the Wine Kitchen at Sea

Erg duur
Lang
Philip W.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Bij binnenkomst dacht ik wauw! Super leuk restaurant, goed aangekleed, zag er gezellig uit. Het schepte hoge verwachtingen.

Na plaats te hebben genomen liet de bediening op zich wachten. De bediening zijn geen horeca vak mensen. De jonge jongen deed zijn best en was aardig. Maar gaf de mannen eerst een kaart om toen tot de conclusie te komen dat hij te weinig menu kaarten mee had en liet de dames wachten.

Bij het wijn inschenken pakte hij de glazen aan de bovenkant vast en wisselde de glazen met een buurvrouw omdat hij er niet makkelijk bij kwam.

Vervolgens kwam het voorgerecht, zag er prachtig uit en was ook echt prima!

Op het hoofdgerecht hebben we een uur (nogal lang) moeten wachten. Ik had de Fish en Chips van kabeljauw. Er zat weinig smaak aan, of geen. De frietjes waren erg lekker. Mijn tafelgenoot had scholfilet. Was niet vies. Maar ook niet bijzonder.

Toen de bediening af ging ruimen hoorde hij ons praten over een TV serie en mengde zich ongevraagd vrolijk in het gesprek.

Samenvattend:

- Restaurant: erg mooi en sfeervol. Schept hoge verwachtingen.
- Eten: niet vies, maar voor dat geld en type kaart ga ik liever elders eten.
- Bediening: aardige jongen maar weet niets van horeca of etiketten

Was goed om geprobeerd te hebben.
PeterBrug .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Bediening was een drama, eenmaal aan tafel moesten we ruim 10 min wachten ( bij een bijna lege zaak) tot dat er een serveerster aan tafel kwam zij had gelijk de wijn kaart gaf hem aan één van ons welke geen wijn drink, vroeg of we een aperitief voor af wilde we bestelde een kir royale de crème de cassis was overheersend en er zat geen prik op de wijn. We bestelde een fles Sancerre dat ging snel we hadden de glazen van het aperitief nog half vol de serveerster wilde de wijn al inschenken we vroeg of ze even wilde wachten ( beledigd) Het hoofdgerecht kabeljauw ( niet op gegeten) was droog. De pasta was koud. Dan de bediening arrogant. Wij vroegen om afterekenen,de rekening deze werd op tafel gegooid meer dan € 350,00 we moesten aan een andere severster vragen om te pinnen. Geen fooi gegeven met de reden dat de bediening zo slecht/ arrogant was.
Evelien S.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Zoals de naam al doet vermoeden is het hier wijn bij de vis. De inrichting van de zaak is leuk. Het is niet al te groot dus je zit vrij compact op elkaar, zonder dat het heel erg storend is overigens. De bediening doet zijn best maar is niet super attent of enthousiast. Je voelt je geen gast, het is meer dat je in Amstelveen bij dit restaurant hoort te eten, wil je er een beetje bijhoren. Dat verklaart ook de relatief hoge prijzen voor hetgeen geboden wordt. Het is prima maar niet bijzonder.
Freekj .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Laat ik beginnen dat de koks echt wel kunnen koken, maar als ik een een ceasarsalde krijg; met kropsla...., niet veel dressing, geen ansjovis een paar gamba's (on the edge qua cuisson) gedroogde parmezaan, dat maak ik zelf beter. 1 persoon in de bediening (afstandelijk en niet enthousiast) voor zoveel tafels was ook geen pluspunt.
Mangiamo .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2016
Dit is een aanwinst voor Amstelveen! Bij toeval kwamen we er terecht: de eigentijdse inrichting creëert meteen een informele sfeer, je voelt je er snel op je gemak. De bediening is vriendelijk, maar kan nog wel wat professioneler: brood pas serveren bij het voorgerecht, bijna de verkeerde wijn ingeschonken, en meer kleine details. Maar dat valt allemaal makkelijk te verbeteren, dus dat is geen reden om niet te gaan. De vis is supervers, en precies goed bereid: klasse! De porties zijn prima, niet te klein, en de stijl van de keuken is puur: niet te veel fratsen, zonder simpel te zijn. Het is leuk om de koks in de open keuken bezig te zien. Er is ook een terras dus dat moet bij mooi weer vast ook heel prettig zijn.
Arm .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Nog niet zo lang open, hadden wel het adres maar het was wat lastig te vinden. Nagevraagd binnen en het meisje van de bediening vertelde dat dit het voormalige politiebureau is en een monumentenpand. Daarom zijn ze nogal streng met reclame/uithangbord, maar dat "loopt "dus nog!
Leuke inrichting, voldoende parkeergelegenheid. Het was wel erg rustig voor een zondagmiddag.
We hebben samen het assiette fruit de mer genomen zonder de kreeft.Was 35 euro. Vongole, mosselen, gamba's , paar oesters met dressing ( apart) en een schaaltje citroenmayonaise.En een klein schaaltje met gepelde garnalen in een dressing. Alles op een bed van ijs.
We kregen er van de kok er 2 kingkrab poten bij. Fijn, want eerlijk gezegd was de schaal met gezien er op lag wel erg aan de prijs! Erbij lekker brood, boter ( keihard) en olijfolie. Ze hebben geen bier van de tap wel lekker Italiaans bier van de fles en een lekker groot glas Pinot G.
De bediening was vriendelijk en goed. De reden dat ik maar een 6 gegeven heb voor het eten is omdat alle vis ijskoud was, zo uit de koeling w.s. en het dus weinig smaak heeft. Dan ligt het dus ook nog op een bed van ijs .