Theehuis De Leidse Hout

• Huisdieren welkom , Terras
6,8
Bianca F.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
We hebben daar een high tea genomen.
In recensies van andere bezoekers was men niet tevreden over de thee keuze.
Dit was wel verbeterd, in de zin van dat er meer smaakjes thee waren...helaas geen losse thee, maar gewoon zakjes.
De verhouding van de high tea vond ik niet helemaal goed.
Er was heel veel meer zoetigheid ten op zichtte van het hartige.
En wat onze eetlust echt naar het nul punt heeft doen brengen, was het feit dat we naast de toiletten zaten.
En laat er nou net iemand een grote boodschap gedaan hebben...
Wij zaten echt in de stank van een ander onze high tea te nuttigen.
Misschien een idee om op die plek helemaal geen tafel te zetten??!
Annemieke B.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Gezellig met 4 vriendinnen geluncht. Eten was heerlijk. Bediening zeer vriendelijk en attent.
Aangezien niet zeker was hoe het weer zou zijn, werden 2 tafels gereserveerd, zowel buiten al binnen. De zon brak door, dus werd de chocomel met slagroom buiten geserveerd!
Proever0311 .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Met vier personen High Tea gehad. Pluspunten: locatie!! Ziet er gezellig uit. Tafel stond klaar bij aankomst. Bediening was vriendelijk. Nadelen: je kan twee soorten thee kiezen. Nou hou ik zelf niet van smaakjes thee maar voor iemand die dat wel wil kan dat een nadeel zijn. Vond het ook wel jammer dat het geen verse thee was dat heeft toch veel meer smaak. Alles werd tegelijkertijd geserveerd dat hoort dacht ik ook met een high tea maar de zoete hapjes kwamen waarschijnlijk direct uit de koeling met als gevolg dat het nat was na een uur. Tot slot er werden broodjes geserveerd die waren goed van smaak maar..een High Tea hoort toch echt met sandwiches dat vond ik erg jammer! Conclusie cijfer 6 net voldoende maar voor een High Tea kom ik niet nog een keer terug wellicht wel voor een kopje koffie of lunch.
Esther V.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Al jaren zijn wij vaste klanten van het Theehuis. Het is een heerlijke plek voor lunch of borrel vanwege het fijne terras en de mooie, zeer kindvriendelijke omgeving. Het eten is altijd goed en prijs en kwaliteit zijn hier prima in verhouding. De bediening is altijd vriendelijk en servicegericht, hetzij af en toe wat chaotisch maar eigenlijk alleen bij drukte.
Gisteren ontdekte ik dat ze ook glutenvrij brood en gebak hebben. Een uitkomst voor mijn glutenvrije kind want ook hij kon net als de rest genieten van een tosti, super geregeld!! Ik raad ze dan ook aan deze mogelijkheid op de kaart te vermelden! En dan toch nog een klein minpuntje: de prijs van een kan limonade is €5,-. Wat mij betreft is dit het enige item op de kaart dat niet in verhouding geprijsd is. Buiten dat is het Theehuis voor mij de perfecte plek om een middag door te brengen!
Ramona H.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Op een vrijdagmiddag hierheen gegaan met een lunch, net aan het laatste tafeltje kunnen bemachtigen, want het is is mooi weer, scholen zijn vrij en je kan niet reserveren. Ik nam 2 sneetjes oerbrood met een groente- en kaaskroket, meer dan prima, zeker gezien de prijs. Bediening is soms wat chaotisch. Superlocatie, je krijgt er vakantiegevoel van :)
Eva W.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2014
Vandaag een vroege lunch gehad op het buiten terras. Drankjes (thee/koffie) waren prima, het eten karig en weinig smaak. Prijs-kwaliteit-verhouding niet in verhouding. Bedrijfsleidster stond te roken in het keukengedeelte waar wij op uitkeken. Dieren werden weg gejaagd met een enorm harde ratel. De bediening is vriendelijk, doen hun best. Voor een drankje prima tent, eten doe ik voortaan een paar deuren verder.
Jrch .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2014
Mooie locatie, zeker bij mooi weer. De high tea is niet aan te bevelen. Alles wordt in 1x op een paar borden op een etagere op tafel gezet. Er wordt alleen een pot groene en gewone thee aangeboden, geen smaakjes. Op de vraag of alles naar wens was gaf ik aan dat degenen die een slagroomsoesje hadden geproefd een bevroren soesje hadden. Hierop voelde de serveerster aan alle soesjes, om er vervolgens maar 1 mee naar achteren te nemen en een half uur later ook weer 1 ontdooid soesje op tafel te zetten. Beetje bijzonder...
Bij reservering gevraagd of er rekening kon worden gehouden met koemelkallergie. Natuurlijk kon dan, heel fijn! Bij aankomst bleek dat dit gedaan werd door in plaats van allerlei hapjes een bord fruit aan te bieden... Eventueel konden ze ook nog een broodje inproviseren. Fruit is best lekker maar niet te vergelijken met een high tea. Als je geen rekening kunt houden met een allergie moet je dat eerlijk aangeven bij reservering!
We komen niet meer terug voor een high tea!
Cargol .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2013
Samen met een groep genoten van een uitgebreide lunch: heerlijke soep met daarna broodjes met luxe beleg. De kleinste kinderen aten pannenkoeken. Alles was netjes verzorgd, de bediening efficient en nog belangrijker: het eten zelf heerlijk vers! De huisgemaakte eiersalade en tonijnsalade smaakten goed. Zo midden in het park naast een speeltuintje is de locatie, vooral met kinderen, echt ideaal, ook in het najaar of winter. Ik kom zeker weer terug.
Rosanne F.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2013
Al jaren een van mijn favoriete lunch plekken in Leiden met name in de zomer waar het beschikt over een groot terras. Het zit op een prachtige locatie en de gerechten die zij serveren zijn van goede kwaliteiten. Je krijgt hier waar voor je geld, voor een goede prijs krijg je zeer goed/kwalitatief belegde broodjes. Met name de gerookte zalm, huisgemaakte eiersalade of de parmaham met mozzarella zijn mijn persoonlijke favorieten.
Bart M.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2013
De jaarlijkse familieborrel werd dit jaar in Het Theehuis De Leidse Hout gehouden. Vanwege het slechte weer dus binnen, maar ook daar is het gezellig! Bediening vlot en vrolijk en er werd onbeperkt geschonken conform het arrangement. Lekkere hapjes gingen erin als koek. Een aanrader voor wie iets te vieren heeft. Hertenkamp en speeltuintje voor de kids aanwezig.
Kevin D.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2012
Het beste aan deze tent is wel de plek waar het zit: in het altijd gezellige Leidse Hout. Het is een mooie plek om even op te warmen en/of uit te rusten. Ik heb hier geluncht en het eten is oke, maar niet van opzienbarende kwaliteit. De bediening is onpersoonlijk en komt over alsof ze je eruit willen jagen (zelfs al is het theehuis half leeg).