The WineKitchen

Joss P.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Ralf K.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Goede leuke tent waar je bijna alle wijn per glas kunt bestellen. Drie standaardgerechten en een paar specials. Slimme en goede formule. Elke avond vol omdat het voorziet in een behoefte. Goed eten en drinken voor een acceptabele prijs.
MarioV .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Een week tevoren gereserveerd voor 3 personen met het verzoek om een ruime tafel, want twee mensen zijn wat corpulent. Kom je binnen, dan wordt je met z'n drieën door een vriendelijke medewerkster aan een tafeltje van 85x85cm gezet. Het bleek niet mogelijk om ons op een andere plek met wat meer ruimte te zetten. De zaak was nog maar halfvol en later, toen we na het eten vertrokken, voor driekwart vol. We hebben even gedubd of we niet weg zouden gaan om een andere plek te zoeken. Het is vrijdagavond, het zal druk worden in de buurt, dus zijn we toch maar gaan zitten, met de nodige irritatie: zo wil je niet beginnen op je vrije avond. De bediening was de gehele avond verder vriendelijk en correct, maar van enige compensatie voor het ongemak .... niente. Het eten was goed: salade met linzen als voorgerecht, de zeebaars als hoofdgerecht en een kaasplankje als dessert. Prima wijnen daarbij: een Grüner Veltliner en, voor bij de kaas, een Nero d'Avola. We hebben 200 euro afgerekend, maar houden een kater over van ons bezoek. Toen we de zaak uitliepen, kon de chagrijnige eigenaar zich niet verwaardigen ons terug te groeten. Een zaak waar ze ons niet meer terug zullen zien. Sorry bediening en keuken, maar genoeg andere mogelijkheden.
Freek B.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Decor een 8. Beetje pijpenla, maar gemoedelijk. Ook als het niet vol zit, maar dat doet het meestal wel...
En dan de service en het eten! Een bijzondere situatie als je gezelschap een glutenprobleem heeft en zo'n beetje voor alles wat je kunt bedenken allergisch is! Geen probleem! De bediening en de kok nemen alle tijd en zijn super creatief. Een levendig gesprek en wikken en wegen. Uiteindelijk werd er vis gehaald uit hun andere restaurant (straatje verderop) en hebben we heerlijk gegeten. En o ja, er werd op ons verzoek een fantastische wijn uitgezocht uit de zogenaamde left-overs. Top dames! Heel goed gedaan.
Calijn R.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2015
Je moet hier echt op tijd reserveren om een plekje te krijgen. Zelfs op een reguliere dinsdagavond zat het hier nokkienokkie vol. We hadden een gezellige tafel achterin. Een menukaart is er niet, wel een wijnkaart ;-). Bij het opnoemen van de gerechten dus goed opletten! Wij maakten onze keuze en kozen de bijpassende wijn. Mijn vongole in thaise chilisaus was heerlijk, verrassend en pittig. Ik hou ervan, maar een lichte waarschuwing is op zijn plaats. En het boerderijkippetje was in eerste instantie niet helemaal gaar, maar dat werd direct fantastisch opgelost. Zo hoort dat, iedereen kan wel eens het niet niet goed hebben. Na enkele minuten kreeg ik mijn bord weer en was de kip precies zoals het hoorde. Lekker, maar niet bijzonder. De wijnen waren lekker, maar misschien mijn keuzes, maar niet "wauw". En gelukkig kon een "bobglaasje" maar dat is niet standaard, denk ik. Enfin, ik heb er fijn gegeten en gedronken, al was het niet super spannend. Maar ik kom zeker terug. Voor de vaste goede kwaliteit, en de gezellige sfeer.
Martijn P.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
De wijnen waren erg goed, het eten was erg goed vooral de CRÈME BRÛLÉE VAN EENDELEVER met een dessert wijn, goddelijk. Puntje van kritiek is dat we af en toe wel wat lang moesten wachten op koffie en/of om wat te bestellen, maar de kwaliteit van de wijn en het eten deden dat snel vergeten. Ik kom hier zeker op een rustiger avond nog een keer terug.
