Theetuin Eemnes

Meer informatie over restaurant Theetuin Eemnes

Dinsdag t/m Zondag 10:00 - 17:00
Smetsers .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
We zijn 40 jaar getrouwd vandaag en met de kinderen en kleinkinderen afgesproken in de Theetuin Eemnes.
Superlocatie met lekker gebak en heerlijke broodjes.
Prijs/kwaliteit verhouding uitstekend.
Atelier H.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Mooie locatie om even te onthaasten en genieten van de prachtige tuin en leuke brocante. De high thee is prima verzorgd, met hartige en zoete lekkernijen en een soepje. Het is zelfbediening in de theetuin, maar het bedienend personeel heeft oog voor de gasten. Kom je handjes tekort om de dienbladen met lekkers naar de tuin te brengen, lopen ze mee. Fijn om daar te zijn.
Thomas K.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Wat een mooie locatie is dit! Echt leuk om af en toe is heen te gaan en te genieten van deze prachtige locatie met heerlijk eten.

Tijdens de lunch had ik een broodje carpaccio genomen, echt een aanrader! Precies genoeg kappertjes om de zurige tint mee te geven, maar niet dat het te overheersend is. De huisgemaakte pesto die erbij zat was ook een schot in de roos. Slim dat ze de pesto in een bakje ernaast serveerde en niet op het broodje deden, aangezien niet iedereen daar blij van wordt.

Ondanks dat de tafels wel wat dicht op elkaar stonden, hebben we een onvergetelijke lunch gehad. Heerlijk eten, goeie sfeer en leuk personeel! Zeker een aanrader, en we komen zeker nog is terug.
Sissy Z.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Zelf op een ontzettend regenachtige dag een erg leuke en lekkere high tea gehad! We namen een high tea delux met verschillende hartig en zoetigheden. Alles was er goed van smaak en vers. De bediening was erg aardig en de theetuin en kas zien er prachtig uit!
Eef82 .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Wat een enorm leuke omgeving/mooie locatie. Wij waren hier in december en er hing een hele gezellige en gemoedelijke kerstsfeer met brandende vuurkorven etc.. De high tea was prima en ruim voldoende. Ook werd er goed rekening gehouden met het feit dat 1 persoon zwanger was en 1 vegetarisch. Vriendelijke bediening en hebben hier heerlijk gezeten en gegeten.
J R.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
Regelmatig kom ik langs de Theetuin maar het was alweer veel te lang geleden dat we hier binnen geweest waren. Gelukkig is er sinds de laatste keer weinig veranderd, de tuin is nog steeds adembenemend mooi met schitterende, intieme zitjes met parasols tegen eventuele felle zon en prachtige bloemen en planten. Nog steeds dien je binnen je bestelling op te geven en is die niet al te ingewikkeld dan krijg je het bestelde direct mee, zo niet dan krijg je een pieper die lawaai gaat maken zodra je bestelling gereed is. So far so good.
Ik nam een worteltaart en mijn partner een broodje ossenworst en kreeg daarvoor de pieper mee. Die ging vrij snel af en wat er kwam was een enorme bol met ruim ossenworst en uitjes en ook nog erg smakelijk. Ook de punt taart was flink en ook deze was erg lekker. We hadden het geluk dat het niet al te druk was dus de bediening ging meer dan vlotjes. Al met al een uitstekende ervaring, we komen graag snel weer terug.
SCDK .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2015
Een hele sfeervolle theetuin, zelfs op een bewolkte dag ziet het er nog gezellig uit. Veel parasols bij de tafels, zodat je bij wat regen ook kan schuilen. Diverse verschillende hoekjes om te zitten.

Om te bestellen moet je binnen in de rij staan. Eenvoudige dingen kan je meteen meenemen, voor de meer complexe zaken, zoals een high tea, krijg je een pieper mee. Afhankelijk van waar je zit, kan het dan wel een eindje lopen zijn naar je tafel.
Ook afruimen dien je zelf te doen.

Er is een high tea en een luxe high tea. De luxe variant is niet meer, maar heeft vooral iets duurdere ingrediënten. Er zit onbeperkt koffie of thee bij (je krijgt een literpot mee). De high tea vult goed, en goed gevarieerd het zijn ongeveer 3 schoteltjes vol per persoon.
Dieneke62 .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2015
Als we bij Theetuin Eemnes gaan zitten, hebben we het gevoel even helemaal weg te zijn! Het helpt geweldig om te onthaasten! Gezellig ingericht, nostalgisch, zelfs de muziek! Heel aardige dames in de bediening! Het gebak en de broodjes die we hebben gegeten (we zijn er al heel vaak geweest) zijn allemaal lekker en goed verzorgd. In de winter kun je prima binnen zitten. Je wordt dan op het terrein eerst ontvangen met een soort vuurpotten, heel sfeervol. In de lente kun je genieten van de ooievaars op hun nest, de kippen en konijnen die om je heen scharrelen. Veel groen, leuke zitjes, leuke winkel, mooie oude auto's, theaterzaaltje, te veel om op te noemen. Een echte aanrader! (wij komen graag steeds weer terug!)
Arnold V.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2014
Samen met mijn vrouw en mijn moeder hier even 'opgewarmd' Het was koud en nat en dan zit je hier binnen reuze gezellig. We hadden hier jaren geleden in de zomer al een een mini familie-reunie gehad en dat was heel goed bevallen: prachtige zitjes buiten in een mooie omgeving, leuke kas met een klein museum-achtig deel waar nog een paar klassieke autos staan en een winkeltje met van alles. Nu zaten we binnen en we bestelden koffie, chocomelk en eigengemaakte baksels: appeltaart, worteltaart en een noten-brownie. Ze schrijven hier bij het afrekenen alles nog heel ouderwets onder elkaar op een blocnote en dan wordt alles opgeteld! Verfrissend leuk! Daar kwam nog bij dat alle baksels heerlijk waren, met name de worteltaart is echt een aanrader!
Echt een hele leuke uitspanning, die een beetje afgelegen ligt, maar de moeite waard is mocht je in de buurt zijn.
Loes C.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2014
Zeer de moeite waard om eens de auto te pakken, Amsterdam te verlaten via de A1 en met een ruim half uur rijden een bezoek te brengen aan de Theetuin Eemnes.
Wij waren hier t.g.v. een verjaardagsuitnodiging in de familie. Wàt een verrassing: een bijzondere locatie met buiten- en binnengelegenheden om eens lekker te genieten. In ons geval van een welkomstdrankje en een heerlijke lunch opgediend op etagères met allerlei heerlijkheden (zalm, brie, geitenkaas, carpaccio, aardbeien, te veel om op te noemen met smakelijk, knapperige broodjes erbij), voorafgegaan door een smakelijke soep. En koffie met taart na afloop…nee niet te geloven zeg. Zelden zo'n moeite gehad met keus maken. Heerlijke worteltaart en Paul verslingerde zich aan een geweldig stuk appeltaart. Absoluut voor herhaling vatbaar, meer dan één keer!
Marieke T.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2013
Een knus en gezellig theehuis. In de zomer kan je er heerlijk in de tuin zitten. Het is er wel vaak erg druk en je moet lang in de rij staan. Ook duurt het even voor je bestelling klaar is (als je bijvoorbeeld een broodje hebt besteld). Maar met mooi weer is dat geen probleem, want je zit er goed.
De bediening is vriendelijk. Je moet wel vragen of ze je tafel schoon komen maken. Door de opzet is het voor hen lastig in de gaten te houden wie er komt/gaat.