Meer informatie over restaurant Theater Restaurant Bouwkunde

Dinsdag t/m Zaterdag 18:00 - 21:30
Zondag Gesloten

Annemieke L.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
Heerlijke, pure en verrassende gerechten. Die door hun creatie toch net even anders dan normaal zijn. Tel daarbij de leuke en attente bediening.. wij hebben genoten van begin tot eind!
Douwe F.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Mooie gerechten, voortreffelijk gekookt, attente en snelle bediening.
Mieke S.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
We hadden een heerlijke avond hier, in een fijne ambiance, met attente bediening . Het eten was heerlijk, bijzondere gerechten en voor degene in het gezelschap die niet van bijzondere dingen hield, was er een prima alternatief geregeld. Elke gang begeleid door een passende wijn, dat maakt het helemaal af.
R.J. L.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2017
De gerechten waren fraai in de kleurstelling, de presentatie was prachtig en de samenstelling van smaken geraffineerd.
De wijnen die geschonken werden bij de verschillende gangen en de gastvrijheid versterkten het genieten van het Bib Gourmand menu.
Erna B.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Heerlijk gegeten, de vegetarische salade was fantastisch en zag er oogverblindend uit. Lekker ontspannen eten op niveau. Een aanrader.
Marianne S.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Gisteravond weer heerlijk gegeten in Bouwkunde. Mooie en originele menukaart met verrassende combinaties in de gerechten en veel aandacht voor de groente. Heerlijke wijn erbij gedronken door het goede advies van Heleen. En dat alles in een gezellige, ontspannen en vrolijke sfeer. Met dank ook aan de bediening, die is top. Je wordt als gast echt in de watten gelegd. Kortom, het kan niet beter! Ik verheug me nu al op een volgende keer! Marianne
Maidenofmay .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2017
Op een doordeweekse avond naar Bouwkunde. De zaak zit, aan de voorzijde althans, gezellig vol en de sfeer is goed. Zeer vriendelijke bediening, niet allemaal even ervaren. Het geheel begint met een kopje aspergesoep zonder toelichting en een lekkere snee brood. Daarna het menu BIB Gourmand. Het voorgerecht is een combinatie van rood- en witlof, truffelvinaigrette, pompoenpuree, portobello en coquille. Een eclectisch geheel en zo smaakt het ook. Iets teveel van het goede wat mij betreft. Daarna wordt het rap beter met kabeljauwlamellen met bloemkool en sinaasappel en bereidingen van lam met heerlijke beetgare asperges. Daarna een lekker en bijzonder dessert van pecan cake met kokosijs, mango en een beetje pittige siroop met koriander. Er is ook een kaaswagentje. Voor degenen die nog naar huis moeten rijden is er een ruime keuze aan alcoholvrije aperitieven, erg leuk. Wij gaan zeker weer terug!
GeertM .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
Op de kaart staan Interessante, verrassende gerechten. Wij hebben heerlijk gegeten. Er is aandacht voor verschillende smaken en mooie combinaties van de ingredienten. Wij komen graag terud.
Gerda G.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Restaurant Bouwkunde is een restaurant waar ik iedere keer weer terug kom om te eten. Er is een goede sfeer, vriendelijke bediening en het eten op de borden is een schilderijtje.
Mobiele M.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Culinair. Ik kan niet anders zeggen. Aanrader.
De ontvangst is prima, en als theaterbezoeker word je helemaal in de watten gelegd.
Wim S.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
(H)eerlijke gerechten welke precies aan ons verwachtingspatroon voldeden. Lekker glas sekt vooraf en mooie, zeer betaalbare Bourgogne Santenay VV 2014 bij de 'canard'.
Berthie J.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Bijzonder fijne bejegening. Mooie, avontuurlijk gecombineerde gerechten. Smaken van gerechten verfijnd. Zeer uitgebreidewijnkaart, waardering voor het naadloos aanvoelen van ons gezelschap bij het kiezen van de wijn. Sfeer niet al te formeel, zeer aangenaam.
Siska H.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Onze favoriet in Deventer: uitstekende creatieve en smaakvolle gerechten met uitstekende wijnen op basis van advies van sommelier Heleen Boom. Goed biologisch vlees, vis is ook altijd goed en ook vegetarische gerechten (kok heeft hiervoor een prijs gewonnen geloof ik?) zijn prima. Vriendelijke bediening en prima sfeer. Prijs-kwaliteitverhouding is uitstekend.
AD V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Lekker gegeten goede wijn
Wally V.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Met vier personen hier geweest op een zaterdagavond.(socialdeal bon). Goede ontvangst, drankje, kaart. We zaten in de uitbouw van het restaurant. Na tien minuten werden we verplaatst naar de grotere ruimte met een gezellige ronde tafel, een goede geste. Bediening was erg goed, attent en geannimeerd. Het eten kan ik kort over zijn, TOP.
Goede smaken, mooie combinaties. Een hele fijne, gezellige avond. Waarvoor dank.
Jolien J.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Wij hebben fantastisch gegeten bij Theater Bouwkunde! Een aanrader en wij komen zeker terug.
Prachtige verse producten, mooi opgediend en heerlijke smaken. Naast een verrassingsmenu ook gekozen voor een passend wijnarrangement om de avond compleet te maken. Goede service, wordt erg veel mee gedacht en zeer gastvrij.
Reinoud S.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Gasvrij restaurant. De menukaart is duidelijk en de gerechten zijn heerlijk. Ook de bediening is goed en nemen de tijd om uitleg over het gerecht te geven.
Gerard D.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Voor de zoveelste keer bij de Bouwkunde ons laten verwennen.
En als alles heerlijk en top was, kan de recensie kort zijn.
Genoten van mijn lieve Vrouw en de rest verzorgde de Bouwkunde.
Sfeer, vloeibaar, smaakpapillen, alles goed en/of heerlijk bevredigd :-)
BPB .
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2017
Hier gegeten met een bon van Social Deal.
Lekker een avondje samen met mijn vriendin 'wining- and- dining. Hadden er ons ook echt op verheugd. Hadden er beiden eerder gegeten op het mooie tarras, dit keer binnen.
Ontvangst door een jongedame (achteraf een stagiaire) die ietwat zenuwachtig was, maar goed haar best deed.
Kan (lekkend) water en lekkere olijfjes, de menukaart werd door de gastvrouw gebracht, evenals een glas rode wijn.
Onze menukeuze doorgegeven aan een andere gastheer, waarin ik aangaf liever geen spinazie of spruitjes te willen. Als amuse een bloemkoolsoepje (heel flauw) en 1 dun sneetje brood met boter en een schaaltje grof zeezout, de wij bij elk gerecht ook nodig bleken te hebben...