Rozemarijn S.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2015
We waren iets eerder dan onze reservering, maar konden desondanks kiezen of we binnen of buiten wilden zitten, dus dat was fijn. We begonnen met een heerlijke prosecco en kregen toen uitgelegd hoe The WineKitchen werkt. Er is een kaart waar alleen de wijn op staat en de borrelhapjes. De voor- en hoofdgerechten worden aan tafel opgesomd. Ik vind het zelf prettiger om gewoon een kaart voor me te hebben. Je vergeet snel een van de opgesomde gerechten. In andere recensies is ook al opgemerkt dat je bovendien geen idee hebt van de prijzen. We besloten met brood en een kaasplankje te starten en daar een bijzondere rode prosecco bij te drinken die heerlijk frambozig was. De kaasplank kwam wat later dan het smakelijke bruine brood dat geserveerd werd met uitstekende olijfolie en boter. De kaas was origineel: uit diverse Europese windstreken, gelukkig ook niet te koud. Erg lekker. Hierna kozen we voor twee voorgerechten: een tonijnsalade met venkel die heerlijk licht van smaak was, daarna een carpaccio die mij eveneens goed smaakte, maar voor sommige mensen misschien wat rijkelijk van truffel mayonaise was voorzien. We lieten ons adviseren over een glas witte wijn voor de tonijn. Zoals je kunt verwachten bij een restaurant met deze naam was de wijn erg lekker. Toe besloten we met zijn drieen twee desserts te delen: een frambozen cheese cake die voorzien was van een heerlijke bodem en de Merengue. Allebei uitstekend. We sloten af met koffie en waren voor 50 euro de vrouw klaar. Erg fijn vond ik dat er zonder vragen kraanwater geserveerd wordt. Ook verder vond ik de service erg prettig. Kortom: uitstekende en relaxede avond gehad hier!
Paulus_adams .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Prima avond gehad bij The WineKitchen. Zeer sfeervolle plek met open keuken en mooie bar. Door de open keuken wordt 't helaas wel behoorlijk warm in het restaurant. Eigenaar blijkt echte wijnkenner en neemt de tijd voor z'n gasten. Schitterende Tempranillo, Sauvignon Blanc en Malbec wijnen. Het eten was ook prima verzorgd. Zalm voorgerecht wel beetje vlak qua smaak. Entrecotes als hoofdgerecht goed bereid, bijgaande aardappeltjes wel wat vet en ook salade had iets creatiever kunnen zijn. Maar al bij al echt een leuk restaurant waar je lekker kunt tafelen met mooie begeleidende wijnen.
Maud V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2014
Werden heel vriendelijk ontvangen aan een eenvoudig gedekte tafel. Serveerster bleef hele avond ' gemaakt' vrolijk; achter de bar een meneer die constant met zijn telefoon bezig was. Restaurant zit in een straat vol restaurantjes. Het is een smal lokaal, met open keuken en een vettige lucht.
Kregen direkt kan water met eenmalig ijsblokjes. Serveerster prees de charcuterie schotel aan en het brood; bleek later royaal geprijsd!
Er is ' keuze' uit 1 dagschotel, 1 entrecote/gebakken aardappels/salade, 1 soep, 3 salades en 6 uitsluitend mierzoete toetjes. !!
Dagschotel was fazant....ja, je moet er maar van houden. 2 kleine boutjes met weinig smaak. Entrecote was niet medium, echt te rood en niet lekker mals.
Geen frites te krijgen, uitsluitend vette aardappels met een (te) kruidige smaak.
Toetjes mooi opgemaakt en smakelijk maar waarom geen vers fruit of ijs als keuze??
Kortom, waarschijnlijk prima tent voor een glaasje maar niet om gezellig met groep te eten.
Floor D.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Heerlijk gegeten bij The Wine Kitchen met zijn vieren. Wij hadden daarna een theatervoorstelling, daar werd geweldig rekening mee gehouden. In anderhalf uur genoten van vooraf, voorgerecht, hoofdgerecht, heerlijke huiswijn en koffie. Helaas geen tijd meer voor toetje, daar komen we nog voor terug.

