The Winekitchen at Sea

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Lang
Niels V.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Heerlijk gegeten, prachtige locatie, on-amsterdams ruim. Keurig verzorgd. Mooi Terras. Open keuken.
Wel reserveren, want volle bak!
Jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Wat een leuke verassing, een goede kaart met mooie gerechten en wijnen op een super terras. Had wel medelijden met de bediening die een vol terras moest bijhouden en op kiezelstenen lopen...maar voor ons als gasten was het super!
Miranda B.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Gisteren gedineerd met 4 personen op het terras. Een te kleine tafel voor 4 personen.
Een vriendelijk ontvangst en een aardige serveerster die de bestelling opnam en de wijn schonk. De amuse stelde niet veel voor.
De tijd tussen serveren voorgerecht en hoofdgerecht duurde veel te lang. In eerste instantie heb je dit niet zo in de gaten omdat je gezellig zit te praten, maar op een gegeven moment kregen we wel trek. Toen bleek er zo'n 1,5 uur voorbij te zijn. Bij navraag bij de serveerster zei zij dat er een grote groep klanten was gekomen en dat de kok daar nu mee bezig was. Als gebaar voor het lange wachten kregen we een fles wijn kado. Het hoofdgerecht was goed. Wat ik gewend ben bij de Winekitchen in de Dorpstraat is dat je uitleg krijgt over de wijnen en welke goed bij het gerecht past. Dat geeft een extra leuke ervaring aan het diner. Dat werd hier niet gedaan.Toen we wilden afrekenen kwam er een andere serveerster die niet vriendelijk was, zelfs onbeschoft. Toen zij het wisselgeld terug kwam brengen smeet zij het schoteltje met geld op onze tafel, draaide zich om en liep weg. Zonder een woord te zeggen. Zij liet ons verbouwereerd achter. Een hele onprettige ervaring die wij nog nooit elders hebben meegemaakt.
Gorby .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Wat een aanwinst voor Amstelveen. Heerlijk eten, goede plek en fantastisch eten. Mooie kaart en wijnen, wij hebben hier een heerlijke avond gehad. Ook zeer goede service.
Hans Kees V.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
In een fraai authentiek pand met 8 personen gedineerd.
De diverse gerechten waren alle met zorg bereid en smaakvol.
De licht geschroeide tonijn en de op de huid gebakken roodbaars filet scoorden hoog.
De bediening was charmant en voorkomend.
De akoestiek behoeft verbetering.
The Winekitchen at Sea is een aanrader.
Campolungo .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Groot vrijstaand pand in het oude dorp van Amstelveen (200 meter om de hoek van de bestaande Winekitchen wijnbar) is mooi opgeknapt en verbouwd tot fraai restaurant met ruim terras. Wel gedurfd om hier geheel en al op vis in te zetten, maar voor de visliefhebber zeker een aanwinst in de buurt. Het "high end" van de kaart vermeldt diverse veelbelovende opties van fruits de mer en kreeften, die we deze keer nog even links hebben laten liggen. Onze voorgerechten (coquilles, resp lichtgeschroeide tonijn) waren goed, maar tamelijk bescheiden qua portie. De tarbotine was perfect gebakken en schoof zo van de graat. De extra te bestellen seizoensgroenten waren ook heerlijk en niet te gaar. Aangezien mijn partner geen wijn drinkt was ik aangewezen op wijnen per glas en dan ben je hier zeker aan het juiste adres met een ruime keuze. Karaf kraanwater erbij is ook een pluspuntje (hoewel dat overal standaard zou moeten zijn) De meisjes in de bediening waren aardig en attent, (nog) niet erg professioneel, maar dat was verder geen probleem.
Zonnetje4 .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Op een zaterdag hier gegeten. Het restaurant was bijna vol, maar alles liep vlot en de bediening lette goed op ons. Van het huis kregen we eerst wat inktvis met mini olijfjes, erg smakelijk. Daarna heerlijk brood met boter. De voorgerechten carpaccio van tonijn (smelt op de tong!) en coquilles (goed gegaard) waren overheerlijk. Als hoofdgerecht hadden we warme kreeft (ipv koude kreeft) met citroenmayonnaise genomen, dat was heerlijk. Erbij kregen we een lekkere groene salade en heerlijke frites. Wel jammer dat er zout over de frites was gestrooid (ik eet het zonder zout normaalgesproken), dat kan men beter aan de gast overlaten. Op tafel staat toch zout en peper. De kabeljauwfilet was ook goed, maar net te zout voor mijn tafelgenote. Als toetje bailey's parfait genomen. Hemels! Het is er lekker ruim zitten en - zeer belangrijk - hele comfortabele stoelen. Attent ook van de bediening om te vragen of we na het voorgerecht even een pauze wilden hebben of dat we het hoofdgerecht gelijk wilden hebben. Wij komen hier zeker terug!
Vreugde .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Een gastvrij onthaal in een zeer sfeervolle ambiance van open keuken tot openhaard. De amsuse van baby inktvisjes zorgt ervoor dat je de smaakt van de zee te pakken krijgt. Het voorgerecht was: heerlijke plakjes tonijncarpaccio , en een zalige garnalencocktail. Wat wij erg waarderen is dat het volgende gerecht niet te snel opgediend wordt , genoeg tijd om heerlijk te genieten van een goed gesprek en een goed glas wijn , de sauvignon blanc Mystic smaakte perfect. Het hoofgerecht een heerlijke winter kabeljauw was goed gegaard en heerlijk zacht van smaak. De pasta met zeevruchten was bijna perfect , van mij had er een pepertje meer in gemogen .
De nagerechten waren ook mjam,mjam,mjam ........kortom een zaak om terug te komen. Er staat nog genoeg op de kaart wat we de volgende keer willen proeven....en uiteraard buiten dineren onder de kastanjeboom...wat een aanwinst voor het Oude Dorp !
Gerard S.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Op een gewone doordeweekse avond vol en terecht. Het is natuurlijk jammer dat vis steeds duurder betaald wordt maar ze weten de prijs kwaliteit verhouding uitstekend te organiseren. Opvallend vind ik het nog jonge personeel wat alles goed doet. Heel knap gedaan!
M. Witteboon .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Prima restaurant, heerlijk eten en attente bediening. Aanwinst voor Amstelveen en ook nog ruime gratis parkeergelegenheid. Aanrader!
Kaltenschnee .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
wij hebben 17 Januari j.l. heerlijk gegeten, maar schrokken van de prijs van een klein flesje tonic € 3.85 kregen te horen dat het biologisch was dan is die prijs het zeker ook.
Jammer dat dit een dissonant was.

