Thirty5ive Wine & Food bar

Javaplein 35 1095 CJ Amsterdam Nederland Kaart
31-208469121

Over het restaurant Thirty5ive Wine & Food bar

De aarde als speelbal

Een absolute aanrader in Amsterdam Oost! De kleine gerechten zijn om de uitstekend geselecteerde wijnen heen gecreëerd. Zulke mooie plaatjes opeten is bijna zonde. Wat er op het menu staat is afhankelijk van wat het seizoen te bieden heeft, maar altijd duurzaam en organisch. Van 'Smokey' tot 'Earthy' tot 'Sweet' beleef je hier de hele smaaksensatie.

Meer informatie over restaurant Thirty5ive Wine & Food bar

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 18:00 - 01:00

Jouw recensie over het restaurant Thirty5ive Wine & Food bar

Barbara V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Lekkere gerechten, prima wijn, leuke bediening
Anita G.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Hoofdgerecht waren erg klein, wijn duur
Lucia D.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Vriendelijk en gezellig lawaai.
We hadden 35 op het Javaplein nog niet uitgeprobeerd, maar nu kwam het ervan. Bij binnenkomst werden we heel vriendelijk ontvangen. Het was nog redelijk rustig, dus er was nog keus. Het tafeltje was klein en je moet dus wel met je benen tegen elkaar willen zitten. Overigens geen probleem voor de vier meiden die later aan het 2-persoonstafeltje naast ons van wijntjes kwamen genieten. Supergoed dat je er de wijnen mag proeven voor je beslist. Dat leidt dan wel tot kritisch zijn en niet alleen door ons werden een aantal wijnen toch niet lekker genoeg bevonden. Het voorafje van vlees en kaas was een lekkere starter. Vervolgens kozen we voor een cataplana en poulet noir. De kip was erg lekker, maar er miste iets van aardappeltjes of zoiets. Ook de cataplana smaakte goed. Met name de saus was erg lekker. Maar een cataplana was het niet. Het beroemde portugese pannetje was vervangen door een klein diep bordje. Er zaten vijf (!) mosselen, een gamba en een babyscholletje of zoiets (7 cm) in de saus. Geen vongole, geen zwaardvis, geen inktvis. Tja en ondermaatse vis dat kan natuurlijk niet. De hoeveelheden waren zeer mager en volgens ons duidelijk afgestemd op het nemen van een toetje waar we geen zin in hadden. Blijft staan dat de sfeer vrolijk rumoerig en de bediening supervriendelijk was.
Justine S.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Wat een sfeervol restaurant en wat een ongelooflijke keuken en bedieningsbrigade. Wij zijn het niet helemaal eens met de onderstaande recencies vwb het verhaal aan - en de aandacht voor de gasten. De bediening was (vanavond) bescheiden en jong, maar dat was niet vervelend. Wij maakten het hen niet altijd even gemakkelijk (wensen met betrekking tot de 'stevigheid' van een rode wijn, waar handig op werd ingespeeld).

Fantastische verse ingredienten. Een borrelplank (mix van div kleine bites) waar menig trendy fingerfood bar een puntje aan kan zuigen. Een heerlijke gado gado 2.0 (allerminst volgens traditionele makelij, maar mooie structuren en goed op smaak; misschien iets te zout). Vervolgens een smaakvolle filet mignon met een mooie kruidenkorst (kruiden waren sumbliem, textuur in de catogerie 'klein knauwtje harder') en een huisgepekelde tonijn. De eigenaar/ man in charge is een flamboyant figuur die je een allerhartelijkst onthaal geeft. Jammer dat hij vervolgens snel van het toneel verdween. Al met al zijn wij maar wat content met deze parel op kruipafstand.
Alexander H.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Fantastisch lekker gegeten met zeer goede service en prettige sfeer!
Liesbeth G.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
vandaag voor de derde keer bij 35 gegeten en wederom een prima ervaring. Eten is erg lekker, wijn bijzonder en bediening is top! Je wordt echt in de watten gelegd,
Tessel J.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
We hadden het 3-gangen verrassingsmenu met wijnarrangement. Het eten en de wijn waren goed maar we vonden het erg jammer dat er zo weinig toelichting werd gegeven bij de wijn die we kregen. Iets meer informatie dan de druifsoort en de plaats van herkomst hadden we wel verwacht bij een wine & food bar. Het eerste glas werd zelfs al gevuld op onze tafel gezet met enkel de mededeling dat dit een Chardonnay was (wat ook niet helemaal waar bleek te zijn). We kregen onze wijn daarnaast ruim een half uur voor het gerecht waardoor we het glas soms al bijna leeg hadden wanneer we konden gaan eten. Bij het dessert duurde het zo lang dat de bubbels al uit de wijn verdwenen waren. Hier hebben we iets van gezegd maar daar werd uiteindelijk niets mee gedaan.

