Theehuis de Karmeliet

Dinsdag t/m Zondag 10:30 - 18:00

• Af te huren , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
LiandB .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2015
De salade geitenkaas besteld, dit bleek een saaie pluk gemengde sla, waarschijnlijk zo uit de zak, geen rucola etc en oud. Veel bruine plekken. De geitenkaas in drie grote dotten, te lang onder de grill, dus een diarree van geitenkaas. Aan onze opmerking werd geen aandacht besteed, nog geen kopje koffie of excuus kon eraf. Wat een tegenvaller, nooit weer.
Elard V.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2015
's Middags hier na een wandeling naar binnen gelopen voor een thee met wat lekkers. De locatie is mooi. Je kunt lekker buiten zitten, maar ook binnen is het goed toeven. We zochten een plaatsje in de tuin. Deze was zeer ruim en sfeervol. Ook onze twee Beagles waren welkom en kregen van de aardige eigenaar een bak water. Heel sympathiek. We bestelden thee met een quiche en een tosti ham/kaas. De losse thee was heerlijk en de tosti ham/kaas was gemaakt van boerenbrood. Zeer smaakvol. Ook de quiche beviel goed en was erg lekker. Na een flinke wandeling is het hier goed uitrusten! Binnen is er ook een winkeltje waar je losse thee en aanverwante artikelen kunt kopen. Bij de ingang stond overigens een schoolbord tegen de zijmuur dat voor de deur gezet kon worden met de tekst "excuses, we zitten vol". We konden dit wel begrijpen en wisten dat we niet de enige tevreden bezoekers waren. Een echte aanrader dit theehuis!
Gecajoel .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2014
We hebben, met 16 vrijwilligers van de Zonnebloem, een heerlijke middag gehad. We werden zeer gastvrij ontvangen.
Als voorafje kregen we een lekkere soep. Daarna kwam lekkere thee, 4 verschillende soorten, naar wens, met 4 etagère's vol met hartige en zoete versnaperingen op tafel. Er werd uitleg gegeven over het lekkers.
Het was niet teveel en ook niet te weinig. Ondertussen kon je een wandeling maken in het mooi aangelegde park en genieten van een okkerboom en bloeiende rododendrons. Echt een aanrader.
Ruth K.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2013
We zijn fan van de high tea van de Karmeliet. De kindervariant doet het goed bij onze koters. Ook het soepje aan het begin is altijd lekker. Ze zijn royaal met de koffie, thee en drankjes voor de kinderen zonder extra kosten. En de buitenspeelmogelijkheden met de kabelbaan zijn erg leuk. Al met al een mooie plek met onze favoriete high tea in Twente.
L- .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2012
Wij gaan graag lunchen of houden met vriendinnen een high-tea bij de Karmeliet. Of het nou een heerlijke hightea (ruime keuze aan thee met toepasselijke namen als engelen-thee of verwarmen) is of een geweldige lunch, wij zijn altijd tevreden. De waldkorn gezond is heerlijk en vers belegd en ook de scones zijn top! Naar mijn mening wordt de kwaliteit continu gewaarborgd. Daarnaast is de bediening uitermate vriendelijk en draagt dit nog eens extra bij aan de prettige en gezellige ambiance. De tuin is prettig om tussendoor in te kunnen wandelen.