Thrill Grill (Haarlem)

Oude Groenmarkt 26 2011 HL Haarlem Nederland Kaart
31-232024047

Over restaurant Thrill Grill (Haarlem)

Thrill Grill is de droom van chef kok Robert Kranenborg. Hij wilde opwindende burgers, maar het duurde even voor hij de juiste recepten gevonden had. Niet uit een of ander boek of van een ver familielid. Nee. Proberen, proeven en opnieuw beginnen. Kortom, het echte vakwerk. Dankzij het vlees van de Hollandse weidekoeien proef je vers gras en frisse buitenlucht. Aangevuld met smaakmakende extra’s. Je bent ook welkom voor onder andere sappige steak, huisgemaakte falafel, verse frietjes en heerlijke toetjes.

Meer informatie over restaurant Thrill Grill (Haarlem)

Maandag t/m woensdag 12:00 - 22:00
Donderdag t/m zaterdag 12:00 - 23:00

6,7
6,7
Margot V.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Prima plek voor een snelle hap, de akoestiek is niet geweldig maar de hamburgers zijn heerlijk en de frietjes dito.
Richard D.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Vandaag gegeten bij Thrill Grill, hartelijk ontvangen door de gastvrije en vriendelijke medewerkers. Als hoofdgerecht nam ik de mesoamerican burger die te kort gegaard wat, maar na de gastheer te hebben aangesproken stond er in 10 minuten een nieuwe burger die goed gegaard was op tafel met gratis friet! Ik heb een top avond gehad en lekker gegeten in deze gave zaak. Ik kom zeker nog een keer terug naar Thrill Grill!
Zita B.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Het eten was niet zo lekker.
Bediening ongeïnteresseerd , dure fles rode wijn besteld, te warm gekregen en werd niet uitgeserveerd. Hele nacht last gehad van het eten.
Hi Zita,

Wat vervelend dat je komst bij ons restaurant niet goed is afgelopen. Dit is absoluut niet onze bedoeling geweest. Neem even contact op via iens@thrillgrill.nl, zodat we tot een oplossing kunnen komen.

Met vriendelijke groeten,
Boudewijn V.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Wij hebben 2 x classic beef thriller besteld met 1x Unami friten en 1 x gewone friet. 1x burger was heel rauw van binnen. Na de klacht bij de behulpzame ober werd na 20 minuten een nieuwe hamburger gebracht. De andere hamburger was aan een kant half rauw en aan de andere kant te gaar. De hamburgers waren beide erg droog. De rooksmaak was lekker. De Unami frieten waren lekker en knapperig, de zwarte mayo met bereid met zwarte knoflook is een aanrader. De dressing van het slaatje was iets te zuur. Misschien is het een goed idee om iets van vet te verwerken in de hamburger waardoor de burger iets meer smeuiger is. Personeel was heel attent, bij binnenkomst werd de deur open gehouden. Of wij terugkomen dat is nog de vraag.
Hi Boudewijn,

Dankjewel voor het delen van je ervaring bij Thrill Grill! Geef de volgende keer even aan hoe je precies je burger gebakken wilt hebben, dan doen wij er alles aan om dit naar wens te serveren. Hopelijk tot gauw!

Met vriendelijke groeten,
Eric O.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Zaterdag op het terras neergestreken voor een lunch. De naam Kranenborg maakt de verwachtingen hoog, maar helaas niet (helemaal) waar. We hadden een classic beef thriller respectievelijk een thriller meat challenge. De bestelling ging om een of andere reden mis en na ruim een half uur kwam de serveerster langs om te zeggen dat het inderdaad niet goed was gegaan. Daarna werd het overigens snel opgelost, maar wel zonder excuus of dergelijke. De hamburgers waren goed, maar ook niet erg bijzonder. Misschien waren de verwachtingen te hoog?
Wat wel tegenviel was de setting.Het terras maakte de indruk dat het al een week niet geveegd was. Als dat alleen van die zaterdag was, had tussendoor de ergste rommel opruimen geen kwaad gekund. Wij zaten eerst aan een tafel waarvan het blad los hing. Toen wij daar weggingen, werd de tafel niet weggehaald. We verhuisden naar een grote tafel, maar die was na de laatste bezoekers niet schoongemaakt. Toen dat ook na het opnemen van de bestelling niet gebeurde, hebben we het zelf maar gedaan met de servetjes. Dat is iets dat je in een restaurant van een bekende chef niet verwacht en dat mijn beoordeling dan ook negatief beïnvloedt.
Hi Eric O,

