The White Room (NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky)

Dam 9 1012 JS Amsterdam Nederland Kaart
31-205549454

Over het restaurant The White Room (NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky)

Culinaire liefhebbers halen bij restaurant The White Room by Jacob Jan Boerma, in vijfsterrenhotel NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky aan de Dam in Amsterdam, hun hart op. Hier geniet je van een smaakvolle lunch elke donderdag, vrijdag en zaterdag of dineravond vol culinaire hoogstandjes.

Het tweede restaurant van chef Jacob Jan Boerma, eigenaar van het met *** bekroonde restaurant De Leest in Vaassen, staat onder leiding van Chef de Cuisine Arturo Dalhuisen, voorheen sous-chef van De Leest, en Maître Richard Eerhardt.

The White Room biedt een pure en eerlijke cuisine waarin respect voor het product voorop staat. Gecombineerd met kosmopolitische invloeden vanuit de hele wereld en met producten van eigen bodem, waarin altijd frisse elementen kenmerkend voor de stijl van chef Jacob Jan Boerma, verwerkt worden.

The White Room is een fantastische aanvulling tot het gastronomische aanbod van Amsterdam. Het is een plek waar voor iedereen herinneringen worden gecreëerd en waar je maximaal geniet van diverse smaaksensaties!

Het restaurant is gevestigd in de monumentale ‘Witte Zaal’ van het hotel. In deze zaal ging in 1885 voor het eerst de restaurantdeuren open. Daarmee staat het dus bekend als één van de oudste restaurants van Amsterdam.

Bij The White Room by Jacob Jan Boerma, gevestigd in NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky in Amsterdam, ervaar je een culinaire beleving, die al je zintuigen doet prikkelen.

Meer informatie over restaurant The White Room (NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky)

Diner op dinsdag tot en met zaterdag van18:30 - 22:00
Lunch op donderdag tot en met zaterdag van 12:00 - 22:00
Zondag en maandag gesloten
Uitmuntend
9,6
9,1
9,3

Jouw recensie over het restaurant The White Room (NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky)

