The Uptown Meat Club

Van Baerlestraat 7 1071 Amsterdam Nederland Kaart
31-203638142

Over restaurant The Uptown Meat Club

Vleesliefhebber, deze is voor jou!

De beste vleesgerechten in een relaxte en zeer gastvrije sfeer. Dat is wat ze zelf zeggen. Wil jij weten of ze gelijk hebben? Schuif dan binnenkort een keertje aan op de Van Baerlestraat! The Uptown Meatclub is een vleesrestaurant pur sang. Een absolute aanwinst voor de liefhebber van een perfecte burger, entrecôte of een ander mals stukje vlees. Ook de wijnen liegen er niet om. Dus, waar wacht je nog op?

Meer informatie over restaurant The Uptown Meat Club

• Amex , Contant betalen niet mogelijk , Mastercard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Terras , Wi-Fi
Freek B.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
prijzig maar heerlijk gegeten
Orsetta M.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Heel goed eten mooie inrichting alleen aan de prijzige kant....hele aardige en nette bediening . Wij hadden vooraf eend en carpacio voortreffelijk . Hoofd rib eye heel mals, hamburger iets zoutig en bavette heerlijke smaak . Jammer dat je v alle bijgerechten apart moet betalen en ook best prijzig is. Polenta voortreffelijk !
May H.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
De ribeye en ossenhaas van mijn vriend was echt goed voorbereid. Lekkere saus ook erbij en heerlijke frietjes.
Leuke locatie en aan de binnenkant is het mooi ingericht.
We hebben genoten!
Nicolas V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
We hebben van het diner genoten. Het eten was top en de bediening en ontvangst erg vriendelijk. Hier komen we zeker nog een keer !
Bas L.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Leuke tent met een lekkere burger. Daarnaast ziet het er leuk uit binnen met de grote foto's van Amsterdam. Ook de frieten met huisgemaakte mayonaise maken dit een prima burgertent!
Jaap R.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Prima restaurant voor een goed stuk vlees. Betaald parkeren om de hoek. Vriendelijke bediening. Ruimte is nogal rumoerig.
Emiel B.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Heerlijke lunch gehad; rib-eye was lekker gebakken, alsook de burger. Verrassing was de tonijn tartaar, heerlijk! Bediening erg vriendelijk en enthousiast. Zeker een aanrader!
Gerhard P.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Onzettend lekker gegeten echt een aanrader
prima bediening en uitgebreide kaart
ook wijn kaart is uitstekend
we komen zeker terug!
Nick R.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Mooie tent vriendelijke bediening. Heerlijke groente.. Het vlees niet veel bijzonders en weinig smaak, daarbij erg aan de prijs voor wat je krijgt, prijs kwaliteit verhouding en protionering snappen ze hier weinig van.
Asperges en champignons kan ik echt aanraden, bestel daar wat meer van want er ligt naast je vlees niks..
Mooie tent, vriendelijke bediening. Leuk om te lezen. Het vlees niet veel bijzonders en weinig smaak? Dat snappen wij echt niet. En wij snappen natuurlijk best wel wat van prijs/kwaliteit en proportionering. Wij bieden daarom al een heerlijk stuk mals vlees aan voor 18,00. Gelukkig waren de asperges en paddenstoeltjes naar uw zin.
Harold-H .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Gister gegeten bij de uptown meet club. De gerechten waren erg klein, wij hadden 2 porties frietjes (een mok) van 3,50 die iets te veel zout hadden, maar wel oké waren. De pulled pork smaakte goed, was wel weer heel klein, toch 12,50 en de hamburger was echt mislukt, veld te lang gebakken en de rest van de ingrediënten gaven ook geen smaak. Samen met 2 frisdrank was het 37,90. Ik vond het een grote domper
