Meer informatie over restaurant Theater Restaurant Bouwkunde

Dinsdag t/m Zaterdag 18:00 - 21:30
Zondag Gesloten

Wally V.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Met vier personen hier geweest op een zaterdagavond.(socialdeal bon). Goede ontvangst, drankje, kaart. We zaten in de uitbouw van het restaurant. Na tien minuten werden we verplaatst naar de grotere ruimte met een gezellige ronde tafel, een goede geste. Bediening was erg goed, attent en geannimeerd. Het eten kan ik kort over zijn, TOP.
Goede smaken, mooie combinaties. Een hele fijne, gezellige avond. Waarvoor dank.
Jolien J.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Wij hebben fantastisch gegeten bij Theater Bouwkunde! Een aanrader en wij komen zeker terug.
Prachtige verse producten, mooi opgediend en heerlijke smaken. Naast een verrassingsmenu ook gekozen voor een passend wijnarrangement om de avond compleet te maken. Goede service, wordt erg veel mee gedacht en zeer gastvrij.
reinoudscheres .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Gasvrij restaurant. De menukaart is duidelijk en de gerechten zijn heerlijk. Ook de bediening is goed en nemen de tijd om uitleg over het gerecht te geven.
Gerard D.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Voor de zoveelste keer bij de Bouwkunde ons laten verwennen.
En als alles heerlijk en top was, kan de recensie kort zijn.
Genoten van mijn lieve Vrouw en de rest verzorgde de Bouwkunde.
Sfeer, vloeibaar, smaakpapillen, alles goed en/of heerlijk bevredigd :-)
BPB .
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2017
Hier gegeten met een bon van Social Deal.
Lekker een avondje samen met mijn vriendin 'wining- and- dining. Hadden er ons ook echt op verheugd. Hadden er beiden eerder gegeten op het mooie tarras, dit keer binnen.
Ontvangst door een jongedame (achteraf een stagiaire) die ietwat zenuwachtig was, maar goed haar best deed.
Kan (lekkend) water en lekkere olijfjes, de menukaart werd door de gastvrouw gebracht, evenals een glas rode wijn.
Onze menukeuze doorgegeven aan een andere gastheer, waarin ik aangaf liever geen spinazie of spruitjes te willen. Als amuse een bloemkoolsoepje (heel flauw) en 1 dun sneetje brood met boter en een schaaltje grof zeezout, de wij bij elk gerecht ook nodig bleken te hebben...

Beiden het voorgerecht (met bijbetaling) van tartaar van rauwe gamba's en een loempia van gamba's, met avocado-crème en verschillende radijssoorten. Mooi opgediend, maar helaas was de tartaar gewoonweg flauw. We misten beiden een zuurtje,iets fris, pikants, wat dan ook. Radijs was wel lekker, samen met 2 enorme bollen avocado-crème en een smakelijke loempia. Maar we zaten gewoon rauwe gamba's te eten zonder smaak.

Er was ons niet gevraagd of we een bijpassende wijn wilden bij het voorgerecht, onze glazen rode wijn bij aankomst waren allang leeg.
Van te voren de recensies gelezen dat er bij elke gang leuke, bijpassende wijnen door de gastvrouw/sommelier geschonken werden. Helaas is ons niets geadviseerd of aangeboden, en werd er niet naar onze lege glazen gekeken. Een bijpassende wijn bij de gamba's was leuk geweest...

Na het voorgerecht zelf maar om wijn gevraagd, kwam wederom niet. 2e keer gevraagd aan de stagiaire, ze had het al doorgegeven aan de gastvrouw die daarna kwam en zich verontschuldigde voor de stagiaire die net nieuw was. Dit verkondigde ze overigens duidelijk bij elke tafel.
Sorry hoor, maar de stagiaire had het doorgegeven en als gastvrouw had ze allang moeten zien dat wij al heel lang zonder wijn zaten.
Ze was overduidelijk drukker met een grote groep (hoog Rotaryclub gehalte) aan een andere tafel. Hier zagen we alle aandacht en veel wijn naar toe gaan.

