Thuis aan de Amstel

• Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Thuis aan de Amstel

Corrie H.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2018
Gisteren met 8 man gegeten, de laatste keer vond ik het eten echt geweldig.
Deze keer viel het wat tegen, hoofdgerecht niet bijzonder, het dessert was fantasieloos, helaas het viel tegen.
Personeel, niet om aan te merken, erg vriendelijk.
Corrie H.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2018
Gisteren met collega's gegeten, ik vond het een paar jaar geleden geweldig eten.
Nu viel het tegen, hoofdgerecht was goed, niet bijzonder.
Dessert viel tegen, fantasieloos, erg jammer, want ik had weer hoge verwachtingen.
Het personeel was erg vriendelijk, niets op aan te merken.
Charelle D.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2018
Ik vind dit een gezellig plekje om te lunchen. De kaart is niet heel bijzonder maar voor ieder wat wils en hetgeen wat je besteld is altijd lekker! Ik zit hier graag in de zomer omdat je lekker over de Amstel kijkt vanaf het terras. Overigens is het in de winter gezellig om binnen te zitten, een hele huiselijke sfeer. Aanrader!
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2018
Thuis aan de Amstel ligt ten oosten van de Amstel, in de wijk de Omval. Vroeger was het een gebied met veel industrie zoals een cacaofabriek en een gasfabriek maar tegenwoordig wordt er veel gebouwd, vooral appartementen en hotels. Thuis aan de Amstel is echter gevestigd in een van de weinige panden die er al vele decennia staan. Er is een terras met een fantastisch uitzicht op de hoogbouw rondom het Amstelstation en de rivier de Amstel die zich een weg baant in de richting van de stad. Van binnen is Thuis aan de Amstel een zaak met een hoog huiskamergevoel: zeer aantrekkelijk ingericht met veel zeer fraaie kunst aan de muren die te koop is. Over de service ben al evenzeer te spreken en over mijn lunch ook. Deze bestond uit twee sneetjes bruin volkoren met Hollandse verse kaas (die me nog het meest aan mozzarella deed denken), radijs, lente-ui en munt en twee sneetjes met kalfsmuis, ansjovismayonaise, rucola en kappertjes. Beide gerechten smaakten uitstekend en als ik al een punt van kritiek heb zijn dat de toch wel forse prijzen maar op zo'n mooie plek ben je dat snel vergeten.
Stef L.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2018
We hebben hier heerlijk gezeten in een ouderwets ingerichte woonkamer. Vriendelijke bediening, lekkere wortel/walnoottaart en een zeer bijzondere setting.
AnnaSchr .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2017
Wij hebben met vijf personen gedineerd en kregen een aparte kamer naast de "woonkamer". Prachtige locatie, perfecte bediening, niks op aan te merken itt wat ik hier toch veel zie terugkomen. Waren zeer alert en gerechten kwamen snel ondanks de vrijdagavonddrukte. We kwamen vanuit de ijzige kou en kregen meteen een wijnkoeler met gekookt water erin om onze handen aan te warmen, een knus welkom! Het was prettig dat je elkaar goed kon verstaan in de aparte ruimte, aanrader! We begonnen met een broodje en wortels met pompoenhummus. Heel erg lekker. Het eten was verder zeer naar wens voor hoofd en na, bijzonder dessert met kastanje stammetjes. Ik ben zeer positief verrast na deze avond, wellicht heeft tHuis aan de Amstel een en ander op orde gekregen in de tent! Graag tot gauw.
Liesbeth J.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
Super attente en vriendelijke bediening, die uit zichzelf de muziek zachter zetten,echt een unicum! Gezellig zitten borrelen in een soort klein zijzaaltje met fijne stoelen.
Margje J.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Als vaste klant gisteren afgedropen na op strenge wijze te zijn toegesproken bij de kassa op de vraag of ik twee coffee-to-go mocht bestellen. 'Nee, dat kan niet, u moet een tafel kiezen en dan kunt u bestellen'. 'Dus als ik ga zitten, krijg ik ze mee?'. 'Nee u moet gaan zitten, het is druk en u kunt geen coffee meekrijgen want dat vereist een speciale handeling'. Voor de duidelijkheid: de zaak was nog niet voor 1/3 gevuld....