Heeft u laten weten dat uw burger mogelijk te gaar was? Heeft u laten weten dat de friet naar uw smaak ietwat te zout was? Erg jammer om dit te lezen. De porties friet vinden wij zeker niet te klein maar hebben sinds kort toch gemeend om deze wat groter te maken. Pulled pork is heerlijk en doet het hier erg goed maar is vrij machtig dus niet te groot. Dat de hamburger 'volledig mislukt' is snap ik echt niet. Dat hebben wij dan ook nog niet eerder gehoord. Een grote domper is wel een erg harde 'waardering' maar daar moeten wij het als restaurateur helaas maar mee doen. Wanneer u de 'service' het cijfer 7 toebedeeld had u ze wellicht ook even kunnen aanspreken met uw opmerkingen zodat zij/wij in de gelegenheid waren gesteld er iets aan te doen. Wij willen namelijk dat u en ieder andere gast het naar de zin heeft.
Gc1 .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Heerlijk gegeten bij de Uptown Meat Club, hele leuke entrée, gezellige ambiance en aardige bediening. Redelijk aan de prijs maar het is het wel waard. Enige verbeterpuntje vind ik de tafels, die zijn redelijk groot dus om een gesprek te voeren (als je met twee personen bent) moet je over de tafel heen hangen.
Heerlijk gegeten, dat is goed om te lezen. Dat de tafels wat groot zijn is wel grappig om te lezen. Vaak zijn ze namelijk net even te klein. Begrijpen doe ik dit wel. De reden dat de tafels iets groter zijn dan in de meeste restaurants is omdat wij vleesgerechten moeten kunnen serveren separaat van de borden. Dus twee borden en daar tussen een houten plank met daarop het vlees. Shared dining zeg maar. Hoop dat dit een en ander wat heeft kunnen ophelderen.
Otto B.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Tsja... Wat was dit eigenlijk een enorme teleurstelling. Samen met mijn zoon gaan eten die 'waanzinnig veel zin had in een mooi stuk vlees'. Dus de Porterhouse van 750 gram (volgens de kaart) besteld voor z'n tweetjes. Die kwam, maar was al erg afgekoeld en er zaten veel pezen in, zodat er na aftrek van bot en afsnijsel misschien een ons of vier vlees maximaal over bleef. We hadden beter twee (hopelijk mooie) stukken vlees van 250 gram kunnen bestellen. De watermeloen en de asperges waren top, de frieten waren ook lekker maar lauwwarm. Blijkbaar heeft alles te lang gestaan voordat het uitgeserveerd werd. Om de beloofde boter moeten vragen en toen we een tweede glas wijn bestelden duurde dat bijna de tijd van het eten van een halve Porterhouse voordat die kwam (de serveerster wist blijkbaar niet wat Crianza was). De bediening was op alle fronten ronduit slecht (hoewel ze het allemaal goed bedoelden). Volgens een ober waren het (op hem na) allemaal zomerhulpen.
Erg jammer allemaal want het klonk allemaal zo veelbelovend. Gelukkig had ik een Restaurantkaart met 50% korting op het eten, waardoor met de korting de prijs/kwaliteitverhouding enigszins in evenwicht was, maar zeker niet als voor de Porterhouse de normale prijs van € 82,50 betaald had moeten worden.
Jammer, jammer. Het had zo mooi kunnen zijn. Hopelijk is het normaal wat beter. Sorry: veel beter!
Altijd jammer dit soort recensies. De ene gast reageert begripvol en ziet dat een ieder de benen uit zijn/haar lijf loopt. De ander klimt in de pen om een en ander eens haarfijn uiteen te zetten. Ja, inderdaad het liep niet zoals dat bij ons gewoon is. Ja, twee van de drie dames waren nieuw. En ja, omdat het wat langer duurde is onze souschef (met de naweeën van een hersenschudding) toch nog gekomen om zijn collega's in de keuken bij te staan. Dit allemaal om te zorgen voor tevreden gasten. Die wij die avond ondanks alle drama's toch nog hadden. Excuus. Gelukkig heeft u maar 50% hoeven af te rekenen al zal dat de 'pijn' niet verzachten helaas.

