Thirty5ive Wine & Food bar

Javaplein 35 1095 CJ Amsterdam Nederland Kaart
31-208469121

Over het restaurant Thirty5ive Wine & Food bar

De aarde als speelbal

Een absolute aanrader in Amsterdam Oost! De kleine gerechten zijn om de uitstekend geselecteerde wijnen heen gecreëerd. Zulke mooie plaatjes opeten is bijna zonde. Wat er op het menu staat is afhankelijk van wat het seizoen te bieden heeft, maar altijd duurzaam en organisch. Van 'Smokey' tot 'Earthy' tot 'Sweet' beleef je hier de hele smaaksensatie.

Meer informatie over restaurant Thirty5ive Wine & Food bar

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 18:00 - 01:00

Tara W.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Er hangt een heerlijk ongedwongen sfeer waarbij je heerlijke wijnen kunt drinken en lekker hapjes kunt eten. Leuk om met vriendinnen heen te gaan. Kom zeker nog een keer terug! De bediening is Super! :)
Barbara S.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Super gezellig en sfeervol plekje waar je erg lekker eet en drinkt voor een prima prijs.
Eduard J.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Leuke lokatie met vooral een verrassende wijnkaart met biologische en uitstekende Marokaanse wijnen. Vriendelijke, zij het misschien wat chaotische bediening, vrij rumoerig wat een gesprek bemoeilijkt.
Roos S.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Heerlijk 4 gangen chefs menu gegeten. Prijs kwaliteit is top! Wijnen waren heerlijk, mochten steeds eerst proeven. Wel iets aan de prijzige kant, waardoor de totaal rekening toch nog even schrikken kan zijn. Maar misschien moest wij beter opletten wat de wijnen kostten die we dronken ;)
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Goede sfeer, klein en informeel. De uitleg bij ieder gerecht werd zeer gewaardeerd door onze tafel. Genoten van het surprise menu, met smakelijk alternatief voor onze vegetarische collega, al was het dessert iets te zoet. Goede wijnlijst. Komen zeker nog een keer terug!
Nels G.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Wat een lekker eten! En een fijne bediening. Natuur wijn is een concept wat voor mij nog wat moet wennen. Qua eten zou je in Frankrijk zeggen: een bib gourmand waardig. In 1 woord heerlijk!
Mirije N.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Op een vrijdagavond hier afgesproken met 2 vriendinnen om eens lekker van wijnen te genieten. We bestelden 2 verschillende uit 3 verschillende wijnen die per glas gingen, in een wijnbar?????? De ober legde ons later (!) pas uit dat alle wijnen per glas gingen maar om dit niet zo te promoten (nogmaals: voor een wijnbar???) hielden ze op de kaart per fles... Als je dan bij bestellen de juiste info krijgt ok, maar helaas nee. Inrichting waren wij erg van gecharmeerd, meisje in bediening was erg vriendelijk, maar we hadden het idee dat de bediening absoluut niet wilde vertellen wat ze ons serveerden. Nu wij de glazen wijn, a 6,60€ per glas voor ons hadden proefden wij deze: zo vlak hebben wij een wijntje nooit eerder gehad. Na 3 slokjes, want dat was misschien de tandpasta, hebben wij de wijn teruggestuurd en van de kaart andere besteld en dat leek er meer op. Het eten kwam na elkaar, duurde verschrikkelijk lang, maar was best smakelijk. Wij hadden carpaccio, raviolo, coquilles. Kaasplankje werd niet uitgelegd, bediening was ver onder de maat. Nu was de eigenaar er toevallig die ik toevallig aansprak op het mooie design van de WC en na even gepraat te hebben bood hij ons een klein smakelijk glaasje aan van het huis, dat was best aardig. Al met al incapabele bediening met prima eten en wijnen voor teveel geld in een prachtig uitziend restaurant, wij komen echter niet meer terug....
Anton D.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Vorige week vrijdag hier gegeten en gedronken. Eten was goed, wijn ook. Ik had zelf een heerlijke pinot noir en mijn vrouw dronk een prima sauvignon blanc. De glazen werden echter nogal matig ingeschonken, leek of ze wel 8/9 glazen uit een fles wilden halen, en als je dan bij het afrekenen ook nog eens 11,50 euro per glas pinot noir moet betalen, krijg je er toch een ongemakkelijk gevoel bij....
Ton V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Laat ik beginnen te zeggen dat ik heerlijk gegeten heb. de gerechten waren apart en goed van smaak. Wij hadden het 4 gangen verrassingsmenu gekozen. Jammer daarbij is dat de vrouw die ons eten bracht er geen informatie over had en dat is wel jammer als je een verrassingsmenu hebt. Heb bij het eerste gerecht nog wel gevraagd wat er in zat. Het zou nagevraagd worden in de keuken maar dat antwoord is nooit gekomen. Aanrader om te zorgen dat het bedienend personeel ook weet wat er op tafel komt. De wijnen waren prima maar zijn dan ook wel behoorlijk aan de prijs. Hierdoor is de rekening op het einde toch hoger dan je had verwacht. Maar zoals ik al eerder aangaf, het eten is prima, de kok weet waar hij mee bezig is en de informatie over de wijnen (in tegenstelling tot die van het eten) is goed. Komen hier zeker nog terug.
Lasse R.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Hoewel we vroeg waren, was dat geen enkel probleem en werden we meteen naar onze tafel begeleid. De kaart maakt geen onderscheid tussen voor- en hoofdgerechten. Na wat uitleg van de bediening bleek dat de porties zodanig groot zijn dat je bij twee gerechten een goede maaltijd hebt. Dat bleek ook waar. Als voorgerecht carpaccio van Ribeye en Coquilles genomen. Beide gerechten erg smakelijk en goede porties. Hoofdgerechten waren Risotto met allerlei paddenstoelen en Ribeye met foie gras. Ook nu weer heerlijke gerechten. Vooral de risotto was goed op smaak. Dan toch ook maar een dessert genomen. Zacht smeltend chocolade cake met popcorn(!) ijs en een wat ze noemden een gedemonteerde donut. Dit laatste leidde tot heerlijk ijs met donut smaak met een chocolade laagje. Bij elk gerecht werd een mooi bijpassende wijn geserveerd.
Kortom, heerlijk gegeten, goede vriendelijke bediening en voor een goede prijs
Ron F.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Voor 2e maal hier gegeten. Zeer aangenaam en wat kleiner tentje in Oost. De kaart bestaat uit diverse kleinere gerechten, gekozen uit de coquilles, bavette (als dagschotel) en de canard. Per gerecht wordt er door de sommelier van dienst een bijpassende wijn verzocht. Toptent en een aanwinst voor oost met een kaart/ service die zich zeker kan meten met het nabijgelegen Wilde Zwijnen.
Cecile M.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Heerlijk 4-gangen diner gegeten met, bij elke gang, een zeer fijne wijn! Kom zeker terug. En zeer aan te bevelen!
Michelle B.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Heerlijk eten en goede wijnen. Leuke plek om buiten te zitten. Vriendelijke bediening die veel vertelden over de gerechten/ingredienten.
Renna .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Wat een heerlijk culinaire verrassing was onze avond bij Thirty5ive! Niet alleen zagen de gerechten er tot in de kleinste details prachtig uit, de smaak was echt ongekend. De gerechten op de kaart zijn verrassend, maar lichten slechts een tipje van de sluier op.
Eenmaal geserveerd is de combinatie van ingrediënten (en het effect ervan op je smaakpapillen) bijna niet te omschrijven, zo lekker. Het eten wordt met liefde bereidt, dat zie je en dat proef je. Dit is Genieten met een hoofdletter G! En dan heb ik het nog niet eens over de heerlijke wijn, de enorm vriendelijke bediening, de stijlvolle inrichting en de goede sfeer. Waar wij vanavond dachten even een hapje te gaan eten in onze eigen buurt, hebben wij onverwacht een heerlijke avond uit gehad!
Mariska K.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Leuke zaak, mooi interieur, heerlijk eten, maar wij misten een wijnkaart. Tikten tegen de 9 EUR per glas af en dat was op z'n zachtst gezegd een verrassing bij het afrekenen.
De eenden-paté is mijn favoriet !
Communicatie tussen bediening kan vele malen beter, scheelt onnodig lang wachten.
Al met al, eten is heerlijk, maar zou hier niet zo snel terugkomen.
Wilma F.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Klein maar heerlijke gerechten op de kaart. Wij kozen voor Rib Eye met ganzenlever, super smakelijk. Tevens de kalfswang, deze was erg mals, precies zoals we hadden gehoopt. Eindelijk eens heerlijk gegeten met een NuDeal bon. Hier komen wij zeker terug.
Guild V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
O wat heb ik genoten van de heerlijke wijnen die ze hier serveren! Ik ben geen wijnkenner maar dat hoef je hier ook niet te zijn alles word fantastisch uitgelegd! De kleine gerechten zijn bijzonder smaakvol en door de lage prijs kan je verschillende gerechtjes proberen. Kortom een echte aanrader!

