Theehuis Sprakel in 't Bos

• ...

Meer informatie over restaurant Theehuis Sprakel in 't Bos

Henrike S.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Bediening was zeer vriendelijk en behulpzaam.we hebben heerlijk gegeten alles vers.
Heel gezellige sfeer.
Een aanrader!!!
Bino-Willeke M.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
afgelopen zondag hebben we met 5 personen een high tea gehad. Het was er redelijk druk en dat kon je merken aan het personeel. ik had het gevoel dat ze op de automatische piloot aan het werk waren, het mag wel iets persoonlijker en vriendelijker. De kwaliteit van de high tea vond ik geweldig, veel verschillende hapjes zowel hartig als zoet en super vers. Heerlijke thee waar je uit kon kiezen. De zaak ziet er gezellig uit en de locatie is top.
Vlinderrekken .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Op mijn verlanglijstje stond al een hele tijd SPRAKEL IN HET BOS. Al zo vaak over gelezen en gehoord. Nu is het dan zondag en eindelijk is het zover. we vertrekken van ons piepkleine theetuintje/theehuisje cq RUSTPUNT, uit Rekken . via wat mooie om weggetjes bereiken we het nostalgische pand. Met overigens super trendy tuinstoelen wauw. een prachtige serre en een echt huiskamersfeertje in het bedrijf zelf. De dame achter de tafel vertelde eerst dat er geen enkele plek meer vrij was. Moet toch wel goed zijn hier anders is het niet volgeboekt. Nou nog een klein tafeltje kon binnen in anderhalf uur moesten we weer weg zijn. Nou daar waren we blij mee . Niet voor niets gegaan. We bestelden de salade van de lunchkaart met scampi's gerookte zalm en heerlijke zachte zongedroogde tomaten opgediend in een antieke soepterrine echt ZAAAAAALIG ......als of er een engeltje.... perfect natuurlijk zoals het hoort, knap toch. Met voldoende lekker brood en een goede olijfolie rodewijnazijn en kruidenboter. Met een lekkere pot thee.
Na afloop kokkin nog bedankt . Super aardige dame, zoals de rest ook vonden wij. Mijn man was de enige man daar dat was wel grappig vond ik. Gewoon bomvol vrouwen daar . Wij hebben genoten van de gastvrijheid het prachtige pand de waanzinnig uitgezochte details. etc.
We komen terug en gaan dan buiten zitten. We hopen dat voor jullie de straat er gauw weer in gemaakt wordt. Super bedankt voor het genieten dat we gedaan hebben.
zonnige groeten van'' le papillon '' uit Rekken.
Euk en Urs
Flitter F.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Ik snap de negatieve recensies over dit theehuis niet, onze ervaring was top! Wij hebben enorm genoten van onze spontane actie vanmiddag om na een wandeling hier een kop thee en een paar scones te nemen. Hmmm wat was het smullen! Super lekkere scones (niet droog zoals je elders wel eens krijgt...), heerlijke smeersels erbij, originele en lekkere thee'tjes. Super leuk ingericht, alsof je bij je lieve Engelse oma op bezoek gaat, je kunt zien dat er echt aandacht aan besteed is en moeite voor gedaan is. Het is overigens wel echt aan te raden om te reserveren, zeker in het weekend, want wij hadden het laatste tafeltje, de rest was allemaal al gereserveerd, sowieso in de serre. Volgende keer een lunch of high tea proberen!
Mout S.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Service is ver beneden peil. Is er dan werkelijk niemand daar die met plezier werkt? Je wordt gesommeerd je jas aan de kapstok te hangen i.p.v. dat men aanbiedt dat voor jou te doen als de jas volgens hen niet op de juiste plek is (over de stoelleuning). Het appelgebak dat geserveerd werd is totaal uit elkaar gevallen (hij zou heel vers zijn), de appels zijn te zuur en het gebak is veel te koud. De vanillesaus is duidelijk zonder liefde over het gebak gekwakt. De warme chocolademelk wordt met een schoteltje slagroom op het drinkglas geserveerd - ja, dat scheelt een keer lopen, maar het ziet er ongeïnteresseerd uit. Op de vraag, bij het weghalen van de gebaksbordjes, of het gesmaakt heeft, werd niet tijd genomen om naar een eventueel antwoord te luisteren. Bij het afrekenen klopte de rekening niet. Op ons wijzen daarop werd eerst ontkent en vervolgens snibbig gereageerd en geen excuses aangeboden. Sprakel in het bos: een prachtige ambiance met teleurstellende vrouwen in de bediening. We hebben de zaak meerdere kansen gegeven, maar nu is het echt over!
Nijntje33 .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Wij hadden de uitgebreide hightea. Toch vond ik hem niet erg uitgebreid. Er mistte bijvoorbeeld bonbons. Die vind ik er echt wel bij horen. De (denk ik) eigenaresse vond ik alles behalve vriendelijk. Geen warm welkom,geen eet smakelijk of geniet ervan en ook is niemand komen vragen of alles naar wens was. Ik kreeg echt het idee dat deze vrouw baalde dat ze niet lekker zelf in de zon kon zitten. Wat ik wel moet zeggen is dat de andere jongere meisjes erg vriendelijk waren. Ook waren de hapjes/taartjes erg lekker. Van te voren doorgegeven dat ik geen vis kust en hier was netjes rekening mee gehouden. Wie weet is de eigenaresse de volgende keer beter gemutst! ;)
SanSom .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Een paar weken geleden met ons vieren bij het theehuis geweest om vaderdag te vieren. Het was regenachtig, maar binnen was het erg gezellig.
De bediening was zeer goed en vriendelijk.
We hadden een high tea, een afternoon tea en een club sandwich besteld. Zeer goede kwaliteit en meer dan voldoende.
Theekaart uitgebreid en de smaak was goed.