Estelle
Esther V.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2016
Eten was erg lekker, complimenten voor de keuken. Helaas was de bediening enigszins teleurstellend. Wij waren als 1 van de eerste in het restaurant, er zat op dat moment 1 andere gast. In eerste instantie kregen we meteen wat te drinken, maar terwijl andere tafels vol raakten en deze meteen karaffen met water op tafel kregen en waar netjes de wijnkaart werd aangeboden, zaten wij met zijn 4-en een half uur lang naar een leeg glas te krijgen, terwijl we ons best deden om 1 van de serveersters richting onze tafel te krijgen. Hetgeen helaas niet lukte. We hebben zeker 40 minuten de menu kaart bestudeerd in afwachting van het kunnen plaatsen van de bestelling. Er werd toen we net zaten gevraagd of we wat brood wilden, waarop wij aangaven de kaart te willen bekijken. We wilden namelijk vooraf oesters of kaviaar bestellen, maar dat vooraf ging niet helemaal, aangezien de bediening geen bestelling op kwam opnemen. We vonden het wel vreemd dat er brood met aioli op de rekening stond. Wij dachten dat het brood gewoon van t huis was. Nu was nummer 5 van onze tafel ietwat aan de late kant, maar om dan de tafel maar te negeren viel ons wel erg tegen. Aangezien de serveersters niet allemaal heel jeugdig waren, verbaasden we ons over de kwaliteit van de bediening. Het was ook niet of er zo vroeg op de avond veel te doen was, maar blijkbaar was onze tafel uit de route of iets dergelijks. We hadden het er op een gegeven moment over om maar via de mail of telefoon een bestelling door te geven. Gelukkig werd onze tafel overgenomen door een andere serveerster en verliep de verdere bediening vlekkeloos. Helaas was de wijn die we wilden niet meer op voorraad en ook de icetea was op. Bijzonder dat er op een dinsdag al dingen op zijn.
De Surf en turf was zalig, de garnalen heerlijk op smaak en precies goed gegaard. De assiette fruits de mer was ook een mooi bord vol. De dagschotel was een kabbeljauw op de huid gebakken, welke heerlijk was. De langzaam gegaarde zeeduivel was iets te lang gegaard en viel qua smaak tegen, maar wel een mooi bord vol met veel fruits de mer. De pasta zag er ook smakelijk uit. Porties zijn niet heel erg groot, maar daardoor kon er wel een dessert bij. Keuken had top rekening gehouden met het feit dat 1 van ons gezelschap lactose intolerant was en hadden speciaal een mooi dessert gemaakt. Werd zeer zeker op prijs gesteld
Georg K.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
zeer smakelijke oestercombinatie. Prima schoongemaakt, geen flintertjes in de oesters. Prima wijntje en genieten maar. Daarna de halve kreeft a la plancha. Iets aan de droge kant. Kleine kreeft, maar een maatje groter inkopen. Was smakelijk. Goed kaasplanken toe met prima glaasje rood. Was niet druk maar mooie zaak met open keuken en zeer vriendelijke beëindig. Ook gewoon karaf kraan water, geen dure fles water aangesmeerd. Moeite waard om terug te komen.
Romy F.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Heerlijk gegeten met lekkere wijn. Persoonlijke aandacht van de gastvrouw en een prachtige ambiance. Echt een aanrader!
Arja75 .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Afgelopen zaterdag hier gegeten. Ik ken het pand nog in de oude stijl maar wat hebben ze het mooi opgeknapt. Ze krijgen een 9 ivm de akoestiek maar daar zijn ze mee bezig hoorde ik.

