The White Room (NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky)

Dam 9 1012 JS Amsterdam Nederland Kaart
31-205549454
In 1885 heette de ruimte de witte zaal en daaraan heeft The White Room haar naam te danken. En de zaal is zeker indrukwekkend te noemen. Het frisse en lichte van de witte zaal vind je terug in de gerechten van chef Arturo Dalhuisen die het restaurant afgelopen jaar naar haar eerste Michelinster kookte. Maar ook de herkenbare friszure smaken van signature chef Jacob Jan Boerma (bekend van De Leest***) zijn aanwezig. Ondanks dat er op hoog niveau gekookt wordt en de entourage allesbehalve alledaags te noemen is, wil The White Room allesbehalve hoogdrempelig zijn. Tijdens het persdiner vertelde Jacob Jan dat hij juist wil dat mensen gewoon in gympen binnen komen lopen om wat lekkers te eten.

Over het restaurant The White Room (NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky)

Culinaire liefhebbers halen bij restaurant The White Room by Jacob Jan Boerma, in vijfsterrenhotel NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky aan de Dam in Amsterdam, hun hart op. Hier geniet je van een smaakvolle lunch elke donderdag, vrijdag en zaterdag of dineravond vol culinaire hoogstandjes.

Het tweede restaurant van chef Jacob Jan Boerma, eigenaar van het met *** bekroonde restaurant De Leest in Vaassen, staat onder leiding van Chef de Cuisine Arturo Dalhuisen, voorheen sous-chef van De Leest, en Maître Richard Eerhardt.

The White Room biedt een pure en eerlijke cuisine waarin respect voor het product voorop staat. Gecombineerd met kosmopolitische invloeden vanuit de hele wereld en met producten van eigen bodem, waarin altijd frisse elementen kenmerkend voor de stijl van chef Jacob Jan Boerma, verwerkt worden.

The White Room is een fantastische aanvulling tot het gastronomische aanbod van Amsterdam. Het is een plek waar voor iedereen herinneringen worden gecreëerd en waar je maximaal geniet van diverse smaaksensaties!

Het restaurant is gevestigd in de monumentale ‘Witte Zaal’ van het hotel. In deze zaal ging in 1885 voor het eerst de restaurantdeuren open. Daarmee staat het dus bekend als één van de oudste restaurants van Amsterdam.

Bij The White Room by Jacob Jan Boerma, gevestigd in NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky in Amsterdam, ervaar je een culinaire beleving, die al je zintuigen doet prikkelen.

Meer informatie over restaurant The White Room (NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky)

Diner op dinsdag tot en met zaterdag van18:30 - 22:00
Lunch op donderdag tot en met zaterdag van 12:00 - 22:00
Zondag en maandag gesloten
Uitmuntend
9,7
9,2
9,3

Jouw recensie over het restaurant The White Room (NH Collection Grand Hotel Krasnapolsky)

Linda S.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Super lekker gegeten.. mooie locatie en mooi restaurant.. vriendelijk personeel dus in een word uitstekend. Super genoten !!
Ivo B.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Al tijden benieuwd naar de keuken en zeker na de goede beoordelingen afgelopen jaar. Arturo en Isabel hebben terecht een Michelin ster gekregen: het eten was heerlijk, bediening erg attent en de ruimte is heel mooi. Restaurant is wel klassiek en wat formeel, maar dat zie je ook wel aan de foto's op de website.
Henk K.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2018
In alle opzichten een toprestaurant en een aanwinst voor de stad. De recensies in diverse kranten waren terecht zeer positief. Een welverdiende Michelinster. Ik was hier al vaker geweest en kom zeker weer terug.
Liesbeth K.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Een nieuwe ster aan het firmament, de verwachtingen waren dan ook erg hoog. En die zijn volledig waargemaakt. De amuses (totaal 5!) zijn kleine kunstwerkjes met verrassende smaken. De gerechten in het menu zijn van hoog niveau. De wijnen waren een perfecte match, lekker losjes maar kundig begeleid door de vrouwelijke sommelier.

De bediening was over het algemeen prettig, hoewel soms iets te formeel. Er werd nogal wat gerommeld en rechtgezet op de tafel, dat mag wat minder.

