Theepaviljoen de Horsten

• Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
6,8
Bakker-Laurens .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Goede wijn behoeft geen krans. Op een prachtige bosrijke locatie hebben we heerlijk genoten van een zeer goed verzorgde en uitgebreide High Tea. Met complimenten voor de dame die ons de hele middag heeft geholpen. Zeker voor herhaling vatbaar.
Iris D.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Een heel kleine lunch maar misschien toch het vermelden waard. Omdat de lunchkaart pas om 12 uur gebruikt kan worden en we na een lange wandeling zin hadden in iets hartigs namen we het enige hartige van de koffiekaart, een worstenbroodje. Wie schetst onze verbazing toen deze na 1 minuut al werden geserveerd. Helaas wel uit de magnetron en dus met een super zacht deeglaagje erom heen terwijl dit knapperig hoort te zijn. Volgende keer gaan we naar Brabant waar de worstenbroodjes uit de oven komen. Dan maar wat langer wachten.
Geertje S.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2016
We hebben met een groepje dames een high thea gedaan. De service was prima. Ik had 6 dames doorgegeven maar we waren met 7. Dit was gelukkig geen probleem. We begonnen met prosecco maar je mocht ook jus of cappuccino kiezen. Heel leuk het voorgerechtje van gerookte makreel en tomatensoepje. Daarna een etagère met allemaal lekkers. Alleen de bonbons kopen ze in. Deze waren prima. Ik twijfelde wel of de eiersalade zelf gemaakt was. Smaakte daarentegen goed. Alleen het toilet was echt heel vies! Anders had ik zeker een 9 voor het decor gegeven. Het is namelijk echt een geweldige lokatie.
Theo B.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Nabij de entree van de “Koninklijke Landgoederen de Horsten” tussen Wassenaar en Voorschoten ligt een prachtig theehuis genaamd “Theepaviljoen de Horsten”.

Dat er een rijke geschiedenis ligt zie je al van verre. Ik heb begrepen dat er een koninklijke oorsprong ligt. Nu, anno 2016, is het een soort luxe brasserie voor o.a. bruiloften en partijen en op wat onregelmatige perioden ook geopend voor het publiek die het niet erg vind iets meer uit te geven voor een goede kop koffie of wat luxere broodjes en saladeschotels.

Je hebt dus een wandelkaart nodig (dagkaart of jaarkaart) om bij deze mooie plek te komen maar dan voel je je waarachtig alsof de koning en koningin over je schouder meekijken.

‘s Zomers is het heerlijk op het terras en kun je ook heerlijk wandelen in het park. Maar nu was het koud en toch zat het terras vol. Wij vonden binnen nog een plek. De bediening was (i.v.m. de drukte) zeker haastig maar (zoals altijd) zeer vriendelijk en voorkomend.

De lunchkaart bevat periodiek een beperkt maar luxe aanbod.
Ze gebruiken verse ingrediënten (zeker te proeven in de salade met tonijn) voortreffelijk. Het versgebakken brood is van een ongekende klasse (bosbrood). Het broodje met Herten stoofpot kom je nergens zo lekker tegen.

Ik zei al dat het iets duurder is als normaal maar € 7,75 voor zo'n bijzonder broodje met alles er op en er aan vind ik niet verkeerd.

De salades vanaf € 14,00 vinden we gewoon te duur maar ook die zagen we voorbijgaan en zagen er geweldig uit. Volgende keer wellicht.

Wij komen hier beslist gewoon weer terug.
Culinairvrouwtje .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2015
Theepaviljoen De Horsten moet het voornamelijk van de locatie hebben.
Het eten is te duur betaald, je krijgt geen waar voor je geld. Je wordt afgezet.
Personeel is ongemotiveerd en chagerijnig. Klachten worden niet goed opgelost.
Jammer, want de locatie is gewoon prachtig. Ik voelde me niet op mijn gemak.
Kom er niet meer.
Sylvia J.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2014
Uiteraard is de plek super.

