The Wing

Printerweg 41 3821 AP Amersfoort Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant The Wing

Jouw recensie over het restaurant The Wing

• Datum van je bezoek: 11 jul. 2018
Hoge kwaliteit, snel, betrouwbaar.
Afspraak maken in Amersfoort? Koffie erbij of zelfs de lunch…?
Dan is ‘The Wing’ de uitgelezen plek, dicht bij de snelweg en in het hartje van de zakelijke wijk én met ruime parking.
Het menu is creatief en biedt voldoende keus: sandwiches, omeletten en andere warme gerechten… alles is heerlijk, vers en van hoge kwaliteit.
De visliefhebber (paling! zalm!) kan hier z’n hart ophalen – de eigenaar/uitbater komt uit Spakenburg, waar hij ook de allerbeste vis vindt.
Diverse broodsoorten (w.o. spelt) zijn met dezelfde zorg uitgezocht.
De koffie smáákt! Ook de smoothies/vruchtensappen zijn een traktatie, alsook de verrukkelijke appeltaart (een aanrader!).
Rudizm .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Vandaag geluncht bij The Wing op weg naar Amersfoort.

Het restaurant bevindt zich in een kantoorrijke omgeving en heeft ook een wat zakelijke uitstraling. Qua locatie uitermate geschikt voor een zakelijke lunch, maar voor andere doeleinden wellicht iets minder gezellig. Prettige stoelen om te zitten en alles oogt schoon, inclusief het toilet.

De bediening was zeer vlot en vriendelijk. Had goed oog voor de horeca etiquette. Helemaal niks op aan te merken.

Het eten was lekker, goede hoeveelheid en prima prijs. We hadden een boeren hamburger en een omelet. Enige puntje hier was dat de groenten op de hamburger net iets te vet waren. Geldt ook voor de omelet.

Al met al een erg positieve ervaring. Nogmaals hartelijk dank!
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Heerlijk om in een vertrouwde omgeving zo warm verwelkomd te worden en waar er meedenkend met mijn actuele voedselbehoefte (vanwege ziekte: vegetarisch, geen zuivel, eieren en nog enkele details) wordt omgegaan.
Ik heb gesmuld van mijn lunch en daarbij heb ik een rustig gesprek kunnen voeren met mijn gastheer.
De service is attent, snel en vriendelijk. De stoelen zijn comfortabel en alles straalt schoonheid en 'aandacht voor detail' uit. Hille en Hester, de eigenaren, hebben duidelijk hart voor de zaak en weten wat échte horeca-gastvrijheid betekent!
'The Wing' is voor mij hét adres in Amersfoort e.o.!
Victor ?.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Hebben hier gelunched. Goed bereikbaar, makkelijk, goed eten en snel. precies aansluitend voor mijn doel. voor herhaling vatbaar.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2015
Bestaat er een ‘perfecte’ lunchplek?
Inmiddels denk ik van wél.
Een prima keus aan verse ingrediënten, omgetoverd in smakelijke en fraai ogende gerechten, stipte, vriendelijke bediening en verrassend schappelijke prijzen voor de grote porties.
Alweer waren we met z’n drieën voor een zakelijke lunch. De bestelling werd snel opgenomen, de dranken verschenen als toverslag op tafel en kort daarna volgden de lunchgerechten:
- omelet ham/kaas/champignons (€8,75)
- boerenomelet (€9,25)
- clubsandwich zalm/paling/garnalen (€9,00)
De (vegetarische) boerenomelet was de smakelijkste die ik me kan heugen; opmerking over de andere omelet: “Bijna te veel om in een keer op te eten!”; en de clubsandwich werd voor de overgebleven helft heel netjes in een kartonnen houder, in een zakje mét servet, in de koeling geplaatst om mee te nemen voor later op de dag.
Met verrukkelijke cappuccino (€2,25) en verse muntthee (€2,50) hebben we ons gesprek en onze maaltijd samen afgerond.
Opmerking: €0,35 extra werd in rekening gebracht voor de ‘honing stick’ bij de muntthee, terwijl wij honing juist als onderdeel van deze thee beschouwen.
Verder: ‘The Wing’ is makkelijk te bereiken, met veel parkeerruimte; er is voldoende ruimte tussen de tafels; de eetzaal is licht en eenvoudig doch schoon en netjes ingericht; de wc’s, hoewel wat aan de kleine kant, zijn schoon en goed ingericht.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2013
Zo’n brasserie in zo’n kantorenwijk aan de rand van Amersfoort én dicht bij de snelwegen is een schot in de roos. Hille en Hester de Jong zijn de ondernemers die dit bedrijvige en creatieve restaurant runnen, samen met een gedreven team vriendelijke, efficiënte medewerkers.

Ik kom er samen met een zakenrelatie die ontwikkelingswerk in ‘moeilijke’ landen ondersteunt. Hille kent deze relatie al langer (zijn kantoor is ook in deze wijk) en heeft er oor en oog voor en werkt mee, zowel met een echte riksja uit Bangladesh als een speciaal gerecht op het menu (te zien op de website, aldaar te proeven).

De bediening is vlot en betrokken.
Het eten is voortreffelijk en heel redelijk geprijsd.
Het delen van gerechten is geen probleem en alles is netjes gepresenteerd.

De hele sfeer ademt kwaliteit uit op een niveau dat volledig past bij het zakelijk publiek. Wel kan ik me voorstellen dat het op piektijden heel druk zal zijn, ook wat betreft het geluidsniveau. We waren aan de late kant (14.00 u) waardoor het houden van onze bespreking daar prima ging.

Maar als je in de buurt van Amersfoort bent en wilt lunchen, dan zeg ik stellig dat het de moeite waard is om uit te wijken naar The Wing.