Theeschenkerij Something Else

Meer informatie over restaurant Theeschenkerij Something Else

• Af te huren , Catering
Char18 .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Theeschenkerij Something Else is een zekere aanrader voor iedereen!
Ik kom regelmatig langs voor een lekker kop thee met scones of om te lunchen.
Super lekkere, gezonde en verse broodjes maken ze zelf.
De bediening is zeer gastvrij en sociaal naar de gasten toe.

Ook heb ik een verjaardagsfeestje daar gehad met een uitgebreide High Tea.
Het smaakte verrukkelijk en de versiering was erg leuk.
Je proeft dat alles zelf gemaakt is en voorbereid wordt.

Bovendien wordt er rekening gehouden met gluten/suikers en diëten.
Daarom kom ik hier zeker vaak langs.
Aanrader: SCONES
Annet C.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Gisteren samen met mijn zus een heerlijke High Tea gedaan bij theeschenkerij Something Else.
We hebben heerlijk op ons gemak buiten voor de theeschenkerij in het gezellige straatje genoten van alle heerlijkheden die samen met de lekkere thee geserveerd werden door Els en haar man.
MargreethVIP .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Een zussen en schoonzussendag in Amersfoort ter ere van een zus die 70 werd. Afgesloten met een High Tea bij Something Else. We hadden het geluk dat we buiten konden zitten. Een heerlijk rustig pleintje in de zon. De verschillende 'gangen' werden met leuke tussenpozen opgediend en we hebben genoten van alle gerechten, de hartige en de zoete! Hoewel het gezelschap uit goede eters bestond, konden we jammer genoeg niet alles op.
Er was duidelijke uitleg over de thee en de hapjes. En op vraag kon alles bijgevuld worden. Bijzonder dat alles zelf gemaakt wordt met goede ingredienten. Het geheel zag er zeer smakelijk uit en dat was ook te proeven!
Wij vinden Something Else een aanrader als je iets te vieren hebt, maar ook om er zo maar eens iets te gaan drinken en eten.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Maar weer eens langsgegaan bij Theeschenkerij SomethingElse voordat we naar the Passion gingen. Ik was hier met mijn kinderen al eens eerder geweest en beloofde toen om terug te komen vanwege de verantwoorde lekkernijen ( o.a. butterscotch en applescone ) die we toen op ons bord kregen. De kinderen waren dol op de sandwiches met tonijn en eiersalade..
Deze keer was het een lunch met broodjes met beenham uit de oven en zalm met mosterd dille saus. Erg lekkere koffie erbij en voor de kinderen iets kleiners met handgemaakte warme chocolademelk .We hebben ook nog een potje domino gespeeld.
genieten! tot de volgende!

Er stond overigens inmiddels een piano met een bordje erop: Can you play, play me! Deed ik dus ook.

Frank van Oldeniel.
Lbesmit .
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2016
Samen met een vriendin ben ik gaan lunchen bij Theeschenkerij Something Else. De sfeer was gezellig en het decor was leuk aangekleed. Het eten was buitengewoon lekker! De service was ook erg goed. Ze dachten mee en hebben ons goed geholpen. Kortom zeker een aanrader!
Barrie8 .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Ontzettend jammer!

Via een arrangement deden wij een stadswandeling met een high tea. De stadswandeling was ontzettend leuk, de high tea viel helaas ontzettend tegen. Bij binnenkomst was de toon al gezet door de oudere dame die ons verzocht boven plaats te nemen. We wilden graag aan het raam zitten, maar dat was niet mogelijk. Toen we naar het toilet wilden, werden we door de oudere dame gesommeerd om boven naar het herentoilet te gaan. Erg vreemd dat je als dame zijnde naar een herentoilet moet. De high tea bestond uit vier flinterdunne sandwiches, 2 scones en 2 stukjes taart (waarvan 1 heel klein) en 1 potje thee (1 smaak mochten we uitkiezen), bijvullen was geen optie. Ik heb mijn beklag bij het aardige meisje en de oudere dame gedaan. Er werd niets meegedaan helaas. Voor ons is Amersfoort echt een aanrader, alleen deze theesalon slaan wij bij een volgend bezoek over.
Richard D.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Theeschenkerijk Something Else is klein. Zo klein, we liepen er bijna voorbij, maar eenmaal binnen klopte alles: de inrichting, de bediening en heel belangrijk, het eten.

