Theatercafé ’t Weeshuis

Maandag en Dinsdag 17:00 - 22:00
Woensdag
Donderdag en Vrijdag 17:00 - 22:00
Zaterdag en Zondag

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
malinee .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2016
Gisteren samen met een vriendin van mij hier gegeten. Omdat we voorstelling over Noma hiernaast hebben, willen we even snel wat eten. We hebben vooraf vaste menu besproken. Omdat we beetje laat zijn, hebben we voordat we aankwam gemeld voor snelle behandeling. Helaas wordt ons verzoek niet serieus genomen.
Bij voorgerecht hebben we zalm met korabi-salade gekregen. De saus dat wij erbij krijgen past wel goed bij het gerecht. Als ik me niet vergist, was het soort van majongnaise, limoensap achtig.
Als hoofdgerecht hebben we gegrilde lamb met rode wijn saus gekregen. Daarnaast wordt er gekookte groenten en avocado puree geserveerd. Het vlees zelf is heel goed mals, maar de saus past helaas niet goed bij.
Als minpunt vinden we dat de bediening niet de tijd nam om over gerechten te vertellen bij servering, voor de rest wel goed en correct.
Douwe K.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Lekkere cesar-salade en saté. Bij de saté ook goede frites. Het vlees waarvan de saté gemaakt is vond ik wel wat te zacht (af en toe geflubber in je mond). Bediening is vriendelijk, eten kwam vlot. De inrichting is minder. Er staat een prachtige bar in (met 6 bieren van de tap, leuk!) maar verder doet de ruimte met van die lichthouten tafeltjes en een systeemplafonnetje jaren '80 aan. De rekening was ruim 30 euro. Zou Iens naar prijs-kwaliteit vragen dat zijn we dik tevreden (8,5).
Jean-Paul S.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
We hadden niet gereserveerd voor twee personen. Kwamen binnen en rechts bij het raam staan veel ronde tafeltjes voor twee personen, erg gezellig aan die zijde maar helaas allemaal vol. Links staan grote rechthoekige tafels met witte lakens erop, erg saai maar bijna overal leeg.

Ons werd verteld dat er geen plaats was en dat we ook ernaast in de Espresso Bar konden zitten en eten. De grote witte tafels waren vrijwel allemaal leeg, maar nog niet afgeruimd van de voorgangers.

Na tien minuten in de Espresso Bar gezeten te hebben, zonder dat iemand vraagt of we iets willen drinken en zonder een menukaart aan te bieden, kwam de dame naar ons toe dat er een tafel in het restaurant nu beschikbaar was. We werden aan een opnieuw gedekte witte tafel gezet en werden weer alleen gelaten.

Na bijna een kwartier heb ik zelf maar gevraagd of we wat drinken konden bestellen en of er een menukaart was. En jawel, dat kon allemaal!

We werden wat onpersoonlijk de rest van de avond behandeld, maar we konden bestellen en het werd ook redelijk op tijd gebracht. Er kwam een ritme in.

We hebben één Menu van de Chef en voor de ander Carpaccio als voorgerecht en Gegratineerde Lengfilet als hoofdgerecht.
Het voorgerecht in het menu waren hapjes met zalm, erg lekker en mooi opgemaakt. De Carpaccio was ook erg lekker, goed dun gesneden met goede Parmezaan, kappertjes en suikerbalsamico. De Carpaccio was in verhouding wel veel voor een voorgerecht, maar ik hou daar wel van.

Hoofdgerecht in het menu was een steak en deze was goed gebakken en prima van smaak. De Lengfilet was ook prima, maar helaas bij de laatste twee happen toch nog graten in de vis. Dat kan natuurlijk altijd gebeuren in een filet, maar dan ben ik er helemaal klaar mee. Gelukkig waren het de laatste happen, anders had ik gelijk gestopt met eten.

Als nagerecht een Crèpe Suzette. Heerlijk met sinaasappelsaus, échte slagroom en een bolletje vanille ijs.

