Theatercafé

Esplanade 10 1315 TA Almere Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Theatercafé

Maandag t/m Woensdag Gesloten
Donderdag t/m Zondag vanaf 17:00

• Af te huren , Airconditioning , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
Afgelopen vrijdag, zoals gewoonlijk voor een voorstelling, weer gegeten bij het theatercafe in de Schouwburg Almere. De inrichting is zakelijk en strak en geheel passend bij de architectuur van het gebouw.
De bediening is uitermate vriendelijk, kundig en correct en wist zowaar nog welke drankjes wij enige tijd geleden besteld hadden.
Het eten is zeer smakelijk en keurig opgediend, wij genoten van het 3-gangen theatermenu.
Het menu wisselt frequent en stond deze keer in het teken van de asperge. Per gang de
keuze uit drie gerechten, vlees, vis en vegetarisch met deze als dagspecial de bavette.
Een prima gelegenheid om je theaterbezoek met een diner alhier te beginnen.
Aad V.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2014
Voorafgaand aan een voorstelling van Erik van Muiswinkel een drie-gangenmenu genuttigd in het Theatercafé. De ontvangst was vriendelijk, maar omdat er maar één meisje in de bediening was, duurde het even voor we ons tafeltje kregen, aan het raam, met een prachtig uitzicht over het Weerwater.
Als voorgerecht koos mijn vrouw de tartaar van zalm, ik koos de runder-carpaccio, begeleid door een perfecte Sauvignon uit Zuid Afrika. Als hoofdgerecht gebakken kabeljauw en asperges flamande, de vis was botermals en de asperges lekker beetgaar met beenham en gekookte krieltjes. Alleen…, zónder ei, jammer. Er werden ook nog heerlijke vlaamse frieten gebracht met huisgemaakte mayonaise, die echter wat zurig was. Mijn vrouw koos als nagerecht de citroenbavarois en ik de aardbeien met vanille-ijs. Jammer dat over de aardbeien een soort chemisch smakend roze sausje gegoten was. Vanwege de drie min-puntjes gaven we een zeven voor het eten. Anders was het een dikke acht geworden. Uiteindelijk vonden we dat we een prima menu kregen voor € 19,50. We gingen met een goed gevoel richting zaal. We komen vast weer een keer terug.
Randy E.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2014
Na het flaneren over een boulevard die meer weg heeft van een verlaten startbaan waar voorheen spaceshuttles wegtrokken, kom je aan in het gebouw van de Schouwburg. Aan de linkerkant als een soort schiereiland in het gebouw prachtig omgeven door water ligt daar het Theaterrestaurant. Het menu was gisteren gekoppeld aan een optreden. Je hebt dan ruim 2 uur de tijd om te eten (2 of 3 gangen). De kaart leek prima en afgestemd op het doel: Mensen in korte tijd een goede maaltijd voorzetten voordat zij naar het theater kunnen. Vooraf een soep, carpaccio en iets met zalm, als hoofdgerechten kalfsnek, een vis en iets vegetarisch en de nagerechten een tiramisu, kaasplankje en ..?. Een ideaal menu om perfect voor te bereiden en snel op tafel te krijgen. Niets was minder waar, ondanks dat het wemelde van de bediening was de organisatie ver te zoeken.

Het voorgerecht was ijskoud, mede daardoor smakeloos en overwoekerd met sla. Het brood en de gezouten roomboter smaakten fenomenaal. Liever had ik dit als voorgerecht gehad. Het hoofdgerecht was een langzaam gegaarde kalfsnek, erg smakelijk met een mager garnituur van groene groenten (en hompen knoflook en ui) en een kleine portie dikke, melige frieten en huisgemaakte mayonaise (dat proefde je, volgende keer iets minder azijn wellicht). Als nagerecht een Tiramisu voor mijn tafelgenote en kaasplankje voor mij. Een koud, fantasieloos wit boord met koude, smakeloze kazen met erg lekker noten/vijgen-brood.

Qua bediening is er ook nog wel iets te verbeteren. Niets naars over de glimlach op de gezichten van de meiden, maar die 25 tafeltjes met standaard wensen/gerechten moet toch met zo'n brigade geen probleem zijn, als je simpelweg nadenkt en afspraken maakt. Drankjes, 2 biertjes hadden een levertijd van een minuut of 10. De koffie en thee aan het einde van de avond ook. De pinapparatuur werkt ook niet echt mee. Dus uiteindelijk hebben we in 45 minuten gegeten en de rest gewacht op drankjes en de pin. Volgende keer eten we wel in het centrum.