Over restaurant THT

Cultureel genieten

De Tolhuistuin zit in een prachtig cultureel pand met uitzicht over het IJ. Met ontzettend veel creatieve en culturele evenementen in en rondom het pand is er altijd wat doen! Geniet van een heerlijk etentje in een ontzettend fijne sfeer. De gevarieerde menukaart en het vriendelijke personeel zorgen ervoor dat je een onvergetelijke avond hebt.

Meer informatie over restaurant THT

7,2
Duur
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
De Tolhuistuin is een ideale plek om even te ontsnappen aan de hectiek van het Amsterdamse centrum. Na een kort tochtje met de pont is het heerlijk relaxed zitten in de grote en lichte ruimte met uitzicht op het IJ. En zoals gebruikelijk is de service er navenant. Mijn lunch bestond uit de Zaanse mosterdsoep met ijsbergsla en spek en het broodje 'Noord gestoord' bestaande uit een tomatenfocaccia met bakkeljauw, kousenband, zoetzure ui en tomatensambal. Twee uitstekende gerechten!
Leo A.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Afgelopen maandag hier weer gegeten. Altijd een prima ervaring, leuke ambiance, leuke kaart en het eten is gewoon goed. Complimenten voor serveerster Suzanne die heel attent was. Ze durfde alleen niet haar eigen fooi te bepalen, dat heb ik dan maar voor haar gedaan.
Kelly H.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Lekker druk tijdens ADE hier avondgegeten maar er geen last van gehad, liep genoeg bediening rond voor de service en het eten is altijd goed, evenals het uitzicht!
Edith V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Een gezellige drukte daar bij THT. Daardoor ook heel rumoerig. Wij troffen een zeer attente gastvrouw die de tijd nam alles uit te leggen. Starten met 2 glaasjes prima Pinot Grigio en de daarna gedronken rode THT ( Sangiovese) wijn kan er ook mee door. Het eten is wisselend. Van de 5 verschillende "tapas achtige" gerechten waren de zalm, de mozzarella en het kippetje prima. Helaas geen bijpassende garnituren anders dan wat veldsla ( niet aangemaakt) bij het kippetje.
Het pasteitje met Surinaamse ingrediënten was veel te droog evenals de wrap die volgde. Veel deeg minder inhoud. Dat drukt dan toch een beetje het gevoel een leuk feestje te beleven. De massa spekt de kassa, maar mag niet te kosten gaan van de kwaliteit van de gerechten dames en heren koksbrigade.
Andy P.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
De avond begon veelbelovend met huisgemaakte nacho's die lekker krokant en goed op temperatuur waren. De hoofdgerechten die volgden imponeerden minder. De risottokoekjes smaakten vrij flauw; de echte risottosmaak (de smaak van Parmezaan) was nergens te bekennen en de structuur was te papperig. De ravioli was ok, maar wederom vrij flauw. Ook de kipsaté had weinig smaak en de bijbehorende knoflookpopcorn smaakte in mijn beleving niet anders dan gewone popcorn. Als afsluiter de normale cheesecake genomen. Helaas veels te stevig van structuur en de mangosaus (wat niet op de menukaart staat) is wat mij betreft totaal geen smaakvolle aanvulling op de cheesecake.
De bediening was sec, het uitzicht mooi en de algehele sfeer op zich niet onaangenaam. Alleen het eten viel mij toch wel tegen. Voor mij geen tweede keer.
Derek W.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
Redelijk attente bediening. Vervelend tocht langs de ramen kant. Aardig keuze in Craft bieren maar veel te koud geserveerd (hetzelfde geld voor de witte wijn). Alle gerechten zeer complex van smaak en mooi gepresenteerd met de uitzondering van het Soft shell taco met gefrituurd kabeljauw... die was droog, iets aangebrand en veel te gekruid om iets van het vis te kunnen proeven. Desserts waren een drama: Floating beer met New York cheese cake was veel te zoet (lag onder 4 cm. even snel overheen gegoten Kriek Rose van ?) , Cheese cake met bodem van Bastognekoek was erg vet en stevig en het huisgemaakte appeltaart bestond voor tenminste 40% droge korst... 'bodem van karton' en smakeloos! Die slecht appeltaart was bekend bij de bediening en ik hoeft er niet voor af te rekenen.
Theus Z.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Afgelopen weekend at ik voor de 3e keer in een jaar tijd in THT, ook wel Tolhuistuin geheten. We waren met 2 en namen het THT-voor-2-menu van 17,50 pp.
5 gerechtjes om met z'n 2-en te delen. Eerst 2 koude, daarna 3 warme, een beetje tussen tapas en een volwaardig gerecht in. Eigenlijk alles klopte. De volgorde, de diverse smaken, de hoeveelheid, de prijs, de bediening. Mn de zalm, de wrap en het boerderijkuiken smaakten erg goed. We hadden extra brood besteld maar dat was niet nodig. Geloof niet dat je voor die prijs ergens anders in Amsterdam zo goed kunt eten. Beetje beschamend voor zo'n plek dat ze niet een vegetarische variant van het THT-voor-2-menu hebben!
Joost S.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Hier op een zondagmiddag terecht gekomen op het terras. In tegenstelling tot veel lunchkaarten in Nederland, eindelijk eens wat originelere mogelijkheden. Het broodje Noord gestoord was erg goed en lekker: bakkeljauw, tomatensalsa, goed brood erbij. De bediening is goed en aardig en uiteraard een mooi uitzicht. Komen we terug.
CuliFemale .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Dit blijft een van mijn favoriete plekjes in Amsterdam omdat het concept van shared dining hier leuk en goed wordt toegepast. Het is er dan ook altijd druk, was helaas voor het niveau van bediening niet heel positief is. Iedereen is attent en alle bedoelingen zijn goed, maar het duurt soms echt te lang voordat je iets kunt bestellen, vooral nieuwe drankjes of een fles water. De gerechten worden geserveerd zo als ze klaar zijn, dus niet in een bepaalde volgorde. Hierdoor heb je continue iets te eten. Zeker met een klein groepje, wij waren met 6 personen, is dit erg leuk en gezellig. Ondanks dat je soms dus moet wachten toch absoluut een aanrader!!
Marie-Anne B.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Na een bezoek aan Noord Holland hier neergestreken rond 18.30 uur, beetje winderig maar in het zonnetje genoten van het uitzicht.

