The White Room (NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky)

Dam 9 1012 JS Amsterdam Nederland Kaart
31-205549454

Meer informatie over restaurant The White Room (NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky)

Diner op dinsdag tot en met zaterdag van18:30 - 22:00
Lunch op donderdag tot en met zaterdag van 12:00 - 22:00
Zondag en maandag gesloten
Uitmuntend
9,4
9,1

Jouw recensie over het restaurant The White Room (NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky)

Mathijs V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Moderne gerechtjes in een klassieke omgeving met eigentijdse stoelen en banken. Vriendelijke, vlotte bediening, maar wel heel correct en persoonlijk. Perfecte begeleiding van wijnen bij amuses en de verschillende gerechten. Een van mijn favorieten van die avond was een rivierkreeftje met verschillende bereidingen van wortel en vadouvan kruiden, maar zo subtiel gebruikt dat het niet overheersend was, maar wemerkbaar. Toch knap koken met zulke sterke kruiden. Inspirerend! Dessert vond ik daarentegen weer het minst, la was er wel een hele knappe balans gevonden tussen zoet en zuur. Maar wij hebben zeer genoten!
Ger B.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Topavond, mooie gerechtjes en voldoende aandacht. De keukenbrigade acteert op een zeer hoog nivo, waar blijft
de eerste ster??
Harry S.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2017
Fantastisch eten , geweldige amuses, zeer attente bediening die alles goed uitlegt.
David G.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2017
Er zat helaas een graat in de kabeljauw . En wij hebben in plaats van 8gangen een 7gangen menu gekregen. Het decor is heel mooi.
paul V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Fantastische avond gehad. Vriendelijke ontvangst, mooie tafel in super interieur. Relaxed bediend en na gevraagd te hebben om een aangepast menu voor een van ons een werkelijk verrukkelijk diner genoten. Bijzondere combinaties, die geweldig werkten. Ok, het was prijzig, maar het was het meer dan waard!
Marjoleine Z.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2017
Subliem eten, maar tempo van bediening veel te hoog: er mag wel even pauze zitten tussen de gerechten. En: graag de wijn - wijnarrangement - schenken bij de gerechten, niet lang daarvoor, nu kwam het voor dat het glas leeg was voor je het bijbehorende gerecht kreeg. Te obligate en afgeraffelde uitleg over de geserveerde wijnen. Muziek mag zachter. Maar: dit zijn details, het eten was enorm lekker, en een lust voor het oog.
Paulis .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2017
De amuses waren geweldig. Erg verfijnd. We hadden het 6 gangen menu met wijn arrangement. De hoofdgerechten erg lekker en prachtig opgemaakt. Het hertenkalf was top. Helaas zagen we diezelfde verfijning niet terug in de desserts. Het eerste desserts was een dessert van verschillinde bereidingen van koffie. Wel lekker door de mooie sherry die men erbij schonk. Het tweede dessert was een dessert van verschillinde bereidingen van appel. Hiermee zakte helaas de avond in. Dit was meer een dessert voor een warme zomeravond dan voor een koude herfstavond.
Een tip voor de bediening: laat de gasten niet merken dat er onenigheid tussen jullie is. De boze blikken die de somelier wierp naar een van haar collega's en de beteuterde blik van die andere collega , ontgaat een gast niet. Zeker niet met al die spiegels in het restaurant, vermakelijk.
Harry D.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Heerlijk genieten! Vlotte, vriendelijke bediening met humor. Echt FANTASTISCH eten, talloze mooie smaaksensaties, alles keurig opgemaakt, veel oog voor detail. Er wordt hier gekookt! Mooie bijpassende wijnen, met zorg gekozen. Verwend van begin tot eind. Gaaf!
Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Ik vind het jammer dat het restaurant midden in het hotel zit. Hierdoor wordt je continu afgeleid door de totale beleving in het restaurant je ziet mensen langs lopen door de gangen van het hotel in alle formaten en met toebehoren zoals een biertje of een dj die aan het afbouwen is van een bruiloft! Aan de andere kant van het restaurant zit aan de rechterkant politie ambulance zus schreeuwende mensen echt echt een Amsterdamstraat leven. Het was een mooie beleving maar teveel afgeleid. Ik zou het restaurant dan ook niemand aanbevelen ondanks dat wij het eten was niet voor me
1401Dollie .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Fantastisch eten, sensationele smaakcombinaties, perfecte wijnen, mooi gedekte tafels in een zeer fijne ambiance. Kortom deze aspecten overtroffen onze verwachtingen. Een michelinster waardig. De zwarte brigade en met name sommelier Isabel zorgden echter voor de smet op de avond. Tussen champagne en de eerste wijn zat zeker een half uur, brood werd aanvankelijk niet aangevuld, wijn werd achteloos maar wild in wijnen gekieperd. Maar meest frustrerende is dat de gastheren en Isabel de passie en de gastvrijheid ontbeerden. Een toekomstige Michelin zaak onwaardig. Jammer want alles overige aspecten zijn uitmuntend
Leo S.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Onderstaande email heb ik verstuurd naar het info email adres van The Whiteroom en geen enkele reactie....heel bijzonder vind ik dat en niet professioneel.

