Over het restaurant THT

Cultureel genieten

De Tolhuistuin zit in een prachtig cultureel pand met uitzicht over het IJ. Met ontzettend veel creatieve en culturele evenementen in en rondom het pand is er altijd wat doen! Geniet van een heerlijk etentje in een ontzettend fijne sfeer. De gevarieerde menukaart en het vriendelijke personeel zorgen ervoor dat je een onvergetelijke avond hebt.

Meer informatie over restaurant THT

7,1
Ro F.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Vervelend personeel, stuurt ons eerst weg omdat men t idee kreeg dat we niet meer gingen eten en vervolgens na wel nog wat genuttigd te hebben werd ons drankje half vol van tafel gehaald. Opvolgend klopte de rekening niet. Bar slecht!
m B.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Al diverse malen in THT gegeten, en nooit teleurgesteld. Ook dit keer weer erg lekker gegeten, in een prettige ongedwongen sfeer. We waren met z'n 6- en en hadden 12 verschillende gerechtjes. De bbq prok roast, gado gado, sticky duck en coquilles met bloedworst sprongen eruit, erg lekker.
Rombom .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Leuk etentje met z'n drieën. Alle hapjes geschikt voor twee: we hebben er acht gedeeld, waaronder zelfs twee keer de doradefilet op ratatouille. Daarna nog een toetje. Een behoorlijke keus aan open wijn. Druk maar gezellig.
Ria S.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
40 jaar geleden hebben we in het Tolhuis ons trouwfeest gevierd.
Het leek ons leuk om daar gisteren om die reden, 40 jaar getrouwd, ook weer te gaan eten.