Reactie van proever:

Beste manager van de Uptown Meat Club. Inderdaad liep het niet goed. Dat is duidelijk. Maar wat ik niet begrijp - uit al uw reacties op minder positieve recensies - is dat u begrip vraagt voor de problemen met het personeel. Dan weer omdat ze nieuw zijn, dan weer omdat ze jong zijn, dan weer omdat ze ziek, zwak of missleijk zijn. Alle begrip (ook ik heb wel eens mijn dag niet) maar met de pretenties van uw restaurant (en de prijzen) mag je tenminste constante kwaliteit verwachten. Dat geldt voor elk bedrijf, voor ieder restaurant. Uw personeelsproblemen leiden niet tot 'stageprijzen' voor gerechten. En met alleen goede intenties is ook de weg naar de afgrond geplaveid. Ik zou zeggen: doe wat met de recensies. Het zijn er erg veel die over hetzelfde probleem gaan. Zo moeilijk moet dit toch niet zijn als je naar de ervaringen bij andere restaurants kijkt. Succes. En beterschap voor de souschef.

anf 2e reactie van restaurant:

Beste Meesterproever (is dat een beroep?). Het vreemde is dat ik u niet ken en toch een discussie met u aan het voeren ben. Bent u professioneel recensent, restauranthouder, bent u een adviesbureau binnen deze branche? Of kwam u gewoon een lekker hapje eten en liep het niet allemaal naar behoren naar uw mening. Iets wat ik oprecht als jammer typeer. Wij 'scoren' trouwens over het algemeen meer dan gemiddeld en vaak zelfs ver daar boven. Kom eens langs en vraag naar Matthieu (de general manager). Dan drinken wij een kopje koffie en bespreken dit eens face to face. Het anonieme karakter (met vaak mooie aliassen) is natuurlijk voor ons als restaurateurs altijd wel een dingetje. U bent meer dan welkom. Leren en verbeteren doen wij namelijk graag.
Henk-Jan H.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Afgelopen zaterdag 6 augustus voor het eerste gegeten in The Uptown Meat Club en het zal niet bij deze ene keer blijven werkelijk heerlijk gegeten in een mooie ambiance. Het voorgerecht charcuterie is een echte aanrader wat een prachtige hammen met een aantal zachte zeer smaakvolle kazen erbij. De naam van het restaurant zegt het al, als hoofdgerecht kan je een heerlijk stuk vlees nemen, maak niet uit welk vlees het vlees is daar gewoon Top, Lekker klaargemaakt op houtskool. Restaurant zelf smaakvol ingericht, zeer netjes en schoon. Personeel erg aardig en zeer attent. Dit restaurant is een aanrader als je van lekker eten houdt van een zeer goede kwaliteit.
Top. Leuk om dit soort recensies te lezen. Hier doen wij het allemaal voor!!
Gfrobinson .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Mooie ambiance en goed gegeten. Alleen de bediening kan beter. Aardige mensen, maar duidelijk niet op elkaar ingespeeld. Eten kwam niet tegelijk, wijn te laat en een dessert te weinig. Na aanspreken van bediening hierover besloot de ober het dessert dan maar te annuleren. Mijn tafelgenoot wilde eigenlijk nog wel een dessert.
Beste,

Wij weten precies om welke tafel dit ging en welke medewerker dit betrof. Jammer dat dit zo is gelopen. Die avond werkte er inderdaad ook wat nieuwe mensen dus perfect op elkaar ingespeeld waren zij wellicht nog niet. Zover ik heb begrepen is u nog wel wat 'van het huis' aangeboden ter compensatie.

