Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Theehuis Rhijnauwen

Bus- lijn 41
  • Speciale voorwaarden om te komen
    Theehuis Rhijnauwen ligt even buiten Utrecht aan de provinciale weg N411. Komend vanaf de A12 neem je afslag Bunnik en rijd je vervolgens binnendoor richting Utrecht via de N411. Neem dan afslag Rhijnauwen en rijd door tot Theehuis Rhijnauwen

Elke dag geopend! 7 dagen per week, het hele jaar door!

Met veel liefde en plezier bakken we de lekkerste pannenkoeken van het heelal.
www.theehuisrhijnauwen.nl

• Betaalpas , Mastercard , Visa card
  • Huisdieren welkom , Open op zondag , Per boot te bereiken , Rolstoelvriendelijk , Terras , Wi-Fi
Eten7,6/10
Service7,8/10
Decor8,3/10
KateB . Proever (1 recensie) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Leuk plekje om even neer te strijken.

Prima service, vriendelijk personeel en lekker eten.

Er was een kleine wachttijd, deze werd van te voren netjes gemeld en was ook accuraat.
GewoneGenieter . Fijnproever (4 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Laagdrempelig gezellig inlooprestaurant, vooral op mooie dagen fijn om te zitten, als je buiten kunt zitten of binnen bij veel open deuren/wanden, waardoor het geluid weg kan. 's Winters lopen de decibellen helaas snel te veel op. Minpuntje; de wc-kelder is dringend toe aan vernieuwing: zelfs als de wc juist is gereinigd, komt er een walm de trap op. Waarschijnlijk moeten de wanden/vloeren eens vervangen worden door niet-absorberende materalen en een flinke ventilatie aangelegd.
Het meeste eten is goed qua prijs-kwaliteit verhouding. Royale porties, gezellig opgemaakt, een gewone lekkere hap met een paar verrassende andere opties naast de pannenkoek, zoals goeie salades en wraps, zo weet ik uit eerdere bezoeken.
Het stoofpotje kan volgens mij vrij makkelijk net een tikkie meer afgemaakt worden, het vlees vond ik vandaag net niet echt smakelijk, de saus net ietsje vlak. Het brood vond ik wel lekker vers en knapperig.
De koffie verkeerd was helaas niet lekker vandaag; ik kon niet uitmaken of het gewoon een smaak was van een niet-recent gereinigd apparaat of een beetje de chemische smaak zoals oplos-cappuccino die heeft. Ook kreeg ik er niet spontaan een glas water bij, zoals ik dat eerder wel heb meegemaakt in dit restaurant.
De studenten-bediening die stevig doorwerken met een flinke riem met instrumenten op de heupen geven de zaak een frisse wind. En de ligging van dit huis is geweldig, fijn om met vrienden en familie een rondje te lopen of fietsen en dan neer te strijken in dit theehuis.
Ik kom graag nog eens.
Eeeee1 . Fijnproever (2 recensies) 4,5 /10
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Hele leuke plek, snelle bediening (binnen 10 min staat het eten op tafel). Echter pannenkoeken niet lekker, niet gaar, niet met liefde gemaakt. Ook de salade (gerookte zalm) , heel eenvoudig mist elke creativiteit. Niet goedkoop. Maar goed op zo een plek maakt het niet uit wat je serveert.
Evan K. Meesterproever (48 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2016
Het theehuis ligt idyllisch en om er te komen voelt alsof je een andere wereld binnen rijdt.. Een wereld alsof de tijd heeft stilgestaan. Het oogt een beetje als het sprookjesbos van de Efteling. Je verwacht ieder moment dat er een kabouter zijn puntmuts achter een grote boom steekt om te kijken wie er nu weer een pannenkoek komt eten.
De pannenkoeken zijn heerlijk. Groot, vers en voor iedere smaak is er genoeg keuze. De bediening jong en onschuldig. Een heerlijke plek om weg te dromen en te denken aan vroeger.
Toen alles veel beter was. Toch?
Marloes L. Expertproever (6 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Prachtige plek, leuke speeltuin, super sem pannenkoek is een aanrader!(appel en noten). Pannenkoek was er snel en lekker. Bediening was in de leer en jong maar verder goed genoeg voor een pannenkoekenhuis.
Heidy V. Meesterproever (20 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Vandaag met mijn zoon daar wezen eten.
Jason had een pannenkoek met spek en ham en ik de pannenkoek Toscane dat is een pannenkoek met een laagje tomatensaus, belegt met buffel mozzarella, courgette, tomaatjes, pesto en gegratineerd met Kaas. Het was echt heerlijk. Ik ga hier zeker terugkomen.
Nicole912 . Expertproever (9 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Met een groep van 7 mensen geluncht. De kaart biedt ruime keuze, van pannenkoeken tot broodjes en salades, voor ieder wat wils. Ik heb een pannenkoekenspecial genomen. Deze was rijkelijk belegd en ik wilde het zonder een bepaald ingrediënt en dat werd zonder problemen geregeld. Verder hadden andere mensen uit mijn groep de salade. Dit was ook een groot succes. Goed eten, leuke sfeer, top locatie!
Morrisj . Meesterproever (11 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Dit restaurant zit op een prachtige locatie. Ben hier wezen lunchen de pannenkoeken waren lekker en groot. De bediening is best wel jong maar doen goed hun werk. Een leuke en lekkere lunch gehad.
Amv20 . Fijnproever (3 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Echt een aanrader dit restaurant! Ik heb al meer dan 10 keer bij dit restaurant gegeten. De Boonaparte pannenkoek is mijn favoriet. Vaak is er een wachtrij, maar de sfeer en het eten daarna maakt alles goed. Verder heeft dit restaurant ook glutenvrije pannenkoeken en wordt daar heel goed rekening meegehouden. Een apart iemand komt dan de 'glutenvrije' bestelling opnemen.
Voor kinderen is dit ook leuk door de speeltuin die ernaast zit. Daarnaast kun je er heerlijk buiten aan het water zitten.
De bediening is geïnteresseerd en komt al meteen op je aflopen bij binnenkomst.
Ik ga hier zeker nog vaker heen!
Josefien B. Meesterproever (21 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Heerlijke pannenkoeken gegeten hier! Dit is een leuke plek om met kinderen te komen, of in de zomer om lekker buiten aan het water te zitten. we zaten binnen, maar hebben heerijk gegeten. Er werd heel fijn ook rekening gehouden met de allergien die in ons gezelschap waren (lactose, gluten)
Naar een pannenkoekenhuis? dit is zeker een aanrader!
RWB . Meesterproever (13 recensies) 4,8 /10
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Wat een afgang is het eten hier geworden...