Geachte heer Boerma en heer Dalhuisen,

Afgelopen zaterdag tijdens ons weekendje weg, samen met mijn vrouw bij jullie gegeten.
En heer Dalhuisen, wat heeft u er een feestje van gemaakt en dat u na afloop nog even lang onze tafel kwam was een leuke touch.
Prachtig om uw passie real life te mogen ervaren, geweldig!

Toch moet mij wel iets van het hart, en sta me toe dit met u beide te delen.
Het feit dat er een personele uitdaging was op de zaterdag in de brigade in het restaurant, is iets wat kan gebeuren en hoewel wij als gast wel merkte dat het niet een geoliede machine was, was het vooral de vriendelijkheid die bij ons is blijven hangen.

Wat helaas wel als een negatief punt is blijven hangen, is de wijn.
Omdat er veel vis in de diverse gangen was verwerkt kregen we hier ook steeds een wit glas wijn bij.
En nu waren de gerechten zo prachtig mooi in balans en de opmaak met zoveel liefde gedaan maar hebben wij toch bij meerdere gangen veel te koude witte wijn gekregen.
Wanneer ik een schatting mag maken denk ik dat er zeker twee gangen waren waar de geserveerde wijn beneden de 5 graden was.
Nu weet u beide dat te koude wijn de smaak helemaal kapot maakt. En ik kan u verzekeren dat was ook zo.
Wij hebben zelfs twee glazen terug gestuurd omdat dit naar onze mening echt zo koud was dat dit effect had op de geserveerde gang.
Vervolgens kregen we halve glazen zodat deze eerder op temperatuur zouden komen. (en vervolgens werd het glas tijdig weer aangevuld, dus daar geen opmerking over)

De wijnbeleving hebben wij dan ook als onder de maat moeten beoordelen en dat wil ik u beide toch meegeven om hier iets aan te doen.
Ik verzeker u namelijk dat op het moment dat u de wijnen op de juiste temperatuur schenkt de reisbeleving van de gast optimaal zal zijn.
En het feit dat ik u deze mail schrijf geeft toch aan dat het bij ons hoog zit en dat het een minder positieve herinnering oproept en dat is jammer.

Zie dit in zijn geheel als opbouwende kritiek en eerlijke klanten feedback.

Met vriendelijke groeten,
Leo Smeding
Steven S.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Geweldig menu, heerlijk genoten!
Gerechten waren eigenlijk te mooi om op te eten, wat een plaatjes.

Wij komen zeker nog een keer terug
Menno T.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
Afgelopen woensdag een uitslag van het AMC gevierd met een etentje in The White Room. De amuses waren van zeer hoge kwaliteit, het menu deed daar weinig voor onder. Geweldige bediening, prachtig restaurant, heel bijzonder eten, wij hebben een topavond gehad.
Luc S.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Eindelijk weer in Amsterdam genieten de ambiance, amuses, gerechten en het wijnarrangement. De smaken waren buitengewoon goed en de bediening maakte de avond compleet. Wij komen zeker terug !
Xavier D.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Heerlijke avond gehad bij The White Room! Hoewel de foto's op internet van het restaurant wat stijfjes oogden, heb ik hier in het restaurant niets van gemerkt. Het is klassiek ingericht maar voelt toch heel wam en gemoedelijk. Het personeel verstond zijn vak erg goed personeel, waarbij de sommelier het meeste in het oog sprong.

