Thuis bij Fien

- Ontbijt 09:00 - 17:00

Jouw recensie over het restaurant Thuis bij Fien

peter S.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2018
Afgelopen maandag 9 april met 2 personen gegeten bij Thuis bij Fien.
Na gelezen te hebben in het blad Zakelijk Wijchen, dat er een nieuwe eigenaar(s) waren, het opnieuw een kans gegeven.
Helaas maken ook deze nieuwe uitbaters het niet waar, om gezellig er even uit te zijn.
Na verwelkoming door een van de uitbaters, naar een tafeltje gebracht.
De nieuwe leerling bediening moest op alles gewezen worden en kreeg de uitleg in ons bijzijn. Er werden in eerste instantie geen drankjes opgenomen.
Na wel beiden een glaasje rode wijn te hebben gekregen, wachten we ongeveer een kwartier op de beiden menukaarten. ( was natuurlijk niet verteld aan de nieuwe bediening) op vieze witte gymschoenen . Ik kreeg een Engelse kaart, en mijn partner de NL kaart,..?
Hebben onze keuze toch kunnen maken 2 x de Paté van wild.
Opnieuw 2 glazen rode glaasjes wijn besteld, ik zeg uitdrukkelijk glaasjes ,.. Omdat ik nog nooit zo'n klein glas wijn kreeg in een restaurant. Beiden hebben we diverse jaren in de Horeca gewerkt, dus we weten wel iets van inhoud van glaswerk af.
Ik heb dit gemeld aan de uitbaatster, maar kreeg als antwoordt dat ze speciale glazen hadden laten maken met het vloeistof peil in het logo.
Dat peil had vervolgens de maat van nog geen Portglas.
de Paté was vervolgens heerlijk, maar kaal op het bord.
Geen stukje stokbrood, of oerbrood, .. nee nog geen toast.
Dit kan iedereen thuis ook zo op het bord uitserveren, daar hoef je dus niet voor naar Fien! Erg jammer, uit eten moet toch ook een beleving zijn.
Het hoofdgerecht was voor beiden het zelfde, een Kalfs-rib-Eye.
Nog aangegeven dat we deze Rib-Eye graag rul gebakken wilden hebben en niet zo erg doorbakken. Dat was inderdaad bij de ene stuk vlees wel gelukt ( omdat deze wat dikker en veel groter was) dan mij droog stukje platgeslagen Rib-Eye.
Op een paar kleine stukjes schorseneer en een saus van rode wijn, kregen we alleen een klein schaaltje friet.
Zelf durfde ik het niet meer aan om iets van de rode wijn te zeggen, dus bestel ik een spa rood. Het allerkleinste flesje spa rood dat er in heel NL te vinden is serveren ze bij,...Juist bij Thuis bij Fien. Mijn partner kreeg dit keer een glaasje rode wijn met zowaar een millimeter wijn boven het aangewezen streepje van de naam Thuis bij Fien op het glas.