Het eten is zeer lekker, soort tapas concept, maar dan (gelukkig) met een andere keuken als de Spaanse. Mosselen in witte wijn gestoofd met een beurre de Paris boter, lekker! Lamspastrami met truffelmayonaise, beef teriyaki (heerlijk mals gestoofd rundvlees), BBQ roast pork. Dat laatste wel een hele hap, met name wat zwaar door het vet. Maar smullen van de bijbehorende saus en zoetzure komkommer. Toe dropijs met expresso, en een behoorlijk stuk Cabrales met vijgenbrood en een "shotje" Pedro Ximenez. Inclusief wijn en en twee biertjes rekenden we 66 euro af. Goede prijs/prestatie verhouding!
De bediening bestaat uit, naar ik vermoed, veel studenten, maar allen zeer vriendelijk en vlot. Aanrader voor dorpelingen zoals wij die niet perse in het hart van de stad willen verpozen.
Inge K.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Vanavond met zijn tweeën gegeten. Even gewacht tot dat de -overigens zeer vriendelijke- bediening naar onze tafel kwam. Maar het eerste gerecht kwam al eerder de bestelde drankjes. Shared dining idee is leuk, kaart zeer uitgebreid. Helaas is het bestelde broodje nooit gearriveerd. Als tweede gang hadden we onder andere kipsaté, maar deze was helemaal verbrand. Half opgegeten, de rest laten liggen. Helaas geen kans gezien om iemand van de bediening hier vroegtijdig op aan te spreken aangezien de zaal zo groot is. Daardoor voelt het allemaal nogal onpersoonlijk. Vervolgens chocoladetaart als dessert met een glaasje dessertwijn, deze waren erg lekker. Nog voor 21.00 uur stonden we weer buiten, dus niet erg geschikt als je niet heel veel gerechtjes neemt.
Carla V.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Gisteren op het terras buiten gezeten, een prachtig uitzicht. Er liep veel bediening maar er is totaal geen leiding. Iedereen doet maar wat. Zo kwamen ze twee keer vragen of we iets wouden bestsellen terwijl we net iets hadden besteld. Portie bitterballen duurde erg lang net als de rekening. Je kunt er niet contant betalen, alleen pinnen. Ik zou daar niet s'Avonds gaan eten. Voor alleen een drankje is het prima ( door het mooie uitzicht ) maar je moet wel de tijd hebben. Toilets mag wel een schoonmaakrooster voor worden gemaakt.
Leah A.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Tja het regende heel hard, dus van het mooie terras konden we niet genieten. En binnen lijkt het net een openbare bibliotheek. Dus echt sfeervol zaten we niet. Waar de eerdere recensies klagen over de slechte service vond ik die nog het minst tegenvallen. Alles liep redelijk soepel en zonder veel missers (op een glas wijn na die niet geleverd werd). De wijn was overigens wel lekker. Het eten stukken minder. De roast pork was alleen, maar door ook echt alleen maar vet. Dan maar over op vegetarische gerechten. Deze kwamen wat beter uit de verf. Maar om nou te zeggen dat dit een aanrader is...misschien als het lekker weer is en je buiten kunt zitten.
Window .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
We gingen hier lunchen omdat het uitzicht geweldig is en het terras lekker veel zon krijgt. (Binnen vonden we het er ook gezellig uitzien, trouwens.) We kwamen aan, wachtten tot we geplaatst werden, maar toen we voor de zoveelste keer voorbijgelopen werden hebben we maar een tafeltje gekozen. We delen de mening in de andere recensies over de bediening: we voelden ons weinig welkom en moesten hard ons best doen om bediend te worden. De salade met aardbeien was lekker, en op zich genoeg, maar een beetje zo-zo-la-la. Teveel kaas (en dat zeg ik niet gauw!), te weinig aardbeien, beetje saai voor z'n grootte, te duur voor wat het was. Maar de prijzen kunnen ze misschien verantwoorden omdat ze lokalen boeren e.d. steunen. Nou ja, vooruit, als je dat wat duidelijker aangeeft dan heb ik dat er wel voor over.

