The Wine Bar

Oudedijk 273 3061 AK Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant The Wine Bar

Op een unieke locatie aan de Oudedijk is THE WINE BAR gevestigd. Een modern horecabedrijf met een heldere uitstraling en een mediterraan terras. Je kunt er genieten van een groot assortiment, ruim meer dan 100 verschillende, fijne wijnen, waarvan meer dan 25 per glas. THE WINE BAR is geen restaurant, maar er is een ruim assortiment hapjes en af en toe een gerechtje om de wijnen te begeleiden. Het schitterende terras is het gehele jaar geopend en er kan, wanneer het weer het maar enigszins toelaat, ook hier worden genoten van al het lekkers.

Meer informatie over restaurant The Wine Bar

9,3

Jouw recensie over het restaurant The Wine Bar

Bas H.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
Lekker gegeten, leuke, kleine gerechtjes, prima. Jammer dat de kaart het zelfde was als twee jaar geleden, we werden niet verast. Prima bediening, sfeer wat minder, het was erg stil en een hond in het restaurant is voor mij prima, maar niet voor iedereen, denk ik. Ik zou zeggen, een frisse wind!!
Just K.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Zooooooo, wat is het hier fijn. alles klopt! Rotterdamse directe hartelijkheid. Fijne wijnen met een ruime keuze. Mooie gerechten, natuurlijk minder uitbreid, en alles vers en ter plekke gemaakt. Een chef die de steak perfect gekarameliseerd op je bord laat komen. Om je vingers en het bord bij af te likken. Kazen, koffie, digestief. En dat na een vrolijk begin met een eindelijk eens een mooie vinho verde
Ontspannen zitten om nooit meer weg te gaan.
Martien D.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Je komt er thuis! Wat een plezier elke keer weer om bij The Wine Bar te zijn: Binnen heerlijke prettige sfeer. Buiten, als het even kan: Wat een zalig terras. Passende wijn bij elke gelegenheid, bij elk weer, voor elke sfeer. Vakkundige (en gedurfde) bediening waardoor je, heel verrassend, nog nèt een nog betere wijn krijgt ingeschonken dan waarop je had gerekend. En dan die hapjes.... Dat is Genieten, met een hoofdletter. Voor ons geen betere plek met z'n tweeën of met de hele familie dan bij The Wine Bar.
Bovendien: Ik ken geen ander restaurant waar je een hele avond kunt genieten en de volgende dag ook nog eens vrolijk van het bonnetje wordt: Echt geweldig ! Een top-kok en geweldige bediening.
Er staat daar aan de Oudedijk een partij ervaring in Wijnen, Koken en Gastvrijheid: Dat wil je meemaken!
Foodloes X.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Deze wijnbar heeft een van de mooiste en gezelligste terrassen van Rotterdam. Bovendien hebben ze hier (naast uiteraard goede wijn) echt fantastische happen. Deze kok is een echte lekkerbek, de foie gras (de beste die ik ooit heb gegeten), de lamskoteletjes en de gemarineerde ansjovisjes zijn stuk voor stuk aanraders.
Just K.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Wat een prettige en vriendelijke plek, deze wijnbar in Kralingen! Eenvoudige en goed klaargemaakte hapjes, mijn vlees prachtig rood op tafel. Binnen niet groot, wel lekker ruim opgezet, buiten een flink terras. Wijnen naar behoeven en met een ruime keus. De prijs is prima en past bij het karakter van deze zaak. De chef zichtbaar in zijn keuken, de bedienende eigenares maakt je een thuisgevoel compleet. Precies de goede aandacht en eigenwijs genoeg om haar eigen karakter mee te laten doen.
Na de charcuterie en hele mooie huisgemaakte eendenleverterrine een fraaie ripasso bij de zijlende, een lach op het gezicht. Het is hier goed toeven.
Bas H.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Heerlijk wijnen, lekkere hapjes en een leuke en vakkundige bediening, kortom een zeer geslaagde kerstavond, voor herhaling vatbaar!
Judith V.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2015
Heerlijke hapjes, uiteraard lekkere wijnen, zeer vriendelijke bediening en keuken, in een gezellige entourage.. We hebben genoten!
peter R.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2014
Kom hier regelmatig vanwege de relaxte en ontspannen sfeer.
De tapas zijn heerlijk.
De kaart verandert wekelijks met afwisselende seizoensgerechten.
De wijnkaart is zeer uitgebreid en de bediening professioneel en vriendelijk.
Foodloes X.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2014
Een gezellige en knusse winebar met een mooie tuin. De wijnen zijn goed en betaalbaar. Met de hapjes kun je een soort tapas diner maken. De (veelal op de Franse keuken geïnspireerde) hapjes wisselen regelmatig en zijn kwalitatief uitstekend. Vooral de garnalenbitterballen en de scampistaarten zijn heerlijk. Als je erom vraagt krijg je hier ook nog gewoon een karafje kraanwater op tafel. Bij drukte moet je soms wel even wachten, maar dat is hier geen straf...
Martin K.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2013
Een leuk restaurant met een prachtige binnentuin! Een hele lange lijst met prachtige wijnen en een (iets te korte) lijst met kleine gerechtjes. We kozen voor de garnalen bitterbalen, chorizo worstjes en zalm filetjes...allemaal even lekker! Tevens met een prachtig glas rosé!

De mevrouw in de bediening was een beetje chagrijnig en nors. Misschien had ze haar dag niet maar dat nemen we maar voor lief. En heerlijk establishment voor in de zomer!
Wietze M.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2012
Afgelopen vrijdag met een vriendin in de tuin van The Winebar gegeten/gedronken. Begonnen met een 'simpele' Prosecco die naar meer smaakte. Als eerste een combinatie van verschillende vleeswaren besteld, waaronder heerlijk salami met venkel. Hier een Basa bij gedronken, die ons werd aangeraden door de vriendelijke eigenaresse. Onze culinaire zoektocht vervolgd met een combi van verschillende belegde crostini's. Hierbij een lekker glas Pouilly-Fuisse gedronken, fantastische witte wijn. Afgesloten met een glas Tannat waarna we nog een kaasplank met port hebben genuttigd. The Winebar is een mooi ingerichte wijnbar met hapjes als eten. Nadat het drukker was, was het rennen voor de eigenaresse die in haar eentje bedient. Maar een goed teken dat de zaak lekker vol zat. Snel terug!
Constantijn R.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2012
Ondanks het matige weer hebben we de hele avond buiten gezeten onder een afdak (af en toe een buitje). Lekkere wijnen (Basa/Aix en nog een) met enkele voorgerechten en biefstuk met friet. Ondanks dat de friet erg zout was, smaakte de biefstuk goed. Prettige bediening en leuke tuin om te zitten bij mooi weer.