Verder gelukkig dus prima gegeten ondanks de slechte opstart.
Marja H.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
We hebben met onze kleinkinderen in Figi gelogeerd en daar in het Theaterrestaurant gegeten.
Niets dan lof. De sfeer is heel ontspannen en de bediening vlot en vriendelijk. Ook voor de kinderen een hartelijk woord. Een gevarieerde kaart, met ruime keus. We kozen 4 verschillende gerechten en alle 4 uitstekend op orde en zeer smakelijk. De kipnuggets en de hamburger bij de kindermenu's waren huisgemaakt. Zagen er prima uit en waren lekker (heb even geproefd). Ook de frites waren vers. Het nagerecht voor de kinderen was een klein dessert van ijs en slagroom. Al met al top, mijn complimenten, een echte aanrader.
Etienne M.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Ons verblijf in het Figi hotel in Zeist hebben we gecombineerd met met een diner in het hotel. De kaart zag er spannend uit en ze hadden leuke dingen voor de kinderen. Het restaurant was netjes verzorgd met goed meubilair, mooi bestek en linnen servetten. Het personeel was vriendelijk en ging leuk met de kinderen om. Voorgerechten waren pannenkoek, carpaccio, gerookte eendenborst en kalfszwezerik met ravioli. Alles prima in orde. De hoofdgerechten waren kip nuggets (van echte kip), grote hamburger, rode mul met coquille, en eenden borst. Lekkere knapperige dikke frieten met mayonaise en een salade completeerde het geheel. Presentatie en smaak waren dik in orde, alleen de hamburger had wat meer medium mogen blijven. Hij was toch een beetje te gaar maar desondanks prima van smaak. Als toegift ijs voor de kinderen, een klein "grand dessert" en een verzameling koekjes en chocolade. Prima espresso completeerde het geheel.
We hebben een leuke avond gehad die zeker voor herhaling vatbaar is.
Dienny V.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2015
Zowel voor de lunch als het diner een prettig restaurant.
De dinerkaart is niet uitgebreid , maar er staan wel originele gerechten op.
Bij de lunch hadden we een heerlijke clubsandwich met smaakvol beleg.
Het diner zijn we gestart met een verrukkelijke carpaccio, goed van temperatuur, prima
dressing en prachtig opgemaakt.
De zalm en croute met verse spinazie er onder was uitstekend.
Ook de nagerechten zijn goed.
Het ontbijt was ook uitstekend verzorgd. Het restaurant had karnemelk en english breakfast thee, in veel restaurant ontbreken deze 2 door ons gewenste zaken.
De broodjes en beleg prima.
Bediening was vriendelijk , attent en meedenkend.
Irfan M.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2014
Voor een kleine viering de Randstad ontlopen om heerlijk een weekendje in Zeist te genieten. Knus restaurantje met mooie grote ramen waar het licht prachtig naar binnen valt. Bij uitstek een leuk restaurant om romantisch bij kaarslicht te dineren. De zalm was, na eigen instructie over de bereiding, perfect. De bediening was goed, behulpzaam en goed geïnformeerd over onze wensen. Aanrader
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2013
Gewonnen via Hotelkamerveilingen, maar gezien de beoordelingen op Iens diner gebruikt in Lebaron op nog geen 25 m loopafstand en dat was een goede keuze.
Ontbijt was ingegrepen en was een buffet, zoals je tegenwoordig vrijwel in alle hotels aantreft en vergelijkbare kwaliteit, niets speciaals.
Zeker geen reden om niet nog eens terug te komen, maar er zijn hotel/restaurants, waar wij dat wel hebben.
Wouter W.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2013
vordat we naar de hanover gingen nog even wat eten in het theathercafe daar werden we vriendelijk ontvangen en werden de menu's uitgelegd ook de extra's wij kozen voor het razende rondje een gevulde kipfilet met pasta en een heerlijke grove tomaten saus
ook het verzoek van een van de gasten om in plaats van de pasta frietjes te serveren was mogelijk
het biertje en de koffie waren bij de prijs inbegrepen het decor is misschien wat oubollig maar past wel erg goed in het geheel
een van de gasten had de saté gekozen ook deze was erg lekker met een royale hoeveelheid frietjes die goed waren gebakken(dat heb ik wel eens anders meegemaakt)
Jona R.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2013
Bediening is erg aardig en doen ondanks de inrichting enorm hun best. Locatie is sowieso handig naast de bioscoop. Graag waarschuw ik alleen hierbij voor de kalkoensaté. Dit was helaas de goorste en duurste satémaaltijd die ik tot nu toe heb gegeten. Een soort van sla die je erbij krijgt was zeer deprimerend, de pindasaus smaakte vies oud. De kalkoen zelf komt waarschijnlijk uit een goedkope supermarkt, het leek bovendien opnieuw opgewarmd. Al met al eet je in een vliegtuig of ziekenhuis veel beter. Toch even afsluiten met iets leuks: je kan direct naar je film om dit alles hopelijk te vergeten.
TvdVecken .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2012
Het etenis ronduit matig tot slecht, voorgerecht een combinatie van garnalenprut en een doorgegaard stukje zalm, geen smaak te bekennen. Het hoofdgerecht was een biefstukje, we hadden rood besteld maar dat is niet gelukt. Het desert, ijs + was redelijk. De bediening slecht, de koffie kwam laat maar het bijbestelde drankje kwam toen de koffie al lang op was. Kortom, sla Figi gerust over.
Mirjam_Smeets .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2012
Niet geweldig gegeten bij Figi. Het personeel deed zijn best, maar was echt te onervaren. De voorgerechten waren ok te noemen (carpaccio en kalfspastrami), maar de hoofdgerechten waren een teleurstelling, met name de salades en visgerechten. Geen echte feta maar saladekaas, geen smakelijke kalkoenfilet en de groenten waren niet goed op smaak gebracht. Wellicht had het iets te maken met de aanstaande zomersluiting, maar dat mag geen excuus zijn.