O ja, dat die wc's gedeeld worden/beneden zijn vind ik niet erg. Zijn ruim zat en alles wordt goed aangegeven. Alleen er hangt een maffe geur onderaan de trap, niet zo fris. Ook niet fris: natte deurkrukken. Oorzaak: de handdrogers bij de wc's zijn rampzalig, dus mensen drogen hun handen amper. Doekjes of een fanatiekere droger zou prettiger zijn. Gelukkig oogde het toiletgedeelte verder schoon.
Critica .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Dineren op het terras van THT is een traktatie!

Naast een prachtige zonsondergang over het Amsterdamse IJ vanaf het verhoogde terras, biedt THT een zeer uitgebreide maar heel overzichtelijke menukaart met verrassende gerechten.

Ieder gerecht is met aandacht bereid en in goed tempo en willekeurig door elkaar geserveerd. De bediening is niet enorm geolied en professioneel, maar voldoende zichtbaar, lekker vlot en vriendelijk. Onze favoriete gerechten? De kroket van Waterlands moerkalf, de coquilles met Surinaamse bloedworst en de bread & butter pudding.

Om teleurstelling te voorkomen is reserveren is aan te raden, ook al boek je s middags een tafel voor s avonds!

Enige minpunt, de harde houten zittingen aan de picknicktafels…au!
Frits H.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
Buiten op het terras met mooi uitzicht geluncht. Eten was in orde, lekker, niet spectaculair, kwam wel erg snel. Bediening vond ik het grootste euvel, een groep hippe jonge meiden waar we ons weinig welkom bij voelden. Herhaaldelijk nadrukkelijk om aandacht moeten vragen om de kaart, bestellen, betalen. Weinig service gericht, je bijna bezwaard voelen om iets te vragen, in plaats van ergens te gast zijn. Iets wat ik in Amsterdam de laatste jaren gelukkig steeds minder meer tegenkom, maar hier wel.
Johanna1234 .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2016
Moesten lang wachten totdat we geholpen werden. En telkens als we nog iets wilde bestellen, moesten we vervelend zwaaien (hou ik persoonlijk niet zo van).
Het concept van het eten is super leuk, tapas effect. Alleen doordat het massa productie is, proef je dat er wel vanaf. Het is allemaal wel lekker, maar net niet. De drankjes zijn heerlijk, proef vooral één van de martini's!
Locatie is prachtig en het restaurant ziet er super mooi uit.
Jolanda V.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
prachtige plek. Diner is altijd okeish. Bediening altijd matig tot slecht: geen enkele interesse in de gasten. Vandaag op het prachtige terras geluncht. Jammer dat mijn broodje boerenham zo droog was dat ik het bijna niet wegkreeg. Ongeinteresseerdheid van kok tot bediening. Zo jammer!
XMichelin .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Afgelopen donderdag goed gegeten bij THT. Eerst een paar lekkere witbiertjes in de zon op het terras en daarna aan tafel. Waren met een groep, dus de tafel vol laten zetten met allerlei verschillende gerechtjes. Al deze gerechtjes waren prima van smaak. Wat prijs kwaliteit betreft zeker een aanrader.
Galois .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Ik had veel gehoord over deze zaak. Dus toch maar eens proberen. Vooraf even een drankje op het terras in de zon gedaan. Jammer dat ze het normaal vinden dat je een heerlijk IJ-biertje uit de fles drinkt. Toen ik om een glas vroeg, kreeg ik plastic. Ik wilde toch echt een glas, van glas. Ik kreeg dan een limonadeglas, want bierglazen hadden ze niet.
Overigens was dit dus buiten, binnen in het restaurant, hebben ze wel gewone glazen.

Het eten is heerlijk, maar voor deze prijs eigenlijk onvoldoende. Toch een 6 gegeven. Het zijn kleine, echt hele kleine tapas-gerechten. Alles kost tussen de 7 en 10 euro en het zijn echt hééééle kleine bordjes. Erg jammer. Maar goed, ze kunnen het zich veroorloven aangezien ze vol zaten...

De toiletten zijn ergens beneden en worden gedeeld met de 'kroeg' van beneden. Op zich niet zo heel erg, maar over het algemeen is het toch ander publiek: mensen die uit eten zijn, of mensen die bier aan het tanken zijn :-)
Ik zou toch voor eigen WC's zorgen...