Theehuis 'T Hooge Erf

Erg rumoerig
Erg lang
Ewth .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Mooie omgeving met veel parkeer plaatsen bij het theehuis
' T Hooge Erf.
Het is jammer dat er een verkeerde pachter in zit .
Drank zelf halen aan de bar die niet loopt omdat het personeel
Niet weet wat ze moeten doen met al die mensen voor hun bar.
Wij hadden een tafel gereserveerd om een bepaalde tijd voor het eten
Na 3 kwartier nog geen eten gebracht , wel naar andere tafels na die na
Ons binnen kwamen . ZEER SLECHTE ZAAK . Dus geen aanrader daarom
Van mij een slechte beoordeling .
Dusss .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Leuke locatie, lange wachtrij voor het bestellen, als je iets anders wil bestellen dan op de kaart (broodje kaas) is er paniek, vragen om een dressing wederom paniek...en dan tijdens het eten zet een medewerker doodleuk een gereserveerd bordje vanaf 13.00 naast je lunch doe dat voordat we gaan zitten! Onhandige actie!
we waren met 2 personen en het eten kwam
niet tegelijk 25min tussen, zij vroegen ons of we ijs in drankje wilde, ja graag, niet gekregen, wilde 4 hazelnootschuim bollen meenemen, konden ze niet normaal inpakken geen tasje niks. Ik heb het terplekke zelf ingepakt.

Kortom: smaak van de lunch was oke en er is genoeg plek om te parkeren!
Jammer dat er te weinig en onoplettend en niet vrolijk kijkend personeel werkt.
FirSpoel .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Ik kom vrij regelmatig bij het Hooge erf. De omgeving is prachtig.
Bij het Hooge Erf is veel parkeergelegenheid. Buiten zijn er veel zitplaatsen. Dit is nodig ook want het is vaak druk. Binnen zijn ook een aantal zitplaatsen. Het is daar echter wel wat donker. Het sanitair is miniem en als het druk is niet echt schoon.

Het eten is erg goed hier en de prijzen zijn redelijk. Het is elke keer een genot om de simpele maar verrassende gerechten te keuren. De porties zijn goed, de prijzen redelijk. Ik geniet hier elke keer weer. Dit is een echte aanrader.
Ralph68 .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2016
Gistermiddag hier gegeten met mijn vriendin. Het Theehuis ligt heerlijk in de bossen met ruime parkeergelegenheden. Mooi begin- en/of eindpunt voor een boswandeling. Binnen is het ietwat donker maar ik heb dat niet als storend ondervonden, was gezellig. In het menu staat dat bestellingen aan de counter gedaan moeten worden, wij werden echter keurig aan tafel geholpen. Misschien omdat het niet al te druk was, wie weet. Bediening was aardig en attent. Leuke kaart met erg lekkere broodjes met soms niet alledaagse combinaties. Was erg lekker. Voor ons een gelegenheid waar we zeker nog eens terug zullen komen.
Gewoonisgoed .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Een mooie plek in het bos om te stoppen voor een drankje na een boswandeling. Maar dit theehuis heeft niet alleen lekkere thee, het biedt meer. Eenvoudige gerechten die redelijk tot goed zijn klaargemaakt. Verse taart en heerlijke vulkoeken. Bestellingen moeten worden gedaan aan de balie. Drankjes en gebak kun je gelijk meenemen, eten wordt aan tafel nagebracht binnen of buiten. Probleem: zodra het een beetje druk is raakt is het personeel achter de balie volledig de kluts kwijt. Drie man achter lopen vooral elkaar in de weg met soms lange rijen tot gevolg. De toiletten zijn op een drukke zondagmiddag nogal vies.
Pbaj .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2015
Ze zeggen dat je hier de beste appeltaart van Utrecht kan krijgen. Dat wilden we wel eens uitproberen. Nou, het klopt! Je krijgt een flink stuk overheerlijke taart, in ons geval samen met een kop goede cappuccino die ook behoorlijk aan de maat is. En dat voor een fijn prijsje. Vervolgens een lange boswandeling gemaakt. Daarna hadden we wel trek gekregen, dus kwam het goed uit dat er voor "een prikkie" een maaltijd met biefstuk kon worden besteld. Voor 10 euro verwachten we normaal niet zo veel, maar we werden meer dan aangenaam verrast. Biefstuk met frietjes én overheerlijk brood. Een aanrader!
Margrietq .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2015
Wij hadden heerlijke kroketten op brood als lunch met een kopje koffie.
Maar als je niet weet dat je aan de counter moet bestellen, kan je wachten tot je een ons weegt. Ik zag dit ook nergens vermeld.
De hond mag mee, wat een enorm pluspunt is.
De omgeving is prachtig en het theehuis is centraal gelegen.
Wij waren er op zondag rond lunchtijd en het was er erg druk.
Ik had het idee dat het personeel het niet goed aan kon.
Wellicht kan men iets efficienter gaan werken.

