Theehuis De Leidse Hout

• Huisdieren welkom

Jouw recensie over het restaurant Theehuis De Leidse Hout

Agnes H.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2017
Superleuke locatie, vriendelijke bediening en de High Tea helemaal geweldig. Konden onbeperkt thee bijkrijgen, allerlei smaakjes en ondanks dat het heel druk was nam de bediening steeds alle tijd. Alleen jammer dat je voor een High Tea 2.5 uur de tijd krijgt, mijn tafelgenoot en ik waren nog lang niet klaar Komen hier zeker nog eens terug, sterker nog de volgende keer is al geboekt.
Corina N.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2017
Heerlijke locatie om met jonge kinderen naar toe te kunnen gaan, door de speeltuin. Er zijn voldoende kinderstoelen en op de kaart ook limonade en een plakje cake Maar ook met alleen volwassenen is het een leuke plek. Wij zijn hier 2x geweest en hebben buiten gezetten. De appeltaart is werkelijk heerlijk! Niet zo koud als je vaak tegenkomt, maar heerlijk zelfgebakken. En lekkere slagroom!
Wel jammer dat we op een zaterdag om 10.45 maar 1 appeltaarpunt konden bestellen, terwijl het theehuis om 10 uur open was gegaan. De nieuwe appeltaart moest nog in de oven....
En als je 's middags komt kun je om 16.40 uur geen koffie meer bestellen, omdat het koffieapparaat al schoongemaakt wordt. Ze sluiten om 17 uur. Dat vind ik wel bijzonder slecht.... Blijkbaar genoeg klanten....
Bianca F.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
We hebben daar een high tea genomen.
In recensies van andere bezoekers was men niet tevreden over de thee keuze.
Dit was wel verbeterd, in de zin van dat er meer smaakjes thee waren...helaas geen losse thee, maar gewoon zakjes.
De verhouding van de high tea vond ik niet helemaal goed.
Er was heel veel meer zoetigheid ten op zichtte van het hartige.
En wat onze eetlust echt naar het nul punt heeft doen brengen, was het feit dat we naast de toiletten zaten.
En laat er nou net iemand een grote boodschap gedaan hebben...
Wij zaten echt in de stank van een ander onze high tea te nuttigen.
Misschien een idee om op die plek helemaal geen tafel te zetten??!
Annemieke B.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Gezellig met 4 vriendinnen geluncht. Eten was heerlijk. Bediening zeer vriendelijk en attent.
Aangezien niet zeker was hoe het weer zou zijn, werden 2 tafels gereserveerd, zowel buiten al binnen. De zon brak door, dus werd de chocomel met slagroom buiten geserveerd!
Janet V.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Met vier personen High Tea gehad. Pluspunten: locatie!! Ziet er gezellig uit. Tafel stond klaar bij aankomst. Bediening was vriendelijk. Nadelen: je kan twee soorten thee kiezen. Nou hou ik zelf niet van smaakjes thee maar voor iemand die dat wel wil kan dat een nadeel zijn. Vond het ook wel jammer dat het geen verse thee was dat heeft toch veel meer smaak. Alles werd tegelijkertijd geserveerd dat hoort dacht ik ook met een high tea maar de zoete hapjes kwamen waarschijnlijk direct uit de koeling met als gevolg dat het nat was na een uur. Tot slot er werden broodjes geserveerd die waren goed van smaak maar..een High Tea hoort toch echt met sandwiches dat vond ik erg jammer! Conclusie cijfer 6 net voldoende maar voor een High Tea kom ik niet nog een keer terug wellicht wel voor een kopje koffie of lunch.
Esther V.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Al jaren zijn wij vaste klanten van het Theehuis. Het is een heerlijke plek voor lunch of borrel vanwege het fijne terras en de mooie, zeer kindvriendelijke omgeving. Het eten is altijd goed en prijs en kwaliteit zijn hier prima in verhouding. De bediening is altijd vriendelijk en servicegericht, hetzij af en toe wat chaotisch maar eigenlijk alleen bij drukte.
Gisteren ontdekte ik dat ze ook glutenvrij brood en gebak hebben. Een uitkomst voor mijn glutenvrije kind want ook hij kon net als de rest genieten van een tosti, super geregeld!! Ik raad ze dan ook aan deze mogelijkheid op de kaart te vermelden! En dan toch nog een klein minpuntje: de prijs van een kan limonade is €5,-. Wat mij betreft is dit het enige item op de kaart dat niet in verhouding geprijsd is. Buiten dat is het Theehuis voor mij de perfecte plek om een middag door te brengen!
Ramona H.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Op een vrijdagmiddag hierheen gegaan met een lunch, net aan het laatste tafeltje kunnen bemachtigen, want het is is mooi weer, scholen zijn vrij en je kan niet reserveren. Ik nam 2 sneetjes oerbrood met een groente- en kaaskroket, meer dan prima, zeker gezien de prijs. Bediening is soms wat chaotisch. Superlocatie, je krijgt er vakantiegevoel van :)
Rosanne F.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2013
Al jaren een van mijn favoriete lunch plekken in Leiden met name in de zomer waar het beschikt over een groot terras. Het zit op een prachtige locatie en de gerechten die zij serveren zijn van goede kwaliteiten. Je krijgt hier waar voor je geld, voor een goede prijs krijg je zeer goed/kwalitatief belegde broodjes. Met name de gerookte zalm, huisgemaakte eiersalade of de parmaham met mozzarella zijn mijn persoonlijke favorieten.
Bart M.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2013
De jaarlijkse familieborrel werd dit jaar in Het Theehuis De Leidse Hout gehouden. Vanwege het slechte weer dus binnen, maar ook daar is het gezellig! Bediening vlot en vrolijk en er werd onbeperkt geschonken conform het arrangement. Lekkere hapjes gingen erin als koek. Een aanrader voor wie iets te vieren heeft. Hertenkamp en speeltuintje voor de kids aanwezig.