The Tea Lab

Zaterdag en Zondag 09:00 - 19:00

6,2
Ischa E.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Hier gereserveerd voor een high tea, maar we moesten meer dan een half uur wachten voordat we iets op tafel kregen. De 'vegan' versie was lekkerder dan de de 'normale' maar beide niet heel bijzonder qua smaak, wel heel uitgebreid en gevarieerd. Fijn dat je hier soja yoghurt kan krijgen maar jammer dat er geen verschoonplek is voor babies. Het was vooral heel vervelend dat het totaal onmogelijk was om contact te krijgen met het personeel, zelfs als je naar de bar liep werden we compleet genegeerd.
Ben U.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Leuk en trendy met een informele sfeer. Hebben heerlijke speciale thee gedronken, vergezeld van een smeuïg stuk carrot- en red velvet cake. Tikje rumoerig maar wel heel gezellig. Jammer dat er diverse grote bladen met glazen en serviesgoed op andere tafels stonden die eerst na 20 minuten werden afgeruimd. Het was wel druk.

Wat ons meer stoorde, waren veel kruimels die op onze afgeruimde tafel, op de grond en op de tafels van onze buren lagen. Bij het brengen van de bestelling bij onze buren zagen we wel dat de bediening een poging deed om de tafel schoon te vegen. Een enkele veeg met een lapje. De 2 dames aan tafel namen beiden daarop een servetje ter hand om de klus zelf maar goed te klaren. Deze twee servetjes verdwenen vervolgens later in de kontzak van de bediening omdat deze niet zo gauw wist waar deze te laten. Komen we nog een keer terug? Tja je vraagt je wel af ... Als de tafels en vloer er zo uitzien, hoe zou de keuken er dan uitzien? Zonde van deze gemiste kans.
Suzanne V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Dit is een leuke plek om even uit te rusten van het shoppen. Het trekt een internationaal, hip en jong publiek. De bediening is echter wat minder. Niet omdat je zelf je bestelling op moet geven aan de bar, maar omdat het daarna nogal lang duurt voordat de (redelijk snel) klaargemaakte hapjes en drankjes eindelijk door iemand naar je toe worden gebracht. Die van ons stonden al een kwartier lang (zichtbaar) klaar achter de bar. Het eten en drinken is wel gewoon in orde. We aten hier lekkere broodjes, goed belegd met salade en bio-boerenkaas en dronken Schulp sapjes waar ze helaas nog maar twee smaken van op voorraad hadden.
Visser-i .
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2016
Bij de Tea Lab is er een gezellige sfeer. Voor mensen met een glutenarm dieet is de Tea Lab een aanrader. Reserveren voor een lunch hoeft niet, glutenvrij brood (lekker!) hebben zij altijd en ook hebben zij keuze uit verschillende glutenvrije gebakjes.
AlexanderDuhen .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2016
Hier een High Tea gedaan! Leuk concept maar kan nog heel erg verbeterd worden. Onze gereserveerde tafel moest nog afgeruimd worden. Het duurde het zo'n 15 minuten voordat we iets kregen en dat was ook gelijk alles. We kregen een heel groot dienblad met eten en de thee. Het eten was zeer lekker alleen de thee was snel op. Verder was geen bediening te zien boven dus zijn we zelf maar naar beneden gegaan voor een refill. Wat mij verder stoorde is dat de bediening geen inzicht had in tafelindeling en vieze tafels ook niet afruimden. Verder een aardig decor waar wat naar mij betreft meer mee gedaan kan worden.
Sophie K.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Ik had vrij hoge verwachtingen van dit hippe eettentje. Ik heb n broodje gegeten met beenham, deze was niet heel rijkelijk belegd. Daarnaast zaten er twee prikkertjes in de sandwich die ik al bijna niet gezien had(zelfde kleur en minimaal uit het broodje stekend) gevaarlijk!
De ijsthee was erg lekker, met name ook niet te zoet. Het personeel was wat wisselend. Een deel was hartelijk, maar ook n deel kwam erg kil over en leek er weinig zin in te hebben. Zonde!
Inrichting hip, niet heel bijzonder verder.
Iris V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2015
Ik ben een echte fan van The Tea Lab. Ik laat het al mijn vriendinnen zien, kom hier om te leren of voor een pauze van het shoppen. Het zit op een goede locatie, heeft een fijne, huiselijke inrichting en heerlijk eten en drinken. Ik vind het ook erg betaalbaar, al mag de thee van mij wel ietsje goedkoper. Ik heb nog niets gegeten wat me tegenviel (en al een aardig deel van de kaart geproefd). Echt een aanwinst voor Rotterdam, het is er heerlijk rustig in tegenstelling tot de rest van de stad.
HealthyPleasure .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2015
Met mijn moeder de High Tea gedaan. Ik was al bekend met de Tea Lab van eerdere drankjes, lekkere taartjes en lekkere originele salades.