Astrid S.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
Wat een geweldig mooie locatie. Een vergader arrangement. Koffie, thee, watertje en koekje. Goed zaaltje. Geen airco, dus raampje open.
Schermpje, flip over, dus genoeg faciliteiten om te vergaderen.
Het toilet ziet er authentiek uit, maar ruikt vreselijk. Gewoon een stink boel. Als afsluiter van de dag een hapje gegeten. Zalm vooraf, niet wat je zou verwachten, maar prima smaak. Als hoofdgerecht een zeebaars. Die was niet helemaal. Het is een stevig visje, maar hij moet wel gaar. Even terug gegeven (daar ben ik nooit een voorstander van, maar als drie van de vier dat doen dan doe je mee). Geen idee of we nu ons oorspronkelijke bordje terugkregen of dat van de buurman. Half lauw. Jammer maar niet verder opgegeten. Appeltaart na vond ik wel lekker. Jammer dat je van zo'n toplocatie niet iets heel moois kan maken. Het gebied zal snel verder ontwikkelen, denk dat dan dit thuis het moet gaan afleggen tegen andere trendy tentjes. Tenzij je daar je kok kan slijten natuurlijk.
Daniël D.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Met hoge verwachtingen gingen we naar tHuis aan de Amstel. Het ligt op een prachtige plek, midden in een parkje, met uitzicht op de Amstel. Binnen staan een aantal tafels en buiten is een groot terras. Deze staan vrij dicht op elkaar. Het eten is ok. De appeltaart kwam uit de koeling. De fritata en het roerei waren aardig. De koffie verkeerd leek, met haar ruime schuimlaag, meer op een cappuccino. Het personeel is vlot en vriendelijk. Er is een goede gratis wifi-verbinding.
Marieke R.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Een prachtige plek en ik had er al een keer eerder ontbeten. Dit keer waren we van plan om op een zondagochtend te gaan brunchen. Helaas houdt het ontbijtmenu al om 11.30 op, maar er waren nog wat lunchopties die er ook wel aantrekkelijk uitzagen. We hadden roerei met geroosterd brood en brood met gerookte zalm, wat niet enorm bijzonder, maar wel prima was.

De bediening was goed en vriendelijk. Iets wat vreemd is en makkelijk opgelost kan worden is dat je blijkbaar geen rekening krijgt aan het eind, maar alleen een bedrag om te betalen. Het leek nogal prijzig voor twee broodjes en twee koffie, maar je kunt het zo dus niet makkelijk controleren.

Al met al zou ik zeker terugkomen op een mooie dag en binnen zitten is ook leuk in het mooie interieur.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Hier gegeten met een groep van 20 in een bovenzaaltje. De bediening was vriendelijk maar weinig alert en weinig professioneel. Het zaaltje was kaal en daardoor een beetje ongezellig, en de akoestiek was verschrikkelijk. Ze moeten daar een stel dikke gordijnen hangen. We hadden een driegangenmenu. De soep, een groene drab met stukjes karton(?), was ronduit vies; de hoofdgerechten (vlees, vis of vega) waren slecht van kwaliteit en zagen er níet uit... Het brood was hard en droog, en kwam pas bij het hoofdgerecht. De kok heeft geen benul van kleuren, smaken en combinaties. Alleen het toetje was goed te doen, en de muntthee. De meeste eters lieten de soep en het hoofdgerecht grotendeels onaangeroerd. Conclusie: deze mensen hebben geen idee wat ze aan het doen zijn, heel amateuristisch. Eten: 3/10, bediening: 6/10. Dit nooit meer.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Prachtig gelegen met mooie ruimtes voor groepen boven. Service is daardoor moeilijk te organiseren. Duurt lang voordat mensen langs komen om bestelling op te nemen. Soep wat flauw, hoofdgerecht vis smakelijk en toetje OK. Prima geschikt voor zakelijke diners met presentaties, voor het eten en service is het OK
Jens C.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Mooie plek aan de Amstel, op loopafstand van station Amsterdam Amstel, leuk om te lunchen. Grote minpunt is de service: je moet extreem lang wachten op je drankje. Personeel wekt echter niet de indruk dat ze het erg druk hebben. Bediening is slecht georganiseerd.