Deze groep was ook luid en duidelijk aanwezig, waar een aantal gasten zich duidelijke aan irriteerde. Deze groep hadden ze beter in het verlengde gedeelte van het restaurant kunnen zetten.

We kregen uiteindelijk een glas rode wijn, dezelfde als bij aankomst.
Als hoofdgerecht had ik lende en procureur van kalf. Lende was smaakloos, procureur was keihard van buiten, i.p.v. zacht 'draadjesvlees'. Er lag toch spinazie op mijn bord, ondanks dat ik iets anders had gevraagd. In het midden lag een enorme hoeveelheid rode smurrie, wat venkel moest zijn??? Het smaakte alleen maar naar tomatensaus, écht niet lekker. Jus/saus was ook geen smaak aan te bekennen. Peper erbij gevraagd, gelukkig hadden we nog zout van het brood op tafel staan.
Uiteindelijk waren de aardappels met de spinazie nog het smaakvolst van het hele bord. En dat terwijl ik niet eens een fan ben van spinazie...
Er lag overigens nog een soort gebakken rondje op mijn bord, wat moest doorgaan als ravioli, maar waar niks in zat!

Mijn vriendin had met bijbetaling hertenfilet en een worstje van hert. Hert was mooi rood, maar wederom zonder smaak. Het worstje smaakte meer naar orgaanvlees dan naar hert, zwaar en muf. De puree van pompoen en de champignons waren volgens haar het lekkerst. Ook haar jus was flauw en waterig, wat toch niet hoort bij hert, althans, naar ons idee.

En ja hoor....wederom niemand die naar onze lege glazen keek en/of (een bijpassende) wijn kwam inschenken! Gastheer gezegd dat de procureur keihard was, heb er nog met mijn vinger op getikt. Geen reactie toen hij de borden meenam.

Eigenlijk viel ons het ontzettend tegen, maar het dessert van vossenbessen-parfait en amandelijs maakte het behoorlijk goed, dat was heerlijk! Eindelijk SMAAK!
Wederom...geen vraag of wij nog iets wilden drinken bij het dessert...
Pas nadat wij het dessert op hadden, vroeg de gastheer of wij nog koffie wilden.
Besloten om dit thuis te doen.

Al met al, de lovende woorden over de gastvrouw/sommelier over de mooie bijpassende wijnen met uitleg, wij hebben er niets van gemerkt!
Best dom, zeker als je met een kortingsbon komt. Dan moet men juist iets verdienen door de wijn.
Al met al, goedkoop avondje voor ons beiden, hebben 2 glazen wijn afgerekend. (zelf maar naar de bar gelopen voor de rekening)

Ruime porties, alles flauw en vlak, slechte gastvrouw, aandacht ver te zoeken...jammer, maar voor ons niet meer!
Ria B.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Was wat lang wachten maar de moeite waard
Heerlijk gegeten smaken goed in balans en een uitstekende presentatie op het bord.
En dit alles voor een zeer redelijke prijs.
Als we in Deventer zijn komen we zeker terug
wim V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Heerlijk gegeten met voortreffelijk bijpassende wijnen. Zeer vriendelijke bediening in informele sfeer.
Herman P.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Bouwkunde is ons nieuwe favoriete restaurant. Zalig, eerlijk en super lekkere wijn (advies). ook vertrouwd om de hoek en bijzonder om de avond nog te mogen verlengen omdat we na 25 jaar oude bekenden tegen kwamen.
Anna S.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Een heerlijke avond gehad bij Bouwkunde ter gelegenheid van mijn ouders die 25 jaar getrouwd zijn. Super fijn hoe Bouwkunde heeft meegedacht over de avond en dat er mogelijkheid was voor een wisselende tafelschikking.
Mijn ouders hebben enorm genoten en we hebben heerlijk gegeten. Kortom, Bouwkunde bedankt!
Bob P.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Verrassing bij bezoek aan Deventer, een restaurant met een prettige overzichtelijke originele kaart, goed echt eten met een gelijkwaardige plaats voor groenten, fantastische bevlogen sommelier die fraaie betaalbare en interessante wijnen schenkt en een prettige persoonlijke bediening. Dat alles in een mooi historisch gedeelte van de oude stad. Aanrader.
Willem W.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
ik kom hier graag, hartelijke ontvangst, altijd een goede keuken en een mooi wijnassortimen. Mijn laatste ervaring was bijzonder, in verse spinazie gerolde schol met een prachtig palet van ouderwetse groentes vergezeld van een uitstekend wijnadvies
Erik D.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Eén van mijn favoriete restaurants in Deventer. Steeds weer heerlijk eten. Ook nu weer.

