Theekamer PIEN

Zaterdag 10:00 - 18:00
Zondag Gesloten

Wim V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Leuk tentje, maar helaas een vervelende ervaring. Op Goede Vrijdag hier een tafel gereserveerd voor de lunch. Het was gezellig druk, maar ook niet overdreven. De twee hardwerkende meisjes rende de zaak door, maar het duurde, helaas allemaal erg lang. Tussen opnemen drankjes en uitserveren zat tien minuten. Toen moesten we, ondanks toezegging 'dat ze eraan kwam', tien minuten wachten voor onze bestelling voor eten werd opgenomen. En toen het grote wachten op het eten (oa. 3 soepjes en een tosti - dat kan de tijd niet zijn). In totaal duurde dat ruim 35 minuten. Van binnenkomst tot eten op tafel hebben waren we dus een uur kwijt. En dat voor een 'snelle lunch'..... Helaas was het eten ook niet zo geweldig of scherp geprijsd, dat het dat allemaal beter maakte.

Jammer, want het is een sympathiek tentje op een sympathieke plek. Het meisje kon er ook niet zo heel veel aan doen. Enige oplossing: een mannetje meer op een drukke vrijdag.
Louisa B.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Huiselijk restaurant met lieve hond! Geen uitgebreide kaart maar wel enkele aparte opties. Koffie en chocoladetaart waren lekker, de muntthee werd erg origineel geserveerd en de latte kon je krijgen met allerlei soorten melk. Enige minpunt: geen suiker/honing standaard op tafel.
KaatjevanKooten .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2015
Ik heb hier de lekkerste vegaburger ooit gegeten! Alhoewel ik bietjes (bereid op grootmoeders wijze) totaal niet lekker vind, heeft Pien iets magisch met de bietjes in de bietenburger gedaan want het was meer dan goddelijk. Goed gecombineerd met gekruide broccoli, alfa alfa erover, zalig vers zuurdesembroodje.

Ontzettend gezellige zaak met leuke, gepassioneerde eigenaresse.
Ik woon helaas niet in de buurt van Breda maar als ik er nog eens ben dan ga ik zeker terug voor de bietenburger.
Ivo M.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2015
Heerlijk (zakelijk) geluncht bij deze biologische vegi/vegan lunch/thearoom in hartje Breda. Wij waren met 3 man waarvan 1 niet vegetarisch gewend is, oftewel de perfecte proefpersoon. De Chai thee, koffie en (bloed) sinaasappelsap waren heerlijk. Elke thee wordt netjes gepresenteerd en smaken voortreffelijk. Als gerechten hadden wij 2x de spinazieburger (voortreffelijk) en de tosti van Brie met walnoten. Puur en heerlijk..zo kan je de gerechten omschrijven, zelfs de non-vegetariër was onder de indruk van hetgeen op tafel kwam. We besloten nog om een taart/cupcake te nemen (choco-kokos-blauwbessen) alhoewel wij al aardig voldaan waren. Vriendelijk en spontane bediening met verstand van hetgeen men serveert. Interieur is zoals je kan lezen bij diverse andere recensies retro/Berlijns ingericht wat sommige mensen opvatten als kaal maar het verhaal achter het interieur is een extra punt waard. Waag de stap eens te zetten, want u zult versteld staan hoe lekker een vegi lunch kan zijn haha.
Sauerl .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
Vandaag bij PIEN gegeten en een MEGA lekkere burger op! De special was rode bietenburger deze week en echt een flinke maaltijd. Heerlijk geserveerd met prei en aubergine, alles heel smaakvol. Zelfs voor niet-vegetariers is Theekamer PIEN een echte aanrader. Als toetje namen we de chocoladetaart die ook niet te versmaden was, jammie!
Sandra D.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Vandaag voor de zoveelste x in Theekamer PIEN aangeschoven, wat een (h)eerlijk eten! De Vegan burger en Worteltaart zijn bijna verslavend:) het was weer een gezellige drukte, dus ons kindje keek haar ogen uit..echt voor heel het gezin een warm welkom door de dames. Top tent!
Frederikevb V.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2014
Eten: het eten is lekker, zeker de wortel en bieten burgers zijn aan te raden ( ook voor niet-vegetariers) het drinken word op een eigenwijze manier gedronken uit mason-jars, erg leuk.
Het blijft natuurlijk een kwestie van smaak, want je moet van gezond, vegetarisch eten houden ( als je het niet gewend bent is het soms lastig er aan te wennen) maar voor een vegetarisch tentje ( ik ben zelf vegetarisch) vind ik het erg goed.

service: De eigenaresse is een jonge vrouw, ze is zelf de kok en de bediening. Ze is razend enthousiast en gedreven. Niet voor geld, maar om mensen iets lekkers te bieden. Ze staat open voor suggesties en vragen. Het is niet een 'standaard horeca etiketten' bedrijfje, maar een 'ik vind het leuk dus ik doe dit' bedrijf.

Decor: persoonlijk vind ik het interieur niet echt iets. Ze heeft veel verschillende tafels en stoelen door elkaar staan, lekker basic en minimalistisch.

Al met al: GA KIJKEN! Het is ECHT de moeite waard!

( ik ben hier al vaak geweest sinds het tentje is geopend)
Boerinn .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2014
We hebben een heerlijke vega-burger gegeten met zuurdesem brood. De kokin kwam vragen of we het lekker vonden. De bediening was netjes (het duurde wel even voordat ze door hadden dat we nog iets wilden bestellen). De smoothie was heerlijk. De inrichting is niet erg gezellig. Het klonk er hol, waardoor je andere gesprekken goed kon volgen. Iets van gordijnen voor een betere akoestiek? Maar leuk om als veganist te kunnen uit-eten!
Wat leuk dat jullie enthousiast gegeten en gedronken hebben!
Inmiddels hebben we de lunchroom voorzien van plantjes en schilderijtjes, dus jullie zijn welkom voor een niet echoënd praatje:)

Biologische groet,
Sandra den dekker
RCM .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2014
Vol verwachting naar het eerste vegetarische theehuis in Breda. Het viel echter tegen. De smoothie was erg lekker maar uiteindelijk maar 3 slokjes. Het werd geserveerd in een jampotje die voor een kwart gevuld was. Dan is 3,65 euro wel aan de prijs. Hetzelfde geldt voor de thee, heel lekker maar 2,65 euro voor een klein kopje. Jammer.. De Stoere Burger van de week was vooral heel veel brood, heel zout en miste enige bite. Deze lag als een betonblok op de maag. De inrichting is sober en afstandelijk. Buiten nodigt de gevel niet uit om naar binnen te komen. Het pand is porno roze geschilderd en op de ruiten staat geschreven wat er binnen te krijgen is. Het ziet er kinderachtig en onverzorgd uit. Misschien heeft het gewoon nog ven tijd nodig. Ik probeer het over een half jaar misschien nog eens..
Wat jammer dat je het zo ervaren hebt, hopelijk mogen we in 2015 nog eens verwelkomen.

Biologische groet,
Sandra den dekker