Dankjewel voor je feedback! Daar zijn wij blij van en zullen dit meenemen in ons handelen. Hopelijk kunnen we uw verwachting nogmaals een andere keer waarmaken? We zien uw graag nog terug!

Tom B.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
In Het Parool stond onlangs een paginagrote advertentie: Thrill Grill serveert vanaf heden ook gegrilde kip; een met maïs gevoerd haantje van Les Fermiers Landais. Die wilden we wel proberen, mede om de kip te vergelijken met de Brabantse Tante Door-kippen die het altijd drukke Van 't Spit in Amsterdam – en sinds enige tijd ook in Rotterdam – serveert.

Het is een uur of vijf als we richting de Oude Groenmarkt in Haarlem lopen. Het weer is aangenaam en terwijl andere terrassen vrij vol zitten, is het terras van Thrill Grill volkomen leeg. Misschien niet vreemd, gezien het tijdstip. Binnen is het sfeervol ingericht, maar ook (nog) geheel leeg. Wat mij direct opvalt is dat er minstens één personeelslid in het restaurant zit te eten. Dat vind ik helemaal oké, maar het feit dat de rest van het – overigens érg jonge – personeel om de tafel heen hangt en niet direct oog heeft voor ons, vind ik minder en komt ongeïnteresseerd over. We worden overigens vriendelijk geholpen en bestellen twee keer de Grilled Chicken & Fries (€ 15,95). "Corn-fed coquelet from Les Fermiers Landais grilled to perfection", staat er op de menukaart.
De topping, een wat fantasieloze berg rucola, een citroenschijf en een zeer geringe hoeveelheid Parmezaanse kaas, smaakt goed. De Franse frietjes zijn op zich ook goed en de huisgemaakte mayonaise is erg smakelijk. Maar als we hongerig en vol verwachting onze messen in de kip zetten, blijkt deze rauw en verre van perfect. Dat is fout – voor sommigen misschien wel gevaarlijk fout – en mag natuurlijk niet, maar zoiets kan de beste overkomen.
Wat ons echter tegenstaat is de manier waarop onze klacht wordt behandeld. De – en dit is wellicht het gebrek aan ervaring – serveerster weet niet goed wat ze met onze constatering moet en pas als we duidelijk benadrukken dat we zéker geen rauwe kip willen eten, neemt ze de borden mee terug.
Vervolgens kunnen we ieder woord verstaan van de discussie die in de open keuken tussen de serveersters en de enigszins geïrriteerde jongens in de keuken – "Het kan niet. Wat willen ze dan dat ik doe?!" – wordt gevoerd. Dat vind ik fout. Als de serveerster terugkomt met de mededeling dat de kip wel degelijk goed gegaard is – want twee en een half uur voorgegaard voordat Thrill Grill ze krijgt – en dat wij het niet bij het rechte eind hebben, besluiten we een alternatief te kiezen: een hamburger. Met lichte tegenzin, want een eerdere Thrill Grill-ervaring in de Amsterdamse Pijp was ook absolúút niet denderend. Op enigszins cynische toon werd gevraagd of we de burgers dan wel medium rare wilden hebben...

