Speciale deals

-20% op de Rekening

Over het restaurant Thijs by Dikker & Thijs

Traditioneel Frans eten

Thijs by Dikker & Thijs een plek waar het stedelijke heden samenkomt met het rijke verleden in een 18e eeuws pakhuis. De traditionele Franse keuken in een modern jasje met lokale ingrediënten; het interieurontwerp geeft Thijs een stedelijk en tijdloos design. Het team bouwt zo eigenhandig, gebaseerd op hun historische ervaring, het nieuwe Thijs.

Het restaurant, dat een paar treden onder straatniveau gelegen is, heeft een open karakter met een bepaalde ongedwongenheid. Een sfeer waarin de entrepreneur een deal sluit tijdens een lunch, waarin vaste gasten vertrouwde smaken in vernieuwde jasjes proeven en waarin jonge stedelingen borrelen. Dezelfde toegankelijke stijl keert terug op de bovengelegen etage, de prinsen zaal en de aan de gracht gelegen private dining en vergaderzaal.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Thijs by Dikker & Thijs

Tram 1,2,5

Maandag t/m Donderdag vanaf
Zondag t/m Maandag

• Amex , MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Thijs by Dikker & Thijs

Egbert K.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Heerlijk gegeten, uitstekende bediening.
Hans B.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
Erg klein voorgerecht met n redelijke smaak, wellicht iets te koud. Hoofdgerecht was ook redelijk, sprong er niet uit. Jammer, is het eigenlijk net niet. Ook de 20% korting was niet van de rekening af gehaald......
louisgroen G.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2017
Leuke zaak, heerlijk eten en een prettige bediening bij een bescheiden prijs: kortom, hier komen we zeker terug.
louisgroen G.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Heerlijk gegeten. Vriendelijke en vlotte bediening.
Viev V.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Vriendelijke bediening, lekkere huiswijn en goed eten. Niets op aan te merken!
Dustin D.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
De Viognier is heerlijk en erg schappelijk geprijsd: voor 4.5 euro in het centrum van Amsterdam een mooi glas wijn is een koopje. Inrichting is behoorlijk strak maar toch met warme elementen, hoeft je smaak niet te zijn maar ik vond het wel aardig. Wij zaten buiten op het "terras": 2 houten tafeltjes en wat stoelen, maar wel aan de Amsterdamse grachten, dus geweldig uitzicht. Bediening was vriendelijk, maar oogde wat jong en onervaren.

We hadden wat oesters besteld: op de kart staan er 3 voor 9 euro, en extra oesters kun je voor 2.50 per stuk bijbestellen. Best redelijk geprijsd. Helaas ging alles mis wat er mis kan gaan met deze oesters, behalve dat ze niet bedorven waren. Ze werden geserveerd op wat verlepte blaadjes rucola, waarvan de logica me geheel ontgaat. Erbij een "vinaigrette": wat slappe rodewijnazijn met snippertjes rode ui, vrij vlak en smaakloos. Maar het grootste drama: in alle oesters zaten schilfers en gruis doordat ze niet goed geopend waren. Dit is nou net het enige echt moeilijke aan het serveren van oesters, en dat werd professioneel verprutst. Oesters waren okay maar niet van topkwaliteit, maar door elke hap schilfers te moeten uitspuwen werd het eetplezier danig verpest.

Dit ook gemeld aan de jongedame in de bediening, zij zou het doorgeven aan de keuken. Niets meer van gehoord. Op de rekening stond ook 2x3 oesters aangeslagen, in plaats van 3+3 extra. Misschien wat kinderachtig om over die 1.50 euro te zeuren, had ik ook absoluut niet gedaan als de oesters lekker waren geweest, maar dit was gewoon zonde.