Vanwege de tijdsdruk werden gerechten snel geserveerd, maar dat was zeker niet vervelend. Bediening wist veel van wijn (logisch), en noemde de kaart uit het hoofd op. Ik neem aan dat de kaart dus regelmatig verandert. Minpuntje hier is dat de prijzen dus niet bekend zijn bij bestellen, waardoor de rekening toch hoger uitviel dan ik had verwacht. De bestellingen werden ook zonder papier opgenomen en netjes bij de juiste mensen uitgeserveerd, dat kan ik altijd wel waarderen! Ook een pluspunt: karaf water werd standaard op tafel gezet en ook steeds bijgevuld!

Vooraf qua brood en voorgerechten is er volop keuze, ook echt bijzondere gerechten. Zelf had ik de crème brûlée van eendenlever, een aanrader! Er was keuze uit twee hoofdgerechten: "Wat de pot schaft" was bij ons wild zwijn stoofvlees, daarnaast vast op het menu de entrecote. Beiden erg goed bevallen.

Decor en aankleding is mooi, modern maar warm. Enige minpuntje: het was wel erg warm. Keuken is gedeeltelijk open, en middenin het restaurant.

Concluderend is dit restaurant zeker een aanrader dankzij goed eten, geweldige service en een leuke sfeer!
Josderksen .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2014
Aangenaam om hier te zijn. Er is een dagkaart. Keuze uit een aantal gerechten.
Ik kom regelmatig . Het eten is altijd verrassend en echt erg lekker . De bediening is goed en vriendelijk. Snappen als je een nagerecht met zijn 2wilt delen.
Dringen zich niet op en geven je de ruimte om rustig te praten en een avond te genieten . Kortom een aanrader .
Avm22 .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2014
Gisteravond hier gegeten met een paar vriendinnen. De ontvangst vond ik niet bijzonder, de eigenaresse staat achter de bar half achter een lamp en kijkt je aan en er kon bij haar net een goedenavond af. Komt niet warm en hartelijk over. Ziet er ook niet representatief uit.
Wijnen smaken goed maar dat mag ook wel met zo'n "naam".
Het eten wat ik kreeg was ronduit slecht. De vegetarische schotel.....een pannetje met groenten en een ei....véél te veel kerrie!!! Heel erg slecht klaargemaakt. De aardappeltjes die erbij werden geserveerd smaakten weer naar een ander zoet kruid, ook weer veel te veel en overheersend, de salade was veel te zuur aangemaakt. Ook niet lekker. Toen ik zei dat het niet lekker vond werd er door de bediening (overigens zeer aardige dame) gezegd dat ze het zou doorgeven aan de keuken......
Daarna niets meer gehoord, het vieze gerecht stond ook gewoon op de rekening.
Hier zien ze mij nooit meer terug.
Dennis V.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2014
Lekker gegeten afgelopen week. De carpaccio was lekker dun en truffelmayonaise was lekker. De entrecote was goed medium gebakken en sneed voortreffelijk. Ik zou de aardappelen iets minder kruiden en geen sla serveren. Kies dan voor knolselderij op je bordje. Dit deed beetje af op de rest. De toetjes zagen er zeer goed uit. Vond de spekkoek met ananas ijs voortreffelijk en merengue zag er goed uit. Uiteraard smaakte de huiswijn zeer lekker en hebben ze hier kennis van. Lekker gemoedelijk gegeten en goed bediend. Het kleine voorgerechtje tapas was lekker, maar niet bijzonder. Daar kan nog een draai aan worden gegeven.
ProeverInSpee .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2014
Al meerdere malen gegeten in de afgelopen jaren; super tent! Vrolijke en gezellig bediening, elke keer weer een verrassing wat het dag menu is. Heerlijke wijnen, uiteraard, vooral de Fortana als aperitief smaakt ons altijd uitermate goed. Vaak geweest en vaak zullen wij terug komen!