Maar goed, The Classic Beef Thriller. Een simpele hamburger: honderd procent natuurlijk Nederlands rundvlees, bacon van Brandt & Levie, kaas, huisgemaakte saus, tomaat, sla en rode ui. En dat allemaal op hun "famous toasted bun", die overigens erg goed was: zacht, goed knapperig en helemaal niet zompig.
Het vlees was, net zoals tijdens het vorige bezoek aan Thrill Grill, ondermaats: ontzettend aan de droge kant – sorry, maar de vergelijking met een burger van McDonald's werd al snel gemaakt – en behoorlijk flauw van smaak. Zelfs de best smakelijke topping en saus konden dat niet maskeren.
De bacon, van Brandt & Levie, was een verhaal apart. Ik wil niet zeggen dat bacon krokant móet zijn, smaken verschillen immers, maar ik houd zelf wel van crispy bacon en de bacon op deze burger was allesbehalve dat. Zonde, want een taai stuk spek tilt geen enkele hamburger naar een hoger niveau.

Van onkunde kan en wil ik Robert Kranenborg écht niet betichten; hij heeft in zowel z'n culinaire sporen als z'n Michelinsterren ruimschoots verdiend. Ik vraag mij dan ook af in hoeverre hij zelf betrokken is bij 'zijn' Thrill Grill-project. Meneer Kranenborg, kom alstublieft eens kijken in de zaken waaraan u uw naam heb verbonden, want dit is helaas Robert Kranenborg-onwaardig. Na afloop kregen we, ongetwijfeld naar aanleiding van onze klacht, een klein feedbackformulier.
Beste Tom B,

Allereerst hartstikke leuk om te horen dat je ons volgt in de media, maar wat ontzettend vervelend dat uw bezoek niet naar verwachting heeft uitgepakt. Onze 'Grilled Chicken' is lichtelijk roze vanbinnen, maar hoort absoluut niet rauw te zijn. Vervelend dat uw klacht ook niet naar behoren is opgelost. Neem even contact op via iens@thrillgrill.nl, zodat we het alsnog kunnen oplossen met u. We zullen zo spoedig mogelijk contact met je opnemen.

Jaap023 .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Ik heb al een aantal keren bij Thrill Grill gelunched, meestal zijn de hamburgers wel OK, vooral de Peruvian. Die had ik laatste keer ook weer besteld, medium, maar hij was echt helemaal rauw en koud vanbinnen. Was even een snelle lunch, zakelijk, moest snel weer weg en heb het maar laten staan, want bediening is niet snel. Naderhand bij 'heeft het gesmaakt' nee geantwoord. Dan krijg je (net als altijd) een formuliertje om in te vullen. Verder niks. Het is een heel amaturistisch clubje, dat Thrill Grill, de kwaliteit wisselt heel sterk. Voorlopig ben ik er wel klaar mee.
Hi Jaap,
Wat vervelend dat je klacht niet netjes afgehandeld is. Een hamburger
hoort niet koud te zijn van binnen ook niet tijdens een snelle lunch! We
willen dat alsnog graag netjes voor u oplossen. Kunt u de
contactgegevens achterlaten via iens@thrillgrill.nl ? Dan nemen we
z.s.m. contact met u op!

