Thirty5ive Wine & Food bar

Javaplein 35 1095 CJ Amsterdam Nederland Kaart
31-208469121

Over restaurant Thirty5ive Wine & Food bar

De aarde als speelbal

Een absolute aanrader in Amsterdam Oost! De kleine gerechten zijn om de uitstekend geselecteerde wijnen heen gecreëerd. Zulke mooie plaatjes opeten is bijna zonde. Wat er op het menu staat is afhankelijk van wat het seizoen te bieden heeft, maar altijd duurzaam en organisch. Van 'Smokey' tot 'Earthy' tot 'Sweet' beleef je hier de hele smaaksensatie.

Meer informatie over restaurant Thirty5ive Wine & Food bar

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 18:00 - 01:00

Mirije N.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Op een vrijdagavond hier afgesproken met 2 vriendinnen om eens lekker van wijnen te genieten. We bestelden 2 verschillende uit 3 verschillende wijnen die per glas gingen, in een wijnbar?????? De ober legde ons later (!) pas uit dat alle wijnen per glas gingen maar om dit niet zo te promoten (nogmaals: voor een wijnbar???) hielden ze op de kaart per fles... Als je dan bij bestellen de juiste info krijgt ok, maar helaas nee. Inrichting waren wij erg van gecharmeerd, meisje in bediening was erg vriendelijk, maar we hadden het idee dat de bediening absoluut niet wilde vertellen wat ze ons serveerden. Nu wij de glazen wijn, a 6,60€ per glas voor ons hadden proefden wij deze: zo vlak hebben wij een wijntje nooit eerder gehad. Na 3 slokjes, want dat was misschien de tandpasta, hebben wij de wijn teruggestuurd en van de kaart andere besteld en dat leek er meer op. Het eten kwam na elkaar, duurde verschrikkelijk lang, maar was best smakelijk. Wij hadden carpaccio, raviolo, coquilles. Kaasplankje werd niet uitgelegd, bediening was ver onder de maat. Nu was de eigenaar er toevallig die ik toevallig aansprak op het mooie design van de WC en na even gepraat te hebben bood hij ons een klein smakelijk glaasje aan van het huis, dat was best aardig. Al met al incapabele bediening met prima eten en wijnen voor teveel geld in een prachtig uitziend restaurant, wij komen echter niet meer terug....
Anton D.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Vorige week vrijdag hier gegeten en gedronken. Eten was goed, wijn ook. Ik had zelf een heerlijke pinot noir en mijn vrouw dronk een prima sauvignon blanc. De glazen werden echter nogal matig ingeschonken, leek of ze wel 8/9 glazen uit een fles wilden halen, en als je dan bij het afrekenen ook nog eens 11,50 euro per glas pinot noir moet betalen, krijg je er toch een ongemakkelijk gevoel bij....
Ton V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Laat ik beginnen te zeggen dat ik heerlijk gegeten heb. de gerechten waren apart en goed van smaak. Wij hadden het 4 gangen verrassingsmenu gekozen. Jammer daarbij is dat de vrouw die ons eten bracht er geen informatie over had en dat is wel jammer als je een verrassingsmenu hebt. Heb bij het eerste gerecht nog wel gevraagd wat er in zat. Het zou nagevraagd worden in de keuken maar dat antwoord is nooit gekomen. Aanrader om te zorgen dat het bedienend personeel ook weet wat er op tafel komt. De wijnen waren prima maar zijn dan ook wel behoorlijk aan de prijs. Hierdoor is de rekening op het einde toch hoger dan je had verwacht. Maar zoals ik al eerder aangaf, het eten is prima, de kok weet waar hij mee bezig is en de informatie over de wijnen (in tegenstelling tot die van het eten) is goed. Komen hier zeker nog terug.
Lasse R.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Hoewel we vroeg waren, was dat geen enkel probleem en werden we meteen naar onze tafel begeleid. De kaart maakt geen onderscheid tussen voor- en hoofdgerechten. Na wat uitleg van de bediening bleek dat de porties zodanig groot zijn dat je bij twee gerechten een goede maaltijd hebt. Dat bleek ook waar. Als voorgerecht carpaccio van Ribeye en Coquilles genomen. Beide gerechten erg smakelijk en goede porties. Hoofdgerechten waren Risotto met allerlei paddenstoelen en Ribeye met foie gras. Ook nu weer heerlijke gerechten. Vooral de risotto was goed op smaak. Dan toch ook maar een dessert genomen. Zacht smeltend chocolade cake met popcorn(!) ijs en een wat ze noemden een gedemonteerde donut. Dit laatste leidde tot heerlijk ijs met donut smaak met een chocolade laagje. Bij elk gerecht werd een mooi bijpassende wijn geserveerd.
Kortom, heerlijk gegeten, goede vriendelijke bediening en voor een goede prijs
Ron F.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Voor 2e maal hier gegeten. Zeer aangenaam en wat kleiner tentje in Oost. De kaart bestaat uit diverse kleinere gerechten, gekozen uit de coquilles, bavette (als dagschotel) en de canard. Per gerecht wordt er door de sommelier van dienst een bijpassende wijn verzocht. Toptent en een aanwinst voor oost met een kaart/ service die zich zeker kan meten met het nabijgelegen Wilde Zwijnen.
Cecile M.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Heerlijk 4-gangen diner gegeten met, bij elke gang, een zeer fijne wijn! Kom zeker terug. En zeer aan te bevelen!
Michelle B.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Heerlijk eten en goede wijnen. Leuke plek om buiten te zitten. Vriendelijke bediening die veel vertelden over de gerechten/ingredienten.
Renna .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Wat een heerlijk culinaire verrassing was onze avond bij Thirty5ive! Niet alleen zagen de gerechten er tot in de kleinste details prachtig uit, de smaak was echt ongekend. De gerechten op de kaart zijn verrassend, maar lichten slechts een tipje van de sluier op.
Eenmaal geserveerd is de combinatie van ingrediënten (en het effect ervan op je smaakpapillen) bijna niet te omschrijven, zo lekker. Het eten wordt met liefde bereidt, dat zie je en dat proef je. Dit is Genieten met een hoofdletter G! En dan heb ik het nog niet eens over de heerlijke wijn, de enorm vriendelijke bediening, de stijlvolle inrichting en de goede sfeer. Waar wij vanavond dachten even een hapje te gaan eten in onze eigen buurt, hebben wij onverwacht een heerlijke avond uit gehad!
Wilma F.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Klein maar heerlijke gerechten op de kaart. Wij kozen voor Rib Eye met ganzenlever, super smakelijk. Tevens de kalfswang, deze was erg mals, precies zoals we hadden gehoopt. Eindelijk eens heerlijk gegeten met een NuDeal bon. Hier komen wij zeker terug.
Guild V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
O wat heb ik genoten van de heerlijke wijnen die ze hier serveren! Ik ben geen wijnkenner maar dat hoef je hier ook niet te zijn alles word fantastisch uitgelegd! De kleine gerechten zijn bijzonder smaakvol en door de lage prijs kan je verschillende gerechtjes proberen. Kortom een echte aanrader!