We waren wat laat en we gingen daarom voor een 2-gangen menu. We bestelden een aanbevolen fles rode wijn (temperanilio) die uitstekend was. Ze hebben dan ook een wijnkenner in huis.
Tijdens het wachten voor het hoofdgerecht kregen we een zeer smakelijke salade van het huis vooraf. Het hoofdgerecht was prachtig gegaard en zeer smakelijk buikspek dat mooi werd opgediend met diverse groenten. De nagerechten waren ook heerlijk.
Ook de bediening was uitstekend zodat dit bezoek ons weer zeer bevallen is.
Janwillemblom .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Wij aten op 23 september in Bouwkunde. Meer dan uitstekend.
Goede bediening, uitgebreide wijnkaart . Alles was zeer smakelijk, goed gekruid en niet overdreven duur.

Jan Willem Blom
mjtoet .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
We konden heerlijk buiten zitten, werden echt in de watten gelegd door de bediening. En het eten was werkelijk heerlijk! Geen gestress om op tijd in het theater te zijn, wat een luxe!
arthurenmarja .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Kwaliteit als vanouds! Prettige sfeer en vriendelijke bediening. Mooie plek om even stil te staan bij onze 15e trouwdag.
Dieka .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
De ambiance kon niet beter: lekker buiten eten in een schitterende historische omgeving terwijl het langzaam donker werd. Dit alles onder het genot van een heerlijke fles rosé en een verrukkelijk, verrassend 3-gangen diner (zonder dessert). De bediening was erg aangenaam en vlot. Voor herhaling vatbaar!
hesselpz .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Heerlijke wijnen passend bij de gekozen gerechten. Hoofdgerecht met zeewolf was onze favoriet. Ook het dessert met de kaasplank is zeker een aanrader.
Bijzonder vriendelijke bediening met aandacht voor de gasten en meer. Zo werd aangeboden om geld in de parkeermeter te doen, erg aardig.
Sdegf .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Bestellingen opnemen/kaarten overhandigen mag wat sneller. Verder perfect! Mooie locatie, vriendelijke mensen en vooral erg lekker eten.
JanGlad .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Wij hadden ons verheugd op een heerlijk avondje tijdens Deventer op Stelten.
Helaas was dit niet het geval.
De amuse van geitenkaas was het beste van de avond.
Het voorgerecht was onevenwichtig van samenstelling, de kip was droog was en de lever te overheersend.
De witte wijn was niet koel, zodat mijn vrouw er maar wat ijsklontjes bij vroeg.
Het hoofdgerecht van zeewolf was flauw en taai, na 2x vragen werd eindelijk zout en peper op tafel gezet.
De koffie na afloop was wel goed.
De entourage buiten was sfeervol en erg aangenaam bij de zwoele avond.
Deventenaartje .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Prima gegeten tijdens Deventer op Stelten. Ondanks de drukte kregen we toch een persoonlijke service. Wij komen zeker terug.