Thuis aan de Amstel

7,1
Lang
Jens C.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Mooie plek aan de Amstel, op loopafstand van station Amsterdam Amstel, leuk om te lunchen. Grote minpunt is de service: je moet extreem lang wachten op je drankje. Personeel wekt echter niet de indruk dat ze het erg druk hebben. Bediening is slecht georganiseerd.
PauladeVries .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Vrijdag 23 september 2016 met z'n zessen gegeten. Heerlijk gegeten, alle zes. Een paar verbeterpuntjes: geef bij de routebeschrijving niet aan Amstelvlietstraat maar voeg een nummer toe. Handig voor de TomTom, de straat heeft veel nummers! Verder zou het fijn zijn geweest als wij het bestek hadden gehad voor het eten kwam, als de maaltijden op verwarmde borden waren geserveerd en dat wij de wijn bij het eten hadden gekregen en niet toen de maaltijden bijna waren verorberd. De bediening is overigens wel vriendelijk maar moet beter worden aangestuurd. Nogmaals, alle zes heerlijk gegeten! Ik kom zeker nog eens terug. De andere vijf vast ook.
Jelle W.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Prachtige plek aan de Amstel met riant terras. Heerlijk nazomers. Dus wel druk als het mooi weer is. Maar de prima bediening parkeerde ons met een drankje aan de rand van het terras en toen er een plekje vrij kwam kregen wij een seintje in de goede volgorde van andere mensen die ook wachtten op een tafeltje. De kaart is best interessant. Ook met leuke tapashapjes vooraf. Betaalbare hoofdgerechten vlees/vis voor 17,50. Ook lekkere biertjes.
Karin R.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Een mooi historisch pand op een prachtige locatie, zo aan de Amstel. Door het tropische weer heerlijk buiten gezeten. Flessen met kraanwater (met verse citroen, komkommer of munt) mag je zelf pakken. Zeer verzorgd en klantvriendelijk. Zo zou elk restaurant het moeten doen! Kleine kaart, maar voldoende keus. Gekozen voor de heekfilet met salsa verde en mosterdkrietjes. De vis was precies goed bereid. De portie was aan de kleine kant, maar is in verhouding met de prijs. Kaasplankje (dat eigenlijk op de borrelkaart staat) voor na. Niet heel bijzondere kazen, maar wel goede kwaliteit en vergezeld van vijgenbrood en pruimen. De pinot grigio was in orde. Alleen jammer dat de wijnglazen geen voetjes hebben, waardoor de wijn snel warm wordt. De jonge bediening was aardig en attent. Ondanks de drukte verliep alles heel soepel. Wij komen terug!
Frank B.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Slechte bediening. We kregen geen kaart, niet voor het eten en niet voor de borrelhapjes/voorgerechten. Toen het eten kwam was de biefstuk lauw en meer dan medium gebakken. Bij het afrekenen kregen we geen bon, daarna bleek dat er allemaal drank en dergelijke op onze rekening is gezet, dat wij nooit besteld hebben. Er kwam elke keer wel iemand aan ons tafeltje met een blad vol, of wij iets besteld hadden?
Veel te duur voor de kwaliteit die geboden wordt. Amateuristisch en dillettantistisch beroepsuitoefening. Ga als baas zelf in de bediening, neem waar wat klanten willen en vooral niet willen. (Tieners zonder ervaring in de bediening). Of stop gewoon.
EllMul .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Prachtige locatie. Een te beperkte (lunch)kaart. Geen koolhydraatarme gerechten, zelfs de salade was met couscous en dus geen optie.
Bediening niet onvriendelijk, maar weinig oog voor de gasten, terwijl het niet druk was. Erg traag!
Jammer, zou een wereldtent kunnen zijn op zo'n unieke plek.
Hans Kees V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Lunchen in een rijksmonument aan de Amstel. Kan het mooier?
Dan is het jammer dat aan een eenvoudig lunchgerecht als een salade met geitenkaas onvoldoende aandacht wordt besteed. Van dressing was nauwelijks sprake zodat de salade niet smakelijk was. De bediening was vriendelijk, de lokatie is schitterend.
Jaap B.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
We kwamen hier op een zaterdagmiddag om te borrelen en belandden op het overvolle terras. De locatie is prachtig, met nieuwbouw in de rug en uitzicht op een bocht in de Amstel. De tuin is heerlijk. Wil je er eten: op warme dagen reserveren. De wijn komt in een glas zonder voet, maar daaraan valt te wennen. Aanrader: de gehaktballetjes met heftige mosterd.