tot de volgende keer Thirty5ive!
Jacyntha S.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Ik had hoge verwachtingen door de goede recensies, maar deze zijn helaas niet waargemaakt. De sashimi van tonijn bleek een hoopje sla met 3 mini stukjes ijskoude tonijn erop en wat stukjes pulpo. De tonijn was ook geen sashimi want de buitenkant was gegaard. De poussin was neutraal gebakken en er kwamen wat aardappeltjes bij. Lekker maar niks bijzonders. Rib-eye was goed gebakken maar de ganzenlever erop was slap en slijmerig. Ook hier weer wat aardappeltjes en een stukje wortel. Jammer ook dat de bediening meer bezig leek te zijn met verkopen dan bedienen. Er was geen wijnkaart en de wijnsuggesties werden bijna opgedrongen (werd overigens wel leuk en vol enthousiasme over verteld). Deze bleken echter uiteindelijk zo'n 8 euro per glas te zijn. Jammer, maar dit is geen fine-dining niveau.
Grytsje66 .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Het is er relaxed met een warme en openhartige eigenaar en dito medewerkers. Eten is heerlijk, in het bijzonder de lichte, huisgerookte zalm, ook de lamscarpaccio is erg lekker. Heerlijke wijnen, vooral de rode Première, licht gekoeld geserveerd is een topper.
Een aanrader voor een ieder die houdt van een goed glas wijn, lekker eten en beetje jazzy-muziek
Senna_hansen .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Leuk plekje op het javaplein, live muziek maakte het intiem en speciaal.