De High Tea was fantastisch, zo kan je hem zonder schuldgevoel elke week wel doen! Alles was vers, voedzaam, gevarieerd en vooral erg lekker. Van een soepje tot salades, brood met smeersels, joghurtje, en zoetigheid. Dit is ook een leuke manier om de kaart van de Tea Lab te ontdekken. Een echte proeverij. Je kunt voor elk kopje thee een nieuw smaakje kiezen, geen standaard zakjes maar verse losse thee. Wat we over hadden aan lekkers mochten we meenemen, zo hebben we later nog kunnen na genieten.

Plus punt: we hadden de glutenarme variant, wat je overigens een standaard mogelijkheid is, het glutenvrije brood was het beste wat ik ooit in een horecagelegenheid heb gegeten.

De service is vooral functioneel, je besteld zelf aan de kassa. Toch waren ze goed alert op onze theepot, of we al nieuw water wilde. We zaten boven, de inrichting is industrieel en het is er ook snel rumoerig. Prima voor een informele sfeer.

Deze high tea is vernieuwend en van deze tijd, absoluut een aanrader!
Marlot D.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2015
Leuk industrieel ingericht tentje om even koffie te drinken na het winkelen. Bovenin echter ook plaats om relatief rustig te zitten/studeren. Onderhand een groot deel van de kaart geprobeerd en alles goed smaakvol bevonden. Hiernaast vooral lekker vers en huisgemaakt.
Je hoeft hier geen poespas te verwachten maar lekkere en simpele gerechten met een eerlijke prijs. Hiernaast veel keuzes qua drinken en huisgemaakte taarten etc.
Bediening wel altijd vriendelijk maar soms ietwat onpersoonlijk.
Louisa B.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Leuke industriële inrichting en er hangt een relaxte sfeer. Leuke kaart met o.a. koffie, thee en lekker gebak. Carrotcake is een aanrader! Serveerster moet zich wel rot zoeken naar de klant bij de bestelling. Misschien zijn tafelnummers handig!
D.R. W.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2015
The Tea Lab in het centrum van Rotterdam is mijn nieuwe studeerkamer. Een zeer aantrekkelijke plek om eventjes tot jezelf te komen en te genieten van een heerlijk kopje thee of koffie. Tussendoor kan ik mijn energie op toppen door een lekkere pompoensoep te eten of een berry nice yoghurtje te eten. Het personeel is zeer vriendelijk, alleen af en toe wel wat in zichzelf gekeerd.