De bediening is erg aardig en behulpzaam.

Maar het eten vind ik matig te noemen. Niet alleen vind ik het wat saai en niet hoog op smaak, ik vind de prijzen idioot hoog. 14,50 voor een kleine salade met paddenstoelen en een paar spekjes, is wel heel erg veel geld. De vorige keer dat ik er was, had ik een dik gesneden boterham met wat gerookte forel en die kostte ongeveer 8-9 euro meen ik. Het is dat de plek zo leuk is en dat ik graag wandel in de Horsten, maar als er meer keuze was qua horeca, zou ik er nooit meer komen, eerlijk gezegd.

En als ik een tip mag geven: doe iets aan dat toilet, het is rommelig en oogt niet hygiënisch.
Ger D.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2014
Dat het theepaviljoen prachtig gelegen is, zal niemand ontkennen! Let even op dat je bij aankomst niet vergeet een euro p.p. bij je te hebben; dat is de entree voor het landgoed. Het is vanaf de parking een 300 meter lopen naar het paviljoen. Reserveren is gewenst, zeker als je binnen wilt zitten. Helaas kun je voor de zondag niet reserveren. Binnen is het goed toeven! Mooi gebouw en veel te zien. De bediening is over het algemeen jong en niet al te ervaren, althans zo kwam het op mij over. Uiterst vriendelijk en een glimlach op het gezicht, maar niet alert op opkijkende gasten die graag iemand aan hun tafel willen zien. Jammer, maar dat is vrij eenvoudig te verbeteren! De kleine kaart bevat naast diverse soorten potjes thee, koffie e.d. ook lekker gebak en ander zoets. Er is ook een beperkte menukaart waarop o.a. soep van de dag voorkomt, een vegetarisch gerecht (smaakvol) en diverse broodjes. Stevig geprijsd, maar de moeite waard in mijn ogen. Wij aten kerriesoep en de salade. De laatste was mooi opgemaakt en smaakte prima. Soep was ronduit pittig en wat karig gevuld met uitsluitend croutons. Tip aan de eigenaren: zet een een proeverij met kleine gerechtjes op de kaart en bijvoorbeeld een hartige taart. Wij komen nog een keer terug om te proeven!
Lilly W.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2013
Vandaag een "cream tea" genoten bij Theepaviljoen de Horsten. Mijn man (hij is een Engelsman) en ik moesten er erg om lachen!
De scones waren géén scones, maar een soort sponscakejes. Echte scones zijn van soda deeg gemaakt en horen kruimelig, en niet sponzig te zijn. En ze gaven er zure room bij - en geen clotted cream zoals dat hoort. (clotted cream kun je tegenwoordig overal kopen)
De thee... was heel erg lekker! Maar jammer dat je het vanuit een leuk theepotje in een koffiekopje moest gieten. En toen we vroegen om een kannetje melk voor bij de thee kregen we warme in plaats van koude melk.
Hadden ze het gewoon sponstaartjes met thee genoemd dan hadden we er niet zo om hoeven giechelen!
Desondanks dit alles hebben we genoten, de locatie is prachtig en het paviljoen lijkt wel rechtstreeks uit de Efteling afkomstig.
We komen zeker nog een keer, dan krijgen ze van ons een scone recept en een pot clotted cream cadeau.
Monique S.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2013
Hele leuke lokatie midden in de natuur. Vriendelijke bediening. Heerlijke high tea van huisgemaakte producten. Precies de juiste hoeveelheid. Kom zeker nog een keer terug.
MaartjeBierens .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2013
Een schattige gelegenheid! En vriendelijke bediening.
Maar de kwaliteit en de hoeveelheid van het aanbod van de high tea, is helaas beneden peil. Het zijn te kleine porties.
Een petit fours met de grote van een bonbon, droge notencake,
de scones leken opgewarmd in de magnetron waardoor ze erg slap waren. Dit is ook gemeld in de keuken maar de oven was kapot!
Kwaliteit en kwantiteit tov de prijs is behoorlijk uit balans.
En ik had me er zo op verheugd.
Thomas Maxwell .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2013
Unieke locatie, oprechte gastvrijheid en een eerlijke cuisine voor een stevige - maar nog steeds te rechtvaardige - prijs; Paviljoen De Horsten - sinds kort onder nieuw beheer - stelt ook nu niet teleur. Integendeel! Het nieuwe en enthousiaste uitbaterskoppel dwingt respect af door haar soepele en professionele management talenten; kwaliteit staat gelukkig nog steeds bovenaan, en is nog steeds beschikbaar in de zeer uitnodigende ambiance. Tot snel ziens, wat mij betreft.
Ingrid O.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2013
Afgelopen zaterdag met 20 personen de 90e verjaardag van mijn moeder met een high tea gevierd. We werdern verwelkomt met een glas proseco. Hierna volgde een stukje eendborstfilet en een kopje kastanjesoep. Overheerlijk. Toen diverse soorten thee, de scones met room en jam, de diverse sandwiches met zalm, ei en kaas, de heerlijke bonbons en nog meer heerlijke zoetigheden. De bediening was bijzonder vriendelijk en hulpvaardig. Het is jammer dat je om 17:00 uur het landgoed moet verlaten dus ook deze gelegenheid. We komen zeker terug.
Addie P.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2013
Nieuwe eigenaars hebben de unieke stijl, decor en vooral de vriendelijkheid in tact gelaten!! Zoals voorheen weer heerlijk gegeten en genoten van de gastvrijheid en de vriendelijkheid. Ga zo door!! Broodje hazenpeper was heerlijk!!