Ik kom hier wellicht nog wel eens voor een glas wijn, maar oesters raad ik hier ten eerste af.
Les C.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Het was vroeger beter. Dit restauant, met traditie, is na de verandering van opzet, ergens in 2016 onder nieuwe leiding, wat minder geworden: gerechten zijn minder geraffineerd; sfeer is wat eetcafeachtiger geworden. Je kunt hier prima eten en de bediening is, zoals altijd vriendelijk; maar het is allemaal duidelijk minder degelijk geworden.
Chiel V.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2017
Ter gelegenheid van de verjaardag van mijn vader hebben we hier met 5 volwassenen en twee kinderen geluncht. Vriendelijke en attente bediening. Leuke aankleding. Eten was ok, maar had ik meer van verwacht (slechte prijs-kwaliteit verhouding). De groentetaart was bijvoorbeeld erg klein (voor 16 euro) en werd geserveerd zonder sidedishes (zoals bijv. sla). Broodjes waren wel erg lekker. De hamburger was ok. Hierbij had ik huisgemaakte patat verwacht, wat helaas niet het geval was. Appeltaart was wat smaakloos, met name de korst. Verder wel veel lekkere wijnen op de kaart.
Marieke K.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2017
Vriendelijke bediening, prima eten. Komt allen!
Garance1 R.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Prima plek om even voor het theater een hapje te eten, maar echt niet meer dan dat. Kaart is niet erg spannend, uiensoep, tomatensoep, hamburgers, biefstuk, creme brulee, appeltaart met slagroom, dat werk. Slechts vier wijnen per glas; de rode werd ijskoud geserveerd. Dat werd overigens wel netjes opgelost toen wij een opmerking plaatsten. Bediening vriendelijk. Er hangen wat veel boxen voor zo'n kleine kelderruimte, dat stoort een beetje.
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Thijs is de hedendaagse versie van het voormalige instituut Dikker&Thijs. Trendy in plaats van de aristocratische witte tafellakens. De kaart nog steeds Frans en de klassiekers zijn ook nog vertegenwoordigd, maar nu met een twist. We hebben hier met een gezelschap van 5 mensen gegeten en waren het er over eens: de verschillende gerechten waren mooi en zeer smakelijk. Goed klaargemaakt, prettig geserveerd. Enige minpuntje is de akoestiek. Het was vol en dan is het luidruchtig.
Joop S.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
vriendelijke bediening en goed eten. vriendelijke sfeer
E.H. F.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Giga lawaaïg. Wij namen het duurste hoofdgerecht, hetgeen bestond uit 4 zielige stukje zwezerik. Tegen de honger maar een pudding genomen.
Ghislaine R.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Heerlijke en eerlijke keuken, leuke menukaart, midden in het centrum van de stad, sfeervolle ambiance, leuke bediening, goede prijs kwaliteit in een prachtig historisch pand ......echt een avondje uit ......
Frank W.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Eten was oké voor simpele lunch; bediening vriendelijk en attent; gezellig en smaakvol souterrain
Tino O.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Bediening was hartelijk en vriendelijk. Eten was heerlijk en in lijn met de verwachte score op iens.
Robde W.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Vriendelijke ontvangst. De uiensoep was aan de vrij zoete kant, dit kan beter. Hoofdgerecht zeewolf was goed, ook het garnituur. Een tafelgenoot had een uitstekend bereide en malse bavette begeleid door prima frites. Als dessert een goede crème brulé.
Louk D.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Voor de theatervoorstelling een driegangen diner gegeten in dit gezellige restaurant.
De uiensoep was matig, te zoet, als voorgerecht. Het andere voorgerecht, enigszins pittige garnalen in een inderdaad pittig soepje, was zeker ok. Hoofdgerecht bavette was prima gebakken met heerlijke frites. De zeewolf was ook goed gegaard, zacht, met prima groente en een aardappeltje als bijgerecht. Dessert een goed smakende crême brulée. De koffie ietwat slapjes, de espresso was daarentegen goed. Redelijk goed smakend glas chardonnay. Zeer vriendelijke en enthousiaste bediening.
robine V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
top, kleine kaart, kwalitieit zeer goed! weten wat ze maken, cosy, muziek iets te luid... super vriendelijk.
Thomas D.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Leuke locatie in het centrum, gezellig en modern ingericht. Erg vriendelijke bediening die goed inspeelt op onze wens om snel bediend te worden i.v.m. bioscoopbezoek. Alles komt precies op tijd, zonder gehaast te zijn. De kaart is niet heel uitgebreid maar bevat voldoende variatie. De Ceasar Salad en Hamburger blijken goede en smakelijke keuzes.