Thuis aan de Amstel

Daniël D.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Marieke R.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Een prachtige plek en ik had er al een keer eerder ontbeten. Dit keer waren we van plan om op een zondagochtend te gaan brunchen. Helaas houdt het ontbijtmenu al om 11.30 op, maar er waren nog wat lunchopties die er ook wel aantrekkelijk uitzagen. We hadden roerei met geroosterd brood en brood met gerookte zalm, wat niet enorm bijzonder, maar wel prima was.

De bediening was goed en vriendelijk. Iets wat vreemd is en makkelijk opgelost kan worden is dat je blijkbaar geen rekening krijgt aan het eind, maar alleen een bedrag om te betalen. Het leek nogal prijzig voor twee broodjes en twee koffie, maar je kunt het zo dus niet makkelijk controleren.

Al met al zou ik zeker terugkomen op een mooie dag en binnen zitten is ook leuk in het mooie interieur.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Hier gegeten met een groep van 20 in een bovenzaaltje. De bediening was vriendelijk maar weinig alert en weinig professioneel. Het zaaltje was kaal en daardoor een beetje ongezellig, en de akoestiek was verschrikkelijk. Ze moeten daar een stel dikke gordijnen hangen. We hadden een driegangenmenu. De soep, een groene drab met stukjes karton(?), was ronduit vies; de hoofdgerechten (vlees, vis of vega) waren slecht van kwaliteit en zagen er níet uit... Het brood was hard en droog, en kwam pas bij het hoofdgerecht. De kok heeft geen benul van kleuren, smaken en combinaties. Alleen het toetje was goed te doen, en de muntthee. De meeste eters lieten de soep en het hoofdgerecht grotendeels onaangeroerd. Conclusie: deze mensen hebben geen idee wat ze aan het doen zijn, heel amateuristisch. Eten: 3/10, bediening: 6/10. Dit nooit meer.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Prachtig gelegen met mooie ruimtes voor groepen boven. Service is daardoor moeilijk te organiseren. Duurt lang voordat mensen langs komen om bestelling op te nemen. Soep wat flauw, hoofdgerecht vis smakelijk en toetje OK. Prima geschikt voor zakelijke diners met presentaties, voor het eten en service is het OK
Jens C.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Mooie plek aan de Amstel, op loopafstand van station Amsterdam Amstel, leuk om te lunchen. Grote minpunt is de service: je moet extreem lang wachten op je drankje. Personeel wekt echter niet de indruk dat ze het erg druk hebben. Bediening is slecht georganiseerd.
PauladeVries .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Vrijdag 23 september 2016 met z'n zessen gegeten. Heerlijk gegeten, alle zes. Een paar verbeterpuntjes: geef bij de routebeschrijving niet aan Amstelvlietstraat maar voeg een nummer toe. Handig voor de TomTom, de straat heeft veel nummers! Verder zou het fijn zijn geweest als wij het bestek hadden gehad voor het eten kwam, als de maaltijden op verwarmde borden waren geserveerd en dat wij de wijn bij het eten hadden gekregen en niet toen de maaltijden bijna waren verorberd. De bediening is overigens wel vriendelijk maar moet beter worden aangestuurd. Nogmaals, alle zes heerlijk gegeten! Ik kom zeker nog eens terug. De andere vijf vast ook.
Jelle W.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Prachtige plek aan de Amstel met riant terras. Heerlijk nazomers. Dus wel druk als het mooi weer is. Maar de prima bediening parkeerde ons met een drankje aan de rand van het terras en toen er een plekje vrij kwam kregen wij een seintje in de goede volgorde van andere mensen die ook wachtten op een tafeltje. De kaart is best interessant. Ook met leuke tapashapjes vooraf. Betaalbare hoofdgerechten vlees/vis voor 17,50. Ook lekkere biertjes.
Karin R.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Een mooi historisch pand op een prachtige locatie, zo aan de Amstel. Door het tropische weer heerlijk buiten gezeten. Flessen met kraanwater (met verse citroen, komkommer of munt) mag je zelf pakken. Zeer verzorgd en klantvriendelijk. Zo zou elk restaurant het moeten doen! Kleine kaart, maar voldoende keus. Gekozen voor de heekfilet met salsa verde en mosterdkrietjes. De vis was precies goed bereid. De portie was aan de kleine kant, maar is in verhouding met de prijs. Kaasplankje (dat eigenlijk op de borrelkaart staat) voor na. Niet heel bijzondere kazen, maar wel goede kwaliteit en vergezeld van vijgenbrood en pruimen. De pinot grigio was in orde. Alleen jammer dat de wijnglazen geen voetjes hebben, waardoor de wijn snel warm wordt. De jonge bediening was aardig en attent. Ondanks de drukte verliep alles heel soepel. Wij komen terug!
Frank B.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Slechte bediening. We kregen geen kaart, niet voor het eten en niet voor de borrelhapjes/voorgerechten. Toen het eten kwam was de biefstuk lauw en meer dan medium gebakken. Bij het afrekenen kregen we geen bon, daarna bleek dat er allemaal drank en dergelijke op onze rekening is gezet, dat wij nooit besteld hebben. Er kwam elke keer wel iemand aan ons tafeltje met een blad vol, of wij iets besteld hadden?