Beiden het voorgerecht (met bijbetaling) van tartaar van rauwe gamba's en een loempia van gamba's, met avocado-crème en verschillende radijssoorten. Mooi opgediend, maar helaas was de tartaar gewoonweg flauw. We misten beiden een zuurtje,iets fris, pikants, wat dan ook. Radijs was wel lekker, samen met 2 enorme bollen avocado-crème en een smakelijke loempia. Maar we zaten gewoon rauwe gamba's te eten zonder smaak.

Er was ons niet gevraagd of we een bijpassende wijn wilden bij het voorgerecht, onze glazen rode wijn bij aankomst waren allang leeg.
Van te voren de recensies gelezen dat er bij elke gang leuke, bijpassende wijnen door de gastvrouw/sommelier geschonken werden. Helaas is ons niets geadviseerd of aangeboden, en werd er niet naar onze lege glazen gekeken. Een bijpassende wijn bij de gamba's was leuk geweest...

Na het voorgerecht zelf maar om wijn gevraagd, kwam wederom niet. 2e keer gevraagd aan de stagiaire, ze had het al doorgegeven aan de gastvrouw die daarna kwam en zich verontschuldigde voor de stagiaire die net nieuw was. Dit verkondigde ze overigens duidelijk bij elke tafel.
Sorry hoor, maar de stagiaire had het doorgegeven en als gastvrouw had ze allang moeten zien dat wij al heel lang zonder wijn zaten.
Ze was overduidelijk drukker met een grote groep (hoog Rotaryclub gehalte) aan een andere tafel. Hier zagen we alle aandacht en veel wijn naar toe gaan.

Deze groep was ook luid en duidelijk aanwezig, waar een aantal gasten zich duidelijke aan irriteerde. Deze groep hadden ze beter in het verlengde gedeelte van het restaurant kunnen zetten.

We kregen uiteindelijk een glas rode wijn, dezelfde als bij aankomst.
Als hoofdgerecht had ik lende en procureur van kalf. Lende was smaakloos, procureur was keihard van buiten, i.p.v. zacht 'draadjesvlees'. Er lag toch spinazie op mijn bord, ondanks dat ik iets anders had gevraagd. In het midden lag een enorme hoeveelheid rode smurrie, wat venkel moest zijn??? Het smaakte alleen maar naar tomatensaus, écht niet lekker. Jus/saus was ook geen smaak aan te bekennen. Peper erbij gevraagd, gelukkig hadden we nog zout van het brood op tafel staan.
Uiteindelijk waren de aardappels met de spinazie nog het smaakvolst van het hele bord. En dat terwijl ik niet eens een fan ben van spinazie...
Er lag overigens nog een soort gebakken rondje op mijn bord, wat moest doorgaan als ravioli, maar waar niks in zat!

Mijn vriendin had met bijbetaling hertenfilet en een worstje van hert. Hert was mooi rood, maar wederom zonder smaak. Het worstje smaakte meer naar orgaanvlees dan naar hert, zwaar en muf. De puree van pompoen en de champignons waren volgens haar het lekkerst. Ook haar jus was flauw en waterig, wat toch niet hoort bij hert, althans, naar ons idee.

En ja hoor....wederom niemand die naar onze lege glazen keek en/of (een bijpassende) wijn kwam inschenken! Gastheer gezegd dat de procureur keihard was, heb er nog met mijn vinger op getikt. Geen reactie toen hij de borden meenam.

Eigenlijk viel ons het ontzettend tegen, maar het dessert van vossenbessen-parfait en amandelijs maakte het behoorlijk goed, dat was heerlijk! Eindelijk SMAAK!
Wederom...geen vraag of wij nog iets wilden drinken bij het dessert...
Pas nadat wij het dessert op hadden, vroeg de gastheer of wij nog koffie wilden.
Besloten om dit thuis te doen.

Al met al, de lovende woorden over de gastvrouw/sommelier over de mooie bijpassende wijnen met uitleg, wij hebben er niets van gemerkt!
Best dom, zeker als je met een kortingsbon komt. Dan moet men juist iets verdienen door de wijn.
Al met al, goedkoop avondje voor ons beiden, hebben 2 glazen wijn afgerekend. (zelf maar naar de bar gelopen voor de rekening)

Ruime porties, alles flauw en vlak, slechte gastvrouw, aandacht ver te zoeken...jammer, maar voor ons niet meer!
Ria B.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Was wat lang wachten maar de moeite waard
Heerlijk gegeten smaken goed in balans en een uitstekende presentatie op het bord.
En dit alles voor een zeer redelijke prijs.
Als we in Deventer zijn komen we zeker terug