Voor een restaurant dat gespecialiseerd is in wijn hadden we een stuk meer kennis en uitleg verwacht van de bediening. Zeker voor de prijzen die je betaalt. Jammer!
Lonneke B.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Heerlijk gegeten in een ontspannende sfeer. Super vriendelijke bediening. Het eten was lekker en de wijn was goed!
Vivian O.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Het eten was erg lekker. Helaas ruim een uur moeten wachten op het hoofdgerecht. Veel geïrriteerde andere gasten die eveneens lang moesten wachten op hun eten. Om deze reden zullen we niet snel terug komen.
Nels G.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Dank voor de gezellige culinaire avond. Je zit er gezellig en wordt enorm verwend . Smaken goed op elkaar afgestemd. En ook de gebruikte verse kruiden en kruidige bloemen waren heerlijk. We komen terug! Tot gauw.
Mieke H.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Ik ben nu meerdere keren bij Thirty5ive geweest. Ik weet elke keer nog precies. Het is gewoon anders dan in andere restaurantjes. Elke keer nieuwe gerechten en ik word elke keer weer aangenaam verrast. De bijpassende wijnen vind ik ook altijd weer leuk en heerlijk om te proeven. Ik kom er gewoon heel graag! Lieve mensen, gezellige inrichting, heerlijk eten en fantastische wijnen.
Mieke H.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Manoe D.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Voor de mensen die nog altijd in de overtuiging zijn dat Wilde Zwijnen de enige reden is om af te dalen naar het diepe Oosten, ik heb nieuws voor jullie: Thirty5ive is zowaar een tweede en betere reden om de tocht te maken. De kaart is gevuld met kleine gerechten die geregeld worden veranderd. De chef is creatief en nauwkeurig. En als we het dan over de prijzen van het eten hebben: voor de kwaliteit is het echt een enorm goede deal. De zaak is tot in het detail sfeervol ingericht - diezelfde sfeer komt 't meest tot z'n recht wanneer de eigenaar er rondloopt. Zijn gulle lach en hij zorgen ervoor dat je je meteen thuis voelt. Een deel van de wijnen zijn voor Nederlandse standaard ietwat aan de prijs, maar met een gevarieerde kaart vol verrassende wijnen en vin naturel, is dat al snel vergeven. Thirty5ive is een absolute aanrader voor een sfeervolle, complete avond uit.
luuc V.
In één woord top!

Ben hier met mijn vriendin gaan eten en het was een geweldige ervaring. De wijnen waren top en de gerechten waren net zo lekker als ze eruit zagen. De uitstraling van het restaurant in combinatie met de gastvrijheid van het personeel zorgen ervoor dat we hier zeker terug gaan keren. Echt een aanrader!
luuc V.
In één woord top!

Heb hier met mijn vriendin gegeten. De wijn, het eten, de uitstraling van de zaak en het personeel zijn geweldig. De gastheer zorgt ervoor dat je niets tekort komt. Een heerlijke ervaring die zeker voor herhaling vatbaar is.
Eric G.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Gerechten waren écht van uitstekende kwaliteit waar de kok duidelijk zijn best op heeft gedaan om een gebalanceerd en smaaksensatie vol gerecht te reserveren. De bediening was tijdens ons bezoek niet aangesloten. Kon geen enkele kennis van de wijnen ontdekken, bediende leek rechtstreeks van straat geplukt. Te onzeker ook. Stond niet in verhouding met de kwaliteit van het voedsel.
Christine R.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Ik ben al eerder bij Thirty5ive geweest. Het concept was toen iets anders, wijnen met kleine gerechten. Persoonlijk spreek het oude concept mij meer aan. Service is goed, echter zie ik liever personeel in trendy kleding dan een shirt en joggingbroek.
Verder werd wel goed geluisterd naar onze wensen mbt de wijnkeuze.
Het driegangen verrassingsmenu was lekker, maar niet spectaculair. De tweede gang bestaande uit ossehaas met Miso saus en Japanse invloeden smaakte mij het best.
Tim H.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
Na een zeer slechte ervaring vorige week in het Badhuis, nu eens bij de buren geweest: wat fijn! Gastvrije ontvangst, heerlijk eten, mooie wijnen geproefd en gedronken. Zeker voor herhaling vatbaar.
David S.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Goede sfeer, heerlijke gerechten en alle wijnen mag je eerst even proeven. Niet echt opgelet wat de wijn per glas kost maar het was het geld waard. Aan de bar gegeten met uitzicht op de keuken, prima plek om te zitten.
merik G.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Het eten was verrukkelijk echter als je jezelf als een food en wijnbar profileert, mogen de wijnen beter en verwacht je meer kennis over de wijn bij het personeel. De prijzen per glas (veel glazen van € 7,50- € 9,00) zijn hoog voor wat er geboden wordt.
Het eten was heerlijk en de inrichting erg leuk.