Thijs V.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Ik heb bij elke vestiging we eens gegeten en altijd was het een succes! Heerlijke sappige burgers en Knapperige frieten. De ambiance is sfeervol en luxe. Je neemt hierdoor wat meer de tijd en is het wat mij betreft gezelliger. Ik blijf hier zeker terug komen.
Hi Thijs,
Dankjewel voor het delen van je ervaring! We zien je graag weer terug!
MER73 .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Wat een waardeloze tent. Niemand hier begrijpt er iets van... de bedoeling van horeca is mensen een leuke tijd op jouw terras bieden, iets lekkers aanbieden en daar dan geld voor krijgen...
De jeugdige bediening staat alleen maar te kletsen met bekenden die zich op het terras hebben genesteld. Na lang wachten kwam er eindelijk iemand de bestelling voor drankjes opnemen, een kaart had ze niet meegenomen. Een volgende blije verschijning kwam met een krant (dit was de menukaart) maar zonder onze eerder bestelde drankjes. Het menu was eenzijdig en bestond uit burgers maar een kleine hap was niet te krijgen. Het krantenmenu-ding was erg handig om onze nog natte tafel mee droog te maken... broodjes waren zeer donker bruin tegen het verbrandde aan...laat verder ook maar, kom hier in ieder geval nooit meer terug en kan het ook iedereen afraden...
Sabine B.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Voor de eerste keer bij Thrill Grill gegeten afgelopen weekend, na dat ik ze al vanaf het begin via social media volg. Nadat we een tafeltje buiten in de zon hadden bemachtigt, kwam er na 15 minuten pas een meisje met de kaart. Ze gaf heel netjes een uitleg over het concept en nam onze drankjes op. Het terras zelf is mooi ingericht en erg gezellig. Wel zag ik een paar keer bij verschillende tafels dat mensen eigen drinken uit hun tas pakte en dronken. Geen idee of dit de bedoeling is, maar het gaf ons het gevoel alsof we bij een fastfood tent zaten ipv een restaurant. Na 45 minuten kwam onze burger en parmazan truffel fries eindelijk; de frietjes waren echt héérlijk, maar de burger, net als ik bij de andere recensies lees, was aan de koude kant. Het geeft mij de indruk dat de warme en de koude kant in de keuken iets aan hun timing moeten gaan doen! We hebben getijfeld of we de burgers zouden terugsturen, maar we hebben het uiteindelijk maar gelaten. Er is tijdens het eten niet gevraagd of het naar wens was, en of we nog iets wilden drinken (terwijl mijn drinken al ruim een tijdje op was). Ik had misschien iets te hoge verwachtingen, erg jammer, want ik vind het concept en aankleden zo gaaf!
Hi Sabine,
Wat jammer dat de eerste ervaring bij Thrill Grill voor jou niet optimaal was! Graag gaan we bij je in de herkansing! Mogen we contact met je opnemen via iens@thrillgrill.nl
Hannyvreze_ermelo .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Echt super! Nog nooit zo'n verfijnde burger gegeten. Ik had de classic en mijn man de Kranenburger. Normaal gesproken ben ik niet zo'n hamburgerfan maar deze van de heer Kranenborg was geweldig. Krokant broodje, mals sappig vlees (met een barbeque smaakje!) en lokale verse ingrediënten. En de frietjes waren onverwacht heerlijk ook, zelfs beter dan de frietjeswinnaar van het jaar uit Ermelo (waar ik woon dus). Ik zou zeker vaker gaan als ik in Haarlem zou wonen. Dank dank dank voor de culinaire burger ervaring!
Rolan11 .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Zojuist gegeten bij Thriller grill Haarlem. Het was de eerste en laatste keer. Mijn eigen hamburger was nog koud van binnen en de door mijn dochter bestelde hamburger zonder gluten en kaas kwam toch met kaas. Na veel excuses nieuwe burgers gekregen die erg middelmaat waren. Als hamburgers het enige is dat op je menu staat, verwacht je echt wat speciaals. Binnen zat het vol fruitvliegen. Daarom hadden we al van tafel gewisseld. Ze zitten echt overal, ook op de toiletten. Echt supervies. Gratis burger en twee petjes voor de kids gaven blijk van goede wil.
Hi Rolan11,
Wat vervelend om te horen dat uw eerste ervaring bij Thrill Grill niet zo best was... mogen we persoonlijk contact met u opnemen? Zo ja kunt u uw contact gegevens achterlaten via iens@thrillgrill.nl .
Stephan P.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Bij aankomst was het terras vrijwel helemaal vol, maar gelukkig konden we nog een tafel vinden zonder wachten. De bediening kwam snel naar ons toe om drankjes op te nemen en uit te leggen hoe het concept werkt (burger bestellen, zelf garnering kiezen zoals patat frites en salade). We zijn keurig geholpen, eerst een biertje en bij het diner een rode wijn. De bediening onthield dit perfect. Geen karaf kraanwater, wel glazen kraanwater indien gewenst. De burger zelf was medium rare en had van mij iets warmer gemogen. De smaak was perfect! Geen grote keus uit desserts, maar de nagerechten waren goed.
Leuk terras, beetje ruwe uitstraling, tafeltjes of picknicktafels zitten goed.
Beste stProever,
Dank voor het delen van uw ervaring we zien u graag terug!
Elke G.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Zag er top en uitnodigend. Lekker weer dus dat werd het terras. Personeel prima, vriendelijk en klantgericht. Alleen de ober kwam met een afgeladen dienblad met oa twee grote glazen kokend hete muntthee. Bijna ging het mis en dreigde een glas van het blad te vallen. Op het terras was alles zo nauw en klein dat hij het blad nergens kon neerzetten. Wij pakten toen de glazen maar zelf van het dienblad. Als het theeglas was omgevallen had in ieder geval één van ons brandwonden gehad. We hadden drie classic burgers (medium rare) besteld met friet en sla. Het zag er lekker uit. Helaas...twee van de drie burgers waren heel doorbakken en droog en een van deze was aan de buitenkant helemaal verbrand/zwart. Dito de frieten...er zaten verkoolde stukken tussen. Het was erg druk en er was maar 1 kok werd er gezegd. Jammer, gemiste kans. Daardoor moesten wij ook lang op ons eten wachten, net zo als velen om ons heen.
Voor 1 burger en 1 friet hoefden wij niet te betalen. Teleurgesteld zijn we toch.
Moon Fai L.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Nette customer service: Herkansing aangeboden gekregen en op een drukke avond nogmaals onze favoriete burgers besteld aan huis: The Classic en de Peruvian. Ditmaal waren ze echt goed, waar het bij de vorige keer de buns taai waren, waren ze nu nog lauwwarm en met een toasted knapperige korst en van binnen zacht vers. Vlees uitmunted goed.
Blij dat deze extra service ook werkt. In het restaurant blijft natuurlijk het allerlekkerst:), maar dit is een mooi alternatief. Keurige bezorging (Deliveroo).
Volhouden zo:)
Carmen V.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Lekkerste burger die ik tot nu toe heb gegeten in Nederland! Juiste dikte, medium rare, heerlijke burgersaus... YUM! Frietjes waren extreem knapperig, bijna chippies. Moet je van houden, ik vond het heerlijk!

