Speciale deals

-20% op de Rekening

Exclusief menu's

Over het restaurant Thijs by Dikker & Thijs

Traditioneel Frans eten

Thijs by Dikker & Thijs een plek waar het stedelijke heden samenkomt met het rijke verleden in een 18e eeuws pakhuis. De traditionele Franse keuken in een modern jasje met lokale ingrediënten; het interieurontwerp geeft Thijs een stedelijk en tijdloos design. Het team bouwt zo eigenhandig, gebaseerd op hun historische ervaring, het nieuwe Thijs.

Het restaurant, dat een paar treden onder straatniveau gelegen is, heeft een open karakter met een bepaalde ongedwongenheid. Een sfeer waarin de entrepreneur een deal sluit tijdens een lunch, waarin vaste gasten vertrouwde smaken in vernieuwde jasjes proeven en waarin jonge stedelingen borrelen. Dezelfde toegankelijke stijl keert terug op de bovengelegen etage, de prinsen zaal en de aan de gracht gelegen private dining en vergaderzaal.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Thijs by Dikker & Thijs

Tram 1,2,5

Maandag t/m Donderdag vanaf
Zondag t/m Maandag

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Thijs by Dikker & Thijs

Joyce V.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
Heerlijk gegeten! Fijne bediening en goeie porties. We Wilde het hoofdgerecht delen, hier werd Niet moeilijk over gedaan en we leeg En het op 2 Borden
Leon Q.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2018
Heerlijk gegeten! Goede kwaliteit, vriendelijke service en een mooie locatie en dat voor een nette prijs! (20% korting via iens ????)
lot J.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2017
Prijs kwaliteit niet echt voldoende. Voor dat geld verwacht ik of een normale hoeveelheid eten, of iets van echt hoge kwaliteit. Niet echt tevreden dus met dit aanbod.
Daphne L.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2017
Gezellige Sfeer met vriendelijke bediening. Voor Jong en Oud, prima Kaart , goede prijs kwaliteit verhouding.
freetimeradio W.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Keurig restaurant vlakbij de Leidsestraat.
Nette ontvangst, heerlijk eten, leuke avond gehad.
Thijs B.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
De kwaliteit van het eten was niet ok. Mijn vrouw had de risottokoekjes. Drie stuks voor 16 euro. Een nasischijf van de FEBO is beter van kwaliteit. Mijn hamburger was redelijk.
De service was schreeuwerig. Wij gingen zitten in een vrijwel leeg restaurant en kregen als laatste ons hoofdgerecht.
Jairo O.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
We hadden een heerlijk avondje bij Thijs, lekker eten en vooral de sfeer en locatie zijn leuk. Er werd heel goed rekening gehouden met de tijd, omdat we nog naar een theater voorstelling gingen.
Robert S.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Voorgerecht knolselderij soep was heerlijk, maar de entre- cote (rare) was helaas teleurstellend taai. Het dessert cheese cake was ok.
Jaap R.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2017
Kleine kaart maar met uitstekende gerechten. Iedereen tevreden
Nicole V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Lekker gegeten en erg aardige bediening maar niet erg ervaren. Wildkaart moesten we naar vragen, werd niet gebracht. Maar nogmaals, de bediening was uitermate hartelijk en ze deden erg hun best. Dat waardeer ik. Daarom zou ik hier terug gaan. En natuurlijk ook voor het eten!
Yara P.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Deze vrijdagavond hebben wij een zeer gezellige avond gehad met 6 vriendinnen. We zijn echt leuk geholpen. En het eten was verbazingwekkend lekker. Een echte aanrader!
Jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2017
Erg lekker gegeten, bijzonder prettig en attent bedienend personeel
Egbert K.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Heerlijk gegeten, uitstekende bediening.
Hans B.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
Erg klein voorgerecht met n redelijke smaak, wellicht iets te koud. Hoofdgerecht was ook redelijk, sprong er niet uit. Jammer, is het eigenlijk net niet. Ook de 20% korting was niet van de rekening af gehaald......
louisgroen G.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2017
Leuke zaak, heerlijk eten en een prettige bediening bij een bescheiden prijs: kortom, hier komen we zeker terug.
louisgroen G.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Heerlijk gegeten. Vriendelijke en vlotte bediening.
Viev V.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Vriendelijke bediening, lekkere huiswijn en goed eten. Niets op aan te merken!
Dustin D.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
De Viognier is heerlijk en erg schappelijk geprijsd: voor 4.5 euro in het centrum van Amsterdam een mooi glas wijn is een koopje. Inrichting is behoorlijk strak maar toch met warme elementen, hoeft je smaak niet te zijn maar ik vond het wel aardig. Wij zaten buiten op het "terras": 2 houten tafeltjes en wat stoelen, maar wel aan de Amsterdamse grachten, dus geweldig uitzicht. Bediening was vriendelijk, maar oogde wat jong en onervaren.

We hadden wat oesters besteld: op de kart staan er 3 voor 9 euro, en extra oesters kun je voor 2.50 per stuk bijbestellen. Best redelijk geprijsd. Helaas ging alles mis wat er mis kan gaan met deze oesters, behalve dat ze niet bedorven waren. Ze werden geserveerd op wat verlepte blaadjes rucola, waarvan de logica me geheel ontgaat. Erbij een "vinaigrette": wat slappe rodewijnazijn met snippertjes rode ui, vrij vlak en smaakloos. Maar het grootste drama: in alle oesters zaten schilfers en gruis doordat ze niet goed geopend waren. Dit is nou net het enige echt moeilijke aan het serveren van oesters, en dat werd professioneel verprutst. Oesters waren okay maar niet van topkwaliteit, maar door elke hap schilfers te moeten uitspuwen werd het eetplezier danig verpest.

Dit ook gemeld aan de jongedame in de bediening, zij zou het doorgeven aan de keuken. Niets meer van gehoord. Op de rekening stond ook 2x3 oesters aangeslagen, in plaats van 3+3 extra. Misschien wat kinderachtig om over die 1.50 euro te zeuren, had ik ook absoluut niet gedaan als de oesters lekker waren geweest, maar dit was gewoon zonde.

Ik kom hier wellicht nog wel eens voor een glas wijn, maar oesters raad ik hier ten eerste af.
Les C.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Het was vroeger beter. Dit restauant, met traditie, is na de verandering van opzet, ergens in 2016 onder nieuwe leiding, wat minder geworden: gerechten zijn minder geraffineerd; sfeer is wat eetcafeachtiger geworden. Je kunt hier prima eten en de bediening is, zoals altijd vriendelijk; maar het is allemaal duidelijk minder degelijk geworden.
Chiel V.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2017
Ter gelegenheid van de verjaardag van mijn vader hebben we hier met 5 volwassenen en twee kinderen geluncht. Vriendelijke en attente bediening. Leuke aankleding. Eten was ok, maar had ik meer van verwacht (slechte prijs-kwaliteit verhouding). De groentetaart was bijvoorbeeld erg klein (voor 16 euro) en werd geserveerd zonder sidedishes (zoals bijv. sla). Broodjes waren wel erg lekker. De hamburger was ok. Hierbij had ik huisgemaakte patat verwacht, wat helaas niet het geval was. Appeltaart was wat smaakloos, met name de korst. Verder wel veel lekkere wijnen op de kaart.