Adriana H.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2013
Zaterdag naar het theepaviljoen geweest en kennis gemaakt met de nieuwe eigenaren. Een ontzettend aardig jong stel die echt weten wat gastvrijheid is.

En.......ja hoor ze hebben meteen een nieuwe koffie machine aangeschaft. Eindelijk een echt lekker kopje koffie gedronken.

Meteen maar even blijven lunchen en ook dat was heerlijk.

Dus mensen vergeet je eventuele minder goede ervaring en probeer het nog eens bij dit leuke stel.
Zij geven de service die bij het theepaviljoen past
Hella M.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2012
Al jaren fan van het theehuis. Je wordt bediend met klasse, voelt je welkom, of je nou binnen zit of op het geweldige terras tussen de kippen. Wij nemen bij voorkeur de salade gerookte kip, sterker nog, daar komen wij eigenlijk speciaal voor. Broodje erbij, glaasje wijn, niks meer aan doen.
Tip: ga lekker op een doordeweekse dag. In het weekend vaak té druk.
Martha48 .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2012
zondagochtend koffie besteld met rabarbertaart. cappuccino ronduit slecht. koffiesmaak vies en geen verse melk, maar langhoudbare. teleurstellend! verder prima in orde.
AVL001 .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2012
Ruim tevoren maximale aantal van 38 gereserveerd, waarbij 2 kinderen met 1 met een kippenei-allergie. Helaas viel er af en toe een buitje. Ondanks de reservatie was het voor ons niet mogelijk onder de overkapping te zitten. Voor mijn zoon is er geen rekening gehouden met de allergie waardoor hij twee sandwiches en wat extra gevraagde aardbeien heeft gekregen. Ik vind dit ronduit een slechte service want er moest uiteraard wel het volle pond betaald worden. De meisjes die bedienden hadden geen overzicht waardoor iemand met gemorste soep niet eens een bakje water kreeg om de broek schoon te maken.
Addie P.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2012
Geweldige locatie, heel romantisch en onverwacht. Super!!
Lunch was prima. Broodje met eigengemaakte pittige tonijnsalade. Heerlijk. Vooral de combinatie van sfeer, omgeving en lekker eten maken dit voor herhaling vatbaar.