Enige tijd geleden vond de kok/eigenaar het nodig om over te gaan op 'geitenwollensokkenbeslag', ja dat is dus beslag wat melig was, is en blijft! Ook al bak je het tegen aanbranden aan.
Een pannekoek is ook niet op te rollen, dan valt ie uit dus elkaar. Het ergste is dat dat beslag de klanten opgedrongen wordt. Het resultaat is overigens wel dat je direct een tafeltje krijgt, daar waar je vroeger lang moest wachten.

Helaas zijn ook de 'iets anders" (dan pannekoeken) gerechten matig. Een wrap met gehakt was zo zeldzaam smerig dat we het teruggestuurd hebben naar de keuken. Het werd ingewisseld tegen een salade met geitenkaas. De geitenkaas was koud en de salade een assorti van slasoorten. Dat maak je thuis in een seconde of 10.

Het bediendend personeel is vriendelijk en vlot, erg studentikoos, maar reageerden wel accuraat op de prutsers in de keuken; zo werd de wrap niet in rekening gebracht. De locatie ligt mooi, maar is wel wat gehorig binnen, langs de buitenzijde is een veranda waar je ook kan zitten.

Kwamen hier vroeger veel! Sinds het 'nieuwe beslag' al jaren niet meer, maar je wilt het toch weer proberen he.