Personeel viel helaas behoorlijk tegen. Wij zijn bediend door twee dames. De eerste dame (bril en een neuspiercing) was onwijs aardig. Heel geïnteresseerd en in voor een grapje. Hierna heeft een behoorlijk jonge dame met krullen ons verder geholpen en die moet nog erg veel leren. Ze stond aan tafel om de borden weg te halen terwijl een van ons drie nog niet klaar was met eten. Ze keek die persoon aan, haalde haar schouders op en haalde de andere twee borden alvast uit. Niet erg netjes! Deze dame stond ook met een behoorlijk verveelde blik de zaak in te staren en reageerde nogal ongeïnteresseerd in alles wat we zeiden. Misschien werkt ze er nog niet zo lang en moet ze het nog leren, dat kan natuurlijk ook!

Decor was leuk, industrieel. Houd ik van! Paste helemaal bij het burgerrestaurantsfeertje. In de zomer kan je er ook heerlijk buiten zitten op het terras, daar komen we zeker voor terug!

Dus: een overheerlijke burger gegeten in een mooi restaurant met personeel wat nog het een en ander moet leren.
Hi Carmen,

Fijn dat je zo lekker bij ons hebt gegeten! Ons personeel draagt graag bij aan een fijne ervaring en we betreuren het dan ook dat dit in uw geval niet is gelukt. Onze collega is inderdaad net nieuw en nog lerende en zeer geschrokken dat ze zo ongeïnteresseerd over kwam naar u. Dat was niet haar bedoeling. We zien u graag terug!