Veel te duur voor de kwaliteit die geboden wordt. Amateuristisch en dillettantistisch beroepsuitoefening. Ga als baas zelf in de bediening, neem waar wat klanten willen en vooral niet willen. (Tieners zonder ervaring in de bediening). Of stop gewoon.
EllMul .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Prachtige locatie. Een te beperkte (lunch)kaart. Geen koolhydraatarme gerechten, zelfs de salade was met couscous en dus geen optie.
Bediening niet onvriendelijk, maar weinig oog voor de gasten, terwijl het niet druk was. Erg traag!
Jammer, zou een wereldtent kunnen zijn op zo'n unieke plek.
Hans Kees V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Lunchen in een rijksmonument aan de Amstel. Kan het mooier?
Dan is het jammer dat aan een eenvoudig lunchgerecht als een salade met geitenkaas onvoldoende aandacht wordt besteed. Van dressing was nauwelijks sprake zodat de salade niet smakelijk was. De bediening was vriendelijk, de lokatie is schitterend.
Jaap B.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
We kwamen hier op een zaterdagmiddag om te borrelen en belandden op het overvolle terras. De locatie is prachtig, met nieuwbouw in de rug en uitzicht op een bocht in de Amstel. De tuin is heerlijk. Wil je er eten: op warme dagen reserveren. De wijn komt in een glas zonder voet, maar daaraan valt te wennen. Aanrader: de gehaktballetjes met heftige mosterd.
Brigitte D.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2016
Lekker gegeten bij Thuis aan de Amstel. Fijne bediening, leuk en gaaf gebouw, moet ook heerlijk zijn als het lekker weer is en de deuren open kunnen of je op het terras kunt zitten. De kaart is misschien iets beperkt, deze week waren er veel gerechten met asperges (heerlijk!) maar als je daar niet van houdt is het misschien wat lastiger kiezen. Aanrader!
Frits H.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Zondagmiddag langs voor lunch. Wat een ontzettend leuke lokatie en inrichting, overal kamertjes en hoekjes met telkens weer een andere sfeer waar je kan zitten. Ook leuke live jazz muziek. Adequate vriendelijke bediening, lekkere boterhammen maar de enorme kwak boter respectievelijk mayonaise had wat mij betreft minder royaal gemogen. Kom er graag eens terug.
Pascale D.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
De mooiste plek aan de Amstel. Je kunt er heerlijk de zon de Amstel in zien zakken terwijl je geniet van een met liefde bereide goede hap. Niet fancy, maar gewoon lekker. Wijnen zijn goed en de biertjes van de 7 Deugden ook.
bert P.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2015
Leuke lokatie om te lunchen. Een oud woonhuis tussen de nieuwbouw in, met mooi zicht op de Amstel. Het eten is heerlijk vers gemaakt, de bediening is erg vriendelijk.
Carolina165 .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Wat een gezellige plek is dit. Door de wat mindere recensies hadden we onze bedenkingen, maar we zijn toch gegaan. Gelukkig maar. De bediening is erg vriendelijk en relaxed. Het dagmenu wordt gepresenteerd op een krijtbord. We hadden fazant en roulade, allemaal erg smakelijk. Wel jammer dat het dessert (crumble) dat we wilden bestellen (en dat ook op het bord stond) niet geserveerd kon worden.
De cappuccino was ook prima.
eriklehman .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Wij hebben hier geluncht. Het was gezellig druk. Ik had een "Scharrelei truffelsalade" en mijn tafelgenote een "Huisgerookte zalm met remoulade van witte kool en citroen". Goed en smakelijk bereid. De bediening was correct, attent en vriendelijk.
Je kunt bij tHUIS aan de AMSTEL sfeervol tafelen, want in deze voormalige ingenieurswoning bevinden allerlei kamers en erkers die prachtig in oude stijl zijn hersteld.
Wij waren ook aangenaam verrast door de fraaie schilderijen die zich aan de muren bevonden.
Een aanrader!
steven B.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
De oude ingenieurswoning van de Zuidergasfabriek is prachtig gelegen zo pal aan de Amstel, een oase van rust omringd door nieuw- en hoogbouw. Mooi ingericht ook: moderne kunst tegen de achtergrond van het statige oude huis. De bediening vriendelijk, de (lunch)gerechten smakelijk.
LinaLee .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
Je waant je bij Thuis aan de Amstel helemaal uit de drukte van de stad; zeker als je vroeg in de morgen aankomt. Prachtig onderhouden tuin en fijn dat kinderen op het grasveldje kunnen spelen. Binnen hebben ze een speelkamer met spelletjes ( voor jong en oud) en op vele zondagen live Jazz. Prettige huiskamersfeer. Fijn dat de muziek niet te overheersend en vaak rustig is. Toilet is schoon.
Eten; goede soepen en pasta's en taart. Broodjes zijn wat karig belegd. Wentelteefjes zijn een succes!. Wijnkaart is goed, al schenken ze het in onhandige glazen ( niet goed uit te drinken; met name als je port neemt). Bediening vriendelijk, maar vaak wat chaotisch/niet altijd hebben zij het overzicht.