Brigitte D.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2016
Lekker gegeten bij Thuis aan de Amstel. Fijne bediening, leuk en gaaf gebouw, moet ook heerlijk zijn als het lekker weer is en de deuren open kunnen of je op het terras kunt zitten. De kaart is misschien iets beperkt, deze week waren er veel gerechten met asperges (heerlijk!) maar als je daar niet van houdt is het misschien wat lastiger kiezen. Aanrader!
Frits H.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Zondagmiddag langs voor lunch. Wat een ontzettend leuke lokatie en inrichting, overal kamertjes en hoekjes met telkens weer een andere sfeer waar je kan zitten. Ook leuke live jazz muziek. Adequate vriendelijke bediening, lekkere boterhammen maar de enorme kwak boter respectievelijk mayonaise had wat mij betreft minder royaal gemogen. Kom er graag eens terug.
Pascale D.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
De mooiste plek aan de Amstel. Je kunt er heerlijk de zon de Amstel in zien zakken terwijl je geniet van een met liefde bereide goede hap. Niet fancy, maar gewoon lekker. Wijnen zijn goed en de biertjes van de 7 Deugden ook.
Bert P.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2015
Leuke lokatie om te lunchen. Een oud woonhuis tussen de nieuwbouw in, met mooi zicht op de Amstel. Het eten is heerlijk vers gemaakt, de bediening is erg vriendelijk.
Carolina165 .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Wat een gezellige plek is dit. Door de wat mindere recensies hadden we onze bedenkingen, maar we zijn toch gegaan. Gelukkig maar. De bediening is erg vriendelijk en relaxed. Het dagmenu wordt gepresenteerd op een krijtbord. We hadden fazant en roulade, allemaal erg smakelijk. Wel jammer dat het dessert (crumble) dat we wilden bestellen (en dat ook op het bord stond) niet geserveerd kon worden.
De cappuccino was ook prima.
Eriklehman .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Wij hebben hier geluncht. Het was gezellig druk. Ik had een "Scharrelei truffelsalade" en mijn tafelgenote een "Huisgerookte zalm met remoulade van witte kool en citroen". Goed en smakelijk bereid. De bediening was correct, attent en vriendelijk.
Je kunt bij tHUIS aan de AMSTEL sfeervol tafelen, want in deze voormalige ingenieurswoning bevinden allerlei kamers en erkers die prachtig in oude stijl zijn hersteld.
Wij waren ook aangenaam verrast door de fraaie schilderijen die zich aan de muren bevonden.
Een aanrader!
Steven B.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
De oude ingenieurswoning van de Zuidergasfabriek is prachtig gelegen zo pal aan de Amstel, een oase van rust omringd door nieuw- en hoogbouw. Mooi ingericht ook: moderne kunst tegen de achtergrond van het statige oude huis. De bediening vriendelijk, de (lunch)gerechten smakelijk.
LinaLee .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
Je waant je bij Thuis aan de Amstel helemaal uit de drukte van de stad; zeker als je vroeg in de morgen aankomt. Prachtig onderhouden tuin en fijn dat kinderen op het grasveldje kunnen spelen. Binnen hebben ze een speelkamer met spelletjes ( voor jong en oud) en op vele zondagen live Jazz. Prettige huiskamersfeer. Fijn dat de muziek niet te overheersend en vaak rustig is. Toilet is schoon.
Eten; goede soepen en pasta's en taart. Broodjes zijn wat karig belegd. Wentelteefjes zijn een succes!. Wijnkaart is goed, al schenken ze het in onhandige glazen ( niet goed uit te drinken; met name als je port neemt). Bediening vriendelijk, maar vaak wat chaotisch/niet altijd hebben zij het overzicht.
Kalofagas .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2015
Ga hier vooral zitten, buiten in de zomeravondzon, prachtig. Maar bestel niets te eten, bedroevend slecht bereide, onsmakelijke ingrediënten door een kok die de naam niet waardig is. De bediening heeft onmiskenbaar stage gelopen bij Falty Towers, bij iedere tafel werd meerdere iets vergeten of verkeerd gebracht. Wij kregen zelf ons voorgerecht ruim nadat het hoofdgerecht "op" was en het bord al was weggenomen. De manager/ bedrijfsleider/eigenaar (?) die zich ervoor niet liet zien en in ieder geval geen leiding gaf, kwam er speciaal voor naar onze tafel toen wij dit 'nagerecht' weigerden. Verontwaardiging in plaats van excuus. Hieronder ook al genoemd maar nog steeds aan de orde:

