Over restaurant Thijs by Dikker & Thijs

Traditioneel Frans eten

Thijs by Dikker & Thijs een plek waar het stedelijke heden samenkomt met het rijke verleden in een 18e eeuws pakhuis. De traditionele Franse keuken in een modern jasje met lokale ingrediënten; het interieurontwerp geeft Thijs een stedelijk en tijdloos design. Het team bouwt zo eigenhandig, gebaseerd op hun historische ervaring, het nieuwe Thijs.

Het restaurant, dat een paar treden onder straatniveau gelegen is, heeft een open karakter met een bepaalde ongedwongenheid. Een sfeer waarin de entrepreneur een deal sluit tijdens een lunch, waarin vaste gasten vertrouwde smaken in vernieuwde jasjes proeven en waarin jonge stedelingen borrelen. Dezelfde toegankelijke stijl keert terug op de bovengelegen etage, de prinsen zaal en de aan de gracht gelegen private dining en vergaderzaal.

Meer informatie over restaurant Thijs by Dikker & Thijs

Maandag t/m Donderdag vanaf 10:00
Vrijdag en Zaterdag vanaf 10:00
Zondag vanaf 10:00

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Tino O.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Bediening was hartelijk en vriendelijk. Eten was heerlijk en in lijn met de verwachte score op iens.
Rob De W.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Vriendelijke ontvangst. De uiensoep was aan de vrij zoete kant, dit kan beter. Hoofdgerecht zeewolf was goed, ook het garnituur. Een tafelgenoot had een uitstekend bereide en malse bavette begeleid door prima frites. Als dessert een goede crème brulé.
Louk D.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Voor de theatervoorstelling een driegangen diner gegeten in dit gezellige restaurant.
De uiensoep was matig, te zoet, als voorgerecht. Het andere voorgerecht, enigszins pittige garnalen in een inderdaad pittig soepje, was zeker ok. Hoofdgerecht bavette was prima gebakken met heerlijke frites. De zeewolf was ook goed gegaard, zacht, met prima groente en een aardappeltje als bijgerecht. Dessert een goed smakende crême brulée. De koffie ietwat slapjes, de espresso was daarentegen goed. Redelijk goed smakend glas chardonnay. Zeer vriendelijke en enthousiaste bediening.
Haute-Horlogerie H.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Een bezoekje ... we kwamen met 18 man familie .... perfecte bediening. Snel en alles tegelijk aantafel warm op smaak kortom heerlijk! Mooi schoon restaurant. Wij komen snel weer eens langs!
Robine V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
top, kleine kaart, kwalitieit zeer goed! weten wat ze maken, cosy, muziek iets te luid... super vriendelijk.
Thomas D.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Leuke locatie in het centrum, gezellig en modern ingericht. Erg vriendelijke bediening die goed inspeelt op onze wens om snel bediend te worden i.v.m. bioscoopbezoek. Alles komt precies op tijd, zonder gehaast te zijn. De kaart is niet heel uitgebreid maar bevat voldoende variatie. De Ceasar Salad en Hamburger blijken goede en smakelijke keuzes.
Annna .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Leuke locatie, salade Nicoise met tonijn gegeten en cheese-cake, bieden waren heerlijk. Prijs-kwaliteit en service erg goed. Zou ik zeker iedereen aanbevelen.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Thijs by Dikker & Thijs ligt onder straatniveau en bestaat uit een pijpenla met een nogal laag plafond gedragen door zware balken. De vloer bestaat uit grote zwarte en witte tegels waardoor de ruimte ook voor claustrofobische gasten aangenaam zal overkomen. De service was prima en dat gold ook voor de lunch. De Franse uiensoep met twee crostini's met kaas en de Provençaalse omelet met courgette, tomaat en champignons smaakten goed.
Peeterl .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Heerlijk gegeten vooraf aan theaterbezoek. Er was naast de kaart keuze uit 2 of 3 gangen theatermenu. Bediening hield daarbij de tijd goed in de gaten, zodat we keurig op tijd voor de voorstelling waren. Een echte aanrader!
Remy B.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Heerlijk eten in leuk casual restaurant. Een goede fles rode wijn bij het eten; vooral in combinatie met de franse kaas in de salade is een aanrader. De ruimte is wel erg luid als meerdere mensen zijn (wellicht kan er ook demping op plafond gezet worden?). Ik kom zeker terug!
Lucas K.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Afgelopen dinsdag bij Thijs by Dikker & Thijs gegeten. Ten eerste was het erg warm binnen, niet heel aangenaam, en was het decor niet echt om over naar huis te schrijven. De kwaliteit van het eten viel zwaar tegen: gerechten waren laag op smaak en fantasieloos. Bediening deed goed hun best, maar is mediocre en mist oog voor detail. Jammer!
Peterdebond .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
We hebben lekker buiten gegeten bij Thijs. De sfeer binnen kunnen we minder goed beoordelen omdat iedereen van ons buiten zat. Het eten was lekker en voldoende. De menu keuze was erg lekker met veel variatie van verschillende soorten vlees (vooral bavette) of vis. De service was prima. Voldoende aandacht en service voor ons als klant. We hebben een heerlijke avond gehad!
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Voor de tweede keer in de nieuwe opzet bij Thijs gegeten en wederom niet teleurgesteld. De tartaar als voorgerecht is heerlijk, en wordt o.m. geserveerd met zongedroogde tomaatjes die werkelijk uitzonderlijk lekker zijn. Ook de gamba's voldeden geheel aan de verwachtingen. Als hoofdgerecht de hamburger en de lamsbout. Beide gerechten waren zoals beloofd: traditioneel Frans in een modern jasje. Lekker. Ook de aanbevolen wijnen waren in orde:de sauvignon blanc was goed, maar mag nóg wat kouder worden geserveerd. De rode was een grenache, die zowel bij de hamburger als bij de lamsbout uitstekend voldeed. Bij het prima kopje koffie tenslotte, was er een huisgemaakt drankje, dat werd aangekondigd als limoncello. Met limoncello had het gebodene echter weinig van doen, het was wél gewoon een erg lekker drankje en ik zou willen adviseren dat drankje te promoten, niet als limoncello, maar bijvoorbeeld als 'Thijsje'. Al met al een plezierige ervaring daar op het terrasje aan de Prinsengracht. De keuken biedt eenvoudig maar zeer smakelijk eten voor een prima prijs en zowel manager als medewerkers geven de karakterwijziging van dit restaurant op zeer gastvrije wijze gestalte. Chapeau!
Frank D.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Vanavond heerlijk gegeten bij Thijs. Als voorgerechten hadden we salade met Roquefort (deze was erg lekker, de kleine salade was behoorlijk groot) en pittige gamba's (erg lekker, gamba's waren zeer smakelijk). Hoofdgerechten waren roodbaars (vis van de dag); deze was heerlijk! Andere hoofdgerecht was zwezerik; dit staat niet vaak meer op de kaart bij restaurants maar de zwezerik was erg goed klaargemaakt (net als de groenten (wortel/peentjes) en de roseval aardappeltjes. Nagerecht hadden we allebei crème brulee, prima. Daarna nog een goede dubbele espresso. De ontvangst en bediening was zeer attent, ook wijnadvies (voor bij de zwezerik: grenache) was goed.
Jannekedaalderop .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Superlekkere ravioli en bavarois. Heel fijne ongedwongen meedenkende enthousiaste bediening.