Wat een heerlijk eten en goede service.
Inclusief een glas champagne van het huis voor ons 40 harig huwelijk.
Een aanrader. We komen hier zeker terug!
sara V.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2017
Vanavond voor het eerst bij THT gegeten. Het concept meerdere gerechten om te delen is hartstikke leuk, maar de kwaliteit was ondermaats. De eerste gerechtjes waren best lekker, de 2e ronde, risottokoekjes met zwarte-olijven mayonaise was niet lekker, het smaakte oprecht net als een nasischijf met hele vette mayonaise ernaast. Het andere gerecht, een spinazie strudel, was bremzout en heel saai qua smaak. 8 a 9 euro is gewoonweg zoveel geld voor deze gerechtjes.
Als laatste waren de toetjes echt niet te doen. We hebben ze ook niet opgegeten. De cheesecake was droog en smakeloos. De saus eroverheen smaakte naar smaakversterkers en suiker. De brownie was heel droog, heel zoet en er zaten een soort gekke vliesjes in.
Echt superjammer dat het eten zo was, want we hadden verwacht dat we heel bijzonder uit eten zouden gaan. Sfeer en akoestiek was prima hoor. En de bediening niet bepaald on point, maar wel vriendelijk.
A O.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Goed hoor, die mix van keukens. Frans, Italiaans, Japans en natuurlijk Surinaams. Bakkeljauw met kousenband, smakelijke vegetarische curry van aubergine en tempeh, heel kuiken (lekker!) en goede sashimi. Leuke wijnkaart en flink wat niet-alledaagse biertjes van de tap. Sympathieke bediening. Prachtig uitzicht over het IJ.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
De Tolhuistuin is een ideale plek om even te ontsnappen aan de hectiek van het Amsterdamse centrum. Na een kort tochtje met de pont is het heerlijk relaxed zitten in de grote en lichte ruimte met uitzicht op het IJ. En zoals gebruikelijk is de service er navenant. Mijn lunch bestond uit de Zaanse mosterdsoep met ijsbergsla en spek en het broodje 'Noord gestoord' bestaande uit een tomatenfocaccia met bakkeljauw, kousenband, zoetzure ui en tomatensambal. Twee uitstekende gerechten!
Leo A.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Afgelopen maandag hier weer gegeten. Altijd een prima ervaring, leuke ambiance, leuke kaart en het eten is gewoon goed. Complimenten voor serveerster Suzanne die heel attent was. Ze durfde alleen niet haar eigen fooi te bepalen, dat heb ik dan maar voor haar gedaan.
Kelly H.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Lekker druk tijdens ADE hier avondgegeten maar er geen last van gehad, liep genoeg bediening rond voor de service en het eten is altijd goed, evenals het uitzicht!
Edith V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Een gezellige drukte daar bij THT. Daardoor ook heel rumoerig. Wij troffen een zeer attente gastvrouw die de tijd nam alles uit te leggen. Starten met 2 glaasjes prima Pinot Grigio en de daarna gedronken rode THT ( Sangiovese) wijn kan er ook mee door. Het eten is wisselend. Van de 5 verschillende "tapas achtige" gerechten waren de zalm, de mozzarella en het kippetje prima. Helaas geen bijpassende garnituren anders dan wat veldsla ( niet aangemaakt) bij het kippetje.
Het pasteitje met Surinaamse ingrediënten was veel te droog evenals de wrap die volgde. Veel deeg minder inhoud. Dat drukt dan toch een beetje het gevoel een leuk feestje te beleven. De massa spekt de kassa, maar mag niet te kosten gaan van de kwaliteit van de gerechten dames en heren koksbrigade.
Andy P.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
De avond begon veelbelovend met huisgemaakte nacho's die lekker krokant en goed op temperatuur waren. De hoofdgerechten die volgden imponeerden minder. De risottokoekjes smaakten vrij flauw; de echte risottosmaak (de smaak van Parmezaan) was nergens te bekennen en de structuur was te papperig. De ravioli was ok, maar wederom vrij flauw. Ook de kipsaté had weinig smaak en de bijbehorende knoflookpopcorn smaakte in mijn beleving niet anders dan gewone popcorn. Als afsluiter de normale cheesecake genomen. Helaas veels te stevig van structuur en de mangosaus (wat niet op de menukaart staat) is wat mij betreft totaal geen smaakvolle aanvulling op de cheesecake.
De bediening was sec, het uitzicht mooi en de algehele sfeer op zich niet onaangenaam. Alleen het eten viel mij toch wel tegen. Voor mij geen tweede keer.
Derek W.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
Redelijk attente bediening. Vervelend tocht langs de ramen kant. Aardig keuze in Craft bieren maar veel te koud geserveerd (hetzelfde geld voor de witte wijn). Alle gerechten zeer complex van smaak en mooi gepresenteerd met de uitzondering van het Soft shell taco met gefrituurd kabeljauw... die was droog, iets aangebrand en veel te gekruid om iets van het vis te kunnen proeven. Desserts waren een drama: Floating beer met New York cheese cake was veel te zoet (lag onder 4 cm. even snel overheen gegoten Kriek Rose van ?) , Cheese cake met bodem van Bastognekoek was erg vet en stevig en het huisgemaakte appeltaart bestond voor tenminste 40% droge korst... 'bodem van karton' en smakeloos! Die slecht appeltaart was bekend bij de bediening en ik hoeft er niet voor af te rekenen.
Theus Z.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Afgelopen weekend at ik voor de 3e keer in een jaar tijd in THT, ook wel Tolhuistuin geheten. We waren met 2 en namen het THT-voor-2-menu van 17,50 pp.
5 gerechtjes om met z'n 2-en te delen. Eerst 2 koude, daarna 3 warme, een beetje tussen tapas en een volwaardig gerecht in. Eigenlijk alles klopte. De volgorde, de diverse smaken, de hoeveelheid, de prijs, de bediening. Mn de zalm, de wrap en het boerderijkuiken smaakten erg goed. We hadden extra brood besteld maar dat was niet nodig. Geloof niet dat je voor die prijs ergens anders in Amsterdam zo goed kunt eten. Beetje beschamend voor zo'n plek dat ze niet een vegetarische variant van het THT-voor-2-menu hebben!
Joost S.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Hier op een zondagmiddag terecht gekomen op het terras. In tegenstelling tot veel lunchkaarten in Nederland, eindelijk eens wat originelere mogelijkheden. Het broodje Noord gestoord was erg goed en lekker: bakkeljauw, tomatensalsa, goed brood erbij. De bediening is goed en aardig en uiteraard een mooi uitzicht. Komen we terug.
Eva C.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Dit blijft een van mijn favoriete plekjes in Amsterdam omdat het concept van shared dining hier leuk en goed wordt toegepast. Het is er dan ook altijd druk, was helaas voor het niveau van bediening niet heel positief is. Iedereen is attent en alle bedoelingen zijn goed, maar het duurt soms echt te lang voordat je iets kunt bestellen, vooral nieuwe drankjes of een fles water. De gerechten worden geserveerd zo als ze klaar zijn, dus niet in een bepaalde volgorde. Hierdoor heb je continue iets te eten. Zeker met een klein groepje, wij waren met 6 personen, is dit erg leuk en gezellig. Ondanks dat je soms dus moet wachten toch absoluut een aanrader!!
Marie-Anne B.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Na een bezoek aan Noord Holland hier neergestreken rond 18.30 uur, beetje winderig maar in het zonnetje genoten van het uitzicht.