-Kwaliteit ingrediënten én bereiding zeer ondermaats
- Bediening lief en hardwerkend, maar totaal onkundig en onbeholpen
-Witte en zwarte brigade zonder enige coördinatie of logistiek, leidinggevende heeft geen horeca-ervaring dan wel leidinggevende kwaliteiten.
- Het begrip ' gastvrijheid' is onbekend
Joost A.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Wat een prachtige locatie! Gaaf gebouw. Fijn dat het er nog staat. Lekker terras ook, zou hier zo een feestje geven. Uitzicht Amstel is de beste. Prettige bediening en heerlijk gegeten. Varkenshaasje was rosé zoals het hoort, en smolt op de tong. En een toetje met rabarber, houd ik normaal niet zo van, maar dit was echt smullen. Was hier vaker voor het terras, maar kom nu zeker ook vaker eten!
Marijn T.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2015
Ik heb 2 opeenvolgende dagen bij deze leuke nieuwe locatie gegeten.
De eerste avond met een vriendin, de tweede avond met 5 collega's.

Dit is een super leuke aanwinst voor Amsterdam op een verrassende locatie in een historisch pand. De directe omgeving is nog in ontwikkeling, maar er heerst nu al een geweldige sfeer. Een combinatie van nieuw en historie met geweldig uitzicht over de Amstel.

Op de eerste avond was het wat drukker en de aanwezige bediening had moeite met geven van de benodigde aandacht. Tevens moesten we extreem lang wachten op al onze gerechten. Dit is dus zeker wel verbeterpunt. We hebben voor het diner overigens heerlijk op het grote terras gezeten in de zon met uitzicht over de Amstel.

Op de tweede avond (woensdag) was er een andere bediening. Een zeer vriendelijke en servicegerichte meneer, die voor onze groep een andere tafel in elkaar schoof zodat we niet direct naast de deur hoefden te zitten. Tevens was hij allert en gaf ons de benodigde (leuke) aandacht. Ook de gerechten kwamen sneller. Een collega kwam een uur later en er werd voor gezorgd dat haar hoofdgerecht op tafel stond op het moment dat ze arriveerde. Super!

De kaart is klein, maar goede verse producten en leuke combinaties. Al mijn collega's hadden heerlijk gegeten. Op beide avond hebben we borrelhapjes als voorgerecht genomen genomen. De kazen, ganzenworstjes en brood met Aioli waren heerlijk! Worstjes zeker niet droog (zoals ergens hieronder vermeld staat). Nagerecht was super. Simpel maar pure smaken: aarbeien, frambozen, balsamicostroop en creme fraiche.

Ik kan me dus persoonlijk niet vinden in de zeer negatieve recensies, maar wellicht hebben er sindsdien verbeteringen plaatsgevonden. Ik zal hier zeker terugkomen!
Mario K.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2015
Prachtig pand op een perfecte locatie met vriendelijke bediening, maar het eten is flink onder de maat. De dagverse hoofdgerechten zijn vaak pasta of quiche en zijn meestal erg eenvoudig van smaak en garnituur. Niet onsmakelijk, wel gauw (te) kaal. De lunchgerechten zijn over het algemeen kwalitatief echt onvoldoende, een rucola slaatje is met wat nootjes en couscous zo zonder olie of dressing op het bord gekwakt. Het broodje huisgerookte zalm met een remoulade van kool verraad een poging om al gerookte zalm zelf na te roken (dat geeft een bitter randje), de remoulade is in de praktijk vooral een smakeloze selderijsalade. De bediening wisselt tussen op de hoogte en attent (de vrolijke meneer) en dodelijk verlegen en griezelig onhandig (de piepjonge meisjes). Beste eigenaar, stop even een poosje wat minder aandacht in de nu al prachtige aankleding en huur een goede kok en wat ervaren obers in. Je tent heeft potentie, maar het eten moet beter.