Het enige dat ik veranderen zou was de muziek keuze. Maar smaken verschillen nou eenmaal en het liep verder goed in elkaar over en stoorde me uiteindelijk niet.
Karine L.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Een hele leuke, sfeervolle restaurant. De binnenkant ziet er goed uit en de bediening was professioneel en zeer aangenaam. We hebben heerlijk genoten van de oesters, chilli garnalen en bavette. Helaas geen toetje kunnen nuttigen, maar die bewaren we voor de volgende keer!
Herma G.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Via de Iens site gereserveerd en kreeg op de dag nog een reminder.
Prettige ontvangst, de lokatie is wat donker maar zeker gezellig.
Overheerlijk brood met zoutkristallen en ietwat te harde boter.
De hamburger was super, erg lekker met dunne frietjes, wat ondefinieerbare sla en lekkere mayonaise.
Heerlijk om de hoek bij delamar.
Zeker een adres om nog een keer heen te gaan.
Tobi73 .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Afgelopen weekend echt genoten van het heerlijke eten bij Thijs. Ik ben begonnen met de Pikante gamba’s en heb als hoofdgerecht gekozen voor Hamburger Thijs. Van de gamba’s kon ik eigenlijk geen genoeg krijgen echt zonde toen het op was. Daarna kwam de hamburger en die was ook over heerlijk. heerlijk mals vlees en goed gevuld. De presentatie van de gerechten zijn ook erg mooi en de smaak ja die is hartstikke lekker en goed. Het personeel is erg vriendelijk en je wordt goed geholpen. Ik heb het erg naar mijn zin gehad en ik kom graag nog eens. Echt een aanrader.
FransHaven .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Prachtige locatie in de binnenstad. Prima kaart, heerlijk eten en attente en aardige bediening. Alles was in orde en we konden buiten zitten.
Jan R.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Voor een cabaretvoorstelling brachten we een bezoek aan het net heropende Thijs. De bediening was erg vriendelijk en had goede suggesties op het gebied van bier en wijn. Als voorgerecht namen wij de steak tartaar en de gamba's. Vooral de saus van de gamba's was echt puur genieten. Als hoofdgerecht hadden we de bavette en de kalfszwezerik. De bavette was goed mals en zacht, en ook de kalfszwezerik was prima. De fles Côte d'Oc Shiraz paste goed bij het eten. De cheesecake en kaasplank waren ook naar wens. Het interieur van het restaurant is niet geheel mijn smaak, maar is mooi verlicht en erg netjes. Resumerend is het een uitstekende plek om na het winkelen/voor het theater/gewoon omdat het kan heen te gaan!