Over het restaurant THT

Cultureel genieten

De Tolhuistuin zit in een prachtig cultureel pand met uitzicht over het IJ. Met ontzettend veel creatieve en culturele evenementen in en rondom het pand is er altijd wat doen! Geniet van een heerlijk etentje in een ontzettend fijne sfeer. De gevarieerde menukaart en het vriendelijke personeel zorgen ervoor dat je een onvergetelijke avond hebt.

Meer informatie over restaurant THT

Jouw recensie over het restaurant THT

Henri V.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
Leuke locatie, super personeel, drankje van de zaak, prima service, gezelligheid kent geen tijd, niet chique, geen overdaad, gratis fles water, top!
Floris K.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2017
Het is me onduidelijk waarom dit restaurant op dit moment slechts een 7.5 scoort, volgens mij verdient het beter. We hebben hier met een kleine groep gegeten waarbij we steeds een gang van meerdere gerechten tegelijk bestelden, en dat is uitstekend bevallen. De gerechten waren stuk voor stuk heerlijk, en het eten kwam ook erg snel. Het restaurant is van binnen mooi ingericht en de bediening is vriendelijk, dus wij waren erg tevreden! De gerechten zijn niet goedkoop, maar gemiddeld is twee of drie gerechten per persoon wel voldoende, dus dan is het hoogstens iets duurder dan een gangbaar hoofdgerecht.
Houtstudio D.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2017
De energie van de "bediening" is erg prettig. De gerechten zijn stuk voor stuk erg goed en lekker. En dan is de prijs ook nog eens zeer acceptabel. Een dikke thumbs up!
Marijke T.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2017
Heel leuk restaurant met een excellente en vlotte bediening. De gerechtjes zijn stuk voor stuk super lekker en origineel ! Wij komen zeker terug !
Sonia_ .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2017
Geweldige plek waar je heerlijk samen kan genieten van zeer smakelijke en diverse gerechtjes.Echt een aanrader. Wij zijn fan.
Irene A.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2017
Vriendelijke bediening. Eten krijg je snel na bestellen. De smaak was heerlijk! Mooi uitzicht als je bij het raam zit. Wel grote zaal met veel mensen en veel geluid.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2017
In het verleden heb ik enkele keren naar volle tevredenheid geluncht bij Tolhuistuin. Voorafgaand aan een bioscoopbezoek bij EYE leek THT dan ook een voor de hand liggende keus om een hapje te eten. Maar het viel behoorlijk tegen. Men hanteert er het concept van shared dining maar omdat alle gerechtjes tegelijkertijd komen, hoef je je daar natuurlijk niet aan te houden. We hadden een bonensalade, de procureur, de gadogado en de ravioli bereid met vier kazen. De bonensalade was lekker fris en op smaak maar de andere drie gerechten waren van zeer matige kwaliteit. Vier kazen klinkt leuk maar ik heb toch liever één kaas met smaak. Langzaam gegaard Beemsterlants procureur op blote billetjes in het gras met jus de veau klinkt heel leuk maar het vlees was koud, taai en een jus de veau heb ik niet kunnen ontdekken. En laat de gadogado voortaan liever over aan de Indonesiërs want dit was op z'n zachtst gezegd een slap aftreksel. De brownie met gezouten karamel en chocoladeijs na was niet verkeerd. Ook de service heb ik in het verleden beter meegemaakt (al moet ik toegeven dat het wel erg druk was).
Ro F.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Vervelend personeel, stuurt ons eerst weg omdat men t idee kreeg dat we niet meer gingen eten en vervolgens na wel nog wat genuttigd te hebben werd ons drankje half vol van tafel gehaald. Opvolgend klopte de rekening niet. Bar slecht!
m B.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Al diverse malen in THT gegeten, en nooit teleurgesteld. Ook dit keer weer erg lekker gegeten, in een prettige ongedwongen sfeer. We waren met z'n 6- en en hadden 12 verschillende gerechtjes. De bbq prok roast, gado gado, sticky duck en coquilles met bloedworst sprongen eruit, erg lekker.
Rombom .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Leuk etentje met z'n drieën. Alle hapjes geschikt voor twee: we hebben er acht gedeeld, waaronder zelfs twee keer de doradefilet op ratatouille. Daarna nog een toetje. Een behoorlijke keus aan open wijn. Druk maar gezellig.
Ria S.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
40 jaar geleden hebben we in het Tolhuis ons trouwfeest gevierd.
Het leek ons leuk om daar gisteren om die reden, 40 jaar getrouwd, ook weer te gaan eten.

