Theehuis Mon-Chouette

Leusbroekerweg 25B 3831 JZ Leusden Nederland Kaart

Over restaurant Theehuis Mon-Chouette

Voor de echte theebeleving

De high-tea is inmiddels niet meer weg te denken uit het Hollands culinaire landschap. De aandacht gaat vaak bijna volledig uit naar de zoete en hartige lekkernijen. Onterecht vindt Theehuis Mon Chouette. Daarom hebben zij een theesommelier in de arm genomen om ook de thee weer terug te zetten op de kaart. De zorgvuldig gekozen combinaties zorgen voor een ongekende smaakbeleving. Je kunt hier ook terecht voor lunch, brunch en talrijke arrangementen in de landelijke omgeving van Leusden.

Meer informatie over restaurant Theehuis Mon-Chouette

Maandag t/m Zondag

Gezins B.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
vriendelijke ontvangst , gezellige ruimte , lekker gegeten , temperatuur mag wat hoger in het restaurant
leuk met een vriendin gelunchst
Marcel B.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
lekker gegeten in dit restaurant, de sfeer was gemoedelijk .
eten was warm en goed op smaak en voldoende.
kom hier zeker nog een keer eten.
Avdsteen .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
We hebben uitstekend gegeten, champignonsoep vooraf prima, daarna 2 pers. varkenshaas en 2 pers. zalmforel, alles van goede kwaliteit, ruim voldoende frites en groenten, heerlijk ijstoetjes met tokkelroom. Bediening vriendelijk, alles prima. De ingang is moeilijk te vinden 's avonds in het donker, wellicht kan daaraan wat aandacht worden gegeven, maar dat is dan ook het enige minpuntje.
Roeland G.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Met 4 personen gegeten volgens het AH-voordeelsysteem: 2 menu's betalen, 2 gratis. Weinig keus, maar wat we gegeten hebben was van redelijk tot goede kwaliteit. De bediening was erg slecht op de hoogte van wat er aan drankenaanbod was; er is geen wijnkaart en er is van wit, rosé en rood slechts één sort leverbaar, zonder vermelding op de kaart. Van de 4 op de kaart vermelde speciaalbieren was er niet één leverbaar. wel daarentegen een speciaalbier dat niet op de kaart staat. Dat was overigens een prima bier ("vlierefluiter" - geen spelfout! - van een plaatselijke brouwerij). Aan de eters met ijs als nagerecht werd niet naar smaakwensen geInformeerd, terwijl er wel diverse smaken voorradig waren. Verder zaten we regelmatig op de koude tocht. Conclusie: leuk voor een keertje, maar voor een diner de omweg (het ligt erg afgelegen) niet echt waard. Het is echter een theehuis aan een landschappelijk ooie route, dus voor een kop thee overdag wel een leuke gelegenheid.
Jade H.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Het is een erg lieflijk klein restaurantje met een zeer vriendelijke gastvrouw. Mijn tafelgenoot en ik werden snel geholpen, de ambiance was goed en het eten gewoonweg verrukkelijk. De rundercarpaccio was vernieuwend met een zelfgemaakte kruiden mayonaise, de varkenshaas was perfect mals met een heerlijke champignon roomsaus en uit de chocolade moelleux stroomde de chocola rijkelijk. Ik raad iedereen aan om hier een avond te dineren en te genieten van de creaties van de chefs.
FrankaF .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Gisteren heb ik genoten van een heerlijke lunch bij Mon-Chouette. Het theehuis staat met bewegwijzering goed aangegeven, dat was heel fijn. Bediening was vriendelijk, de omgeving is heerlijk rustig. Alles bij elkaar een heerlijke plek voor een lunch wanneer het mooi weer is. Bij slecht weer is het zo vol aangezien er maar weinig plekken binnen zijn.
Bartapart .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Heerlijke salades! zeer compleet en smaakvol. Een voorgerecht of dessert zou er niet bij gekund hebben. Voor herhaling vatbaar.
Gerthumblet .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Heerlijk gedineert, vooral de forel was een aanrader. Nadat we hier een keer geluncht hadden. Zijn we deze keer blijven dineren. We konden ongedwongen blijven en bijna de zon onder zien gaan op deze prachtige locatie aan het valleikanaal
Cora .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Leuke locatie, fiets- en wandelroutes in de buurt - gelegen aan het water - eigen parkeerplaats gelegen om de hoek (dit staat niet aangegeven) -vriendelijke bediening met een heerlijk broodje op ons bord.
Snoopy2 .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Leuke ambiance. Kleine menukaart voor de lunch, maar dat was niet erg.
Hoeveelheden konden iets meer, had na afloop niet helemaal genoeg gegeten.
Het ijs maakte dit weer goed: verrukkelijk!
ConnyvandenBerg .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
We hebben heerlijk gegeten bij Theehuis Mon-Chouette! Het eten was vers en lekker klaargemaakt. De serveerster was heel erg vriendelijk en attent!

