Theatercafé Oude Luxor

6,2
7,2
Leniee .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Natuurlijk is het theatercafé, om even snel voor de voorstelling te eten.. En dus moet je er ook niet teveel van verwachten.
Bij binnenkomst werd vermeld dat ik mijn jas beneden bij de garderobe bij een collega kon brengen, alleen daar was niemand te zien.
Het eten was redelijk en de bediening was prima. Ik at de carpaccio van hert en het stoofpotje, goed op smaak alleen jammer dat er nog zoveel hele kruidnagels en laurierblaadjes in zaten.
Tobykind .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Wij hebben hier een verrassingsmenu gegeten
Vooraf een een carpaccio van hert een smakeloos geheel, met wat sla en oude broodkruimels.
Als hoofdgerecht hadden we een piepklein zuurkool stampotje met daar bovenop een stukje vis van nog geen 100 gram.
Het enige wat een klein beetje maag vullend was, was het toetje, een stukje notentaart.
Wij kiezen hier nooit meer een verrassingsmenu!!!
De bediening was wel heel attent en vriendelijk
VanDam1957 .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2016
Vandaag hebben ik en mijn vrouw genoten van het aan te raden 3 gangen menu. Het heerlijke voorgerecht van kalfsmuis en hoofdgerecht van gebakken kabeljauw met aspergestampot waren al een aanrader. Vervolgens kregen we nog een lekkere maanzaadcake met rabarber. Onze tafelgenoten hadden gekozen voor de luxorburger met een x brandmerk op het broodje. Grappige bijkomstigheid maar het smaakten ze ook goed. De bediening was ook naar wens en dit alles zorgden voor een goed begin voor de avond. Ook de voorstelling was geslaagd dus wij komen zeker nog een keer eten voor de show.
Jetty B.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Bij binnenkomst wordt je jas aangenomen en naar de garderobe gebracht, erg netjes. We waren met z'n tweeën en mochten zelf een tafel uitkiezen.
We werden vlot geholpen door leuke bediening.
De voorgerechten van maiskoekjes met avocado-puree en een soort kalfsvlees carpaccio waren allebei zeer smakelijk en prima porties, al vond ik persoonlijk €8,50 redelijk aan de prijs voor deze relatief simpele gerechtjes.
Als hoofdgerecht hadden we de lamscurry en de geitenkaassalade. Allebei erg lekker en prima porties.
Als toetje de grand dessert voor twee personen. Lekker een beetje van alles wat, al vond ik hier €11 wederom redelijk duur voor wat je ervoor krijgt.
In het kort: alles was erg lekker, simpele gerechten (voor een ietwat hogere prijs dan je verwacht), leuke bediening, gezellig café/restaurant. Prima om voor je voorstelling lekker te eten (en ruim op tijd klaar).
Peetscharley .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Samen met mijn partner vr, 22 mei gegeten! Als voorgerecht hadden we beiden Carpaccio 1 met stukjes tomaat de ander zonder,op zich vreemd,maar verder goed. Als hoofdgerecht Tournedos met daarbij een gefrituurde aardappelbol,die zo hard was dat je hem niet kon eten,niet eens snijden!! Wij hadden ons vlees medium gevraagd en kregen het rauw,dus ging het terug naar de keuken,kregen het binnen 5 min terug en het was goed(medium). Naast ons ging een mevrouw met haar dochter een gesprek aan met de manager,deze vrouw had gehoord in het voorbij lopen naar het toilet,dat het vlees voor die ZEIKERDS klaar was,dat waren wij!! Manager is niet bij ons geweest om het te bespreken,ik sprak daarna de serveerster er op aan en die zei dat het allemaal vervelend was en niet goed wist wat ze er mee aan moest! Dus bij deze nooit meer eten in het theatercafe !!
Annelies V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Tijdens de IFFR konden we kiezen uit 1 hoofdgerecht, de boeuf Bourguignon met krieltjes. Deze werd lauw geserveerd. Mijn man koos voor de hamburger van het huis, die op een gebaksbordje geserveerd werd, zonder bijlagen. Tijdens dit festijn kwamen er continue mensen binnen die kaartjes voor de film hadden en dit gaf een ijskoude tocht, waardoor we onze jas maar aangetrokken hebben. Men ging dwars door het restaurant heen in de rij staan voor de filmzaal. De film was geweldig, maar wij zouden Luxor willen adviseren om dubbele deuren bij de entree te maken en het in de rij staan anders te organiseren.
Ariane V.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2015
De binnenkomst is goed. Je jas wordt naar de garderobe gebracht en je krijgt dan je nummertjes van de serveerster. Het personeel is zeker vriendelijk, en erg jong allemaal.
Het is gezellig binnen. Leuk uitzicht, fijne stoelen en je wil er nog weleens een artiest treffen.
Je hebt geen zorgen dat je te laat komt voor de voorstelling, want de zaal is ernaast.

