Theehuis Sprakel in 't Bos

Meer informatie over restaurant Theehuis Sprakel in 't Bos

Jouw recensie over het restaurant Theehuis Sprakel in 't Bos

J. D.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2018
Afgelopen zondag hier geweest. Hadden een prachtig plekje in de mooie tuin weten te bemachtigen. De serveerster zei dat het druk was. Zelf vond ik dat nog wel meevallen. We bestelden twee glazen wijn en sandwiches en een plank met worst/kaas. De sandwiches smaakten redelijk. Heb ze bij Sprakel overigens ook wel eens lekkerder gehad. De worst/kaas smaakte prima. Kanttekening: portionering was (jammer genoeg) kleiner dan voorheen. Dan de wijn: Die smaakte prima! De tweede bestelling wijn kwam echter in dermate vieze glazen, dat ik ze zelf aan de bar heb omgeruild voor schone. Althans... dat dácht ik te hebben gedaan. Terug aan tafel bleken deze nieuw glazen echter net zo vies als de vorige. Serveerster erbij geroepen, die weliswaar excuus aanbood, maar geen aanstalten maakte om schone glazen te gaan halen. Pas na aandringen van onze kant “We willen onze wijn wel uit schone glazen drinken...”, nam ze de glazen toch mee..... Om vervolgens nooit meer terug te keren!! Na geruime tijd gewacht te hebben, uiteindelijk maar binnen afgerekend en vertrokken. Al met al een bijzonder teleurstellende ervaring. Drukte mag nooit een excuus zijn voor een slechte hygiène en/of service! Nota bene, ook de toiletten waren afgelopen zondag niet schoon en niet voorzien van voldoende toiletpapier (1 toilet had helemaal geen toiletpapier meer!). Zijn hier vaker geweest en waren toen positiever gestemd.
Jurriena M.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Hallo,
Een echte aanrader...eten goed ,medewerkers aardig en gastvrij en een mooie locatie.
Na al die negativiteit van andere gasten...twijfelde ik om daar naar toe te gaan,maar 4 jaar geleden was het ook uitstekend.
Er was echt niets op aan te merken,alles perfect.
Henrike S.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Bediening was zeer vriendelijk en behulpzaam.we hebben heerlijk gegeten alles vers.
Heel gezellige sfeer.
Een aanrader!!!
Bino-Willeke M.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
afgelopen zondag hebben we met 5 personen een high tea gehad. Het was er redelijk druk en dat kon je merken aan het personeel. ik had het gevoel dat ze op de automatische piloot aan het werk waren, het mag wel iets persoonlijker en vriendelijker. De kwaliteit van de high tea vond ik geweldig, veel verschillende hapjes zowel hartig als zoet en super vers. Heerlijke thee waar je uit kon kiezen. De zaak ziet er gezellig uit en de locatie is top.
vlinderrekken .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Op mijn verlanglijstje stond al een hele tijd SPRAKEL IN HET BOS. Al zo vaak over gelezen en gehoord. Nu is het dan zondag en eindelijk is het zover. we vertrekken van ons piepkleine theetuintje/theehuisje cq RUSTPUNT, uit Rekken . via wat mooie om weggetjes bereiken we het nostalgische pand. Met overigens super trendy tuinstoelen wauw. een prachtige serre en een echt huiskamersfeertje in het bedrijf zelf. De dame achter de tafel vertelde eerst dat er geen enkele plek meer vrij was. Moet toch wel goed zijn hier anders is het niet volgeboekt. Nou nog een klein tafeltje kon binnen in anderhalf uur moesten we weer weg zijn. Nou daar waren we blij mee . Niet voor niets gegaan. We bestelden de salade van de lunchkaart met scampi's gerookte zalm en heerlijke zachte zongedroogde tomaten opgediend in een antieke soepterrine echt ZAAAAAALIG ......als of er een engeltje.... perfect natuurlijk zoals het hoort, knap toch. Met voldoende lekker brood en een goede olijfolie rodewijnazijn en kruidenboter. Met een lekkere pot thee.
Na afloop kokkin nog bedankt . Super aardige dame, zoals de rest ook vonden wij. Mijn man was de enige man daar dat was wel grappig vond ik. Gewoon bomvol vrouwen daar . Wij hebben genoten van de gastvrijheid het prachtige pand de waanzinnig uitgezochte details. etc.
We komen terug en gaan dan buiten zitten. We hopen dat voor jullie de straat er gauw weer in gemaakt wordt. Super bedankt voor het genieten dat we gedaan hebben.
zonnige groeten van'' le papillon '' uit Rekken.
Euk en Urs
Elisa V.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Ik snap de negatieve recensies over dit theehuis niet, onze ervaring was top! Wij hebben enorm genoten van onze spontane actie vanmiddag om na een wandeling hier een kop thee en een paar scones te nemen. Hmmm wat was het smullen! Super lekkere scones (niet droog zoals je elders wel eens krijgt...), heerlijke smeersels erbij, originele en lekkere thee'tjes. Super leuk ingericht, alsof je bij je lieve Engelse oma op bezoek gaat, je kunt zien dat er echt aandacht aan besteed is en moeite voor gedaan is. Het is overigens wel echt aan te raden om te reserveren, zeker in het weekend, want wij hadden het laatste tafeltje, de rest was allemaal al gereserveerd, sowieso in de serre. Volgende keer een lunch of high tea proberen!
Mout S.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Service is ver beneden peil. Is er dan werkelijk niemand daar die met plezier werkt? Je wordt gesommeerd je jas aan de kapstok te hangen i.p.v. dat men aanbiedt dat voor jou te doen als de jas volgens hen niet op de juiste plek is (over de stoelleuning). Het appelgebak dat geserveerd werd is totaal uit elkaar gevallen (hij zou heel vers zijn), de appels zijn te zuur en het gebak is veel te koud. De vanillesaus is duidelijk zonder liefde over het gebak gekwakt. De warme chocolademelk wordt met een schoteltje slagroom op het drinkglas geserveerd - ja, dat scheelt een keer lopen, maar het ziet er ongeïnteresseerd uit. Op de vraag, bij het weghalen van de gebaksbordjes, of het gesmaakt heeft, werd niet tijd genomen om naar een eventueel antwoord te luisteren. Bij het afrekenen klopte de rekening niet. Op ons wijzen daarop werd eerst ontkent en vervolgens snibbig gereageerd en geen excuses aangeboden. Sprakel in het bos: een prachtige ambiance met teleurstellende vrouwen in de bediening. We hebben de zaak meerdere kansen gegeven, maar nu is het echt over!
Odette D.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2015
Prachtige locatie met veel sfeer. Jammer dat er geen fijne sfeer onder het personeel is.Volgens mij werkt niemand er met plezier. We voelden ons niet welkom. Geen vriendelijk woord bij binnenkomst, betalen en weggaan. Jammer, gemiste kans, er valt nog veel te leren. De thee en appelgebak waren lekker. Cheesecake met boterachtige klontjes was minder. Ook het serveren ging zonder opmerkingen of navraag.

Jacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2014
Een geweldige theehuis in een fantastische omgeveing. De producten die ze leveren zijn prima van smaak. Het personeel mag nog wel een paar trainingen gastvrijheid en communicatie hebben. Hier valt nog zeer veel winst te behalen. Vanwege de ambiance en het beperkte high tea aanbod in de omgeving komen we hier nog wel eens terug.
Karin B.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2014
Wij zijn hier met 6 dames van de zwangerschapsgym heen geweest om ons 25 jarig jubileum te vieren. Kwamen daar en kregen meteen 3 potten thee op tafel gezet zonder theemuts. gevolg was dat na de 1e pot de andere 2 koud waren. We hadden de hightea besteld en dit stelde niets voor en we zaten niet half vol. Prijs kwaliteit is erg ver te zoeken hier. De locatie is prachtig maar dat is ook alles. Naast ons mochten ze van een kaart zelf de theesoorten uitzoeken, wij hebben de hele theekaart niet gezien. Ook kregen we na de 3 potten thee niet de vraag of we nog meer thee wilden. Ook vroegen ze ons niet of alles naar wens was geweest.
Wij komen hier dan ook NOOIT terug.
mariella E.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2014
Heerlijk sfeervol en gezellig theehuis, met erg lekkere hapjes in de high tea. Mooie thee ook, losse, van van Geels. Fijn dat er aandacht wordt besteed aan goede thee. De hapjes zijn duidelijk huisgemaakt en vers. Verrukkelijke witte aspergeragout bijv, en prei-erwtjes-briequiche. Erg lekkere brownies, waarin thee van het huis is verwerkt. Zelfgemaakte scones met huisgemaakte jam en echte clotted cream. De worstjes vond ik niet zo lekker; te zout.
Uitstekende, professionele en zeer vriendelijke bediening. Snel ook. Een team dat op elkaar is ingewerkt en plezier heeft in het werk. Dat straalt er van af. Originele inrichting, heerlijk terras. Het staat midden in het bos, wat ons een vakantiegevoel gaf. Erg goede prijs/kwaliteitverhouding. Niet duur, wel heel lekker en absoluut een aanrader!