The World

Zondag Gesloten
7,2
L. E.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Dit is niet echt een restaurant, maar meer een kantine. Een prima kantine weliswaar, maar wel een kantine. Het eten is wel een stuk beter dan in de doorsnee kantine, maar voor de gezelligheid ga ik liever ergens anders heen.
Jan M.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Ik kom bijna iedere werkdag in restaurant the World. Ben werknemer bij Nationale Nederlanden en lunch daar iedere werkdag.
Voor ons als werknemers is het restaurant iets duurder geworden dan het vorige, maar daar staat tegenover dat de kwaliteit duidelijk beter geworden is, de keuze veel groter en door de verschillende soorten counters heel afwisselend. Bovendien is er nog een goede koffiebar iets voorbij de counters.
Er zijn duidelijk een paar echte chefkoks ingehuurd die ieder specialist zijn in wat ze bieden.
Het personeel is zeer vriendelijk, aan de counters wordt je door de koks zelf geholpen. En daarnaast lopen er voldoende dames rond, die onder andere de afrekening voor hun rekening nemen. Dat gaat altijd met een vriendelijke lach.
De feitelijke eetruimte vind ik voor een bedrijfsrestaurant zeer fraai, maar dat is het dan ook niet meer. Als prive persoon zal ik hier niet zo snel komen. Daarvoor vind ik de aankleding toch net iets te zakelijk en de ruimte te groot. Hoewel de plek fantastisch is, straalt het voor mij toch teveel het karakter uit van een bedrijfsrestaurant
Maarten N.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
Erg leuk concept! Prima prijs kwaliteitsverhouding! Ook de porties zijn zeer behoorlijk. Het is een enorm restaurant, maar daar merk je niet veel van. We komen zeker nog eens terug.
GenietVanHetEten .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
De ingang was niet te vinden. Uiteindelijk bleek het restaurant in de oude kantine van NN te zijn. Dit hebben ze aardig opgeknapt.
Het is leuk om op 1 plek van 3 totaal verschillende restaurants wat te kunnen bestellen. Dat maakt het makkelijker als je met een grotere groep ergens naar toe moet.
We kregen bij de ingang vouchers waarop er staat dat in bepaalde combinatie het tweede gerecht gratis krijgt.
Zo, wat hebben we nou niet gegeten?! We hebben sushi, gyoza, pasta, pizza margarita, pizza gamberi, de hamburger en de steak besteld. Alle gerechten op de steak na, hadden een goede prijskwaliteit verhouding. Later werd er aan ons verteld dat het restaurant een share dining concept heeft, wat we al door hadden toen we de grootte van de gerechten zagen.
Helaas viel er van de steak niks te sharen. Met die 4 kleine stukjes kan je amper wat sharen. The steak was a misteak.
En nu moesten we afrekenen. We gaven de vouchers aan de gastvrouw, die daarop zei dat ze maar 1 voucher per 2 personen kon gebruiken (dus 1 gerecht maar kan afboeken, ook al heb je er 6 besteld). Dit konden we nergens op de voucher vinden en dat zeiden we aan de gastvrouw. Uiteindelijk had mijn vriendin geen zin meer in de eindeloze discussie en hebben we de rekening betaald.
Maar dit toont van geen stijl van de gastvrouw als ze ons nergens op de voucher kon aanwijzen waar er stond dat er maar 1 voucher per 2 personen gold en alsmaar met ons in discussie ging. Another mistake.
RK071 .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Op meerdere gebieden een bijzondere zaak. Leuk concept (kleinere gerechten om te delen uit verschillende keukens). Ingang moeilijk te vinden, blijft toch wat vreemd om in een kantoorpand te eten, maar het uitzicht is geweldig op het plein voor de CS. Je moet dan wel bij het raam zitten, want de zaak is gigantisch!
Carla D.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2015
Hallo zeg... het grootste restaurant van Rotterdam. Bij de opening gaven ze 644 mensen te eten. Op dit moment wordt het met posters in de abries enorm gepromoot: het nieuwe concept van een familielid van Ladage (de grootste patatbakker van Rotterdam) en Asia Glories. Is gelegen op de 1ste verdieping van het kantoorgebouw van de Nationale Nederlanden, vlak naast station. Roltrap op en dan kom je bij 6 verschillende counters : Italiaans, Asia, Hollands, Amerikaans etc. De prijs is zonder meer gunstig. Dan een plekje zoeken. Kan niet moeilijk zijn : zo groot, maar oogt smaakvol met al die bloemen en zwartwitfotoos van wereldsteden. Eten is goed. Omdat het (tot volgende week) alleen geopend is voor lunch had ik een grote Italiaanse bol, riijk belegd voor 3,40. Echt niet duur en het mooie uitzicht op het Stationsplein is gratis. Dan is er een mooie koffiecounter, maar ik koos voor een verse jus. Een mens moet toch ook aan zijn vitamines werken. Vanaf volgende week ook open voor diner, ben benieuwd. Je kunt er ook rustig werken, een business of ander gesprek, met groepje apart zitten/drinken/eten. Alles in een ruime, sfeervolle ambiance. Ga eens kijken (lekker dichtbij station). Jammer dat je bij Iens geen fotoos kunt plaatsen. Heb een paar fraaie gemaakt !