Ton B.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2015
Leuke locatie voor start en finish van een mooie wandeling door Lage Vuursche. Gisteren 22-3-2015 eerst voor aanvang van de wandeling koffie gedronken. Na 10 kilometer wandelen heerlijk geluncht. Broodje tonijnsalade uitstekend klaargemaakt en een behoorlijke hoeveelheid. Zelf betellen aan de bar ja, maar niks mis mee Vlotte bediening en als het gerecht klaar is komt men dat wel aan je tafeltje brengen. Prima zo !!! omgeving is schitterend. Voor herhaling vatbaar !!
Frankvd .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2015
Grauw en donker hol waar je zelf aan de bar moet bestellen. Chocolademelk is gemaakt van poeder en melk. Smaakt nergens naar. Patatjes worden geserveerd in een blikken bloempot en is erg vet. Sfeer komt erg ongezellig over door de schaarse verlichting.
Stofal .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2014
Ik ben hier geweest voor een high tea met een groot gezelschap. Wij zijn fantastisch verwend, zeer uitgebreide high tea bestaande uit
Luxe sandwichesHartige muffins,huisgemaakte saucijzenbroodjes,scones met cream en jam
Fudge brownies ,diverse luxe taarten ,pralines en koekjes
Onbeperkt thee en koffie .
Alles vers bereid, het een nog lekkerder dan het ander, een hele grote aanrader!!
SusieQ .
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2014
We komen hier regelmatig, omdat we de sfeer plezierig vinden en het eten erg lekker. Gisterenavond met een groep van 14 man genoten van de bbq. Super lekker eten voor slechts 16,50 per persoon. Voor de kinderen tot 12 jaar betaalden we slechts 7,50 en dan kregen zij ook nog eens een lekker ijsje toe! De kwaliteit van het vlees is goed, er is ook zalige zalm van de bbq en er zijn gamba's, frietjes, lekker donker brood, maiskolven, diverse sauzen en keuze uit verschillende lekkere huisgemaakte salades en vers fruit. Alles wordt steeds weer aangevuld en smaakt even lekker. Als je van te voren reserveert en aangeeft dat je vegetarier bent, wordt er ook iets lekkers voor je bereid op de bbq en de salades zijn sowieso (nagenoeg) allemaal geschikt voor vegetariers. Voor dit geld echt prima eten. Natuurlijk zijn er ook "nadelen": de bbq is erg populair, dus sta je even in de rij voor het buffet. En er is geen bediening, je drankjes moet je zelf halen bij de balie. Maar voor wie dat geen probleem is en gewoon lekker en ongedwongen wil genieten van de leuke no-nonsense sfeer en hoge kwaliteit eten, is de bbq (en het theehuis is zijn algemeen) een aanrader! Enige puntje ter verbetering wat ik zou kunnen noemen is dat de toiletten wat vaker tussendoor schoongemaakt zouden mogen worden.
Anuschka30 .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2014
Met 4 personen hier geluncht. Wij werden wel bediend en heel vlot en vriendelijk ook. Er is ruime keuze voor de lunch. We hadden alle 4 iets anders en waren allemaal heel tevreden over de hoeveelheid en de kwaliteit van het eten. Ik kan het theehuis zeker aanraden en kom hier beslist nog eens terug!

