The White Room (NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky)

Dam 9 1012 JS Amsterdam Nederland Kaart
31-205549454
In 1885 heette de ruimte de witte zaal en daaraan heeft The White Room haar naam te danken. En de zaal is zeker indrukwekkend te noemen. Het frisse en lichte van de witte zaal vind je terug in de gerechten van chef Arturo Dalhuisen die het restaurant afgelopen jaar naar haar eerste Michelinster kookte. Maar ook de herkenbare friszure smaken van signature chef Jacob Jan Boerma (bekend van De Leest***) zijn aanwezig. Ondanks dat er op hoog niveau gekookt wordt en de entourage allesbehalve alledaags te noemen is, wil The White Room allesbehalve hoogdrempelig zijn. Tijdens het persdiner vertelde Jacob Jan dat hij juist wil dat mensen gewoon in gympen binnen komen lopen om wat lekkers te eten.

Over het restaurant The White Room (NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky)

Culinaire liefhebbers halen bij restaurant The White Room by Jacob Jan Boerma, in vijfsterrenhotel NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky aan de Dam in Amsterdam, hun hart op. Hier geniet je van een smaakvolle lunch elke donderdag, vrijdag en zaterdag of dineravond vol culinaire hoogstandjes.

Het tweede restaurant van chef Jacob Jan Boerma, eigenaar van het met *** bekroonde restaurant De Leest in Vaassen, staat onder leiding van Chef de Cuisine Arturo Dalhuisen, voorheen sous-chef van De Leest, en Maître Richard Eerhardt.

The White Room biedt een pure en eerlijke cuisine waarin respect voor het product voorop staat. Gecombineerd met kosmopolitische invloeden vanuit de hele wereld en met producten van eigen bodem, waarin altijd frisse elementen kenmerkend voor de stijl van chef Jacob Jan Boerma, verwerkt worden.

The White Room is een fantastische aanvulling tot het gastronomische aanbod van Amsterdam. Het is een plek waar voor iedereen herinneringen worden gecreëerd en waar je maximaal geniet van diverse smaaksensaties!

Het restaurant is gevestigd in de monumentale ‘Witte Zaal’ van het hotel. In deze zaal ging in 1885 voor het eerst de restaurantdeuren open. Daarmee staat het dus bekend als één van de oudste restaurants van Amsterdam.

Bij The White Room by Jacob Jan Boerma, gevestigd in NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky in Amsterdam, ervaar je een culinaire beleving, die al je zintuigen doet prikkelen.

Meer informatie over restaurant The White Room (NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky)

Diner op dinsdag tot en met zaterdag van18:30 - 22:00
Lunch op donderdag tot en met zaterdag van 12:00 - 22:00
Zondag en maandag gesloten
Uitmuntend
9,7
9,4

Jouw recensie over het restaurant The White Room (NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky)

Mike K.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2018
Op zaterdagavond 15 september zijn mijn vrouw en ik naar restaurant The White Room geweest. Hoe is dat ons bevallen? Hierover kunnen wij kort zijn (het was geweldig) - maar da's een tikje aan de saaie kant. Wij geven er de voorkeur aan een reflectie per segment te geven (interieur, personeel en bediening, de gerechten en prijs kwaliteitverhouding).

Laten wij beginnen met het interieur, dat is neo-barok tegen kitsch aan, maar dat is dan ook juist de charme van het restaurant. Persoonlijk vind ik dit fantastisch. Het is een grote, hoge en heerlijke zaal om in te vertoeven. Op sommige punten lijkt het af en toe wat aan de donkere kant. Het uitzicht op de Warmoesstraat is een dissonant en dat zelfde geldt voor het uitzicht richting de gang waar het trappenhuis, lift en toiletten gevestigd zijn. Maar, da's eerlijk gezegd een kleinigheid.

Het personeel is ontzettend attent, aardig en professioneel. Zij geven de bezoeker dat weldadige en welkome gevoel dat perfect past bij het prestige van een restaurant als The White Room. Verder werkt dit jonge en vrolijke team als een goed geolied uurwerk, alles klopt. Werkelijk alles is spot-on!