Het decor is fijn, een rustige plek om samen te komen en gemoedelijk de dag door te nemen, of om lekker te studeren. Hier zal ik de komende twee jaar nog (heel) vaak zitten
Nolja21 .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Leuke, hippe plek in het centrum van Rotterdam om even een kopje koffie te drinken of wat te eten. Al een aantal keren geweest, er hangt een relaxte atmosfeer waar je rustig met je laptop kan zitten. De bief teriyaki salade was voor mij toch iets te zout en de cajun kip was koud. Ook een keer met een groepje koffie wezen drinken, wat erg (te) lang duurde voordat het bij onze tafel kwam.
Monique M.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2014
Met 3 vriendinnen van de high tea genoten bij The Tea Lab. Zeer positief verrast, vooral vanwege de prijs(15,95pp)/kwaliteitverhouding! The Tea Lab gebruikt verse ingrediënten en alles was huisgemaakt. Een dikke plus, want ik heb al te vaak een high tea meegemaakt waarbij kant en klare taartjes en soesjes (van die smakeloze vriezer exemplaren) werden geserveerd. De high tea omvat het volgende:
tomaat-paprikasoepje,
miniboterhammetjes met hummus, pittige kip, oude kaas/bieslook, gerookte zalm,
couscoussalade,
gambasalade met mango en taugé,
brownie, mangotaartje, pompoentaartje en red velvet cake.
De couscoussalade vond ik wat gewoontjes, al het andere was gewoon goed met de gambasalade, brownie en het pompoentaartje dat voor mij de boventoon voerde.
Losse thee in 6 verschillende smaken wordt onbeperkt bij geserveerd. De industriële setting bij The Tea Lab doet toch gezellig aan. Personeel erg vriendelijk. Wel jammer dat ze niet wat vaker kwamen checken of alles naar wens was (we zaten boven), maar dit had wellicht te maken met de drukte. Al met al gewoon goed!
Mercedy .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2014
Dit was mijn eerste bezoekje aan de Tea Lab, waar ik veel goeie verhalen over gehoord had. Ik kende het via Facebook en wilde het een keer bezoeken in m'n eigen stad. Helaas een beetje teleurgesteld wat de service betreft. Mijn vriendin en ik bestelden beiden een broodje (ciabatta) met Cajun Chicken en beiden verschillende ijsthee. Daarna gingen we zitten. Even later kwam er een medewerker naar ons toe om te zeggen dat er nog maar één ciabatta was (terwijl we al betaald hadden). We hadden de keuze uit wit of bruinbrood. Ik besloot toen witbrood te nemen en mijn vriendin de ciabatta te laten houden. Vervolgens werd onze gewijzigde bestelling een tijdje later gebracht en wel zonder dienblad én zonder servetten. Om die servetten hebben we zelf gevraagd. Mes en vork ontbrak in ieder geval niet. De kip was te koud, zelfs voor een lunch gerecht en slechts één snee brood was besmeerd. En dus vroegen we aan een medewerker of ook hier iets aan gedaan kon worden. Onze broodje werden weer terug naar de keuken gebracht (zonder dienblad) en verwarmd teruggebracht (zonder dienblad). Het miste de jonge medewerkers overduidelijk aan passie en erg jammer dat deze basis dingetjes ontbraken. Om een niet al te vervelende indruk achter te laten, gaven we wel een compliment over de drankjes. Die waren top! Ook de zaak ziet er binnen hip en knus uit. Daar kom ik zeker nog weleens voor terug. Maar voor het eten opzicht doe ik dat niet.
Anna B.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2014
Een goed adres voor een heerlijke lunch. De thee was van goede kwaliteit; deze werd gezet van losse thee en er was een ruime keuze. Mijn vriend kreeg korting op thee met gebak met de Rotterdampas en hij koos Jasmijnthee en worteltaart. Beide waren heerlijk. Een maaltijd op zich die worteltaart. Ik genoot van een glas Earl Grey thee met een sandwich boerenkaas. De thee zou van mij iets sterker mogen maar ik drink mijn thee sterker dan de meeste mensen. De sandwich was eenvoudig maar lekker. Vloer, tafels, toiletten, bestek en bordjes brandschoon; eten en drinken vers en goed van smaak. Niet te vergeten: vriendelijke bediening. De schoolborden aan de wand, beschreven met een mooi schoolmeesters handschrift, konden we ook waarderen. Een topzaakje.
Pauline .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2014
Als je van gezond, vers en biologisch eten houdt dan is dit de plek!

Fijne salades, soepen en broodjes maar vooral taaaaaarrrrt... noem het maar op, blondies, brownies, carrot cake, salted caramel buttercake... steeds wisselend en allemaal heerlijk!
Sinds de opening van deze unieke tent in hartje centrum kom ik regelmatig langs met vriendinnen om hier al dit lekkers te proeven. Ze hebben een geinig hippe inrichting wat zowel industrieel als knus en gezellig aandoet; de muur ondergekalkt met leuke teksten, kussentjes op de bank en twee grote leestafels.

Ohja en anders dan de naam doet vermoeden: ze hebben behalve 36 soorten thee ook veel variaties met koffie!
Leny S.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2014
Geluncht hier met een broodje cajunkip (kip was koud en wat droog maar wel smakelijk) en een tosti: niks bijzonders. Erbij sinaasappelsap en jasmijnthee. Keus uit heel veel soorten thee. veel jongelui met smartphones etc.. Uitzicht op de muur van V&D.
Shirley M.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2013
Denk dat vele helaas dit leuke plekje nog niet hebben ontdekt maar het is echt het proberen waard. Prijs en kwaliteitverhouding is er goed en uiteraard het aanbod aan thee is geweldig voor de thee liefhebbers. De proeverij is een aanrader en een plaatje om te zien.