Tja een mens maakt fouten.
Nrod . Expertproever (7 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Het is niet de eerste keer dat ik hier kom maar heb nooit een recensie geschreven. Theehuis Rhijnauwen is altijd een goede plek om te gaan vooral met goede weer. Buiten zitten naast het rivier met een frisse drank en een zoete pannekoek. Deze keer was het binnen met een andere sfeer, ook gezellig vanwege de koud weer. Altijd lekker pannenkoeken! Goed service en de binnen decor is gewoon passend voor de ruimte maar buiten is het erg prettig.
Philippa W. Meesterproever (32 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Toplocatie. Zomer, winter, herfst, lente, binnen of buiten. Je zit er altijd fijn. En hoe druk het ook is, de bediening is altijd snel of geeft aan, dat het even kan duren, voor je je eten hebt.
Thee is goed, koffie ook. Wijn ok en de pannenkoeken, en eigenlijk alles op hun kaart heerlijk.
Fijne plek en complimenten voor de altijd goede bediening.
PaulvW . Fijnproever (2 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Met een grote groep pannekoeken gegeten. De meeste pannekoeken waren prima, die van mij helaas niet. Er zat stoofvlees op wat taai was, en aan elkaar geklonterd.
Reserveren noodzakelijk.
Vrij lawaaiig interieur.
Garnaal2015 . Meesterproever (15 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Erg leuke locatie in het bos en aan het water. Zeker bij mooi weer is het erg leuk om buiten te zitten. We zijn hier al meerdere keren geweest. De pannenkoeken zijn prima en de appeltaart is erg lekker. Wat ons alleen steeds opvalt is dat de bediening erg traag is en laatste keer hadden we zo'n sacherijnige serveerster dat we hebben besloten om na de koffie maar thuis te gaan lunchen.
Ersin S. Meesterproever (11 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2015
Gisteren een zakelijke lunch gehad. De omgeving is rustgevend. Wat betreft het eten is het goed en heb je behoorlijk veel keuze in de verschillende pannenkoeken. Dat is hun specialiteit. Wat betreft de bediening moet ik zeggen dat ze ons aantal keer over het hoofd zagen en we daardoor lang hebben moeten wachten. Verder is het een hartstikke leuke plek om te lunchen of om gezellig bij te kletsen en wat te drinken.
Jacco M. Meesterproever (30 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
In omgeving Utrecht blijft dit DE plaats om even naar toe te fietsen in het weekend of als je een dagje vrij bent. Heerlijk in het bos en het is een fantastische plaats. De pannenkoeken zijn heerlijk en iets anders kan ook, maar waarom zou je. Service is normaal altijd vriendelijk en er loopt veel personeel rond. Deze keer hadden we een wat chagrijniger serveerster, niet onvriendelijk maar ook niet in de wieg gelegd voor dit werk. Daarom een 7 voor dat onderdeel...
Foodmood73 . Expertproever (5 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Bij een heerlijk zonnetje in het weekend weet je dat het wachten is bij het theehuis, ook 45min voor een pannenkoek, maar altijd de moeite waard! We stellen ons er inmiddels op in. Mooie omgeving, leuke speeltuin voor de kinderen erbij. Het is een fijn sfeertje! Pannenkoeken eigenlijk altijd lekker. De salades overigens ook!
Estherdetester . Proever (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Erg mooie locatie. We hebben op het terras gezeten, groen, aan het water en ruimtelijk opgezet. Voldoende en vriendelijke bediening en goed eten. Komen hier zeker terug.
Salverda . Proever (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
We hebben met 20 mensen zowel jong als oud een plek gekregen met tafels en stoelen en genoten van koffie, thee en gebak met daarna van een drankje en we hebben gegeten in een vooraf gereserveerde ruimte. Alles werd goed geregeld ondanks dat het bijzonder druk was. Onze hartelijke dank aan de medewerkers.
Vooral de omgeving is de feestverhogend. Salverda Nunspeet