Theeschenkerij Het Oude Slot

Meer informatie over restaurant Theeschenkerij Het Oude Slot

7,2
PeterCoby .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Zeer enthousiaste ontvangst! Ook gedurende de theelunch alle aandacht. Soep heerlijk van smaak, lekker pittig gekruid. Broodjes waren voldoende in aantal, smaak goed maar niet heel exclusief. Decor: oase van rust. Theehuis ligt in fraaie tuin en grenst aan groter huis. Kasteel is al héél lang geleden afgebroken, de herinnering eraan is nog goed te merken. Bij vertrek kregen we van de beide bedienende dames veel en enthousiaste uitleg over de historie van het Slot. Kortom: een verrassende ervaring!
MagereGourmands .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Ontvangst nogal kortaf, de dame stond alleen en leek daar niet heel vrolijk van te worden.

Dit lijkt ook - zeker op zondag - een plek te zijn waar mensen vooral met cadeaubonnen komen opdagen (wij ook). In praktijk wordt het dan voor iedereen een beetje een verplicht nummertje, aangelokt door de mooie foto's op de website van de cadeaubonverspreider, en in de hoop dat het meevalt. We hadden iets best "deftig" verwacht, de Theeschenkerij ligt in een mooi parkje naast het slot, maar is zelf eigenlijk een opgepimpt jaren-70 doorzonhuisje dat een beetje Engels gemaakt is met zalmroze verf, bloemetjestextiel en tafeltjes in de vroegere woonkamer. Het zou knus kunnen zijn maar het werkte niet voor ons, geen muziek, geen sfeer. Jammer. Wel leuk porselein.

De thee: geen keuze, twee verschillende thees te drinken gekregen. Niet heel bijzonder, ook niet verkeerd. De sandwiches waren nogal eenvoudig, opnieuw niet echt bijzonder (brood met eiersalade, tsja...), een in orde scone met wel erg weinig clotted cream en dan wat zoete knabbeltjes die ook niet echt voorbij het niveau van een bakje gebak uit de AH kwamen. Op zich leuk als je dat zelf kan en doet, maar wij vermoeden dat dat niet het geval is.

Nu ja, het was met een bon, en zo kom je nog eens in Heemstede. Wellicht is de theeschenkerij een hoogtepunt in Heemstede, maar ik hoop beter voor de Heemstedenaren. Als je het niet met een bon doet valt de prijs wel mee, daar zit wellicht ook het probleem, te weinig om er echt wat van te kunnen maken al is met een beetje moeite en liefde er echt wat van te maken (onze inschatting is dat de dame er gewoon even geen zin in had die dag), maar het voelde echt als een zesje.

Anne-Klaver .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Heerlijke high tea gehad, helaas veelal zoet.
Neemt niet weg dat de locatie prachtig is & het personeel vriendelijk dus een fijne beleving. Jammer dat de leiding gevende dame in kwestie wat vervelend overkwam naar het bedienend personeel. Niet gepast en onterecht zo op de werkvloer. We hebben absoluut een fijne high tea gehad en komen absoluut nog een keer terug!
Pepijn W.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2015
Vanwege de kro actie afternoon high tea gehouden
Mooi locatie en inrichting
Alleen ontvangst kon vriendelijker
Bediening (een dame) was wat statig
High tea zelf kon beter.
Sandiwches waren dun. En beleg was niet bijzonder: eier salade l, kaas, zalm, etc miste een beetje de aankleding van de broodjes.
De kaascuiche die tussendoor kwam was vettig.
De zoetwaren waren wel beter.
Wel jammer dat je geen keus had uit de tee wel drie soorten gekregen.
Maar misschien doet iedereen dit anders.
Wel genoten van de ambiance.

Astrid R.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2014
Een geweldige locatie, mooi servies, maar de high tea vonden wij karig, een flinterdun en ieniemienie sandwich, een klein stukje kaasquiche, één scone en als toegift een klein stukje wortekltaart, een kwart van een plakje cake, en een heel klein chocoladecakeje, jammer.......toch wel een punt van aandacht voor de postverkade groep......
Judith B.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2014
Qua weer: wel/niet/wel/niet? Maar het personeel nam het risico en we (groep van ca. 20 personen) konden heerlijk buiten in de mooie tuin genieten van een afternoon tea. Een idyllisch verscholen plekje vlakbij de brug van Cruquius.
Houten tafels fleurig gedekt met bloemen-kopjes, bijpassende theepotten, schoteltjes en servetjes, precies zoals een Engelse high tea decor hoort te zijn. Ontvangst met bubbels. Binnen etagieres met diverse sandwiches, quiche, heerlijke cheesecake, wortel/notentaart, diverse chocolaadjes, cake, koekjes, scones met cream en mintsoep in kleine kommetjes... Later kwam er nog apple-crumble bij. Heerlijk en meer dan genoeg aan diversiteit en hoeveelheid. Een aanrader dus, zeker met mooi weer (binnen is het overigens ook gezellig).