Thee- en Eethuis Gijsbrecht van Aemstel

7,1
6,6
Franka B.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Tijdens het toeren maakte we een stop in Uithoorn en wilde hier ergens gaan lunchen. In het winkelcentrum kwamen we bij het Theehuis terecht. Hoge verwachtingen hadden we niet. Gewoon een lekkere lunch voor een redelijke prijs. Mijn man ging voor een kop koffie en een uitsmijter met bacon en ik voor een cappuccino en twee sneetjes witbrood met vier kleine garnalenkroketten en citroenmayonaise. De koffie was slap maar omdat we door het toeren het best koud hadden gekregen wel opgedronken. De uitsmijter was wel oké. Omdat een van mijn kroketjes op de grond was gevallen zou die nog komen, prima kan gebeuren. De eerste twee kroketjes waren redelijk, denk wel dat de olie niet heet genoeg was want ze waren niet lekker krokant. Toen mijn vierde kroketje kwam kon ik aan het tweede sneetje brood beginnen. Helaas was dit kroketje nog ijskoud vanbinnen. Om twee nieuwe kroketjes gevraagd want nummer drie was inmiddels afgekoeld. Al vrij snel kreeg ik twee nieuwe, helaas weer ijskoud vanbinnen. De jongen van de bediening gaf als reactie echt??? Dus heb ik het hem laten voelen want blijkbaar werd ik niet gelooft. Meteen om de rekening gevraagd want mijn eetlust was inmiddels ver te zoeken. Mijn lunch is niet in rekening gebracht, ik had ook niet anders verwacht. Wat me nog het meest verbaasde is dat de dame die in de open keuken stond begon te schreeuwen tegen haar collega's dat ze het wel goed gedaan had. Precies zoals het op de verpakking staat. Een beetje kok steekt hand in eigen boezem.
Gans38 .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Wij zijn hier tapas wezen eten met 2 volwassenen en 2 kinderen. Het eten was erg lekker en voldoende keuze. De bediening was vriendelijk, enig minpuntje is eigenlijk de ruimte die kaal is en weinig sfeer kent.
Wij komen hier zeker terug voor de tapas to go, zodat we ook thuis net zo lekker kunnen eten.
Stan O.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2015
De tent heet tegenwoordig gewoon Het Theehuis, en dat klinkt heel gezellig en idyllisch, maar het is (sinds kort?) een strakke moderne eetschuur zonder sfeer. Er is weinig moeite gedaan de boel gezellig of origineel te maken, en het is bovendien een erg donker hol.

De bediening was vriendelijk een deed wat ze moest doen. Niet meer, niet minder.

Dan het enige echte pluspunt van de zaak; De kaart.
Een zeer uitgebreide lunchkaart met de talrijke heerlijke combinaties en opties.
Maar; Helaas waren de uitgekozen gerechten op.
De uiteindelijke lunch, dit maal bestaande uit een bol met carpaccio en een biefstukbroodje, was wel prima, en ook wel ruim.

Geen reden om terug te keren al met al, al ligt dat niet echt aan de bediening of het eten (en zeker niet aan de kaart), maar des te meer aan het sfeerloze decor.
Saskia V.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
gisteren in een opwelling om 8 uur nog een hapje wezen eten. we werden gelijk vriendelijk geholpen ondanks de drukte. De tapas waren zeer divers en goed op smaak met verrassende keuzes. De droge witte wijn erg lekker. Al met al was dit impulsieve etentje zeer geslaagd bij het Theehuis!
Mar83 .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Helaas een matige ervaring met de tapas in Het Theehuis. Bij de reservering hadden ze niet gemeld dat die avond een andere manier van tapas eten was gepland, dus het was nogal een verassing dat we minder rondes mochten eten dan het genoemde 'onbeperkte'. Uiteindelijk hadden we wel voldoende, maar het was netjes geweest dit van tevoren door te geven.
De tafeltjes stonden her en der verspreid wat nogal chaotisch oogde. Ook stonden veel tafeltjes heel dicht bij elkaar zodat je nagenoeg schouder aan schouder zou komen te zitten met een onbekende. Niet mijn idee van ontspannen uit eten gaan. Wij hadden dan nog een tafeltje met meer ruimte, dus dat probleem hadden we niet. We hadden geen keus in voorgerecht, maar kregen zonder meer brood met divers beleg (zalm, carpaccio en tapanade). Het verschil in grootte van de porties tussen die van mij en mijn tafelgenoot waren opvallend groot. Niet zoals het hoort. Na dit haastige voorgerecht hebben we vervolgens bijna 50 minuten op onze eerste ronde moeten wachten. Sommige tapas waren ok van smaak en een aantal gewoon niet lekker.
Het 'menu' zoals in eerste instantie werd vermeld leek inclusief het nagerecht te zijn ter compensatie van het beperkte aantal tapas dat je die avond kon bestellen. Wederom een leuke verrassing bij het afrekenen toen dit natuurlijk niet bleek te zijn. Matige eten, slechte communicatie vanuit personeel en erg krap ingericht. Kortom, voor ons absoluut geen aanrader.
Henk F.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2014
Heerlijk Tapaz gegeten. Prima vriendelijk bediening en een brede keuze aan Tapaz gerechten. Voor € 60,- kun je hier met 2 personen je buikje rond eten. Gaan we zeker nog een vaker naar toe.
Positiv O.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2014
Er is al een tijdje een gelegenheid om tapas te eten bij het Theehuis. Echt een leuk initiatief. Ook nog all u can eat. Zoiets hadden we nog niet in Uithoorn. Een paar keer wat over gehoord en toen maar eens langs gegaan. Beetje kaal en simpel was de eerste indruk, maar wel buitengewoon vriendelijk welkom geheten. Leuk tafeltje, best aardig. De hapjes waren sterk wisselend van grootte en voedzaamheid. Ook het verschil in kruidigheid moet je even weten voordat je alles door elkaar gaat bestellen. De bediening kon hier redelijk adviseren. De hapjes leken niet allemaal echte tapas en zelfs niet allemaal Spaans. Mocht de pret niet drukken, het was best lekker. De wijnkaart is eenvoudig, maar voor de gelegenheid niet storend. Het schijnt op vrijdag en zaterdag gezellig druk te zijn. We gaan nog eens langs.
Pemar ..
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2013
Afgelopen vrijdag met 6 personen onbeperkt heerlijke tapas gegeten in dit theehuis, dat 's avonds een zeer sfeervol restaurant blijkt te zijn. Voor 17.50 kun je hier onbeperkt genieten van heerlijke tapas, in vele soorten aanwezig. De bediening is zeer attent en bijzonder aardig, zelfs als je je zoveelste "bestelbriefje" inlevert. Wat wij erg op prijs stelden was dat aan ons verzoek van die week daarvoor, om een wat krachtiger wijn in het assortiment op te nemen, was tegemoet gekomen. Uiteraard beseffend dat niet aan iedere wens kan worden voldaan. Kortom een heel geslaagde avond, voor herhaling vatbaar.