Een toetje hebben we maar niet meer genomen.
Wij zijn van mening dat deze eigenaars niet de ervaring hebben om er iets leuks van te maken voor de gasten, en maar een beetje restaurantje spelen.
Een rekening van € 78,95 waar je in het Macro restaurant nog lekkerder eet is mijn mening veel te veel betaald voor wat je op je bord krijgt!
Dit was de 3e keer dat we er slecht hebben gegeten, een 4e kans vergeet het maar!
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2018
Erg lekker gegeten! Gezellige huiselijke bistro achtige eetgelegenheid. Mooie gerechten met een verassende twist en goede producten???????? ook prijs/kwaliteit was prima! Gaan hier zeker nog eens terug!
Schiphol2014 .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2018
Thuis bij Fien serveert heerlijke gerechten voor een hele redelijke prijs. Ook leuke specialiteiten van de dag en dagmenu'. Ze zijn gehuisvest in een prachtig oud pand wat erg sfeervol is ingericht. Het personeel is vriendelijk en gastvrij. We komen hier met enige regelmaat en we gaan altijd weer blij naar buiten zonder het gevoel te hebben financieel te zijn uitgekleed. Een aanrader dus!
Laura M.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
Een leuke plek om te eten. Sfeervol, rustig terras en snelle en zeer vriendelijke bediening. Het eten is mooi gepresenteerd, vers en heerlijk van smaak. Echt een aanrader.
kalydna .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Voor het eerst hier gegeten! De locatie vinden wij prachtig, een modern huiselijke gezelligheid, de rust zelve.
Je voelt je er gelijk thuis! Het eten was héérlijk, goed op elkaar afgestemd. Bijzonder is het hoe elk afzonderlijk gerecht(je) smaakt. Het bijgerecht 'rodekoolsalade' is een unicum. Heel simpel doch gewoon lekker! De wijn is ook prima, alleen deze keer was er geen Pino Noir, jammer. Een dikke 10 voor Fien!
Michel S.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Fien is uitstekend. Jarenlang woonde ik in Wijchen, en vele malen heb ik hier gegeten - altijd naar tevredenheid. Zeer goede prijs/kwaliteit-verhouding, regelmatig wisselende kaart en attent personeel. Ik ben fan - ook de laatste keer was het hier weer naar verwachting.
RobertStier .
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
Dineren in het dorp Wijchen vereist voor een “vreemdeling” enige voorbereiding; immers het centrum is hermetisch afgesloten voor het autoverkeer. U dient zich dus vooraf op de hoogte te stellen waar u gaat parkeren, opdat u een restaurant in de binnenstad gemakkelijk te voet kunt bereiken. Met name wanneer de duistenis is gevallen.
Zo niet wij. Immers kom je niet elke dag vanuit de randstad in deze oude plaats in Gelderland en verwacht je minder parkeerstress dan in de randstad en dus meer auto-klantvriendelijkheid.

Eigenlijk waren we al van plan onverrichter zake dit oord te verlaten, toen ons oog viel op een bioscoop met een cafe restaurant en aan de andere kant een grote oude villa, die onze aandacht trok. Daarin bleek restaurant “Thuis bij Fien” gevestigd te zijn.
Let wel, dus buiten het afgesloten gebied en met ruime parkeergelegenheid.

Wij besloten dus om voor dit restaurant te gaan en werden opgevangen en welkom geheten door Elina, onze gastvrouw voor de komende 1,5 uur. Wij kozen voor een tafel bij het raam, met een warme radiator in de rug en hadden al snel ons aperitief voor ons staan.
Mijn vrouw en ik namen beiden het 3 gangen menu en een glas goedsmakende Spaanse rode wijn.
Ons menu bestond uit:
- PAPADUM SALADE / HOLLANDSE GARNALEN
- IERS RUNDERBIEFSTUK en DIKKE FRIETEN
- VIJGENCAKE met ijs.

