The Village Coffee - Wolvenplein

- Ontbijt 10:00 - 12:00

• Af te huren , Huisdieren welkom , Wi-Fi
Philippa W.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2016
1 woord en uit alle monden die avond: wow! Een paar weken terug had ik het genoegen met mijn ondernemersnetwerk aan te mogen schuiven voor een diner bij The Village Wolvenplein. We werden gastvrij ontvangen op een plek, waar ik als student (Strafrecht) 100 jaar geleden groepsgesprekken met gedetineerden had. Toch een bijzondere locatie!
We kregen een heerlijke fris aperitief van prosecco met tonic van limoenblad etc. Zalig! Er waren zelfs mensen, die om een 'refill' moesten vragen.
Op tafel stond intussen heerlijk warm brood met goede boter en olie. Daarna volgde een indrukwekkende maaltijd met bijpassende wijnen. De man (jongeman, weet ik toevallig), die hier staat te koken verdient een ster. En dan overdrijf ik niet.
En de koffie, die ze schenken is ook heerlijk. Want daar eindigde ik, geheel tegen mijn gewoonte, dit keer wel mee.
Absolute aanrader, deze prachtige locatie met enorm enthousiaste jongen mensen die het geweldig runnen.
Diepe buiging!
Sabine J.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Gegeten zoals ik al lang niet gegeten heb. Vanavond weer een speciale Village avond aan lange tafels met vast 5 gangen menu en wijnarrangement. Van amuse tot aan het dessert fantastisch inclusief wijnen. Origineel, eerlijke natuurlijke smaken, uitgebalanceerd, verfijnd, bijzondere smaak combinaties, mooi opgediend. Goede bediening met zorg en goed tempo. Een avond genieten. Laat dit restaurant dit kunnen voortzetten. Complimenten aan Kok en team!! We houden jullie in de gaten en komen graag nog eens.
Hoogen .
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
Soms denk je dat het echt niet beter kan. dat je alles geproefd hebt alle smaken bekend zijn . Nou "NIET" . Van af de amuse tot het dessert was het een grote 5 gangen verrassing . De juiste wijnen er bij maakte alles af . En kok en crew die vol passie kookte en gastvrouwen die zorgde voor de juiste wijn . ONE NIGHT IN HEAVEN
Lan V.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Via Elle Eten over de Fortnight Dinners van The Village Coffee gehoord en direct gereserveerd.
De ontvangst was goed. Vriendelijk personeel. Er waren drie lange tafels gedekt, dus je zat direct naast andere mensen, maar we hebben ons daar geen moment aan gestoord. Het heeft wel iets intiems en knus, die lange tafels met tafellinnen en kaarsjes.

Het diner bestond uit 5 gangen (voor €35,-) en we hebben er een bijpassend wijnarrangement bij genomen (€17,50,-) en we zijn echt blij verrast over de kwaliteit van het eten! Rauwe makreel met biet vooraf. Het tussengerecht was een pasteitje met kaas en gepofte granen (het lekkerste gerecht van de avond voor mij!). Daarna kwam de procureur met knolselderij. De vierde gang viel wat tegen. Dit was een lang getrokken koude koffie met een plakje brioche met geitenkaas. Smaakte ok, maar was vergeleken met de andere gangen niet echt een gang te noemen, eerder een amuse. Het dessert was wel weer erg lekker. Crème van aardpeer met brownie, heerlijk!

Als het diner voor dezelfde prijs als een 4-gangen diner verkocht zou worden, met de koffie-gang als een extra amuse voor het dessert, dan had het diner van mij een 9 gekregen. Maar prijs-kwaliteit is verder echt goed! Ik hoop dat het Fortnight Dinner doorgezet gaat worden, dan zijn we er zeker vaker bij en ik zou het iedereen aanbevelen!
Rachidavdt .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Heerlijk desem broodje met makreel gegeten en goede cappuccino erbij. Minpuntje is dat er binnen besteld moest worden en je meteen af moest rekenen. Één dame van de bediening was niet erg vriendelijk. Koffie werd geserveerd zonder suiker en broodje met ei zonder peper en zout.. Lokatie is geweldig!
Mila D.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Leuke fijne plek, heerlijke koffie, erg lekkere taarten. Rond borreltijd mis ik wel een nootje of een ander borrelhapje bij een biertje of m'n wijn.
Hoogen .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
5 minuten fietsen en je bent in een oase van rust midden in de stad . We hadden het weer mee heerlijke na zomerse zon op het teras .

