Theetuin en Theeschenkerij 't Einde

- High Tea 12:00 - 17:00

• Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras
Jaap B.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Alsof je bij willekeurige mensen in de tuin van hun huis bent terechtgekomen. Een pot earl grey-thee besteld die ik in m'n eentje niet op kon en daarbij geluncht. Hoewel het druk was (want lekker warm) kwam het eten snel. Zelfgemaakte tonijnsalade, en dat proefde je. Binnenkort komen we terug voor een high tea met uitzicht op het water.
Riekje K.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2015
tijdens een fietstocht met stralend mooi weer, maar met wel wind, een ruime poos aan het water gezeten., bij deze theeschenkerij. heerlijke verse pot muntthee gdronken. en een heerlijke zelfgemaakte citroen-lemoentaart gehad. best wel prijzig! maar het was zo heerlijk en ook een groot stuk, de prijs wel waard. helaas werd het recept niet gedeeld.
sindsdien zoek ik me suf naar dit recept...
CMG .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
Op 30 augustus met 10 personen (waaronder 2 jonge kinderen) genoten van een afternoon tea. De eigenaresse had gezegd dat deze zou bestaan uit thee met 6 kleine (!) hapjes; 3 hartig en 3 zoet.

Het was werkelijk voortreffelijk!! Complimenten aan de eigenaresse/ degene die bakt.

Ik heb veel mogen reizen in mijn leven en reeds veel genoten van verschillende tea's. In NL vind ik de (high) tea hele slappe aftreksels van de originele Engelse tea.

NIET HIER,... we kregen 5 verschillende potten ECHTE (losse) thee. (Geen vieze poederthee in theezakjes). Heerlijke smaken: Rooibos-Cranberry, Lady Grae, Citroen-Gember, Echte Jasmijn en een sterkere uit oost-Turkije (??).
Daarbij geserveerd de kleine hapjes. Nou klein waren ze niet. Hele ruime porties (maar net niet te groot) van echte heerlijkheden.

Hartig: Pompoen quiche, spinaziebrood opgerold met zalm, sandwich met speciale salami, old Amsterdam kaas, avocado en een heerlijke creme.
Zoet: Luchtige cheese-cake met frambozen, Bosvruchten taart nog bijna warm uit de oven-subliem ( Ik wil graag het recept van deze 2). De 3e zoetigheid - chocolade, was verdeeld in 2 soorten: een brownie (nog wat vochtig/zwaar, helemaal correct zoals een Amerikaanse brownie moet zijn), en een tegenhanger van luchtige chocoladetaart punten. Zo was er voor elk wat wils. Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Ongelofelijk attent.

De bediening (jongeman) was vriendelijk, nog jong, attent.

De locatie is erg leuk. Klein maar zeer lieflijk gelegen aan het water. Op een mooie dag zit je in de tuin direct aan het water. Wij zaten binnen vanwege het weer maar dat was ook erg leuk.
Het pand is mooi rood geschilderd met simpele houten tafeltjes en stoelen. Kleine leuke kroonluchtertjes als verlichting. Door de grote glazen deuren is het lekker licht en heb je een mooi zicht op het water en riet.
Ze gebruikt echt Engels servies. Mooie theepotten en theekopjes van porselein.

Mijn complimenten! Dit theehuis is klein en ligt misschien niet direct in de makkelijk aanrij-route, maar het is zeker de moeite waard om om te rijden.
Qua prijs lijkt ze misschien niet goedkoop maar het is het zeker waard.

Lobk .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2013
Locatie is prachtig, jammer dat de prijs kwaliteitverhouding nogal extreem is. Geen leidingwater verkrijgbaar,, extreem klein kopje voor de koffie,duur warm water en voor de thee moet je dan nog apart betalen. De uit drie soorten hartige tea - snack is erg pover, twee sneetjes wit brood, doorgesneden met wat jam en pate en.een klein rondje met zalm en wat rucola..jammer het laat geen sympathieke indruk achter...
Marileenvanspijk .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2012
Eén van de mooiste plekjes die wij kennen om te lunchen of thee te drinken. De theetuin ligt aan het water en je kijkt uit over de weilanden. Als het te koud is om buiten te zitten is het binnen ook heel gezellig. De zelfgemaakte taarten zijn heerlijk (zoals de cheesecake, de carotcake en de chocoladetaart) en de thee wordt in grote of kleine theepotten geserveerd (met een zandloper erbij om de thee goed te laten trekken). Van de vruchtensappen is de appelvlierbessap mijn favoriet, en van de broodjes het broodje geitenkaas. Wij combineren het vaak met een fietstocht of wandeling, en je kunt er ook met een bootje aanleggen. Heel geschikt om met gasten naartoe te gaan.
Faantje .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2012
Op n prachtige plek in Noord Holland kan je hier lunchen en/of taart eten, wat wij regelmatig doen. Alles is zelf gemaakt en wordt dagelijks vers gebakken. Onze favorieten zijn de Cheesecake, Pecanpie, Chocoladetaart en de Carrotpie. Ook het broodje geitenkaas en de zelfgemaakte tonijnsalade zijnniet te versmaden. En ze hebben hier natuurlijk allerlei soorten thee. Als je je hond meeneemt, dan zorgt het
personeel voor een bak met water. Op zondag kan je er ontbijten, al om tien uur, een echte aanrader!
Astrid M.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2012
Heerlijke plek om te lunchen of gewoon een stuk heerlijke taart te eten. Ook veel aandacht voor kleine kinderen (er is leuk speelgoed voor ze) en de vrouw des huizes is hartelijk tegen iedereen. De (jonge) bediening kan soms wat onhandig zijn: bij een tweede ronde thee wilden we 1 klein theepotje om met zijn tweeën te delen, omdat we daarvoor al allebei een flinke sloot thee + lunch + taart op hadden, en de serveerster maakte op zeer onhandige wijze duidelijk dat je alleen 1 theepotje + 1 kopje kon krijgen, of voor 2 personen een grote theepot met 2 kopjes. Wat wij wilden (1 kleine theepot en 2 kopjes) kon niet. Met als gevolg dat wij 1 theepotje voor 1 persoon bestelden en onze theekopjes van de vorige ronde gewoon hielden. Het kwam een kein beetje miereneukering over om, nadat we toch al lunch en thee en taart hadden besteld, moeilijk te doen over zoiets. Afijn, de taarten en de lunch zijn absoluut heeeeerlijk. En als het personeel iets professioneler wordt, wordt dit een absolute topplek! In de zomer lijkt het me geweldig om hier buiten te zitten, maar dat hebben we helaas nog niet kunnen doen. Maar binnen is het ook erg knus en gezellig. Aanrader!
Annemieke H.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2012
Een prachtige plek met een fijne tuin, waar je zowel fietsend als kanoënd een tussenstop kunt maken. De vrouw van het huis bakt alles zelf en dat kan ze goed. De bediening is jong en nog niet professioneel. Dat is niet storend, eerder charmant.
Echter is de prijs, kwaliteit-verhouding niet wat je verwacht. De theetuin is erg duur voor wat je krijgt. Dat is jammer