We hadden gekozen voor het zes-gangen menu met wijnarrangement. De vier amuses waren stuk voor stuk zowel qua smaak als opmaak voortreffelijk. De visgerechten (noordzeekrab, langoustine en kabeljauw) waren geweldig, met in elk gerecht de mooie frisse tonen waar het om bekend staat. En dan de wijn spijs; je hebt wel eens wijn die 'er goed bij past' maar hier brachten ze het gerecht echt naar een hoger niveau. Enig opbouwend kritiekpuntje is dan ook bij enige gerecht waar die frisse tonen niet in zaten (hertenbiefstuk). Hoewel de cuisson perfect was, kwam die wow-factor iets minder naar voren dan bij de overige gerechten. Ook de Corbière, die hier bij geschonken werd, kwam iets minder goed tot zijn recht.

Gelukkig gingen de desserts qua niveau verder waar de eerste drie gerechten van het menu gebleven waren: het koffie-chocolade dessert en als afsluiting de verschillende bereidingen van Granny Smith met een zoete Riesling waren een perfecte afsluiting van de avond.

Hoewel dit restaurant nog geen ster heeft lijken de prijzen hier wel al op ingericht te zijn. Desalniettemin niet het idee teveel betaald te hebben. Zowel qua service als qua eten en wijn een betere ervaring gehad dan bij restaurants die wel een ster hebben. Ik verwacht dan ook dat die ster bij de volgende uitreiking zeker gaat komen.
Luciano G.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Wij hebben een mooie avond beleefd bij de White Room. Genoten van het Gastronomisch diner van 5 gangen en 5 amuses. Het wijnarrangement was zeer goed, in het bijzonder de champagne. De gerechten waren goed en origineel, maar vooral de bediening was zeer goed. Wij hebben een goede avond beleefd.
Jaap V.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
Toprestaurant!! Kost wat meer, maar dan heb je ook wat. Goed en vriendelijk personeel, goed op elkaar ingespeeld. Gaan daar zeker vaker heen!i
Gerrie K.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
Afgelopen week in 'the White Room' geweest met het restaurantweekmenu. We hadden vooraf hoge verwachtingen, terwijl we tegelijkertijd bang waren dat die verwachtingen niet werden gehaald. Bij binnenkomst werden we meteen hartelijk verwelkomt en meegenomen in de imposante zaal, prachtig decor, mooie ronde tafels. We begonnen met een (achteraf prijzig) glaasje bubbels waarbij we veel amuses kregen, dat is voor mij altijd een pluspunt, waarmee de keuken laat zien wat het kan, in deze zaak: heel veel. Bij de gerechten waanden wij ons af en toe bij de Leest, je kan echt wel merken dat de chef daar zijn opleiding heeft gehad. De sfeer was hier echter beter, met een goede gastheer, die op vragen en opmerkingen top reageerde en waarbij je merkte dat hij veel ervaring had. Zelfs nog enkele aanbevelingen gedaan. Dat soort dingen draagt bij aan de avond. Wat wel wat jammer was, waren de prijzige drankjes, 4.5 euro voor een colatje en 15 euro voor een glaasje champagne vind ik ietwat aan de dure kant, maar dat mag de pret niet drukken. Al met al een zeer geslaagde avond. We merkten nog op dat we niet begrepen dat hier nog geen michelinster was uitgereikt, en verwachten dat zeker bij de volgende ronde.
Derk V.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
Prima gegeten, duidelijke signatuur van Jacob-Jan Boerma. Porties mogen iets groter. Hoofdingrediënt mag iets meer aandacht. Champagne was wel erg koud....damp sloeg er bijna vanaf. En je mag toch verwachten van een ambitieus restaurant als deze dat ze behalve cognac ook wat flessen armagnac in huis hebben. Dat bleek helaas niet het geval. Prijzen zijn aan de hoge kant maar dat zal wel liggen aan het feit dat ze vooruitlopen op sterren-niveau wat nog waargemaakt zal moeten worden. Bediening was voortreffelijk!
Yves H.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Lekker gegeten voor een correcte en eerlijke prijs.
Mooi,romantisch en authentiek kader in het hartje van de stad Amsterdam