Je moet reserveren, want er zijn weinig plaatsen, en dat kan via internet. Dat lijkt best fijn. Je bestelt een bon en je betaalt meteen 15 euro. Dan kom je bij het restaurant en dan is het slechts een korting op je hele menu. Want de prijs van 1 hoofdgerecht. Dat zou prima zijn als het hoofdgerecht een beetje substantieel was voor die 15 euro. Maar vooruit. Ik ben een avondje uit, ik neem een voorgerecht. 8,50 voor een vegetarische koude loempia. Ik ken ze als springrolls bij de vietnamees en daar ben ik dol op, verder weet ik wat het kost om ze te maken, ik doe het zelf ook weleens, en dat is heel weinig, zeker als je alleen met groente werkt. De verwachting is dan ook hoog.
Onvermijdelijk dat je dan teleurgesteld wordt. De loempia was helemaal alleen, niet eens twee, vol met mihoen, en slechts paar sliertjes groen en oranje, ik gok komkommer en wortel. Ik begrijp heus dat het niet hetzelfde is, maar vegetarisch veronderstelt toch iets meer groente en niet mihoen in een rijstvelletje. Een dipsausje, olijfolie en wat snippertjes groente en een zuurtje. Een weinig uitdagende hap en ik voelde me bekocht.
Toen er dan ook gevraagd werd wat ik ervan vond heb ik dan ook gezegd dat ik het een aanfluiting vond. Geheel tegen mijn gewoonte in, ik druk me meestal wat bescheiden uit, als me zoiets gevraagd word.
Ter compensatie kregen mijn tafelgenoot en ik ons tweede glas rode wijn voor nop. Toch werd het er niet beter van. Mijn tafelgenoot had de carpaccio, die was best redelijk, alleen was ze niet gecharmeerd van de croutons.
Dan nu het hoofdgerecht. Ik koos de hamburger, de vegetarische optie stond me niet aan. Mijn tafelgenoot de asperges.
Welgeteld 4 asperges op een bord, wat ei, een plakje zalm en een paar krieltjes. Een klassiek menu, maar dan moet je de botersaus niet vergeten. Bijzonder karig dus.
Mijn hamburger was klein en dik op een groot broodje, waar verder weinig garnering te vinden was. Het verplichte spekreepje, plakje tomaat, en plakje augurk en mogelijk ook een heel klein slablaadje en iets tomatensaus. De koolsalade was eveneens minuscuul, gelukkig maar, want ze was niet bijzonder lekker.
De frieten waren te doen, al leken ze een keer te veel gebakken.
Een dessert heb ik me niet meer aan gewaagd.
Ik ben een kleine eter, maar ik was nog hongerig na afloop.

De bediening was rommelig. Twee keer achter elkaar door verschillende mensen de vraag krijgen of je iets wilt bestellen en dan vervolgens een tijd niemand zien.

Afrekenen is vaak een moeizame geschiedenis. Zodra je klaar bent en weg wilt zie je gewoon een tijd niemand meer, dat is niet alleen in dit theatercafé.

Alles bij elkaar waren voor en hoofdgerecht samen echt niet meer 15 euro waard en dan druk ik me heel vriendelijk uit, ik neem de entourage hier in mee.
Want eigenlijk was die loempia helemaal niks waard.
Als je een Theatercafé bent, reken dan ook caféprijzen en zorg voor eenvoudige gerechten van hooguit een tientje. Wil je een restaurant zijn dan wordt het tijd voor een andere reorganisatie in de keuken. Het was mijn eerste en laatste keer. Ik heb me zelden zo bedot gevoeld.