tot de volgende keer Thirty5ive!
Jacyntha S.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Ik had hoge verwachtingen door de goede recensies, maar deze zijn helaas niet waargemaakt. De sashimi van tonijn bleek een hoopje sla met 3 mini stukjes ijskoude tonijn erop en wat stukjes pulpo. De tonijn was ook geen sashimi want de buitenkant was gegaard. De poussin was neutraal gebakken en er kwamen wat aardappeltjes bij. Lekker maar niks bijzonders. Rib-eye was goed gebakken maar de ganzenlever erop was slap en slijmerig. Ook hier weer wat aardappeltjes en een stukje wortel. Jammer ook dat de bediening meer bezig leek te zijn met verkopen dan bedienen. Er was geen wijnkaart en de wijnsuggesties werden bijna opgedrongen (werd overigens wel leuk en vol enthousiasme over verteld). Deze bleken echter uiteindelijk zo'n 8 euro per glas te zijn. Jammer, maar dit is geen fine-dining niveau.
Grytsje66 .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Het is er relaxed met een warme en openhartige eigenaar en dito medewerkers. Eten is heerlijk, in het bijzonder de lichte, huisgerookte zalm, ook de lamscarpaccio is erg lekker. Heerlijke wijnen, vooral de rode Première, licht gekoeld geserveerd is een topper.
Een aanrader voor een ieder die houdt van een goed glas wijn, lekker eten en beetje jazzy-muziek
senna_hansen .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Leuk plekje op het javaplein, live muziek maakte het intiem en speciaal.

In het begin kregen we goede service, de srvice die je niet altijd meer gewent bent in Amsterdam... Echter werd het drukker en drukker en bleven ze mensen een tafeltje geven terwijl ze maar met 3 man stonden. Hierdoor kregen we na het 2e gerecht geen kans meer iemand aan te spreken om nog eten en drinken te bestellen. Na ca 20 min wachten hebben we besloten af te rekenen en zijn we ergens anders nog gaan zitten voor dessert en koffie. Heel jammer want het begon zo goed!