Wat een heerlijk eten en goede service.
Inclusief een glas champagne van het huis voor ons 40 harig huwelijk.
Een aanrader. We komen hier zeker terug!
sara V.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2017
Vanavond voor het eerst bij THT gegeten. Het concept meerdere gerechten om te delen is hartstikke leuk, maar de kwaliteit was ondermaats. De eerste gerechtjes waren best lekker, de 2e ronde, risottokoekjes met zwarte-olijven mayonaise was niet lekker, het smaakte oprecht net als een nasischijf met hele vette mayonaise ernaast. Het andere gerecht, een spinazie strudel, was bremzout en heel saai qua smaak. 8 a 9 euro is gewoonweg zoveel geld voor deze gerechtjes.
Als laatste waren de toetjes echt niet te doen. We hebben ze ook niet opgegeten. De cheesecake was droog en smakeloos. De saus eroverheen smaakte naar smaakversterkers en suiker. De brownie was heel droog, heel zoet en er zaten een soort gekke vliesjes in.
Echt superjammer dat het eten zo was, want we hadden verwacht dat we heel bijzonder uit eten zouden gaan. Sfeer en akoestiek was prima hoor. En de bediening niet bepaald on point, maar wel vriendelijk.
A O.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Goed hoor, die mix van keukens. Frans, Italiaans, Japans en natuurlijk Surinaams. Bakkeljauw met kousenband, smakelijke vegetarische curry van aubergine en tempeh, heel kuiken (lekker!) en goede sashimi. Leuke wijnkaart en flink wat niet-alledaagse biertjes van de tap. Sympathieke bediening. Prachtig uitzicht over het IJ.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
De Tolhuistuin is een ideale plek om even te ontsnappen aan de hectiek van het Amsterdamse centrum. Na een kort tochtje met de pont is het heerlijk relaxed zitten in de grote en lichte ruimte met uitzicht op het IJ. En zoals gebruikelijk is de service er navenant. Mijn lunch bestond uit de Zaanse mosterdsoep met ijsbergsla en spek en het broodje 'Noord gestoord' bestaande uit een tomatenfocaccia met bakkeljauw, kousenband, zoetzure ui en tomatensambal. Twee uitstekende gerechten!
Leo A.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Afgelopen maandag hier weer gegeten. Altijd een prima ervaring, leuke ambiance, leuke kaart en het eten is gewoon goed. Complimenten voor serveerster Suzanne die heel attent was. Ze durfde alleen niet haar eigen fooi te bepalen, dat heb ik dan maar voor haar gedaan.
Kelly H.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Lekker druk tijdens ADE hier avondgegeten maar er geen last van gehad, liep genoeg bediening rond voor de service en het eten is altijd goed, evenals het uitzicht!
Edith V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Een gezellige drukte daar bij THT. Daardoor ook heel rumoerig. Wij troffen een zeer attente gastvrouw die de tijd nam alles uit te leggen. Starten met 2 glaasjes prima Pinot Grigio en de daarna gedronken rode THT ( Sangiovese) wijn kan er ook mee door. Het eten is wisselend. Van de 5 verschillende "tapas achtige" gerechten waren de zalm, de mozzarella en het kippetje prima. Helaas geen bijpassende garnituren anders dan wat veldsla ( niet aangemaakt) bij het kippetje.
Het pasteitje met Surinaamse ingrediënten was veel te droog evenals de wrap die volgde. Veel deeg minder inhoud. Dat drukt dan toch een beetje het gevoel een leuk feestje te beleven. De massa spekt de kassa, maar mag niet te kosten gaan van de kwaliteit van de gerechten dames en heren koksbrigade.
Andy P.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
De avond begon veelbelovend met huisgemaakte nacho's die lekker krokant en goed op temperatuur waren. De hoofdgerechten die volgden imponeerden minder. De risottokoekjes smaakten vrij flauw; de echte risottosmaak (de smaak van Parmezaan) was nergens te bekennen en de structuur was te papperig. De ravioli was ok, maar wederom vrij flauw. Ook de kipsaté had weinig smaak en de bijbehorende knoflookpopcorn smaakte in mijn beleving niet anders dan gewone popcorn. Als afsluiter de normale cheesecake genomen. Helaas veels te stevig van structuur en de mangosaus (wat niet op de menukaart staat) is wat mij betreft totaal geen smaakvolle aanvulling op de cheesecake.
De bediening was sec, het uitzicht mooi en de algehele sfeer op zich niet onaangenaam. Alleen het eten viel mij toch wel tegen. Voor mij geen tweede keer.
Derek W.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
Redelijk attente bediening. Vervelend tocht langs de ramen kant. Aardig keuze in Craft bieren maar veel te koud geserveerd (hetzelfde geld voor de witte wijn). Alle gerechten zeer complex van smaak en mooi gepresenteerd met de uitzondering van het Soft shell taco met gefrituurd kabeljauw... die was droog, iets aangebrand en veel te gekruid om iets van het vis te kunnen proeven. Desserts waren een drama: Floating beer met New York cheese cake was veel te zoet (lag onder 4 cm. even snel overheen gegoten Kriek Rose van ?) , Cheese cake met bodem van Bastognekoek was erg vet en stevig en het huisgemaakte appeltaart bestond voor tenminste 40% droge korst... 'bodem van karton' en smakeloos! Die slecht appeltaart was bekend bij de bediening en ik hoeft er niet voor af te rekenen.
Theus Z.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Afgelopen weekend at ik voor de 3e keer in een jaar tijd in THT, ook wel Tolhuistuin geheten. We waren met 2 en namen het THT-voor-2-menu van 17,50 pp.
5 gerechtjes om met z'n 2-en te delen. Eerst 2 koude, daarna 3 warme, een beetje tussen tapas en een volwaardig gerecht in. Eigenlijk alles klopte. De volgorde, de diverse smaken, de hoeveelheid, de prijs, de bediening. Mn de zalm, de wrap en het boerderijkuiken smaakten erg goed. We hadden extra brood besteld maar dat was niet nodig. Geloof niet dat je voor die prijs ergens anders in Amsterdam zo goed kunt eten. Beetje beschamend voor zo'n plek dat ze niet een vegetarische variant van het THT-voor-2-menu hebben!