Twee heerlijke biertjes besteld en de kaart gevraagd . Een heerlijke kaart zonder tosti's en broodjes kaas . Maar wel heerlijke en meg passie bereide gerechten . We bestelde twee gerechten voor de lunch iets met buikspek en de andere met vis .
Het bleken twee broodjes te zijn wat we zelf niet uit de kaart haalde . Maar wat voor een broodjes de vis was op een pistoletje met inktvis inkt . Een kunstwerk opzich.
De andere op een vresselijk lekkere bruine boterham. Eerst waren het de dames die het uitlegde wat we aten . Maar toen een van de koks buiten kwam om te roken vertelde deze vol passie hoe het brood en de gerechten tot stand komen . Een feestje om na te luisteren . Een absolute aanrader voor een ieder die even anders wil lunchen dan thuis . Super betaalbaar voor dat gene wat zo op een chill manier serveren .
Thanks voor de buitengewoon heerlijke lunch . We komen snel dineren
Annenkg .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Vandaag met mijn laptop wat uurtjes bij the village wolvenplein gezeten. Leuke sfeer en goede bediening. De lunchkaart is wel erg beperkt en er zijn alleen 'ingewikkelde' broodjes. Voor mij zou een simpeler broodje (broodje kaas, tosti, caprese oid) een fijne toevoeging zijn in deze zaak. Verder is voor mij de grootste afknapper de ENORME vieze lucht die er hangt. De open keuken zorgt voor een sterkte vis/varkensvlees lucht die blijft hangen (echt misselijkmakend). Het lijkt erop dat er geen afzuigkap aanwezig is. In de zomer stonden de deuren/ramen misschien open, maar voor de aankomende winter zal een oplossing wel fijn zijn. Ik ben op een geven moment zelfs naar buiten gevlucht om mijn misselijkheid tegen te gaan, zonde. Ik zou graag terug willen komen, want vind het een fijne sfeer en heerlijke koffie!!
Sheelagh V.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Hier gelunched. Er staan twee broodjes op de kaart, we probeerden ze allebei en allebei smaakten ze fantastisch. Lichtzoete brioche met ei en spek, en een broodje procureur, beide op geheel eigen wijze bereid en gewoon echt goed en onderscheidend. Dit krijg je nergens anders in Utrecht. Dat maakt de hoge prijs van de broodjes (€ 7,50 en € 8,50) prima te verklaren. Jammer: bij alle drankjes en de broodjes werd steeds heel vragend gevraagd of wij dit besteld hadden, nadat die vraag eerst aan omliggende tafels gesteld was. Zonde en ene beetje irritant als dat niet goed geregeld is. Het personeel is wel supervriendelijk. Ik kom zeker terug voor de awesome broodjes, en de koffie is ook altijd goed bij The Village.
Geenkeus .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Koffie en sfeer zijn precies zo goed als bij the Village Coffee aan de Voorstraat. Hele mooi locatie en heel veel lekkere speciaal biertjes. Verbeterpunt: bediening en eten. We hadden een serveerster die chagrijnig was en bestellingen werden meerdere keren verkeerd gebracht of niet. We waren er met de lunch en de lunchgerechten (2 gerechten) die ze hadden waren niet heel uitdagend. Vooral niet voor de prijs die we er voor betaalden.
Toverdrank .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Superleuke locatie, ook erg geschikt voor kinderen. Bediening was ook goed, ondanks de drukte toch steeds snel geholpen. Enige minpunt was de kwaliteit van de lunch. Staan nu 2 lunchgerechten op de kaart die beide niet super zijn. Zowel in verhouding van ingrediënten als keuze van ingrediënten bij elkaar. Terwijl je er toch een flink bedrag voor betaalt. Aangezien ze net open zijn is 2 gerechten wel slim. Maar zorg dan dat die supergoed zijn. Maar aangezien het een superleuke plek is met veel potentie zal ik er zeker nog terugkomen. Lunch wacht ik wel paar maandjes mee zodat ze even kunnen vogelen.
Annemarie E.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Heerlijk gegeten bij The Village in de voormalige gevangenis. Als voorgerecht had ik vis besteld, maar kreeg de oesters, achteraf gezien vond ik dat helemaal niet erg, omdat ze heerlijk waren. Als hoofdgerecht had ik de varkensnek, deze was ook zeer smaakvol, wel jammer dat er geen bijgerechten bijzaten, dan is 10,50 wat aan de prijs. De speciaalbiertjes worden daarentegen wel weer tegen een schappelijke prijs aangeboden. De oude gevangenis is een mooie locatie, bediening is vriendelijk. Jammer dat ze maar een vergunning tot 22:00 hebben. Ik kom hier zeker nog eens terug.