezig zijn. Zonder problemen konden wij onze pizza's aanpassen naar onze smaak (zonder kaas en met artisjok en olijven) en na niet al te lange tijd stonden er 2 heerlijke, krokante, dunne, pizza's met verse ingrediënten op tafel. We hebben beiden gesmuld en de pizza helemaal opgegeten. Kwaliteit van het eten is dus erg goed! Tel daarbij een centrale locatie en prima bediening bij op en je hebt een toprestaurant. Volgende keer als we in Alkmaar zijn, gaan we vast hier weer eten. Aanrader dus, maar het loopt goed, dus reserveren is verstandig!
Alex_1975 .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Heerlijke pizza. Lekkere krokante/knapperige korst en verse ingredienten. Jammer genoeg zit dit restaurant niet dichter bij huis, anders zou ik er zeker vaker komen.
Jan G.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2016
Wat een toptent. Heerlijke pizza (de Da Vinci), fluweelzachte tiramisu, leuke bediening. Dit doen we snel nog eens over :)
Jikke81 .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Wij kwamen hier wekelijks vanwege de heerlijke pizza. Deze keer smaakte de pizza ook prima maar was het beleg precies net zo veel als op die van de kinderpizza (maar dan met een hele dikke korst er omheen). Na dit vriendelijk aangegeven te hebben werd ons niets anders gezegd dan: Ik zal het doorgeven aan de keuken. Een klacht is een kans mensen! Nu verpest je het door de klacht totaal te negeren.
Beste Jikke,

Er is blijkbaar iets niet goed gegaan in de communicatie, want de klacht heeft ons niet bereikt. Zou je zo vriendelijk willen zijn je mailadres of telefoonnummer achter te laten dan proberen we de klacht alsnog op te lossen.

vr gr Thup's
Marliesp .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
Een superpizza kun je hier eten en een van de beste carpacio ever. de pizza zijn niet vet en niet te groot en daarom voel je je niet opgeblazen zoals zo vaak na pizza ;-)
Anja S.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
De pizza's waren echt heerlijk, de zaak is wel erg klein,., maar als je voor lekker eten gaat ben je hier goed. Het voorgerecht carpaccio was ook heerlijk.