Het eten is zeer lekker, soort tapas concept, maar dan (gelukkig) met een andere keuken als de Spaanse. Mosselen in witte wijn gestoofd met een beurre de Paris boter, lekker! Lamspastrami met truffelmayonaise, beef teriyaki (heerlijk mals gestoofd rundvlees), BBQ roast pork. Dat laatste wel een hele hap, met name wat zwaar door het vet. Maar smullen van de bijbehorende saus en zoetzure komkommer. Toe dropijs met expresso, en een behoorlijk stuk Cabrales met vijgenbrood en een "shotje" Pedro Ximenez. Inclusief wijn en en twee biertjes rekenden we 66 euro af. Goede prijs/prestatie verhouding!
De bediening bestaat uit, naar ik vermoed, veel studenten, maar allen zeer vriendelijk en vlot. Aanrader voor dorpelingen zoals wij die niet perse in het hart van de stad willen verpozen.
Inge K.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Vanavond met zijn tweeën gegeten. Even gewacht tot dat de -overigens zeer vriendelijke- bediening naar onze tafel kwam. Maar het eerste gerecht kwam al eerder de bestelde drankjes. Shared dining idee is leuk, kaart zeer uitgebreid. Helaas is het bestelde broodje nooit gearriveerd. Als tweede gang hadden we onder andere kipsaté, maar deze was helemaal verbrand. Half opgegeten, de rest laten liggen. Helaas geen kans gezien om iemand van de bediening hier vroegtijdig op aan te spreken aangezien de zaal zo groot is. Daardoor voelt het allemaal nogal onpersoonlijk. Vervolgens chocoladetaart als dessert met een glaasje dessertwijn, deze waren erg lekker. Nog voor 21.00 uur stonden we weer buiten, dus niet erg geschikt als je niet heel veel gerechtjes neemt.
carla V.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Gisteren op het terras buiten gezeten, een prachtig uitzicht. Er liep veel bediening maar er is totaal geen leiding. Iedereen doet maar wat. Zo kwamen ze twee keer vragen of we iets wouden bestsellen terwijl we net iets hadden besteld. Portie bitterballen duurde erg lang net als de rekening. Je kunt er niet contant betalen, alleen pinnen. Ik zou daar niet s'Avonds gaan eten. Voor alleen een drankje is het prima ( door het mooie uitzicht ) maar je moet wel de tijd hebben. Toilets mag wel een schoonmaakrooster voor worden gemaakt.
Leah A.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Tja het regende heel hard, dus van het mooie terras konden we niet genieten. En binnen lijkt het net een openbare bibliotheek. Dus echt sfeervol zaten we niet. Waar de eerdere recensies klagen over de slechte service vond ik die nog het minst tegenvallen. Alles liep redelijk soepel en zonder veel missers (op een glas wijn na die niet geleverd werd). De wijn was overigens wel lekker. Het eten stukken minder. De roast pork was alleen, maar door ook echt alleen maar vet. Dan maar over op vegetarische gerechten. Deze kwamen wat beter uit de verf. Maar om nou te zeggen dat dit een aanrader is...misschien als het lekker weer is en je buiten kunt zitten.
Window .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
We gingen hier lunchen omdat het uitzicht geweldig is en het terras lekker veel zon krijgt. (Binnen vonden we het er ook gezellig uitzien, trouwens.) We kwamen aan, wachtten tot we geplaatst werden, maar toen we voor de zoveelste keer voorbijgelopen werden hebben we maar een tafeltje gekozen. We delen de mening in de andere recensies over de bediening: we voelden ons weinig welkom en moesten hard ons best doen om bediend te worden. De salade met aardbeien was lekker, en op zich genoeg, maar een beetje zo-zo-la-la. Teveel kaas (en dat zeg ik niet gauw!), te weinig aardbeien, beetje saai voor z'n grootte, te duur voor wat het was. Maar de prijzen kunnen ze misschien verantwoorden omdat ze lokalen boeren e.d. steunen. Nou ja, vooruit, als je dat wat duidelijker aangeeft dan heb ik dat er wel voor over.

O ja, dat die wc's gedeeld worden/beneden zijn vind ik niet erg. Zijn ruim zat en alles wordt goed aangegeven. Alleen er hangt een maffe geur onderaan de trap, niet zo fris. Ook niet fris: natte deurkrukken. Oorzaak: de handdrogers bij de wc's zijn rampzalig, dus mensen drogen hun handen amper. Doekjes of een fanatiekere droger zou prettiger zijn. Gelukkig oogde het toiletgedeelte verder schoon.