De bediening verliep vlot en vriendelijk, natuurlijk vanwege de charme van Elina, maar professionaliteit is haar ook niet vreemd.
Ik rekende 68 euro af en namen afscheid met de gedachte hier zeker weer ‘ns terug te komen.
Onze puntenscore: 9/10; alles vers, goed op smaak en aanlokkelijk voor het oog.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
1 van mijn favoriete eetgelegenheden in Wijchen; schitterend pand met hippe aankleding.
We aten met 4 personen en helaas waren de porties van het hoofdgerecht wat aan de kleine kant. Als het druk is moet je hier soms wat langer wachten, dit was nu ook het geval.
Maar het eten zelf is erg goed op elkaar afgestemd, vaak bijzondere combinaties. Ook hebben ze een uitstekende lunchkaart!
Sander V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2015
Met 2 kleine kinderen 2 uur gezeten. De ober blijft vriendelijk lachen zelfs na klagen over het lange wachten. Bediening is niet alert. Zelfs op papier voor de kinderen en biertje lang moeten wachten. Eten niet beter dan neutraal. Friet niet goed gebakken en groente en stoofpotje te zout Tournedos was wel goed.
Joseline P.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Heerlijk gegeten bij Fien. Bijzonder goede en attente bediening. Dit is zo belangrijk voor je restaurant. Deze mensen hebben het helemaal begrepen. De inrichting draagt ook positief bij aan het geheel. Wij hebben een hele fijne avond gehad die we niet snel zullen vergeten en komen zeker terug.
Lhibou .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2015
Een beetje op ons hoede gezien de paar recensies met lange wachttijden. Maar daar hadden wij geen last van. Prachtig ruim en beschut terras, niet te vol, je zit er heel fijn. Bediening door jonge, erg aardige mensen. Bediening was attent en alles prima op tijd. Tegelijkertijd zagen we aan 1 andere tafel mensen geirriteerd door lange wachttijd.
Eten prima gemaakt, smakelijk, geen haute cuisine maar ook geen vd Valk. Goede prijs-kwaliteitverhouding.
Een prima eetadres, vonden wij.
brutaah .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Heerlijk gegeten hier. Lekkere aperitiefjes, en de schelvis en de lamsbout waren heerlijk. Vriendelijk geprijsd voor deze kwaliteit eten!
Ruben M.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2015
Bediening is vriendelijk maar niet alert, bestelde zaken komen niet of verkeerd, drankjes en appetizer, rode wijn was veel te warm en tussen de gerechten zat veel te veel tijd!
Hoofdgerecht tournedos was niet medium maar doorbakken, bijgerechten voor vier personen één blikje friet vonden we erg beperkt!
Toetjes, chocolade mousse leek meer op taart en de tiramisu was met citroen ijs een ongelukkige keuze.
Als toefje een erg stevige rekening die de € 40,- per persoon oversteeg, hier komen we niet snel meer terug.
EVullers .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Wij komen een aantal keer per jaar bij Thuis bij Fien en op 28 Juni 2014 zelfs een diner en trouwfeest gehouden. Het is was werkelijk fantastisch! En elke keer dat we er komen blijft het niveau hoog! Ze houden heel erg van dingen op de kaart waar je misschien nog nooit van hebt gehoord, maar leggen alles uit zodat je niet perse blijft bij vertrouwde gerechten en iets nieuws probeert. De bediening is altijd vrolijk en vriendelijk en de locatie is prachtig. Een historisch pand die van binnen is omgetoverd naar modern en hip, zonder zijn karakter te verliezen. Echt een pareltje die je niet kunt overslaan!!
inge_schoenmaker .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2015
Lekker gegeten, ontspannen sfeer. Het was niet zo druk (carnaval), maar gezellig! Vooraf had ik de bitterballen met geitenkaas. Ik vond deze erg lekker, ook de salade waar het op geserveerd werd. Min hoofdgerecht was de risotto van bospaddestoelen, met lekkere kaas erbij. Het nagerecht was verrassend lekker! Op aanraden van de serveerster koos ik voor de karamelparfait. Ik hou niet zo van karamel maar het was, zoals me beloofd werd, inderdaad heerlijk! Er zat veel chocolade op, de gesuikerde pinda's pasten er goed bij en de krokante honing was lastig te beschrijven maar super lekker!
Wij gingen tevreden naar huis!
Guus S.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2014
Zojuist gegeten bij Thuis bij Fien, hartelijk ontvangen en leuk weggezet. Bediening was in het begin erg goed aangezien we vroeg kwamen maar werd later op de avond een stuk beroerder. Eenmaal aangekomen bij een keuze voor het nagerecht hebben we meer dan twintig minuten op het opnemen of een ober moeten wachten.

Eten was discutabel en voor de prijs/kwaliteit verhouding matig, de biefstuk was erg droog en taai. Zeker geen aanrader als je echt lekker uit eten wilt. Ze proberen door middel van veel streekproducten een goede image neer te zetten, mogen ze echter ook wel investeren in de basis voor hoofdgerechten; kwaliteit vlees en vis, dit liet men bij de gerechten nog wel eens van zich af weten.