Alle gerechten zijn een lust voor het oog en een streling voor de smaakpapillen. Het feest start met een bombarie van vier amuses, die geven zo'n goede indruk van de bekwaamheid van de keukenbrigade, dat je vanzelf volkomen ontspannen en in vol vertrouwen achterover gaat leunen met een houding van 'laat maar komen'. De begeleidende wijnen zijn erg leuk uitgezocht en telkens verrassend te noemen.

De prijs kwaliteit verhouding is erg goed. Je betaalt wat, maar dat is het dan ook dubbel en dwars waard. Op naar een tweede ster lijkt ons.

Hebben wij dan helemaal niets negatiefs te melden? Helemaal geen puntje, hoe miniem ook, van kritiek? Okay, twee heel kleintjes, maar dat betreft meer iets op het punt van persoonlijke smaak. Zo hadden wij de duif liever een tikje langer (en dan hebben we het over secondes) in de pan gezien. Puntje twee betreft de koffie, die is goed, maar op dit niveau - en dat heb ik wel vaker benoemt bij mijn recensies van sterrenrestaurants - verdient de koffie meer aandacht; het porselein is prachtig, alleen zijn de kopjes te wijd voor een espresso. Hierdoor wordt de crème-laag dunner dan bij een smal kopje en verliest de koffie vrij snel zijn smaak). Maar nogmaals, dat zijn welhaast onbenullige kleinigheden en wellicht let alleen ik daar op. Haast vergeten, de friandises bij de koffie waren ongelooflijk!

Komen wij terug? Zeker weten en het ziet er naar uit dat dit restaurant een van onze nieuwe favorieten wordt. Wij willen iedereen van The White Room bedanken voor deze heerlijke ervaring.
Arno M.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2018
Eten was geweldig. Niks op aan te merken, behalve de volgorde van het kaas menu, die leek ons verkeerd om. Personeel was attent en alert. Alleen ze wisselden steeds van persoon, dan weer in het Nederlands dan weer in het Engels. Ook spraken de meesten wat zacht, te snel of onduidelijk. Sfeer is wel ok, maar wist op mij geen bijzondere indruk te maken. Aankleding ietwat kitscherig, wat donker en somber, en de locatie in het hotel voelt toch anders aan dan een restaurant op een mooie locatie met uitzicht.
V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
Wat je van een sterrentent mag verwachten! Alleen jammer dat de gastheer geen veschil zag tussen een port en sherry! bij het dessert werd de dessertwijn verwisseld.
Peter L.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2018
We moesten erg lang wachten op onze cocktails. Ik moest 5 x om de wijnkaart vragen. De witte wijn was lauw. Eten was lekker maar de porties waren veel te klein. De akoestiek is vreselijk slecht,.
HW K.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
Het lunchmenu was voortreffelijk, iedere amuse en ieder gerecht was even bijzonder, chapeau. Behalve het dessert, deze smaken van ananas was een kleine tegenvaller, zeker in vergelijking met de voorafgaande gerechten.
Martine B.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Op zaterdagavond genoten van een heerlijk 5 gangen diner met wijnarrangement. Prachtige locatie, het genieten begint al bij de amuses en gaat zo door t/m het dessert. Een echte aanrader, wij komen zeker terug.
Kasper W.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
Fantastisch eten in een indrukwekkend decor. Personeel was erg wisselend en vaak te gehaast. Maar al met al een echte aanrader
Ivo B.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Al tijden benieuwd naar de keuken en zeker na de goede beoordelingen afgelopen jaar. Arturo en Isabel hebben terecht een Michelin ster gekregen: het eten was heerlijk, bediening erg attent en de ruimte is heel mooi. Restaurant is wel klassiek en wat formeel, maar dat zie je ook wel aan de foto's op de website.
Linda S.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Super lekker gegeten.. mooie locatie en mooi restaurant.. vriendelijk personeel dus in een word uitstekend. Super genoten !!
Henk K.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2018
In alle opzichten een toprestaurant en een aanwinst voor de stad. De recensies in diverse kranten waren terecht zeer positief. Een welverdiende Michelinster. Ik was hier al vaker geweest en kom zeker weer terug.
Liesbeth K.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Een nieuwe ster aan het firmament, de verwachtingen waren dan ook erg hoog. En die zijn volledig waargemaakt. De amuses (totaal 5!) zijn kleine kunstwerkjes met verrassende smaken. De gerechten in het menu zijn van hoog niveau. De wijnen waren een perfecte match, lekker losjes maar kundig begeleid door de vrouwelijke sommelier.