Excuses nogmaals!
Roy_vermeulen_9 .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Wij hadden een deal via een organisatie dat we goedkoop een burger en een biertje kregen. De kwaliteit van de burger en de friet waren erg goed en we hadden keuze uit een paar lekkere bieren. Ons eten was erg snel klaar, maar dat kan komen doordat we er op doordeweekse dag waren en het was rustig. Het restaurant ziet er netjes uit en de sfeer was goed. Hier eten met de deal was erg goedkoop, maar ik denk dat je zonder deal de kwaliteit wel terugziet in de prijs.
Top dat jullie tevreden waren! Met of zonder een 'deal' , het met wel goed zijn!
Handig .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Ik had een ossehaas besteld, maar kreeg de indruk dat het een kogelbiefstuk was. Niet zo mals als het zou moeten zijn. Bearnaise saus was lauw en er lag een donder laagje op (had dus al tijdje in bakje gezeten). Sfeer is goed en je zit er leuk, maar toch weel te duur voor wat het is.
Beste, de ossenhaas is wel degelijk ossenhaas! Dat deze wellicht niet zo mals was kan natuurlijk. Het blijven natuurlijke producten. Dat de bearnaise (te) lauw was (heet wordt deze sowieso niet geserveerd) is natuurlijk niet goed. Wij 'slaan' de (vaak geprezen) bearnaise vers en kan dus niet te laat hebben gestaan. Maar een film op de bearnaise zegt inderdaad wel wat. Mag niet gebeuren. Ons keukenpersoneel zijn ook net gewoon mensen en fouten worden dus gemaakt. Excuses hiervoor.
Werner G.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
Het was niet druk, maar onze serveerster had haar dag niet denk ik. Er kon geen glimlach af. Het vlees was fantastisch, maar dik aan de prijs. Ook wordt elk bijgerecht apart berekend. Dat geeft niet als je dan maar wel het gevoel krijgt dat je aanwezigheid en de honderden euro's die je achterlaat (met 4 personen en 2 flessen goede wijn) op prijs wordt gesteld.
Beste, voorop gesteld dat uw 'aanwezigheid ' bij ons wel degelijk op prijs wordt gesteld! Of u nu een cappuccino drinkt of drie flessen Barolo. Feit blijft dat een sjaggereinige serveerster niet echt bijdraagt aan een gezellig hapje eten. Excuus daarvoor. Wij hebben bewust gekozen voor het apart kunnen bestellen van bijgerechten. Vlees blijft toch onze proriteit. Goed om te lezen dat u ons vlees als fantastisch heeft ervaren!
Henry B.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Vlees is niet beter dan een gemiddelde steak-tent.
Prijs dus niet in verhouding met kwaliteit
Service is ten hoogste matig, jongelui doen hun best, maat zijn te weinig "aanwezig", alles duurt lang
Beste, weinig 'steak tenten' serveren de kwaliteit vlees dat wij op de kaart hebben. Ons zo te classificeren lijkt ons daarom niet geheel terecht. Wij zijn jong, het team is jong en doet inderdaad hun best, dus ja, daar wordt aan gewerkt. Spijtig dat u uw bezoek aan ons als zo negatief heeft ervaren.
Theo M.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2016
Eten prima op smaak. De presentatie hoe het allemaal geserveerd wordt is echt een dikke 10. Leuke gevarieerde kaart. Wel vonden wij de dessertkaart niet in verhouding staan met de lunchkaart. De keuze was te beperkt en qua smaak vonden wij het ook niet echt om naar over huis te schrijven. De bediening was redelijk maar 1 persoon vonden wij nep en te amicaal en de ander deed het wel oké. Maar men vergat bestellingen te brengen en wij moesten te vaak om aandacht vragen. Maar wij zullen zeker terug komen omdat het eten gewoon dik in orde was. Prijs-kwaliteit verhouding vonden wij ook prima.
Beste, bedankt voor de review. Beetje dubbel allemaal maar deels wel herkenbaar. Jong (het restaurant ook) en deels nog te onervaren personeel kan dus leiden tot dit soort situaties. Geloof ons wanneer wij zeggen dat daar dagelijks aan wordt gewerkt! Trouwens ook aan de dessertkaart! Hopelijk tot snel!
Richard W.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Als lunch de beste hamburger die ik in Amsterdam heb gegeten, geen natte, kleffe toestand, maar heerlijk mals gegaard vlees met een beetje rooksmaak, goede kaas, beetje saus, tussen een perfect broodje. De patat die er bij kwam was patat zoals het bedoeld is met homemade mayo. Ik kan alleen nu nergens anders meer een hamburger gaan eten.
Dank voor deze review! WIj mogen toch hopen dat er elders in Amsterdam nog wel een paar goeie hamburgers te vinden zijn. Al zal het wel even zoeken zijn! Lukt het niet dan zien wij jullie graag vaker terug!