De bestelling: "Een hartige taart met bijpassende thee." De thee was lekker, een beetje zoetig geserveerd in een kannetje en een zandlopertje op tafel dat aangaf wanneer de thee op smaak zou zijn. En zoals opgedragen paste de smaak van de thee perfect bij een hartige taart, waarvan ik mij kan voorstellen dat deze met gemak ook in Engeland zou kunnen worden geserveerd.

Perfectie is moeilijk te bereiken in de horeca. In Amersfoort is het gelukt.
Sandra D.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Nog maar paar minuten in Amersfoort en mijn vriend zag het bord van Theeschenkerij Something Else buiten staan. En gezien we beide dol zijn op scones met thee konden we natuurlijk niet zomaar voorbij lopen. En we hadden geluk, de scones kwamen net uit de oven. Dus kozen we allebei voor een cream tea. Lekker smakende thee met scones met jam, lemon curd en clotted cream. Er wordt een eigen gemaakte clotted cream geserveerd, en deze is heerlijk hoor, maar stiekem miste we dat echte vette van de Engelse clotted cream. Volgende keer als we weer eens in Amersfoort zijn komen we zeker weer aan.
Ester_76 .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Dankzij deze site op dit bijzondere plekje terecht gekomen. Precies wat we nodig hadden om weer eens bij te kletsen en wat te eten en drinken aan het einde van de middag. De afternoontea is mooi opgebouwd met o.a. sandwiches met daarop geitenkaas en een walnoot. Erg prettig is dat de zoete lekkernijen, niet te zoet zijn gemaakt. De chocoladetaart smaakte echt naar chococholade, niet te zoet. Sfeer is prettig en vriendelijk. Niet te vergeten: lekkere thee!
Barbara S.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Gezellig huiskamerrestaurant met erg vriendelijke gastvrouw en -heer. Heerlijke taarten, aangepast aan het seizoen.
Een aanrader bij een bezoek aan Amersfoort!
Dtrof .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2015
Ontzettend gezellig middag gehad gisteren, met mijn twee zussen een high tea gedaan hier. We hebben gekozen voor de uitgebreide high tea wat een erg lekkere afwisseling was van hartig en van zoet.
We begonnen met een stukje hartige taart en een kleine pasta salade. Uiteraard geserveerd met een thee naar keuze( Thee: Rose is erg aan te raden!)
Daarna een toren van sandwiches en een mini hamburgertje, wat erg lekker was en goed vulde.

De volgende gang had zaaaalige zelfgemaakte taart, 2 soorten en natuurlijk mochten de scones niet ontbreken. De scones hadden geen clotted cream omdat het vetgehalte daarvan erg hoog is, sommige mensen zullen daar misschien over vallen maar het werd er keurig bij verteld en bracht meer dan genoeg "cream" aan de scones, die op zichzelf al erg smakelijk waren. Dus dat hoefde zeker niet gecompenseerd te worden met een berg vet.

De laatse gang was voor ieder 1 bonbonnetje, hadden we misschien iets meer keuze in gewild ( 1 puur, 1 wit, 1 melk) maar we zaten al bomvol van de gangen dus qua hoeveelheid was het perfect.

Kortom, een echte aanrader, gezellige huiskamer sfeer, misschien iets meer aankleding om het nog wat knusser te maken maar zeker goed genoeg!
Barbara S.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2014
Huiselijk ingericht restaurant waar wij regelmatig een kopje thee of koffie (met) drinken. Deze keer voor mij niets erbij i.v.m. een dieet. Mijn vriendin had een overheerlijk stuk versgebakken (nog warme) gevulde speculaas. Verder stond er een keur aan zelfgemaakte taarten in de vitrine. De thee en koffie waren heerlijk en het was lekker warm op de bank bij de kachel. Zeer gastvrije bediening! Na het dieet kom ik de vitrine nog eens grondig inspecteren (lees: uitproberen )!
Marleenbekker .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2014
Vanmiddag samen met mijn vriend een uitgebreide High Tea gehad bij Something Else. Een plek waar ik me op mijn gemak voel door de huiskamersfeer. Erg aardige bediening, alhoewel het soms wat lang duurde voordat de volgende gang werd geserveerd.

Over de gerechten ben ik erg te spreken. Met name het zoete aardappeltaartje, de sandwich met eekhoorntjesbrood en de bietensalade vond ik bijzonder lekker.