Jacobus H.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2014
We komen hier geregeld en eten ook de daghap met enige regelmaat. Helaas is de daghap de laatste tijd minder lekker geworden: de kip met appelmoes was altijd een bord heerlijk knapperige patat met een zo van het bot vallende halve kip, heerlijk slabijlage en appelmoes. Tegenwoordig krijg je slappe, bleke patat met daarop een even bleke en net gare kip. De appelmoes is verdwenen net als de heerlijk sla. Daar zat de laatste keer zelfs zand in. Het gaat langzaam de verkeerde kant op bij deze tent. aandacht en liefde gezocht!
Proever2811 .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2014
Een blokhut aan de rand van het bos, naast het klimpark. Geen bediening aanwezig maar zelf je bestelling aan de bar doen, dat is niet superfijn dus een 6. Lekkere koffie en taartjes. We hebben op een zondag deelgenomen aan de bbq. Kwaliteit eten was prima. BBQ was in buffetvorm. Ruime keus aan vlees, lekkere salades. Geen standaard salades, goed op smaak gemaakt. Misschien wat weinig. Het restaurant was vol, dus het buffet was snel leeg. Maar dat werd aangevuld met weer andere producten, dat maakte dat je steeds voldoende keuze had uit verschillende gerechten. Al met al, leuk plekje, prima eten en drinken. We gaan nog eens terug doordeweeks voor de daghap.
Han S.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2014
Het Hooge Erf staat midden in het bos aan het begin van de Lage Vuursche
Een charmante en idyllische blokhut die ook niet zou misstaan in bv de Efteling
Ook binnen is het knus en gezellig
Alleen een grote openhaard mist er nog
Het concept is zelfbediening en dat doet wat cafetaria achtig aan
Vandaar een 5 voor de service want service wordt feitelijk niet geboden
De openingstijden zijn ook erg krap en dat alles bij elkaar maakt de Hooge Erf niet echt tot een volwassen restaurant maar meer een leuke blokhut met een camping mentaliteit
De doordeweekse kaart is origineel met veel luxe boerenbrood gerechten en op zondag is er een bbq. De wijnkeuze beperkt zich tot 1 soort van matige kwaliteit en geserveerd in een soort veldflesje.
De Hooge Erf is leuk na een lange wandeling met de hond en met de kinderen die heerlijk buiten kunnen rennen en spelen en in dat opzicht is het een uniek en originele plek die beslist bezocht moet worden!
Alex K.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2014
Een lekker goed gevulde mok chocolademelk op grootmoeders wijze, goed warm geserveerd met velletje :) met zelfgemaakte slagroom. Overheerlijke zelfgebakken brownie, lekker knapperig van de buitenkant en een heerlijke zachte vulling zoals een brownie hoort te zijn en niet te krenterig gesneden. Jammer dat je het zelf moest halen, maar de dames waren allemaal zeer vriendelijk. Echt een aanrader voor of na de boswandeling!
Albmarktplaats .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2014
Heel leuk klein restaurantje! Keurige vlotte bediening! Lekker eten. Schitterend terras midden in het bos! Denk er wel aan om te reserveren want het zit vaak vol. Tot snel weer ziens
Albmarktplaats .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2014
Leuk, knus klein tentje midden in het bos.
Vlotte leuke meiden in de bediening!
prima kleine kaart met grappige en lekkere gerechten!!
kom hier heeeeeel vaak en altijd goed!!!

Even wennen aan het systeem dat je moet bestellen en drankjes ophalen aan balie.
Eten wordt wel uit-geserveerd.

Kun je prima komen hier... soms zaterdag / zondag wel druk.
Esther H.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2013
Koffie is hier voortreffelijk en alle gerechten ook. Dikke plakken oerbrood zijn praktisch wat onhandig.
Prachtige locatie. Minpuntje zijn de medewerkers achter de balie, de eenheid en samenwerking is niet optimaal, verloopt regelmatig rommelig waardoor je veel te lang aan de balie moet wachten voor je bestelling. Dat zou een stuk beter kunnen en zou de verkoop ook ten goede komen. Echter, ze zijn allemaal erg vriendelijk en doen hun best.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2012
Paar maal heerlijk buiten geluncht, leuke plek, bestellen aan het buffet, grote porties, op de vraag of we voor 1 lunchgerecht twee bestekjes en bordjes konden krijgen werd zonder nadenken JA gezegd, koffie boven gemiddeld, huiswijn fris en op juiste temperatuur, zeker heen gaan als je in de buurt bent.