Kortom: een echte aanrader. Zeker als het mooi weer is en je ook in de mooie tuin kan zitten.
Odette D.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2015
Prachtige locatie met veel sfeer. Jammer dat er geen fijne sfeer onder het personeel is.Volgens mij werkt niemand er met plezier. We voelden ons niet welkom. Geen vriendelijk woord bij binnenkomst, betalen en weggaan. Jammer, gemiste kans, er valt nog veel te leren. De thee en appelgebak waren lekker. Cheesecake met boterachtige klontjes was minder. Ook het serveren ging zonder opmerkingen of navraag.

Sylvia T.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Zojuist een High tea gedaan met mijn dochter samen. Het was vol met verschillende groepen, maar daar hadden we geen last van. We werden prima geholpen en er werd regelmatig gevraagd of alles naar wens was, en of er nog nieuwe thee moest komen. Er is een uitgebreide theekaart met heerlijke soorten thee!
Omdat er een aantal recensies waren die nogal negatief waren over de service of de hoeveelheid en kwaliteit van het eten, was ik benieuwd wat we zouden krijgen. Misschien heeft het daarom wel onze verwachtingen overtroffen, en wil ik dan ook gelijk een recensie plaatsen.
Maar het eten was ruim voldoende, vers en heerlijk. Eerst een volle pot thee voor elk van ons. Toen de warme aspergeragout met ei en ham, erg smakelijk en leuk opgediend in kop en schotel! Vervolgens kwam de etagère met veel lekkers, hartig en zoet. Samen met de geweldige omgeving en ambiance, zeker voor herhaling vatbaar!
Jacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2014
Een geweldige theehuis in een fantastische omgeveing. De producten die ze leveren zijn prima van smaak. Het personeel mag nog wel een paar trainingen gastvrijheid en communicatie hebben. Hier valt nog zeer veel winst te behalen. Vanwege de ambiance en het beperkte high tea aanbod in de omgeving komen we hier nog wel eens terug.
Karin B.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2014
Wij zijn hier met 6 dames van de zwangerschapsgym heen geweest om ons 25 jarig jubileum te vieren. Kwamen daar en kregen meteen 3 potten thee op tafel gezet zonder theemuts. gevolg was dat na de 1e pot de andere 2 koud waren. We hadden de hightea besteld en dit stelde niets voor en we zaten niet half vol. Prijs kwaliteit is erg ver te zoeken hier. De locatie is prachtig maar dat is ook alles. Naast ons mochten ze van een kaart zelf de theesoorten uitzoeken, wij hebben de hele theekaart niet gezien. Ook kregen we na de 3 potten thee niet de vraag of we nog meer thee wilden. Ook vroegen ze ons niet of alles naar wens was geweest.
Wij komen hier dan ook NOOIT terug.
Joke G.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Het is reuze gezellig, het servies superleuke ouderwetse kopjes en kannetjes. Maar als ik naar bv samsam ga is de thee onbeperkt, hier 1kan pp we hadden de landelijke high tea die is €5,-duurder maar we waren niet half vol. Wij hebben wel eens betere high tea gehad. Conclusie:de volgende keer gaan we ergens anders high teaen
Dochters .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2014
Ria
Op Moederdag werd ik ontvoerd door mijn 2 dochters, en belande bij theehuis sprakel, ik heb het ervaren als een leuke, gezellige en rust uitstralende ruimte
heerlijke thee, en lekkernijen, en echt klantvriendelijk personeel, steeds werd gevraagd of alles naar onze zin was en of we nog een potje thee er bij wilden.
wij komen beslist nog eens terug.
achter het theehuis zit een prachtig winkeltje, met meubels, sieraden, tassen en verdere woonaccessoires, erg leuk, het heet jordaanvintage, echt even binnen gaan kijken.
Mariella E.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2014
Heerlijk sfeervol en gezellig theehuis, met erg lekkere hapjes in de high tea. Mooie thee ook, losse, van van Geels. Fijn dat er aandacht wordt besteed aan goede thee. De hapjes zijn duidelijk huisgemaakt en vers. Verrukkelijke witte aspergeragout bijv, en prei-erwtjes-briequiche. Erg lekkere brownies, waarin thee van het huis is verwerkt. Zelfgemaakte scones met huisgemaakte jam en echte clotted cream. De worstjes vond ik niet zo lekker; te zout.
Uitstekende, professionele en zeer vriendelijke bediening. Snel ook. Een team dat op elkaar is ingewerkt en plezier heeft in het werk. Dat straalt er van af. Originele inrichting, heerlijk terras. Het staat midden in het bos, wat ons een vakantiegevoel gaf. Erg goede prijs/kwaliteitverhouding. Niet duur, wel heel lekker en absoluut een aanrader!
Pj S.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2014
Na een fietstochtje hebben we buiten op het terras een kop thee met een stuk heerlijke appeltaart genuttigd. Ondanks dat het best druk was werden we vlot geholpen door een vriendelijke dame. Het mooie was dat er WiFi beschikbaar was zodat ik op mn tablet de gefietste route kon uploaden.
Zeker voor herhaling vatbaar dit gezellige authentieke theehuis in een prachtige omgeving.
Truus R.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2014
Ik had de hightea kado gekregen en het bleek een leuk en lekker kado.
Mijn dochter en ik vonden het eten heerlijk, een serveerster legde uit wat alles was. De bediening was heel vriendelijk en het theehuis zelf vond ik prachtig. Zeker iets om voor terug te komen.