Jaimie V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2017
Geweldig!! Wat een super gerechten zo ongelofelijk lekker. Alles klopte. Ik zou er morgen zo weer gaan eten. FANTASTISCH!!!!!!
Lex K.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
'Hadden een gecombineerd 2e Kerstdag en verjaardagsdiner met het gezin.
In alle opzichten voortreffelijk met verrassende,maar niet tè gecompliceerde combinaties.Onze hele tafel heeft werkelijk genoten van het beste dat een Amsterdam's restaurant op dit moment bieden kan.
Wijnkaart met prachtig breed assortiment;mooie opbouw qua jaartallen.Prijs conform verwachting voor een tractatie op dit niveau.
Bediening vlot, correct en op hetzelfde moment warm geëngageerd en belangstellend.In één woord top!
Jacques K.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Perfect eten! Prachtige locatie! Sommelier/gastvrouw acteert en is niet oprecht in advies. Al het overige is fantastische!
Henriette D.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
Wij hebben genoten en de eerste ster die jullie hebben is echt verdiend.
Alle gerechtjes waren van zeer hoog kwaliteits niveau,ik heb nog nooit zo een mooi stukje duif gegeten en ben echt
een genieter op hoog Rest. niveau.
Complimenten aan het team zowel keuken als bediening.
Met vriendelijke groet Henriette daniels
Kom zeker weer n keer
Marcel R.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
Beste lunch ooit.
Bianca V.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2017
Heerlijke combinatie van ambiance, geuren, smaken en kleuren.
Bedankt voor deze complete avond uit, zeker voor herhaling vatbaar.
Céline G.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2017
originele presentatie en mooie smaakcombinaties in een mooie entourage - ik was zeer positief verrast, die ster is DIK verdiend!
Merel P.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Een goed restaurant streeft perfectie na in de algehele beleving van de gast. Het is een kunst om dit te kunnen doen, maar bij The White Room acteren ze hierin op hoog niveau. Je wordt verrast met verfijnde, luchtige gerechten waarbij aan het eind een complexiteit van frisse smaken achterblijft die ter herleiden zijn naar de Aziatische keuken. Heerlijk gecombineerd met kruidige wijnen, alles met een frisse ondertoon. Een veelbelovend restaurant.
Stephan C.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Geweldige avond gehad. Het eten was vooortreffelijk en de wijnen pasten er heerlijk bij. We hadden een 6 gangen menu en dat was uitmuntend. Focus lag op vis en schaaldieren, maar het stuk hertenfilet was ook geweldig. De vormgeving van het eten was groots. Nu een Michelin ster, maar dat worden meer als de kwaliteit zo blijft.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2017
Inmiddels 4 keer gegeten bij the White Room. Alles is van een ongelooflijk hoog niveau. Arturo heeft een fantastische leermeester gehad en laat nu ook zijn eigen stijl zien. Wat een feest is het om hier te eten. Indien hij dit niveau vasthoudt zal de 2e ster volgend jaar al komen! En wellicht in de toekomst nog een hogere beoordeling mogelijk. Meeste gerechten waren nu al van een 3 sterren niveau. De 16 punten van Gault Milau slaan natuurlijk nergens op ! Tot snel!
BGHilgers .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2017
Een geweldige avond gehad in restaurant The White Room, waarvoor gisteren (12-12-17) de eerste Michelinster is ontvangen. Erg speciaal om als eerste gasten aan te mogen schuiven na het winnen van deze bekroning. De bijzondere smaakcombinaties vielen op met als hoogtepunt de langustine met onderandere kokos, kumquat en wortel. Zo ook de 5 bereidingen van corvina was extreem lekker. De perfect begeleidende wijnen van sommelier Isabel gaven een gouden randje aan de avond. Dat zelfde goud is de referentie naar de historische ruimte wat voelt alsof je op bezoek bent bij een koninklijk echtpaar. Zeer betoverend! Een mega aanrader voor iedere fine dining fan en naar mijn mening is het jonge en zeer ambitueze team van The White Room die Michelinster volledig waard!
Michiel M.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Echt een topavond! Fantastisch gegeten en gedronken. Absolute aanrader.. nog het proeven van de eerste amuse gelijk besloten om het 8 gangen menu te nemen, heerlijk!!!
Jorgen P.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2017
Werkelijk een prachtige reis van smaken, chapeau! Vriendelijke en attente bediening, mooie gerechten qua textuur, presentatie en smaak. Mooie avond gehad met een gezelschap van 12 man.
Foodlovermetz .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Super lekker gegeten! Een heerlijke 8 gangen menu met een fantastische fles wijn. Sommelier Isabel heeft een goede wijn spijs gegeven. Ook complimenten aan de andere mannen van het service team, leuk praatje gemaakt met Bastiaan en Joseph. Daarnaast heeft de chef Arturo en zijn jongens ons weg doen blazen met de verschillende smaken en de kwaliteit van het eten. Ook leuk dat de jongens uit de keuken aan tafel komen om het eten uit te leggen. Zo zijn Ivanildo, Luc, Thomas, Chris bij ons aan tafel geweest. Erg leuk! Het is een aanrader om bij The White Room te gaan dineren!
ToBeserved .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Hartelijke ontvangst, plezier in het serveren en vakkundig personeel. Fantastische gerechten , een plaatje om te zien en een weelde voor de smaak. Heerlijk fris en veel te proeven ... Gezellig geluncht !
Hennie P.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
Gisteren het 4 gangen Impression menu besteld met wijnarrangement. Vooraf werden al een aantal heerlijke amuses
geserveerd. Alles klopte. Complimenten aan de keuken en het team in het restaurant.
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
Buitengewoon smaakvolle gerechten. Echt een feestje!! En de bediening was zeer vriendelijk en professioneel. Wij komen graag nog een keer terug.
Lex V.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
Mooie lokatie, maar vooral het eten is van hoge kwaliteit. We komen zeker terug! Vooral de accenten op diverse smaken zijn mooi en doet ons herinneren aan ons bezoek aande Leest in Vaassen.
Sissie V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Perfectie! Wat moet ik er meer van zeggen? Fantastisch heerlijke en mooi opgemaakte gerechten, geweldige bijpassende wijnen en personeel wat het snapt, vriendelijk, behulpzaam, duidelijk...... wij waren hier voor de tweede keer en het bedienend personeel herkende ons van de eerste keer, de benadering werd hierdoor wat persoonlijker, wat het erg gezellig maakte. Wij gaan zeker vaken hier eten.
awisse .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Heerlijk gegeten bij the White Room. Gezellige sfeer en vriendelijke bediening. De gerechtjes waren heerlijk, ook de amuses, echte miniatuur kunstwerkjes. Het tempo lag in het begin erg hoog, later ging het wel iets beter.
We hadden een al inclusief menu, dus ook de wijnen, deze waren goed, maar niet echt bijzonder uitgesproken. Dat viel een beetje tegen. Water, brood en lekkere boter was er voldoende. Het lekkerste vond ik de amuses, het voorgerecht met de zalm en biet bereidingen en het tussengerecht van langoustine met bereidingen van wortel. Ook het toetje met granny smit appel bereidingen was erg lekker. Het hoofdgerecht, de hertenkalf was heerlijk mals, maar het was maar een klein stukje, dat hadden er wel twee mogen zijn. Alle bereidingen en structuren waren erg verfijnd.