Maar al met al een grote aanrader. De rekening is stevig, dan weet je van te voren. Maar kwaliteit als dit mag wat kosten. Op naar de tweede ster!
Erick S.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Wij hebben een heerlijke avond gehad. Fijn en lekker gegeten met 2 vriendinnen.
Fijne sfeer, goede keuken en persoonlijke aandacht.
Wij komen hier heel graag.
Mark M.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018
Heerlijk gegeten en fantastische service. Veel amuses die allemaal erg goed waren!
Maja V.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018
Wij zeven familie leden waren zeer maar dan ook zeer tevreden!
Het eten is dan zo als gewoonlijk mooi en lekker tegelijk!
Wij gaan dan ook zeker weer genieten!
Ronny M.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2018
Prachtig kader. Charmante ontvangst. De 3-gangen lunch is prijs/kwaliteit ongeëvenaard. Hieraan vooraf kwamen ook nog héél wat amuses die allemaal lekker en inventief waren. Wijnkaart aan de vrij dure kant, maar toch een mooie fles uitgekozen voor rond de 50 euro. De chef focust blijkbaar hoofdzakelijk op vis/schaaldieren en weet te boeien met verrassende combinaties en technieken. Gerechten waren zeer smaakvol en inventief gepresenteerd. Afsluiten deden we met heerlijke koffie en mignardises en een stevige eau-de-vie. Voor een sterrenzaak was de rekening zeker niet overdreven hoog!
Monique B.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Van begin tot het einde verwend. Het was heerlijk.
Fijne bediening en de smaakcombinaties uit de kunst.
We komen graag terug.
Roland V.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Het eten was heerlijk, ook een lust voor het oog. We hadden gekozen voor de 6 gangen maaltijd. Samen met de amuses was dat precies goed. Enige min puntje was dat er wat weinig tijd tussen de gerechten was.
Maarten D.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Zeer goed gegeten in een zeer fraaie ambiance. In het begin oogde het wat stijfjes ogen maar naarmate de ruimte vol zat was het minder kil en werd het erg aangenaam/gezellig. Erg goede amuses en gerechten. Bijpassende wijnen zouden bijgeschonken mogen worden zoals met het tafelwater gebeurde. Helaas was dit niet het geval. Ook zouden de wijnen en gerechten iets minder vanzelfsprekend mogen worden geïntroduceerd.

Al met al een topavond voor een goede prijs/kwaliteit!
Renata V.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Top valet parking service. Heerlijk eten, verfijnd, mooie smaken. Persoonlijk voor mij teveel zuren. Maar het is een van jullie 4 signaturen, dus snap het wel. Prachtige ruimte. Jammer dat ik lang op mijn aperitief moest wachten. Sommelier had duidelijk niet haar avond. Ingestudeerd snel verhaaltje over jullie bijzondere wijnen. Bediening Engelstalig, jammer want 'Sorry, what do I have on my plate?'. Keuken en bediening ruzietjes handel je niet op de vloer af. Jammer dat de chef zich niet laat zien. Er zijn mensen die dat wel verwachten op dit niveau.
Atie V.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
Prachtige en heerlijke gerechten. Goede en prettige bediening. De ambiance is geweldig; wat een mooi restaurant op een goede lokatie.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2018
Mooie gerechten met veel zorg opgediend en mooie rustige smaak sensaties. The White Room is zeker zijn ster waard en op naar nummer twee! Valet parking kan iets beter worden geregeld, nu was het even met name bij de aankomst even onduidelijk en moest er worden gewacht. De parkeerservice is verder perfect en positief verrassend!
Paul G.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2018
We aten op 20 maart een vijfgangen menu, incl. een wijnarrangement.
We vielen van de ene - positieve - smaaksensatie in de volgende.

Het begon met een paar voortreffelijke amuses en daarna volgden 5 fascinerende en intrigerende gerechten.
De wijnen pasten prima bij de gerechten.
Ook het begeleidende brood, de twee soorten boter en de olijfolie waren van hoge kwaliteit.

Was een super avond.
Max V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Wij hebben gisteren (17 maart 2018) een heerlijke en zeer aangename avond gehad in The White Room. Een totaal feest voor de smaakpapillen en het oog, want al het moois dat op tafel kwam zag er werkelijk schitterend uit. Wij komen zeker en graag terug. Max van Praag, Amsterdam.
Natacha A.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Na het volgen van chef Arturo in De Nieuwe Garde werd onze nieuwsgierigheid gewekt om in The White Room te gaan lunchen. Onze verwachtingen werden gisteren met vlag en wimpel ingelost. Proficiat aan het ganse team!
debby C.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
Vanwege jubileum mijn vriend meegenomen naar The White Room en had dit ook bij reservering vermeld. Bij aankomst werden we verrast door handgeschreven kaart en felicitaties van alle medewerkers die aan onze tafel moesten zijn. Waanzinnige goede service, heerlijk gegeten met bijpassende wijnen, goede ambiance. Highly recommend! De enige feedback die ik zou willen geven is aan de sommelier. Ze was af en toe minder goed verstaanbaar vanwege het geluid om ons heen. Verder top!
denHartog W.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
Een 3-gangen lunch voor een redelijke prijs. Kwaliteit was uitstekend, zelden zo’n heerlijk stukje zacht gegaard en gegrild kabeljauw gegeten, heerlijke smaken.
Jo K.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
Prachtige inrichting, uitstekende bediening, mooie wijnen. Alleen de smaak-voorkeur van de chef sluit iets minder aan bij de mijne. Veel zoet-zuur combinaties en helaas twee zoete deserts (waarom twee?) die ook nog eens in dezelfde smaak-hoek zaten (appel-ananas). De langoustine met wortel, kumquat en kokos was fantastisch. De noordzeekrab daarentegen was een wat al te bescheiden gerecht (amper krab). Kortom een mooi restaurant en ook ster-waardig, maar niet een van mijn favorieten.