Brood was lekker vers en lekker dip erbij.

Carpaccio van tonijn en surf en turf als voorgerecht. Beide erg lekker.

Hoofdgerechten waren allemaal goed op smaak. En leuke presentatie.

Ze zijn net open dus nog even laatste puntjes op de I maar zij komen er wel.

Service snel en gezellig. Kom zeker terug.
Janwillem1969 .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2015
Rond 18 uur waren we de eerste gasten. Duurde niet lang en liep vol op een doordeweekse dinsdag.
Lekkere huiswijn en lekker flesje Picpoul.
Eten redelijk maar niet bijzonder. Kregen brood vooraf. Op de rekening doet dat 7,50. Dat is te duur en moet gemeld worden aan tafel. Vooraf de surf en turf en tafelgenoot de graved lax. Smakelijk. Hoofdgerecht twee keer zeeduivel staart. Kleine portie vis. Jammer. Geen groente erbij. Moet als bijgerecht bijbesteld worden. Wij bestelden frites. Deze was te vet en na reeds gebakken te zijn geweest, nog een keer in het vet gegooid zo leek het. Niet vers. Niet zelfgemaakt. Jammer. De bediening was vriendelijk. Wel drie verschillende personen aan tafel. Enigszins onrustig. Zij wilden telkens de wijn bijschenken. Dat hoeft van mij niet. Kan en doe ik liever zelf.
Geen dessert genomen. Wel koffie.
Al met al best lekker gegeten maar niet culinair en bijzonder. En dan tik je met twee personen toch 110 euro af....

André S.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Alles is goed in balans in dit nieuwe restaurant....ook de sfeer is goed. Vooraf oesters, zoals het hoort, toen surf en turf, heerlijk daarna zeeduivel ook lekker. De topper voor mij was de irisch coffee die was bereid zoals het hoort. Minpuntje is dat de kreeft niet vers wordt gekookt. Mijn vrouw had kreeft en dan zie je en proef je dat, kreeft is dan ook veel te koud.
Anita W.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2015
Heb inmiddels 3x gegeten in dit nieuwe restaurant, 2x diner en 1x lunch. Kwaliteit van de eten is fantastisch, ze hebben zeer goede wijnen en prima bediening, hoewel het bij de eerste keer wat minder was. De serveerster speelde niet goed in op haar gasten. Later hadden we andere mensen, o.a. de eigenares aan onze tafel en alles was prima. Heb 1 minpuntje: brood met een botertje e.d. is niet inbegrepen en kost 7,50 euro. Schroef dan de prijzen een tikje omhoog en laat het inbegrepen zijn òf serveer een zoutje en wat olijven anders valt je eerste glas wijn zo hard in de maag!