Een glas wijn of nieuw gerecht aangeboden gekregen wegens vervanging van het biefstuk dat volgens de bediening inderdaad niet in orde was. Wat dat betreft prima.

Geen aanrader
Dennis Z.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2014
Gegeten bij TbF met groep van tien. Bediening door drie verschillende medewerkers was wat rommelig, een van hen miste nét iemands rug met de aioli (en dat stinkt!), bestellingen van drinken kwamen niet helemaal 100% door, de niet geheel verorberde fles wijn (van € 24,50) 'verdween' vlak na het vragen om de rekening ineens van tafel (bleek na onze vraag hierover al in de bar te staan, werd toen gauw op de rekening hersteld in een aantal losse glazen). In het zaaltje waar we zaten was maar op een van de zes, zeven (verder aanvankelijk niet bezette) tafels zout te vinden.
De bitterballen van geitenkaas smaakten naar weinig, alsof ze van smeerkaas waren, de risotto was wel lekker (ditmaal met goede oude kaas) maar het begeleidende 'gefrituurde ei' leek erg op het gekookte eitje dat je 's ochtends al bij het ontbijt hebt gehad, maar dan in een korstje dat verder niets aan smaak of beleving toevoegde - niet echt bijzonder inventief en spannend. De friet was lekker.
Al met al hoef ik hier niet per se nog eens heen.
Froukje A.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
De sfeer is perfect bij Thuis bij Fien. Op de zomeravond dat wij er waren, was het heerlijk op het grote terras. We hebben er de hele avond gezeten en ik heb me geen moment opgejaagd gevoeld, erg relaxed.
Het eten is prima. Ik koos het Vierdaagsemenu en de reden dat ik een gemiddeld cijfer geef voor het eten is het hoofdgerecht, de lintpasta. Die was niet heel bijzonder (maar natuurlijk wel voedzaam voor de wandelaars). De gerechtjes daar omheen waren wel erg lekker: een groene smoothie, een heerlijke kalfsbouillon en na lekkere verse aardbeien. Het bolletje ijs dat erbij zat, was helaas al bijna gesmolten toen het op tafel kwam, maar het was dan ook erg warm die dag. De tafelgenoten die de geitenkaassouflé hadden, waren daar zeer over te spreken en ook de witte chocoladetaart viel in goede aarde.
De bediening is vriendelijk, maar soms wat lastig 'aan de jas te trekken'. Het kostte vaak meerdere zwaai- en oogcontactpogingen om drankjes te bestellen.
Vivian K.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2014
Afgelopen week weer bij Fien gegeten, het is en blijft een van mijn favoriete restaurants. Het concept, een a-la-cart driegangen menu voor € 27,50, bied een goede prijs/kwaliteit verhouding. De bediening is erg vriendelijk en flexibel en bereidt om mee te denken bij dieet wensen van de klant.
Ze gebruiken zoveel mogelijk lokale producten die met zorg wordt bereid en vooral de lamsfilet is een aanrader. De menukaart zou iets vaker gewisseld mogen worden maar dat valt alleen de regelmatig terugkerende klanten op.
Grimnir .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2014
Gisteren heel toevallig bij Fien terecht gekomen, op een doodgewone woensdagavond. Verrast door wat we aantroffen, en lekker van zitten genieten! Bijzonder vriendelijke en adequate bediening, erg lekker voorgerechtje met een zelfgemaakte heerlijk fris smakend loempiaatje met zalm, daarna daar de kok een salade laten samenstellen met verschillende andere (voor-)gerechtjes, heerlijke rosé van het huis erbij. Jammer dat het brood wel erg zacht was (zag er stoerder uit dan het smaakte) kortom, jammer dat we zo ver weg woonden, anders zouden we daar zeker nog eens terug komen (en toch die krokant gebakken kabeljauw met wilde spinazie eens proberen bv!)