In het begin kregen we goede service, de srvice die je niet altijd meer gewent bent in Amsterdam... Echter werd het drukker en drukker en bleven ze mensen een tafeltje geven terwijl ze maar met 3 man stonden. Hierdoor kregen we na het 2e gerecht geen kans meer iemand aan te spreken om nog eten en drinken te bestellen. Na ca 20 min wachten hebben we besloten af te rekenen en zijn we ergens anders nog gaan zitten voor dessert en koffie. Heel jammer want het begon zo goed!

Heather K.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Super sommelier wij hebben echt genoten van bijzondere wijnen en aandachtvol kleine gerechten! Dessert was verrukelijk voor herhaling vatbaar
Eetgraaginamsterdam .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Fijne wijnbar met een hele charmante sommelier (inclusief frans accent)! Heerlijke dessertwijn uit Californië.
Eten was lekker, maar wat licht- er missen koolydraten! De buikspek was heel goed op smaak en mals. Chocolade toetje heerlijk zacht en romig. Na twee gerechten en een dessert at ik thuis wel nog een boterham.
Inge J.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Wij gaan vaak en graag uit eten. En hoewel Thirty5 bij ons in de buurt zit, kwam het er toch niet van om hier te gaan eten. Nu Deal bracht ons op het idee. We zijn op deze manier wel vaker aan een "lievelings" restaurantje gekomen. Het eten is absoluut lekker en goed. Alleen erg weinig, zoals al eerder in recensies genoemd. Zet gewoon standaard een broodje mand en een karaf water op tafel als je de menukaart brengt ( Geeft gelijk een "welkom" gevoel en het is minder storend dat je lang moet wachten)). Of het nou was omdat wij een Nu Deal hadden of dat we aan het middelste tafeltje zaten..we moesten bijna smeken om aandacht. ( en uiteindelijk een ander gerecht gekregen dan besteld..maar toch lekker) Er wordt goed wijnadvies gegeven en de wijnen die we hebben gedronken waren goed, al vind ik het storend dat je totaal niet weet wat een glas of fles wijn kost. De rekening kan dus flink oplopen. Maar als dat geen probleem voor je is kan je er goed eten (gewoon 3 of 4 gerechten bestellen pp) en heerlijke wijn drinken in een smaakvol uitziend restaurant met een wat chaotische, vriendelijke bediening. We hebben absoluut een leuke avond gehad (leuke buren) maar dit wordt helaas niet ons nieuwe lievelings restaurant.. Als wij willen eten in een hogere prijsklasse dan verwachten we ook een attentere service...
Derk T.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Heerlijke gerechtjes met erg goed bijpassende wijnen! Vriendelijke bediening die je ruim de tijd geeft om te genieten!!!
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Echt heel lekker gegeten. De porties zijn wat klein, dus kies een voorgerecht (evt delen) + hoofdgerecht. Het zou fijn zijn als er wat brood bij de hoofdgerechten geserveerd werd om de lekkere sauzen op te dippen, maar verder niets aan te merken!
Juully R.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Ooh wat hebben we genoten van het heerlijke eten maar boven al de combinatie met de wijnen. Echt heerlijk! Als je wijn liefhebber bent, laat je verrassen door deze prachtige combinaties vna eten en wijn. De franse sommelier laat je echt versteld staan van de combinaties en het eten is soms echt michelin ster waardig. Top! Een aanrader!
Pieter K.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Lekker gegeten, porties OK maar kunnen wat meer koolhydraten gebruiken. Bediening super! Wijnen perfect met goede uitleg.