Voor een rekaxte middag met heerlijk hartig en zoet is Something Else een aanrader.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2014
Een heerlijk, gezellig restaurantje. Authentieke sfeertje en bijzonder aardige bediening. Dat merk je vooral bij hoe men omgaat met eigen ongemakjes. Goede aandacht! En boven al, echt heel erg lekker gebak en heerlijke thee. Voor ons een uitstekende plek om iedere week even langs te gaan.
Frank en Marjon
Saskia N.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2014
Een kleine gelagkamer als je het zo mag zeggen. Erg Engels gericht zoals de naam doet denken. Dus ook verschillende theesoorten op de kaart. Zowel kleine hapjes als een heerlijke lunch of high-tee zijn hier voor handen. Misschien aan te raden om te reserveren als je met 4 pers. of meer komt. Wij hadden het er prima naar onze zin, lekker eten en rustige ambiance. Zeker een plekje waar we naar terugkeren. Aanrader!
Daniellepostma .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2014
Vandaag hebben we geluncht bij Theeschenkerij Something Else in Amersfoort. Het duurde wel even voordat er iemand kwam om de bestelling op te nemen. Niet alles op de kaart was voorradig. We hebben een boerensandwich met roomkaas, gerookte kip en pesto besteld. Bij een sandwich denk je aan een dubbele boterham, deze sandwich bestond uit slechts een snee brood. Het brood was heerlijk, evenals het beleg, maar was niet in verhouding qua prijs. € 8,95 voor een dikke boterham is wel heel pittig. Hoewel het een klein etablissement is, moet je naar de achterzijde van het restaurant lopen om te betalen. De rekening wordt niet naar de tafel gebracht. Kortom... Het broodje was heerlijk, maar erg pittig geprijsd en de service kan beter.
S M.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2013
Ik heb nu al een paar keer bij theeschenkerij something else gegeten. Van te voren gereserveerd voor een high tea en aangegeven dat ik vegetarische was. Dit was geen probleem. De helft van het eten was netjes aangepast zodat ik er ook van kon genieten. Daarnaast geeft de bediening veel uitleg over de producten en de soorten theeën die geschonken worden. Erg vriendelijke bediening altijd. Het eten is daarnaast van goede kwaliteit. Alles smaakt vers en er is meer dan genoeg. Decor past goed bij de high tea en levert een bijdrage aan de gezellige sfeer. Een echte aanrader.
Mistral_Dagaz .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2013
Eten was lekker, maar erg weinig, zeker tot verhouding prijs.
Hightea 12,95 euro en dan 2 super KLEINE stukjes sandwich en
1 super KLEIN stukje perentaart, het was zelfs bespottelijk hoe klein dat stukje was. En 2 scones die lekker waren. Geen clotted cream, zoals de serveerster zei, maar gewoon geklopte slagroom. Ik ken nl clotted cream erg goed omdat ik veel in Engeland ben.
Mijn dochter vroeg Spa blauw, maar kreeg een glas water (leek dus wel uit de kraan??) want er was geen flesje geserveerd. Bij thuiskomst bleek zelfs dat ze 2 glazen water gerekend hadden. Dus 3.60 euro betaald voor een glas (kraan?) water! Mijn andere dochter had een tosti-kaas en leek er van die smeltkaas op te zitten ipv echte lekkere kaas. Geen gevulde magen dus en zwaar teleurstellend en nog afgezet ook met teveel berekenen. Ik adviseer dus mijn familie kring en vrienden om niet naar dit restaurantje te gaan. Daarbij vonden we het interieur erg saai, misschien moet de eigenaresse eens naar Engeland? Ik wil nog wel zeggen, dat de smaken van die super kleine sandwich en perentaart stukje wel lekker waren.
Bubbels30 .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2013
Geweldig! Hier wordt met hart & ziel gewerkt en dat proef je en merk je aan alles. De scones zijn ongeloofelijk lekker en worden hier ook zoals het hoort met lemoncurd geserveert! Als je mazzel hebt ga lekker in het zonnetje voor de deur zitten en laat je verwennen.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2012
Zomaar bij Something Else binnen gelopen, had ik een hele leuke ervaring met mijn beide kinderen in de ‘theeschenkerij’. De kinderen hadden een lekkere butterscotch en applescone met een hot chocolate. Ik had een St. John's tea, met verse warme scones uit de oven en lekkere sandwiches van het seizoen. We werden bediend door een vriendelijke en vrolijke jongedame die de dochter van de eigenaren bleek te zijn. Ze had alles snel en goed op tafel. Wij zaten boven op de gezellige highteazolder. Ik had me voorgenomen andere mensen hiervan op de hoogte te stellen omdat we zo genoten hebben! Echt een aanrader!