Als tip: grote parkeerplaats aangeven voor de gasten die vanaf de N226 komen.
Marian.overmaat .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
We hebben heerlijk gegeten bij Mon-Chouette. Voor de AH-actie heeft het restaurant een menu waaruit je een keuze kunt maken uit 3 voorgerechten, 3 hoofdgerechten en 2 nagerechten. Er is voor elk wat wils; vlees, vis of vegetarisch. Als voorgerecht aten we een salade met geitenkaas, spekjes en noten. Indien gewenst evt. zonder spek. Was heerlijk. Als hoofdgerecht groentetaart en de ander zalmforel, met twee groentebijgerechten en frites. Was ook smakelijk. Het nagerecht (klein warm chocoladetaartje met daarbij een bolletje vanilleijs en slagroom) was een heerlijk toetje.
Kortom: voor ons een meer dan prima diner. Inclusief de drankjes en koffie na moesten we 35 euro afrekenen. Dat was het meer dan waard. Het AH-diner was overigens 25 euro.

We hebben het etentje bij Mon-Chouette gecombineerd met een fietstocht. Het fietspad langs het valleikanaal loopt pal langs Mon-Chouette en is een geliefde aanlegplek voor fietsers. We zaten heerlijk buiten op het terras. Er is ook een groot gedeelte van het terras overdekt met verwarming. Buiten zitten is dus al snel mogelijk. Hoe het is om binnen te eten hebben we niet ervaren.
JeannetteP .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Een huiselijke plek waar er altijd plaats is om bij aan te schuiven. Maar ook om in een intiem hoekje samen te genieten van het met zorg bereide smakelijke 3 gangen menu voor 25 euro.
Gaan er zeker nog eens naar terug.
Wiebemarja .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Het voorgerecht , geitenkaas met spek en honing viel in de smaak.
De varkenshaas met champignonsaus, de varkenshaas was licht rosé en prima de saus had iets pittiger gekund. Zo'n grote pluk sla is geen fraaie aankleding van het gerecht. De bijgerechten waren apart en erg lekker. Het toetje was heerlijk, wat een lekker ijs!
We komen zeker terug!
Wvdtop .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
het was erg gezellig om er te eten, er was goede bediening, het eten was heerlijk we genoten van een heerlijke salade alles zag er smaakvol uit
Sabrinavdoorn .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Sfeer volle tuin met mooi weer schaduw en zon plekken. Is het slecht weer is er binnen ook genoeg plek. De geitensalade was een heerlijke lunch gerecht. En vooral de rabarber monchoutaart heeft mij verrast. Binnen liggen ook wandel en fiets routes.
Nanc76 .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Een beetje verstopt plekje ,maar zeker de moeite waard.vriendelijke bediening en genoeg keus op de kaart. Was een lekkere lunch op het buitenterras.
Familievanrhee11 .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Voortreffelijk gegeten, heerlijke gerechten.
Grote porties.
Zeer vriendelijk personeel.
Ook aan de kinderen wordt gedacht.
Komen zeker terug!
Vanruler1 .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Op een paar kleine dingen na was het eten heel lekker. Erg veel sla overal bij ,zou fijn zijn wat groente van het seizoen erbij ,ze hadden heerlijke stoofpeertjes. De bediening is erg attent en ik vind de locatie lekker landelijk en het interieur is daar mooi op aangepast. We hadden hier ook een keer een high tea en die was ook perfect, kortom leuk om een keer naartoe te gaan.
Bert-yvonne1 .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
We hebben een heerlijke lunch genoten voor een perfecte prijs/kwaliteit verhouding ,
verzorgd door een zeer vriendelijke bediening.
Bij mooi weer, wat wij gehad hebben, een heel mooie locatie met het terras aan het water.