De bediening was over het algemeen prettig, hoewel soms iets te formeel. Er werd nogal wat gerommeld en rechtgezet op de tafel, dat mag wat minder.

Maar al met al een grote aanrader. De rekening is stevig, dan weet je van te voren. Maar kwaliteit als dit mag wat kosten. Op naar de tweede ster!
Erick S.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Wij hebben een heerlijke avond gehad. Fijn en lekker gegeten met 2 vriendinnen.
Fijne sfeer, goede keuken en persoonlijke aandacht.
Wij komen hier heel graag.
Mark M.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018
Heerlijk gegeten en fantastische service. Veel amuses die allemaal erg goed waren!
Maja V.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018
Wij zeven familie leden waren zeer maar dan ook zeer tevreden!
Het eten is dan zo als gewoonlijk mooi en lekker tegelijk!
Wij gaan dan ook zeker weer genieten!
Ronny M.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2018
Prachtig kader. Charmante ontvangst. De 3-gangen lunch is prijs/kwaliteit ongeëvenaard. Hieraan vooraf kwamen ook nog héél wat amuses die allemaal lekker en inventief waren. Wijnkaart aan de vrij dure kant, maar toch een mooie fles uitgekozen voor rond de 50 euro. De chef focust blijkbaar hoofdzakelijk op vis/schaaldieren en weet te boeien met verrassende combinaties en technieken. Gerechten waren zeer smaakvol en inventief gepresenteerd. Afsluiten deden we met heerlijke koffie en mignardises en een stevige eau-de-vie. Voor een sterrenzaak was de rekening zeker niet overdreven hoog!
Roland V.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Het eten was heerlijk, ook een lust voor het oog. We hadden gekozen voor de 6 gangen maaltijd. Samen met de amuses was dat precies goed. Enige min puntje was dat er wat weinig tijd tussen de gerechten was.
Monique B.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Van begin tot het einde verwend. Het was heerlijk.
Fijne bediening en de smaakcombinaties uit de kunst.
We komen graag terug.
Maarten D.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Zeer goed gegeten in een zeer fraaie ambiance. In het begin oogde het wat stijfjes ogen maar naarmate de ruimte vol zat was het minder kil en werd het erg aangenaam/gezellig. Erg goede amuses en gerechten. Bijpassende wijnen zouden bijgeschonken mogen worden zoals met het tafelwater gebeurde. Helaas was dit niet het geval. Ook zouden de wijnen en gerechten iets minder vanzelfsprekend mogen worden geïntroduceerd.

Al met al een topavond voor een goede prijs/kwaliteit!
Renata V.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Top valet parking service. Heerlijk eten, verfijnd, mooie smaken. Persoonlijk voor mij teveel zuren. Maar het is een van jullie 4 signaturen, dus snap het wel. Prachtige ruimte. Jammer dat ik lang op mijn aperitief moest wachten. Sommelier had duidelijk niet haar avond. Ingestudeerd snel verhaaltje over jullie bijzondere wijnen. Bediening Engelstalig, jammer want 'Sorry, what do I have on my plate?'. Keuken en bediening ruzietjes handel je niet op de vloer af. Jammer dat de chef zich niet laat zien. Er zijn mensen die dat wel verwachten op dit niveau.
Atie V.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
Prachtige en heerlijke gerechten. Goede en prettige bediening. De ambiance is geweldig; wat een mooi restaurant op een goede lokatie.