PauladeVries .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Vrijdag 23 september 2016 met z'n zessen gegeten. Heerlijk gegeten, alle zes. Een paar verbeterpuntjes: geef bij de routebeschrijving niet aan Amstelvlietstraat maar voeg een nummer toe. Handig voor de TomTom, de straat heeft veel nummers! Verder zou het fijn zijn geweest als wij het bestek hadden gehad voor het eten kwam, als de maaltijden op verwarmde borden waren geserveerd en dat wij de wijn bij het eten hadden gekregen en niet toen de maaltijden bijna waren verorberd. De bediening is overigens wel vriendelijk maar moet beter worden aangestuurd. Nogmaals, alle zes heerlijk gegeten! Ik kom zeker nog eens terug. De andere vijf vast ook.
Jelle W.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Prachtige plek aan de Amstel met riant terras. Heerlijk nazomers. Dus wel druk als het mooi weer is. Maar de prima bediening parkeerde ons met een drankje aan de rand van het terras en toen er een plekje vrij kwam kregen wij een seintje in de goede volgorde van andere mensen die ook wachtten op een tafeltje. De kaart is best interessant. Ook met leuke tapashapjes vooraf. Betaalbare hoofdgerechten vlees/vis voor 17,50. Ook lekkere biertjes.
Karin R.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Een mooi historisch pand op een prachtige locatie, zo aan de Amstel. Door het tropische weer heerlijk buiten gezeten. Flessen met kraanwater (met verse citroen, komkommer of munt) mag je zelf pakken. Zeer verzorgd en klantvriendelijk. Zo zou elk restaurant het moeten doen! Kleine kaart, maar voldoende keus. Gekozen voor de heekfilet met salsa verde en mosterdkrietjes. De vis was precies goed bereid. De portie was aan de kleine kant, maar is in verhouding met de prijs. Kaasplankje (dat eigenlijk op de borrelkaart staat) voor na. Niet heel bijzondere kazen, maar wel goede kwaliteit en vergezeld van vijgenbrood en pruimen. De pinot grigio was in orde. Alleen jammer dat de wijnglazen geen voetjes hebben, waardoor de wijn snel warm wordt. De jonge bediening was aardig en attent. Ondanks de drukte verliep alles heel soepel. Wij komen terug!
Frank B.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Slechte bediening. We kregen geen kaart, niet voor het eten en niet voor de borrelhapjes/voorgerechten. Toen het eten kwam was de biefstuk lauw en meer dan medium gebakken. Bij het afrekenen kregen we geen bon, daarna bleek dat er allemaal drank en dergelijke op onze rekening is gezet, dat wij nooit besteld hebben. Er kwam elke keer wel iemand aan ons tafeltje met een blad vol, of wij iets besteld hadden?
Veel te duur voor de kwaliteit die geboden wordt. Amateuristisch en dillettantistisch beroepsuitoefening. Ga als baas zelf in de bediening, neem waar wat klanten willen en vooral niet willen. (Tieners zonder ervaring in de bediening). Of stop gewoon.
Ellen M.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Prachtige locatie. Een te beperkte (lunch)kaart. Geen koolhydraatarme gerechten, zelfs de salade was met couscous en dus geen optie.
Bediening niet onvriendelijk, maar weinig oog voor de gasten, terwijl het niet druk was. Erg traag!
Jammer, zou een wereldtent kunnen zijn op zo'n unieke plek.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Lunchen in een rijksmonument aan de Amstel. Kan het mooier?
Dan is het jammer dat aan een eenvoudig lunchgerecht als een salade met geitenkaas onvoldoende aandacht wordt besteed. Van dressing was nauwelijks sprake zodat de salade niet smakelijk was. De bediening was vriendelijk, de lokatie is schitterend.