Jacco D.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2014
Vanavond voor het eerst bij de whinekitchen gegeten in Amstelveen. Zonder reservering nog net een plaatsje kunnen vinden (op dinsdag avond!). Beperkte maar zeer smakelijke kaart (dagkaart) met heerlijke verse gerechten. De keuze in wijnen is natuurlijk zeer groot en naar onze mening redelijk van prijs. Sinds tijden weer eens (h)eerlijk ingredienten geproefd en wij komen hier zeker terug. Als ik dan toch 1 puntje van opbouwende kritiek zou mogen geven dan zou dat het gemis aan een echte goede koffie machine zijn. Absolute aanrader voor de wijnkenner met een voorkeur voor eerlijke bijpassende verse gerechten.
Pet62 .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2014
Gisteravond werkelijk verrukkelijk gegeten. Couscous met kip, ingelegde citroen, venkel en olijfjes.....mmmmm...... hele pure smaken. Het water loopt me bij het maken van deze recensie weer in de mond! Heerlijke frisse wijnen erbij, vooral de Nieuw-Zeelandse sauvignon blanc was lekker. Prima kaasplateautje na met drie kleine, maar kakelverse sneetjes rozijnenbrood erbij.
En zonder te vragen krijg je een grote karaf kraanwater met ijsblokjes geserveerd. Ik kom zeker snel weer terug!
Bert V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2014
Even eten voor een concert. Nooit eerder hier geweest, het is een smalle pijpenla, maar het komt direct gezellig over. Het concept is simpel, een kaart met borrelhapjes/voorgerechten, en daarna keuze uit twee gerechten, "eten wat de pot schaft". En daarbij natuurlijk een ruime keuze uit leuke wijnen, alles kan per glas. Het eten was zeer smakelijk, goed klaargemaakt en zonder al te veel opsmuk opgediend. De bediening is zeer vriendelijk, er worden grapjes gemaakt zonder opdringerigheid, en het wijnadvies is oprecht en uitstekend. Ik kom graag nog een keer terug.
Swie Swat O.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2013
met 2 vriendinnen helemaal achterin het restaurant aan een iets te klein tafeltje ( er was een grote groep die veel ruimte innam ). Goed brood met tapenade en boter (wel wat aan de prijs a ruim 7 euro o.i.), prima slakken in knoflookboter, zeer smakelijke verse pasta met lam en gremolata, goede ossenhaas met bijgerechten, erg lekkere merengue... Dames vriendelijk, maar iets te opdringerig qua vragen of we nog wat wilden drinken naar onze smaak ( wrs omdat het een wijnlokaal is? ). Door grote groep was het nogal rumoerig, warme gezellige aankleding. Toch zeker een aanrader voor in Amstelveen...
Manon V.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2013
Gisteravond met 10 hockeyvriendinnen een soort van reünie-tje gevierd bij The Winekitchen. Wat een heerlijke plek. Het geduld van het bedienend personeel was groot!. We maakten zoals gewoonlijk bij onze jaarlijkse bijeenkomsten veel lawaai, maar daar is geen onvertogen woord over gevallen (sorry andere gasten!). Het opnemen van het gewenste eten verliep vlekkeloos, net als het uitserveren van de bestellingen. Iedereen was enthousiast over de kwaliteit: goede carpaccio's, mooi gebakken entrecotes, de bieten/makreel salade was misschien een tikkie te zuur maar dat stoorde niet echt. Het vegetarische groentenpotje met gepocheerd ei, heel kruidig en smaakvol. Het merinque dessert is fantastisch en de limoen/maanzaad cheescake ook een absolute aanrader. Vanzelfsprekend lekkere wijnen!
Al met al een zeer geslaagde avond waarbij we ook zonder problemen tot laat in het restaurant konden blijven hangen. Ga zo door, absoluut een verdiende pluim op Iens waard!
Wouter H.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2013
Recentelijk hier gegeten. Het oude dorp van Amstelveen kent veel eetgelegenheden. Deze is in zoverre apart dat het een wijnbar annex klein restaurant is, ook in die volgorde.
Goede wijnen, goed niet goedkoop.
Beperkte kaart (maar daar kies je voor), eigenzinnig klaargemaakt.
Bediening is zeer voorkomend.
Het publiek bestaat uit het "betere"Amstelveen, dat gaat echter niet ten koste van de plezierige sfeer.
Veel vriendinnen ontmoeten elkaar hier voor een glaasje wijn en en een hapje.