Caspar C.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Burger laten bezorgen. Was prima op tijd, goed verpakt en warm.

Je kan merken dat er aandacht is besteed aan de ingrediënten. Alles wat er op zat was erg mooi. Alleen was het geheel erg flauw. De burger leek wel helemaal niet gekruid en gezouten, wat niet gecompenseerd kon worden door de saus.
Hi Proever1981,

Dank voor het delen van uw feedback, daar leren wij graag van!

Makira M.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
We hebben een uur en 10 minuten (70 min !!) op onze bestelling moeten wachten. We bestelden 2 hamburgers en 1 frietje. Wat een sof. Fast food = slow food hier, maar dan in de negatieve zin. Jammer, we komen hier vaak en graag, maar na deze ervaring ia het beduidend minder.
Hi Makira,
Wat jammer dat u zo'n vervelende ervaring bij ons heeft gehad begin deze maand. We zijn blij dat u toch besloot weer langs te komen en hopen dat het deze week wel weer naar wens was.

Mangkon ..
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Na een slechte eerste ervaring met dit restaurant en het neerzetten van een recensie, uitgenodigt voor een herkansing:

Het eten:
De eerste keer (slechte ervaring) de Meat Challenge gehad. Taai vlees, zompig broodje, kortom niet lekker.
De tweede keer: Ge-wel-dig. Ik had de MESOAMERICAN TACO THRILLER. De burger was medium en sappig. De saus was smaakvol en precies genoeg. Het broodje was lekker warm en krokant.

De service:
Kortom prima.

Decor:
We zaten lekker in het zonnetje, buiten op het terras. Simpele en rustieke meubels. Erg mooi.

Als ze consistent worden in de keuken, dan kom ik hier vaker terug.
Hi Mangkon,

Dankjewel voor het delen van je ervaring, we zien je graag terug!

Sis-K .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Gisteren heb ik omdat ik zeer ontevreden was al in het restaurant ter plekke de volgende recensie geschreven:
"Willen we friet als bijgerecht bestellen, is alle friet op! Hoe kan dit? Dan gaat het toch nergens meer over als je hier wilt eten?"

Aangezien Thrill Grill later nog met een oplossing kwam, wil ik hierbij mijn eerdere recensie aanvullen:

In een burgerrestaurant zoals Thrill Grill is friet een zeer normaal bijgerecht en bij Thrill Grill zijn de burgers niet groot genoeg om zonder bijgerecht een grote trek volledig te stillen. Een burger is daar namelijk echt alleen een broodje met vlees erop en geen volledige maaltijd. Hierbij krijg je geen "garnituur" geserveerd. Dit moet je door middel van een bijgerecht bijbestellen.

In eerste instantie schoot de bediening in de verdediging en leek het erop alsof zij het normaal vonden dat "opeens" de friet op was. Hierop hebben wij duidelijk laten weten dat wij teleurgesteld waren dat dit ons niet van tevoren is gemeld voordat wij een tafel kregen toegewezen (wij hebben namelijk even moeten wachten voordat er een tafel vrij kwam). Ook waren wij boos dat dit in eerste instantie als "normaal" beschouwd werd door de bediening en niet vooraf is gecommuniceerd.
Uiteindelijk heeft Thrill Grill het prima opgelost door de burgers die wij besteld hadden van de rekening te halen. Wij hoefden alleen de drankjes te betalen.

Ondanks dat het alsnog vervelend was dat wij geen bijgerecht konden bestellen was dit een prima oplossing van Thrill Grill.

Tips voor Thrill Grill:
1) Zorg dat je de volgende keer voldoende aardappelen/friet in voorraad hebt op drukke dagen.
2) Als een belangrijk onderdeel van de maaltijd (iets dat door bijna alle tafels wordt besteld) op is of op dreigt te raken COMMUNICEER dit dan met de gasten VOORDAT zij aan tafel gaan. Dan hadden wij in dit geval voor een ander restaurant gekozen en een andere keer naar Thrill Grill gegaan.