Truus en Saskia Rake
Christa1973 .
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2014
We gingen afgelopen zondag met een groep dames voor een High-Tea naar deze gelegenheid, bij binnenkomst meldden we meteen dat een van de dames ziek was geworden en we dus met een persoon minder waren. Het eten en de thee was lekker en we hadden onze kopjes nog vol toen de eigenaresse aan onze tafel kwam en zakelijk meedeelde dat ze aan degene die de reservering door had gegeven telefonisch een eindtijd had doorgegeven en dat we over vijf minuten moesten vertrekken. Dit kwam er zo onvriendelijk uit dat we van schrik onze volle kopjes thee maar lieten staan en richting de kassa gingen. Daar werd ons medegedeeld dat haar gemiste omzet van de ene ziekgeworden dame werd verdeeld over de rest en dat we dus geen 19,50 maar 22,80 per persoon moesten betalen!!! In onze ogen erg ongastvrij en zeer ongebruikelijk... volgens de eigenaresse alleen maar zakelijk, dus helaas. De groep die na ons afrekende werd op dezelfde verrassing getrakteerd! Een zeer ongastvrije zaakvoering en een plek waar ik zeker nooit meer een kop thee drink!
Eleazar .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2014
Heerlijk geluncht. Ze hebben het buiten gedeelte nu mooi dichtgemaakt met een glazen wand, waardoor je in de winter toch op de veranda kan zitten en kan genieten van de omgeving. Verder was het eten prima, vriendelijke en attente bediening en zeker de moeite waard om vaker langs te komen.
Reint1948 .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2013
Zaterdag 16 november jl. heb ik bij dit Theehuis een gezellige High Thea gehouden met 18 vrienden en familieleden.
De ontvangst was allerhartelijkst en de drie medewerkers die ons bediend hebben hebben ons uitstekend bediend.
De High Thea was gepland van 16.00 tot 18.00 uur, maar liep uit tot bijna 19.30 uur.
Niemand die ons 'maande' om op de afgesproken tijd te vertrekken.
Ik, en het gehele gezelschap, hebben het prima naar onze zin gehad en zullen deze locatie zeker bij anderen aanbevelen.
Meggy67 .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2013
Een hight tea genoten in november 2013,mijn vriendin echter lust geen thee en kon koffie drinken,maar bij het afrekenen hebben ze haar de 3 kopes koffie in rekening gebracht,waarbij ik heb aangegeven dat i dit vreemd vond,want ze heeft geen pot thee genuttigd ,dus compenseer je dit toch desnoods met 2 kopjs koffie,nee was het antwoord het heet High tea,dan onden ze ook wel jus de orane schenken,dat ging te ver,heb geopperd dat fris wel iets anders is,en ze desnoods een high coffee kunnen schenken.Geen klanvriendelijke reactie,ze leek nogal verbolgen over de mening die ik vriendelijk deelde,vreemd om niet open te staan voor opbouwende kritiek,maar ja ze hebben vanklandizie niet te klagen ,dus waarom zou je,verder perfecte ambiance en keurige lekkere high tea genoten.